Brainless schreef:Maar het is onzin dat als een hond eenmaal bloed heeft geproefd niet meer te vertrouwen zouden zijn.
Zou het maar niet uitproberen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
appelflap2 schreef:Jolliegirl schreef:maaruh dan heeft ie muilkorf... maar blijft ie wel achter de kippen aanzitten... is toch idioot?
moet dat hondje niet tegenkomen hoor![]()
Als er hier een hond achter de kippen aanzit, krijgt ie 'n opdonder.
heb ik echt wel geprobeerd maar hij is zo vlug als water![]()
![]()
ik vind het echt heel erg dat hij dit doet vandaar ook dit topic
Janine1990 schreef:PERENBOOMPIE schreef:Een rolletje duct-tape om z'n bekkie misschien?![]()
Een emmer koud water over z'n donder gooien wanneer hij richting kippie's gaat?
Vastleggen aan een riem of touw,wanneer je aan het rijden bent.
Het wordt wel moeilijker nou hij eenmaal kippenbloed geproeft heeft denk ik.
Anders misschien Martin Gaus inschakkelen?
Het is wel moeilijk om die kleine hondjes goed op te voeden,zelf heb ik een middenslag Kees/Vlinderhondje en soms heeft meneer ook weleens last van dovenmansoren,wanneer ze iets in de kop hebben....dan hebben ze het niet in de .....!
Kun je beter een herder hebben dat is een kwestie van begin fase goed opvoeden en blijft het levenslang hangen,bij die kleine hondjes moet je nogal eens regelmatig de regels herhalen en aanscherpen.
Onzin, als je zelf een beetje kan opvoeden, kan je ook zo'n onderkruipsel opvoeden... Als het bij een kleintje niet lukt, dan bij een herder al helemaal niet!! Zodra je niet meer consequent bent, raakt de hond verward en gaat ook inconsequent gedrag vertonen. Dat is het hele probleem hier blijkbaar...
Een hond is een exacte spiegel van zijn baas... Las ik vorige week nog in een interview met de hondenfluisteraar....
Janine1990 schreef:Brainless schreef:Maar het is onzin dat als een hond eenmaal bloed heeft geproefd niet meer te vertrouwen zouden zijn.
Zou het maar niet uitproberen
Kuggur schreef:"bloedproeven" is een ongelukkig gekozen term, het gaat hierbij (uiteraard) niet om de smaak van het bloed, het gaat om het ontdekken /uitleven van een basaal instinct, en het gedragspatroon dat daarbij hoort. Dit gedrag beloont zichzelf, en is daardoor héél moeilijk weer af te leren, zeker als het de hond vaker dan één keer is toegestaan.
PERENBOOMPIE schreef:Tja ik neem niet klakkeloos aan als ik iets lees dat het dan ook meteen maar waar is,ik ga eerder af op eigen ervaringen en wat ik zie gebeuren om me heen,en fluisteren helpt niet altijd dan kun je weleens te laat zijn,dus er wordt ook weleens flink gebrult en hardhandig ingegrepen om narigheid te voorkomen en dat verstaat hij donders goed!
Zelf heb ik twee duitse herdershonden en een Mechelaar gehad en die waren toch beter in de africhting te krijgen dan zo'n kleine.
Hij luistert wel maar is soms toch eigengereider en neemt eerder eigen initiatief dan de grotere honden die ik gehad heb,die wachtte eerst op een commando of niet,en die hadden toch dezelfde baas![]()
Zal ook wel met genen van het ras te maken hebben en niet alles is door een fluisteraar op te lossen zoals sommige goedgelovigen (naïevelingen) onder ons altijd denken,maarja dat is weer een andere discussie.
appelflap2 schreef:en dan kan ik het lief vragen of hem bwvs in elkaar timmeren dat interesseert hem geen bal want hij trekt gewoon zijn eigen plan
en dat frustreert me best wel
appelflap2 schreef:op velen van jullie kom ik wss over als een of ander paris hilton typ met een chihhuahua in een tas
Equidea schreef:Stiekem zijn die stoere hondjes best gevoelig voor beloningen.
Kuggur schreef:"bloedproeven" is een ongelukkig gekozen term, het gaat hierbij (uiteraard) niet om de smaak van het bloed, het gaat om het ontdekken /uitleven van een basaal instinct, en het gedragspatroon dat daarbij hoort. Dit gedrag beloont zichzelf, en is daardoor héél moeilijk weer af te leren, zeker als het de hond vaker dan één keer is toegestaan.