Kat met gedragsproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: Kat met gedragsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:14

Meestal mauwt ze gewoon door. Mazzel als ze eens bij me komt liggen en stopt met mauwen. Maar over het algemeen mauwt ze 3 uur lang non stop.
Pesterij vanuit de kat, geen idee of dat mogelijk is.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:16

Hou je ons please wel op de hoogte hoe het gaat met de poes.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:18

Natuurlijk :) Ik blijf gewoon posten en als jullie iets willen weten, mogen jullie ook gerust een PB sturen :)

Ik kreeg gisteren een pb van iemand die werkt met bachbloesem, ze wilde eens kijken of ze iets kon doen voor poes, ze mag het uiteraard proberen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:23

Ja iemand op het kattenforum had het ook over bachdruppeltjes.

En iemand had ook zo'n valse poes en die zette er een vriendje bij en dat ging meteen goed.
Ben ook daar druk in overleg wat te doen met deze prachtige poes.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:26

Nou, mijn poezels zitten er nu en dat haalt dus geen verschil uit, de eigenaar ziet het zeer zeker niet zitten er een andere kat bij te zetten, ze doet al zo lelijk tegen deze 2 en eigenaar is heel erg bang dat ze straks 2 van die bob de verbouwers in huis heeft, dus een 2e kat erbij is geen optie.

Ik ben overigens wel blij dat je er zo begaan mee bent, dank je wel :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:34

Ja dat ben ik ook oprecht. En ik meen het echt dat ik haar zo in huis zou nemen als ik al niet zo'n tijger in huis had. Die van mij kan echt niet met andere dieren en ze heeft ook suikerziekte wat extra veel zorg,aandacht en kosten met zich meebrengt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:45

Nou, mocht er iemand voorbij komen op het kattenforum die haar wil hebben, mogen ze haar zo afhalen, dat spreekt voorzich. :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:46

Oke zal kijken wat ik kan doen voor jullie.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:52

Ik zou het verhaal even uitleggen op Marktplaats.nl en haar gratis af te halen aanbieden. Wie weet zit er daar wél iemand die geld en meer tijd in haar wil steken.

Niet dat jullie niet al vanalles geprobeerd hebben, maar wie weet zit er iemand die dit probleem herkent :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:52

Ik heb igg al een oproep geplaatst in het topic...Goed tehuis gezocht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:54

Marktplaats is de plaats waar we haar pas aan willen bieden als het niet anders meer kan. Ik ben persoonlijk heel erg bang dat je daar verkeerde mensen mee aantrekt.

Sandeman, welk forum is het waar jij zit? :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:58

het kattendiabetesforum. Heb als titel...mandje gezocht voor wilde poes. Is dat wat??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:00

Jawel, mocht je daar reacties uit krijgen, laat het maar even weten :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:00

Mag ik je beginpost er ook in plakken??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:02

Natuurlijk! Vergeet er niet bij te vermelden dat we nu feliway proberen en dat er is aangeboden bachbloesem te proberen, wie weet heeft het effect, maar op dit moment is er nog geen zicht op :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:05

Ja dat heb ik al gemeld ;)

Oke dan ga ik je begin post erbij plaatsen.

Er zitten op dat forum veel mensen met veel kennis van katten. Dierenarts IO. Iemand die leert voor gedragstherapeut, mensen die in asiels werkzaam zijn. Hoop dat het wat oplevert.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:26

Er is 1 reactie, DA bezoeken om hersentumor uit te sluiten.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:48

s je kat agressief? Ga dan allereerst met hem naar de dierenarts voor lichamelijk onderzoek. Agressie kan namelijk heel goed een medische oorzaak hebben. Een kat kan op het oog gezond lijken, maar in werkelijkheid (zeer ernstig) ziek zijn.

Katten tonen ziektes en pijn niet zoals mensen; ze verbergen lichamelijk ongemak en ziektes zo lang en zo goed mogelijk en zijn daar erg goed in. Dit doen zij omdat ziekte of zwakte hun positie (status) ten opzichte van andere katten onmiddellijk verlaagt. Je zult dus wel gek zijn om te laten zien dat je je niet lekker voelt.

Bovendien zijn katten roofdieren. Zij moeten jagen om in leven te blijven en zullen dus alles in het werk stellen om te blijven functioneren. Daar komt bij dat een kat elke dag MOET eten.

Ziekte kan allerlei gedragsproblemen en – veranderingen veroorzaken. Voorbeelden zijn agressie, onophoudelijk miauwen, plassen en/of poepen in huis en angst.

De kattengedragstherapeut zal altijd vragen of een kat recent door een dierenarts onderzocht is. Pas als een medische oorzaak van gedragsproblemen of -veranderingen is uitgesloten, is het zinvol een behandelplan op te stellen.

Als een kat ziek is, moet hij behandeld worden. Veel katten lijden in stilte. Soms wel jarenlang.

Heb ook ff gegoogeld.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:53

Heb jij enig idee watvoor onderzoeken de dierenarts gaat doen en wat de kosten ongeveer zullen zijn? :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:57

Ga ik even voor je navragen.

Mijn poes haar volledig onderzoek was 150 euro. Bloedonderzoek en urine. En ze moest onder narcose omdat ze niet te hanteren was. Narcose kost extra.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 11:02

Ik heb al even zitten googlen, misschien kan ik de eigenaar overtuigen dit te laten doen als ik bijvoorbeeld de helft betaal ofzo. Ik zie het ook niet zitten 150 euro zelf op te hoesten nml ;)

En dikke kans dat deze poezel ook onder narcose moet, ze kan de dierenarts wel opvreten nml :+

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:07

Narcose was 25 euro. Nu heb ik een vrij dure DA. Ik lees op het forum ook wel dat sommige DA's 90 euro vragen voor volledig onderzoek. kan dus verschillen.

Die van mij zat te blazen en te grommen daar,niet normaal. Leek wel een tijger. Bij haar was de diagnose dus suiker en dacht...help hoe ga ik dit doen. Ze is niet 1 van de makkelijkste en ik moet 2 x daags insuline spuiten en paar x per haar bloedsuiker testen door een druppel bloed uit haar oortje te prikken. Wonder boven wonder laat ze dit toe. Al heeft dat wel even geduurt en zijn er wel wat gevechten en tranen aan vooraf gegaan.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:07

1 dame van het forum heeft het zelfde meegemaakt. Kat bleek nierstenen te hebben. En had daar enorm veel pijn van.
Na verwijderen was het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:30

Misschien kan je btw je probleem ook plaatsen op het kattengedragsforum? (Even googlen, sorry, m'n internet loopt vast als ik meerdere schermpjes open dus kan 'm niet voor je opzoeken :+ ). Weet dat de eigenaresse/opzetter van dat forum zelf gedragstherapeute is en dat er ook goede tips op staan :j

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:07