meutende mensen..............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: meutende mensen..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:40

Interessant topic :P

Alleen wat ik hier lees over cursussen etc.
Iemand wel eens bedacht om je dan van te voren te verdiepen in wat voor ziektes je hond/kat/paard/nijn zou kunnen krijgen, en wanneer het verstandig is om naar de DA te gaan?
Het lijkt mij persoonlijk een logisch iets, maar goed in de tijd van impulsaankopen lijkt zoiets niet te gelden....
Eerst een hond kopen en na 5 maanden erachter komen dat zo'n beest toch echt opgevoed moet worden.

Zelf zit ik ergenst in het midden, vind dat je samen met je beest lol moet hebben. Dat houd in, dat er ten allle tijden naar mij geluisterd moet worden, maar een (KLEIN!) beetje eigen inititief mag. Beesten hebben wel een aantal kleine priveleges. Eentje laat zich het best vangen in de wei bv. wanneer je rustig op haar afloopt, zelf even ontstrest, wat tegen haar praat, en dan stopt ze bijna zelf haar hoofd in haar halster. Nou dan doe ik liever dat als wanneer ik er eerst achter aan moet gaan jagen.

En chiel dat is een soort rooie ferarri op buitenrit, vind 'ie prachtig. Meeste mensen gaan een rondje door de polder doen hier, maar met chiel doe ik ff een rondje langs een paar dorpen. :D Weet dat hij dat prachtig vind, dus het grootste deel van de rit gaat ook knap hard. Maar, als het langzamer moet dan gebeurt dat ook. (Hoewel de remweg soms wat lang is. "Baas, weet je zeker dat je voor die drukke weg wilt stoppen?" "Ja chiel ik weet het zeker..." "Weet je het heel zeker baas? "Ja ik weet het zeker." "Heel heel heel zeker baas?" "JA CHIEL!" "Oke....." Hoewel hij als het moet ook binnen twee meter stilstaat, daar niet van. Maar dan vraag ik het liever vriendelijk met een paar ophoudingen.)

Dusja het zijn een beetje mijn vriendjes, ik wil samen met ze lol hebben, dus houd ook rekening met ze, maar dat moet ook voor mij leuk zijn, en veilig blijven, dus ik bepaal uiteindlijk wel wat er gebeurd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:59

luxx schreef:
knollentuin schreef:
helemaal mee eens dat geteut! :roll: ik moet me best wel eens op mijn lip bijten...
De mooiste vond ik nog dat iemand me zonder gene zat te vertellen dat ze uit eten waren geweest want de hond moest nuchter blijven voor de volgende dag ,hij kreeg een kleine ingreep,en ze vond het zielig als hij hun wel zag eten! najaaaa!

Dat vind ik dus heel erg lief... Over in hoeverre dat noodzakelijk is kun je over van mening verschillen, maar heeel erg lief vind ik dat wel :j

het is ook absoluut een enorm lief mens,zo een die te goed is voor iedereen <3

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:51

Ik ben het deels met Kiwiko eens. Je kan te ver gaan. Maar een beetje miepen met je pony / hond.. Dat doe ik ook echt wel hoor. Ik vind het leuk en mn pony ook :D Maar sommige mensen slaan iets door.

(@Kiwiko: Moet nu trouwens denken aan de discussie die we voerden over wel / geen ijzers. Toen mijn pony haar ijzers er af had, heeft ze een paar dagen echt gevoelig gelopen. Jij gaf aan dat je het een dag ofzo zou aanzien en dan gelijk er weer ijzers zou onder gooien. Valt dit ook onder miepen? Ik vind van wel eigenlijk ;) )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 15:06

Ik denk Mloes dat dit niet miepen is, als een paard zichtbaar pijn heeft dan doe je daar wat aan......... het zou inderdaad miepen zijn als je gelijk de volgende dag alweer de ijzers eronder zou slaan....... maar als een paard na een paar dagen niet redelijk tot normaal loopt, gaan de ijzers er weer onder.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:06

Tsja, je hebt ook tegenwoordig bijna óveral een cursus voor :+ .

Kennisje ging eerst een cursus zadelmak maken van 3 dagen volgen alvorens ze zelf pogingen ging doen.
Ik vind dat gewoon verstandig :roll: :') _O- .

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:13

Ik ben een Mieper, een Meuter en een Tutter!!!!

Ik zeg kom maar bij "mama" :D en ga naar "papa" :D

Mijn excuus? Ik spoor gewoon niet........

Ok, ff serieus. Ik vind het leuk om te tutten vooral omdat bij andere mensen de nekharen overeind gaan staan.
Heerlijk!
Verder mogen al mijn dieren dier zijn.
Ze mogen vies worden, klieren, krijgen beweging, hebben ruimte en krijgen voeding die bij ze past.
Als ze ziek zijn komt er een dierenarts bij en als het gewoon een beetje zeer doet geeft "mama" er een kusje op ;)

Mijn honden moeten luisteren, we hebben een cursus gedaan, gewoon omdat het leuk was.
Gezellig bezig zijn met je dier. Leuk voor mij en leuk voor de hond.
Verder wil ik dat ze zich positief gedragen in deze maatschappij en een ander er niet mee tot last zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:16

HBVisser schreef:
Als ze ziek zijn komt er een dierenarts bij en als het gewoon een beetje zeer doet geeft "mama" er een kusje op ;)

En als je pech hebt ben je je neus kwijt omdat de hond bijt omdat hij pijn heeft...:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:59

Een goede band tussen mens en hond is een beter middel dan welke cursus ook :D Dus nee, ik ben niet van de cursussen... Vind het veel leuker om zelfstandig lekker aan de slag te gaan met de hondjes :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:17

KiWiKo schreef:
Ik denk Mloes dat dit niet miepen is, als een paard zichtbaar pijn heeft dan doe je daar wat aan......... het zou inderdaad miepen zijn als je gelijk de volgende dag alweer de ijzers eronder zou slaan....... maar als een paard na een paar dagen niet redelijk tot normaal loopt, gaan de ijzers er weer onder.

Meen me toch echt te herinneren dat jij het 'zinloos geweld' vond als je een pony ook maar een dag met pijn liet lopen :) Ik vind dat miepen en niet reeël nadenken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:14

yep ik vind het zinloos geweld om een paard om je eigen geloof pijn te laten lijden........... noem ik ook gemiep :)

als iemand heilig gelooft in ijzerloos, en daarom een paard een half jaar pijn laat lijden......... ja vind ik een ernstige vorm van dierenmishandeling :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:37

kijk nog eens een hoop mensen die mijn mening delen.

ben niet zo van de jasjes of om de haverklap bij dierenarts staan zonder dat er iets aan de hand is, maar goed zoals iemand zei beter te snel dan te laat, zo'n mensen zijn er ook :).

Verder over paarden tja dekens hoeven voor mij niet, als ik er niets mee doe, ook al haat ik het uitharen na de winter.

en o ja ik ben niet zo voor honden op de bank of in bed, ieuw!
Qua lessen, mijn pup gaat naar een puppyspeeluur, lessen verder niet op dit moment, en hij doet het prima op straat en binnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:52

KiWiKo schreef:
yep ik vind het zinloos geweld om een paard om je eigen geloof pijn te laten lijden........... noem ik ook gemiep :)

als iemand heilig gelooft in ijzerloos, en daarom een paard een half jaar pijn laat lijden......... ja vind ik een ernstige vorm van dierenmishandeling :)

inderdaad....valt geen speld tussen te krijgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:04

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:20

Chiqa schreef:
[BB] Lieve Igor, mooie man

Over vermenselijking gesproken.......... :+

Wat een prachtig verhaal, en wat heeft deze hond een mazzel om bij dit mensenkind terecht te komen, ben helemaal ontroerd. Waren er maar meer mensen zo menselijk. Vind dit ook niets met vermenselijken te maken hebben, deze mazzelpik mag eindelijk gewoon hond zijn op een plek waar hij geliefd wordt, zal wel aan mij liggen maar ik kan geen genoeg krijgen van dit soort (liefdes)verhalen, werden er daar maar 5 per dag van geopend, daar word ik helemaal blij van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:30

Ik ben het deels met de openingspost eens.

Ik vermenselijk mijn pony's niet, ze mogen paard zijn, komen zoveel buiten als ze willen. Ze weten precies wat ze wel en niet mogen, dus opgevoed zijn ze zeker. Maar na mijn familie zijn ze wel het belangrijkste wat ik heb. Ik kan ze ook niet verkopen. Tuurlijk zullen ze het ergens anders ook goed hebben en wie weet missen ze me dan niet eens. Maar ik zou ze wel missen.

Als ze niet goed lopen, iets te hard hijgen, snotteren of er zit een scheet dwars dan ben ik ook meteen ongerust. Ik kijk het een dag aan en als het dan niet over is dan hang ik ook gelijk aan de telefoon. Niks mis mee in mijn ogen. Je kunt beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig en je dan voor je hoofd moeten slaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:38

Chiqa schreef:

hahahaha toevallig ken ik jou en het verhaal achter deze hond............ :)

en weet je er is helemaal niks mis met intens flieft zijn of heel veel houden van je dier............ alleen maar helemaal goed..........

alleen oortjes dichthouden omdat er geniet word op kantoor........... das weer het uiterste :D :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:49

Ik denk dat sommige mensen echt wel begeleiding moeten krijgen i.v.m. dieren.
Hoeveel ouderen mensen mijn hond wel niet volproppen met koekjes speciaal voor hem gekocht (want er staat een Labrador op de verpakking dus moet het wel goed zijn) in de hoop dat hij wat meer van hen zou houden, ik zou het niet over mijn hart krijgen om hen te zeggen dat dat nergens op slaat en dat hij enkel van hun koekjes houdt en niet van hun.
Mijn hond mag hond zijn maar sommige mensen begrijpen dieren gewoon niet.
Hoe vaak ik de opmerking wel niet heb gehoord dat mensen een Labrador willen kopen omdat de mijne zo goed luistert als ik ze dan vertel dat het minstens 2 jaar duurt voor die zo goed luistert begrijpen ze dat niet, ze denken dat hij vanaf dag 1 perfect luistert.
Ik denk trouwens dat de media hier wel wat te maken mee heeft kijk maar naar 101 dalmatiers en de aristocats enzovoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:35

Chiqa schreef:

Dank je wel.
Weet je, ik ben een mens, en ik ben dól op mijn honden, ik zou niet zonder ze kunnen, zij maken mij zoveel meer mens....... ik vraag me af of iemand als jij dat kan begrijpen, ik hoop werkelijk dat je het ooit begrijpt. Ik voed ze op, en ze mogen bij mij helemaal hond zijn, zo honds als een hond maar kan zijn. Ik leer hún taal, de mijne hoeven ze niet te leren, vind ik niet nodig.
Ik geef ze vrijheid, veel vrijheid, en regels. Mijn honden zijn vriendelijk en sociaal, ze zijn leuk om mee om te gaan.

Ze zijn vooral gewoon hond. Ze snuffelen, ze apporteren, ze sporten, ze gaan mee op vakantie, want ik vrees dat ik geen 3 weken zonder ze kan. Ze zijn niet mijn kinderen, en niet mijn vrienden, ze zijn elkaars vrienden. Omdat ze roedeldieren zijn, wil ik er 2. Ik vind dat beter voor ze, want ik blijf een mens, begrijp je, met de beperkingen van een mens. Ik zal nooit helemaal hun taal kunnen leren, hoe ik ook mijn best doe, en zij kunnen elkaar veel beter begrijpen dan dat ik kan.

Ik wil geen hond inslapen die een keer heeft gebeten, deze hond had er een goede reden voor. Ik wil hem een kans geven, en ik denk en weet dat hij die aanpakt, zoals alleen een hond dat kan. Zijn vertrouwen is beschadigd, en ik geloof dat als dat hersteld kan worden, hij ook niet meer zal bijten. En ja, natuurlijk krijgt hij op zijn donder als hij het probeert, en niet zuinig ook, want het is geen acceptabel gedrag. Maar deze hond is niet gestoord, hij is alleen een hond, en hij weet niet hoe hij het op een andere manier duidelijk moet maken. Dat geeft niet, dat kan hij leren. Ik kan hem dat leren. Ik heb het eerder gedaan.

Mijn honden zijn geen "het", zoals jij over je hond praat. Het zijn levende, ademende wezens met gevoel en instinct. Ze kunnen vertrouwen, ze kunnen van je houden. Ze kunnen ongelooflijk trouw zijn, er zijn honden die schandalig behandeld worden door hun eigenaars, en nog blijven ze trouw, de tragiek van de hond vind ik dat. Dat vertrouwen in je, dat ze zich zo totaal overgeven aan je, zonder enige reserve, schept een ongelooflijke verantwoordelijkheid. Ik ben het aan ze verplicht om van ze te houden, hun zooi op te ruimen, ze op te voeden, en te zorgen dat ze gelukkig zijn. Ik heb ze in huis gehaald tenslotte, ik had dat niet hoeven doen. Ik moet er dan ook voor zorgen, vind ik.

En nee, ik geloof niet dat ze iets van verstand hebben, ze handelen puur instinctief. Dat betekent dat de keuzes die er gemaakt worden, bij mij liggen, dat betekent dat alle verantwoordelijkheid bij mij ligt, en ik neem die serieus. Als jij dát vermenselijken noemt, dan vermoed ik dat een hond voor jou een ding is, en ook niet meer dan dat......

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:42

Amen Yamcha, zo gaat het hier ook.

Ik probeer mijn dieren zoveel mogelijk, zo niet alles te geven wat een dier nodig heeft.

Ik verdiep mij in hun taal, ik geef ze soortgenoten, passend voedsel, een uitdaging zodat ook hun geest tevreden is, goede gezondheidszorg en een schone veilige ruimte waar ze zich ten ruste kunnen leggen.

Maar eerlijk is eerlijk......ik vind het leuk om te zeggen kom maar bij mama of bij papa. Ik vind het nog leuker als mijn moeder weer moppert dat ze de oma niet is van die honden.

Mensen die mij niet kennen denken ook vast en zeker dat ik niet goed snik ben :D en dat ik mijn honden vermenselijk.
Dat mag best hoor, dat kan me niets schelen, de mensen die mij goed kennen zullen weten dat als juist iemand het dier , dier laat zijn wij dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:45

Och, toen ik voor het eerst hardop over Igor zat te denken, verklaarden mensen mij ook voor gek.

Nu zijn ze er geloof ik van overtuigd dat ik levensmoe ben :')

Maar het zijn gewoon honden hoor, en juist omdat ze honden zijn, ben ik zo gruwelijk dol op ze, geloof ik.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:40

KiWiKo schreef:

Een half jaar, inderdaad dierenmishandeling. Maar mijn punt is, dat ik het vermenselijking vind (en kortzichtig denken) als iemand na een dag denkt: 'Aaaah, hij heeft pijn. Gauw de ijzers er weer onder'.
Maar dat is mijn mening. Ik vind het alleen grappig, dat jij altijd zo stellig een mening inneemt, om die vervolgens later tegen te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:38

Yamcha waar staat in vredensnaam dat ik niet gek op mijn hond ben? Ik ga er alleen anders mee om, ze komt hier echt niets te kort hoor verzorg haar mss zelfs beter dan mijzelf :')
Alleen ik heb er een andere kijk op :) En behandel het beslist niet als een mens, om het simpele feit dat het een dier is.
En als ik jou berichtjes zo lees vind ik je een beetje 'doorslaan' in de richting van een dier vermenselijken, en daar gaat dit topic over vond het wel een mooi voorbeeld...Een hond die achter een PC kruipt om een eigen topic te openen vind ik toch wel aardig ontopic :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:46

Heb jij wel gevoel voor humor? Zou het misschien kunnen dat dat een grapje is?

Dan heb je wel het verkeerde topic gequote, trouwens. Je praat als "het" over je hond, dat komt op mij over alsof je het dier ziet als een ding......
Overigens heb je alle recht op een eigen mening over mij, hoor, ik denk alleen dat ik me er heel weinig van aantrek, en de honden hier interesseert het al helemaal geen bal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:57

Yamcha schreef:
Overigens heb je alle recht op een eigen mening over mij, hoor,

T is een gratie zeker. :+
Nee heb geen verkeerd topic gequote hoor, je andere was ook een mooi voorbeeld zoals er hier in het topic wordt bedoeld, althans zoals ik het interpreteerde. En gelukkig mag dat van jou :P

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:57

Het is mij ook al opgevallen Chiqa dat als jij het over je hond hebt dat je altijd praat over 'het' alsof 'het' een ding is.
Ik geef Yamcha gelijk.
Zij vermenselijkt haar honden niet en ze maakt hen ook niet tot 'maar' een ding zoals jij dat wel doet Chiqa.