mijn hondje is een moordenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:10

Brainless schreef:
Maar het is onzin dat als een hond eenmaal bloed heeft geproefd niet meer te vertrouwen zouden zijn.

Zou het maar niet uitproberen ;)

Mayflower_

Re: mijn hondje is een moordenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:13

Beest aanlijnen, in een stal opsluiten of thuislaten. Loslopen kan dus gewoon niet meer. Al is het een uitje voor de hond, je bent wel op een ander zijn erf! En kippen zijn eigendom van een ander! Als het mijn kippen waren dan was je hondje nog niet jarig. :=

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:16

Mijn hond ging op stal ook achter de kippen aan.
Hij doet ze welliswaar niets, maar het is me toch te stressvol voor die beesten en heb geen zin in ruzie met de SH.

Hij ligt dus helaas aan de riem als ik op stal bezig ben. Als beloning gaan we daarna altijd even naar achter het land op waar hij los kan en even lekker met zijn favoriete bal gooien.

Ik zou hem ook liever los hebben lopen, maar aangezien hij niet luistert als hij achter een kip aangaat kan het niet anders.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:22

appelflap2 schreef:
Jolliegirl schreef:
maaruh dan heeft ie muilkorf... maar blijft ie wel achter de kippen aanzitten... is toch idioot?
moet dat hondje niet tegenkomen hoor := := Als er hier een hond achter de kippen aanzit, krijgt ie 'n opdonder.

heb ik echt wel geprobeerd maar hij is zo vlug als water ;( ;(

ik vind het echt heel erg dat hij dit doet vandaar ook dit topic

Slipkettinkje met lang licht touwtje eraan, twee keer omver jensen en het is over denk ik.....

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:23

Ik heb zelf precies dezelfde kruizing rondlopen(+2 volle chihuahua's), en pincherhondjes zijn inderdaad hondjes die ietswat drammerig zijn qua opvoeden.
Toch is juist bij ons thuis het pincherXchi hondje dat het beste luistert, omdat het ook hondjes zijn die makkelijk en snel kunnen leren en graag voor je 'werken' zodra iets belonend genoeg is.

Waarom gaat de TS niet een cursus gehoorzaamheid doen? Denk dat het hondje (en vooral het baasje) dan al een hele fijne basis heeft waar daadwerkelijk wat mee te doen valt...

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:26

me vader heeftt ok van die halsbanden in de winkel die je opafstand kan bedienen met een luchtspuitje zeg maar
snapje wat ik bedoel je heb ze ook met stroon maar dat lijkt me niet handig voor zo een klein hondje.
maar met lucht werk wel
en anders een opvoedcursus ofzo gaan volgen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:46

Janine1990 schreef:
PERENBOOMPIE schreef:
Een rolletje duct-tape om z'n bekkie misschien? :D

Een emmer koud water over z'n donder gooien wanneer hij richting kippie's gaat?
Vastleggen aan een riem of touw,wanneer je aan het rijden bent.

Het wordt wel moeilijker nou hij eenmaal kippenbloed geproeft heeft denk ik.
Anders misschien Martin Gaus inschakkelen?

Het is wel moeilijk om die kleine hondjes goed op te voeden,zelf heb ik een middenslag Kees/Vlinderhondje en soms heeft meneer ook weleens last van dovenmansoren,wanneer ze iets in de kop hebben....dan hebben ze het niet in de .....!

Kun je beter een herder hebben dat is een kwestie van begin fase goed opvoeden en blijft het levenslang hangen,bij die kleine hondjes moet je nogal eens regelmatig de regels herhalen en aanscherpen. ~~}>

Onzin, als je zelf een beetje kan opvoeden, kan je ook zo'n onderkruipsel opvoeden... Als het bij een kleintje niet lukt, dan bij een herder al helemaal niet!! Zodra je niet meer consequent bent, raakt de hond verward en gaat ook inconsequent gedrag vertonen. Dat is het hele probleem hier blijkbaar...
Een hond is een exacte spiegel van zijn baas... Las ik vorige week nog in een interview met de hondenfluisteraar....

Tja ik neem niet klakkeloos aan als ik iets lees dat het dan ook meteen maar waar is,ik ga eerder af op eigen ervaringen en wat ik zie gebeuren om me heen,en fluisteren helpt niet altijd dan kun je weleens te laat zijn,dus er wordt ook weleens flink gebrult en hardhandig ingegrepen om narigheid te voorkomen en dat verstaat hij donders goed!

Zelf heb ik twee duitse herdershonden en een Mechelaar gehad en die waren toch beter in de africhting te krijgen dan zo'n kleine.
Hij luistert wel maar is soms toch eigengereider en neemt eerder eigen initiatief dan de grotere honden die ik gehad heb,die wachtte eerst op een commando of niet,en die hadden toch dezelfde baas :Y)

Zal ook wel met genen van het ras te maken hebben en niet alles is door een fluisteraar op te lossen zoals sommige goedgelovigen (naïevelingen) onder ons altijd denken,maarja dat is weer een andere discussie.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:51

[/quote]

Slipkettinkje met lang licht touwtje eraan, twee keer omver jensen en het is over denk ik.....[/quote]

Weer zo'n belachlijke correctie methode. :( :(
Ik zou eerst maar eens op gaan zoeken wat zo'n slip allemaal lichamelijk kapot maakt en zeker op die achtelijke manier dat jij hem zou gebruiken.

Ts,
Gewoon hondje thuis laten en lekker naar het bos / uitlaatveld o.i.d. gaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:55

Opvoeden dat beest. De manier waarop is aan jou, maar hij heeft nu iig geleerd dat hij jou makkelijk kan en mag negeren. Ik zou hem niet meer meenemen, al was het maar om die boer niet tegen me in het harnas te jagen. Bos bloemen kan ook geen kwaad..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:00

En toch denk ik dat je met een cursus een heel eind verder bent.
In mijn optiek moet je als baas zijnde eerst alles doen wat in je macht ligt om de communicatie/gehoorzaamheid te verbeteren, daarna pas denken aan dwangmethoden.

En die dwergpinchers zijn zo vreselijk nog niet, met de juiste instelling luisteren ze maar al te graag naar je.
Stiekem zijn die stoere hondjes best gevoelig voor beloningen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:13

Janine1990 schreef:
Brainless schreef:
Maar het is onzin dat als een hond eenmaal bloed heeft geproefd niet meer te vertrouwen zouden zijn.

Zou het maar niet uitproberen ;)

dit is zeker geen onzin .. het gaan misschien niet om het bloed maar eerder van hey .. zo maak je die kippen dus bang & houden ze hun snavel..

het is het jachtinstinkt van een dier .. als ze het eenmaal doorhebben stoppen ze er niet meer mee !!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:57

"bloedproeven" is een ongelukkig gekozen term, het gaat hierbij (uiteraard) niet om de smaak van het bloed, het gaat om het ontdekken /uitleven van een basaal instinct, en het gedragspatroon dat daarbij hoort. Dit gedrag beloont zichzelf, en is daardoor héél moeilijk weer af te leren, zeker als het de hond vaker dan één keer is toegestaan.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:59

Kuggur schreef:
"bloedproeven" is een ongelukkig gekozen term, het gaat hierbij (uiteraard) niet om de smaak van het bloed, het gaat om het ontdekken /uitleven van een basaal instinct, en het gedragspatroon dat daarbij hoort. Dit gedrag beloont zichzelf, en is daardoor héél moeilijk weer af te leren, zeker als het de hond vaker dan één keer is toegestaan.

mee eens !

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:04

Me to... Ik had ook beter anders kunnen verwoorden maar die van mij zal het gewoon weer doen ook al is ze wel opgevoed!!
Het is ook al 2 keer gebeurd dus vertrouw haar daar niet mee.
Ik zeg niet dat alle honden dat zullen doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:36

PERENBOOMPIE schreef:
Tja ik neem niet klakkeloos aan als ik iets lees dat het dan ook meteen maar waar is,ik ga eerder af op eigen ervaringen en wat ik zie gebeuren om me heen,en fluisteren helpt niet altijd dan kun je weleens te laat zijn,dus er wordt ook weleens flink gebrult en hardhandig ingegrepen om narigheid te voorkomen en dat verstaat hij donders goed!

Zelf heb ik twee duitse herdershonden en een Mechelaar gehad en die waren toch beter in de africhting te krijgen dan zo'n kleine.
Hij luistert wel maar is soms toch eigengereider en neemt eerder eigen initiatief dan de grotere honden die ik gehad heb,die wachtte eerst op een commando of niet,en die hadden toch dezelfde baas :Y)

Zal ook wel met genen van het ras te maken hebben en niet alles is door een fluisteraar op te lossen zoals sommige goedgelovigen (naïevelingen) onder ons altijd denken,maarja dat is weer een andere discussie.

Ik ken genoeg kleine hondjes die ook prima onder appel staan...
Ondeugend, ja, maar ze willen evengoed luisteren als een herder.

De ervaring leert ook dat je bij een herder zeer consequent moet zijn, waardoor mensen die consequentie bij kleinere dieren niet nodig achten. Schattig en lief zal de key dan wel zijn.
Mensen vergeten dat je ten alle tijde bij elk dier consequent moet zijn. Helaas wordt deze gedachte maar weinig gevoed.
En als ik eerlijk zal zijn, geef mij een klein hondje, en ik zal ook minder consequent zijn als bij onze kruising herder, golden retriever.

Ik begrijp niet helemaal waar je op doelt met de opmerking over fluisteraars, ik las namelijk slechts een interview in de tv-gids, waarin ik die opmerking toch wel heel erg passend en kloppend vond. Het fluisteren interesseert mij vrij weinig, maar die man had toch wel een aantal leuke opmerkingen.... Dus als je mij naïef wilt noemen, prima... Maar lijkt me weinig relevant.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:38

er moet me toch even wat van het hart

op velen van jullie kom ik wss over als een of ander paris hilton typ met een chihhuahua in een tas
maar niets is minder waar
ik ben me er terdege van bewust dat ook de allerkleinste hond opvoeding nodig heeft
ik ben mijn hele leven opgevoed met honden en we hadden van herder tot stabij tot jack russel
dat waren allemaal keurig opgevoedde honden haalden 10en op cursus
dus ik weet echt wel hoe je een hond opvoeden moet
alleen bij dit kleine krengetje lijkt het wel of ik er niet door kom
ik loop al twee jaar met snoepjes in mijn zak
maar laat ik het maar niet een keer vergeten want dan is hij dus vergeten dat hij naast me moet lopen
ik ben anderhalf jaar bezig geweest eer ik het commando 'af' erin had (echt waar) hij snapte op een of andere manier maar niet dat hij een snoepje kreeg als hij ging liggen nu is gelukkig eindelijk het kwartje gevallen en kan hij het
maar zodra hij de buit binnen heeft staat meneer weer recht overeind
zitten kon hij wel snel
hij is wel degelijk slim maar hij verrekt het gewoon
en dan kan ik het lief vragen of hem bwvs in elkaar timmeren dat interesseert hem geen bal want hij trekt gewoon zijn eigen plan
en dat frustreert me best wel

@zodiacje moet ik hieruit opmaken dat je me dood wil hebben omdat mijn hond een kip vermoord heeft???ik vind het zelf ook heel erg hoor of had je dat nog niet in de gaten??

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:44

Wat is dan het probleem; dan kan deze hond gewoon niet in de buurt van kippen of andere kleine dieren worden gelaten. punt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:50

weghouden van de kipjes, zo simpel is dat. Je zou die hond nogal eens zien vliegen van mijn erf, als ie dat met mijn kippen deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:25

Eens :)

Was ik de boer geweest had ik de hond zelf even duidelijk gemaakt dat zulks niet mag, en hem daarna opgesloten :(
Dit gedrag kan echt niet hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:59

appelflap2 schreef:
en dan kan ik het lief vragen of hem bwvs in elkaar timmeren dat interesseert hem geen bal want hij trekt gewoon zijn eigen plan
en dat frustreert me best wel

Dus wat ga je nu doen met een hond die niet luistert?

appelflap2 schreef:
op velen van jullie kom ik wss over als een of ander paris hilton typ met een chihhuahua in een tas

Onee hoor, je kwam op mij eerder nogal erg 'jong' over, dacht een meisje van 15 ofzo, maar zie nu dat je een volwassen vrouw bent van 25.
Je schrijfwijze is nogal apart :D
Ik hoop dat je dr serieus mee aan de slag gaat en dat dier even niet in de buurt van de kippen laat.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:42

verander dat "even" maar in levenslang....
Ik had een Golden die af en toe de knop omzette en dan witte schippertjes e.d. aanviel, zo vanuit het niets!

Dat beest heeft zijn hele leven aan de riem gelopen ook als de Staby lekker los liep....Jammer dan, hij is 15 jaar geworden en geen dag ongelukkig geweest.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:49

Ik heb hier een herplaatsterrier zitten die ook alles sloopt van kip tot kat. Conclusie: niet vrij in de buurt van andere soorten dieren laten. Hij is wat betreft trainen super gehoorzaam, maar als hij bijvoorbeeld een konijn ziet gaat er gewoon een knop om.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:58

Zusje van onze hond was ook zo'n kippenjager. Het is een hyperactieve, oost-indisch-dove kruising teckel-zwerfhond.
Heeft school gevolgd en haar eigenaresse is niet zo van het flauw doen met hondjes dus beest is in al haar nervositeit nog redelijk opgevoed, tot ze een prooi ziet en de kans heeft om erachter te gaan. Kan je roepen wat je wil, hond is weg. Herinner me nog goed dat we zo een keer 3u achter de hond aan het zoeken waren, mevrouw had een konijn gezien en was vertrokken.
Iig, heel in het begin nam ze haar hondje ook mee naar de paarden. Tot hond 1 keer de kippen de stuipen op het lijf jaagde. Sindsdien bleef hond thuis en als ze toch meeging moest ze in de box van het paard blijven. Bij de paarden heeft de hond nooit kippen doodgebeten. Vriendin deed dit wel uit eigen beweging en wachtte niet tot er ruzie zou komen met stalbaas.
Vriendin wilde thuis echter ook kipjes houden om vet te mesten. Hond heeft ze keer op keer de strot overgebeten, ook de kalkoenen, hanen en zelfs de ganzen moesten eraan geloven. Ze hebben nog paar keer geprobeerd met extra stevige rennen, gefundeerd in beton, maar hond ging 'ballistic' en moest en zou die kippen/gevogelte hebben.
Uiteindelijk hebben ze het opgegeven om nog pluimvee te houden.
Ben blij dat onze hond (zelfde kruising) dat jachtinstinct achterwege laat.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:50

Equidea schreef:
Stiekem zijn die stoere hondjes best gevoelig voor beloningen.

dit is de nagel op de kop wat een pincher betreft. Ik heb wel een duitse pincher en geen mini, maar net hetzelfde wat dat betreft.

tegenwoordig lukt het bij ons heel goed trouwens. als ik zie dat ze richting een beest loopt zeg ik al meteen dat ze het niet moet riskeren en dan draait ze terug. ze begint stilaan vanzelf te weten dat kleinere beestjes no-go zone zijn... en ik heb nochtans kippen los op de weide lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:56

Kuggur schreef:

Eindelijk iemand die het snapt :D