Alleen wat ik hier lees over cursussen etc.
Iemand wel eens bedacht om je dan van te voren te verdiepen in wat voor ziektes je hond/kat/paard/nijn zou kunnen krijgen, en wanneer het verstandig is om naar de DA te gaan?
Het lijkt mij persoonlijk een logisch iets, maar goed in de tijd van impulsaankopen lijkt zoiets niet te gelden....
Eerst een hond kopen en na 5 maanden erachter komen dat zo'n beest toch echt opgevoed moet worden.
Zelf zit ik ergenst in het midden, vind dat je samen met je beest lol moet hebben. Dat houd in, dat er ten allle tijden naar mij geluisterd moet worden, maar een (KLEIN!) beetje eigen inititief mag. Beesten hebben wel een aantal kleine priveleges. Eentje laat zich het best vangen in de wei bv. wanneer je rustig op haar afloopt, zelf even ontstrest, wat tegen haar praat, en dan stopt ze bijna zelf haar hoofd in haar halster. Nou dan doe ik liever dat als wanneer ik er eerst achter aan moet gaan jagen.
En chiel dat is een soort rooie ferarri op buitenrit, vind 'ie prachtig. Meeste mensen gaan een rondje door de polder doen hier, maar met chiel doe ik ff een rondje langs een paar dorpen.

Dusja het zijn een beetje mijn vriendjes, ik wil samen met ze lol hebben, dus houd ook rekening met ze, maar dat moet ook voor mij leuk zijn, en veilig blijven, dus ik bepaal uiteindlijk wel wat er gebeurd.