ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:40

Diervriendelijkere methode:
Je hebt een apparaat dat een hele hoge pieptoon maakt, wij horen het niet maar dieren wel :) Daardoor 'jaag' je ze eigenlijk wel weg. Maar dan moet je zelf natuurlijk geen katten/honden hebben :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:43

.

Britt

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:44

Peperkorrels strooien zou ook 'moeten' helpen toch? Dat likken ze van de pootjes af wat ontzettend smerig is, maar niet echt gevaarlijk waardoor ze wegblijven. Wel een hoop peper :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:45

xXLianneXx schreef:
Bizzybijtje schreef:
Diervriendelijkere methode:
Je hebt een apparaat dat een hele hoge pieptoon maakt, wij horen het niet maar dieren wel :) Daardoor 'jaag' je ze eigenlijk wel weg. Maar dan moet je zelf natuurlijk geen katten/honden hebben :)

ja dat is een betere oplossing, alleen jonge mensen die horen die pieptoon ook :+
Dus als je zelf ouder bent en je hoort het niet is het geen probleem maar anders werkt het niet

Nee nee, ik geloof dat het zelfs nóg hoger is hoor :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:45

En TS heeft ook nog een hond en wat kippen ;)

Wat een tips worden hier gegeven, ongelooflijk, met aan top die van Lia_ :n , vermoord het beest gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:46

BrittKitt schreef:
Peperkorrels strooien zou ook 'moeten' helpen toch? Dat likken ze van de pootjes af wat ontzettend smerig is, maar niet echt gevaarlijk waardoor ze wegblijven. Wel een hoop peper :+

Volgens mij is peper wel redelijk gevaarlijk hoor... Iig wel slecht voor ze :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:48

BrittKitt schreef:
Gelukkig zijn katte schone dieren en willen ze schone pootjes en likken ze die pootjes dus regelmatig schoon. Zodat de kat met een beetje geluk alsnog overlijd, als je er afgewerkte olie op smeert. 8)7

Dan neem je een ander soort vet of smeer wat een kat niet makkelijk uit zijn vacht likt maar wat wel lekker afgeeft op de meubels in huis.

Het zijn wel de eigenaren van de katten die ervoor zorgen dat hun kat dit soort risico's lopen he, vergeten we dat even niet?
Wat moeten mensen die rattengif neerzetten omdat ze nu eenmaal last hebben van ratten? Dat maar niet meer doen omdat een kat van een ander het misschien weleens op kon eten?

En je kan niet verlangen dat mensen veel geld uit gaan geven voor apparaten die piepen of schrikdraad voor andermans huisdieren, dat is de wereld op zijn kop.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-04-10 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:49

En aluminiumfolie :+ Omdat het glad is en veel herrie maakt én omdat het de zon reflecteert. Maar dan hebben de honden daar ook weer last van natuurlijk :=
Maar aan de andere kant, er zullen weinig oplossingen zijn, die je zelf in je tuin wilt doen, waar de andere dieren geen last van hebben...

Maar ThePast03... Moeten wij dan maar de katten kapot maken om de baasjes te treiteren? Dat vind ik nogal grof tegenover de katten, die kunnen daar niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:51

Aluminiumfolie helpt ook ja! :j
Maar goed. Hoeveel rollen moet je dan kopen :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:51

Ah, kost je 80 ct voor 20 meter ofzo? :+

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:52

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:53

IKbenEllen schreef:
En TS heeft ook nog een hond en wat kippen ;)

Wat een tips worden hier gegeven, ongelooflijk, met aan top die van Lia_ :n , vermoord het beest gewoon.

Nee...gewoon rustig wachten tot de kippen uitgemoord zijn }:0
Als mensen zo nodig een kat willen moeten ze hem ook lekker op hun eigen terrein houden!
Mijn terriër is niets groter dan een kat maar laat ik ook echt niet los rondsjouwen ondanks dat ze dat met haar jachtinstinct vast fantastisch zou vinden...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:53

ThePast03 schreef:
Dan neem je een ander soort vet of smeer wat een kat niet makkelijk uit zijn vacht likt maar wat wel lekker afgeeft op de meubels in huis.

Het zijn wel de eigenaren van de katten die ervoor zorgen dat hun kat dit soort risico's lopen he, vergeten we dat even niet?
Wat moeten mensen die rattengif neerzetten omdat ze nu eenmaal last hebben van ratten? Dat maar niet meer doen omdat een kat van een ander het misschien weleens op kon eten?

En je kan niet verlangen dat mensen veel geld uit gaan geven voor apparaten die piepen of schrikdraad voor andermans huisdieren, dat is de wereld op zijn kop.

Boter misschien?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:54

.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:54

Vang ze dan en breng ze naar het asiel, maar ga ze niet zelf lopen uitmoorden, dat is gewoon dierenmishandeling! Niet te begrijpen dat mensen gewoon een kat kunnen vermoorden en er geen nacht minder om slapen. Bah.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:56

BrittKitt schreef:
Ik vind toch dat de TS hier in niet zelf alle oplossingen hoeft te maken, laat de buren maar wat moeite doen. Zij kunnen ook een stroomdraadje spannen, gaas boven de schutten plaatsen etc.

Maar de buren doen juist niks!
TS zou wel voorstellen naar de buren kunnen doen, stroomdraad zodat de katten op het erf blijven ed.
Maar dan moeten ze wel mee willen werken. Katten kunnen natuurlijk ook aan een lijntje, maar dat zullen ze dan wel
niet willen als het erfkatten zijn.

In ieder geval, ik vind het zwaar schofterig dat mensen zo redeneren. Net als mensen die de honden midden op straat
laten poepen en dan vervolgens de hond de schuld geven. Maar dat terzijde :P

Ik zou in ieder geval overleggen dat het toch echt hun huisdieren zijn en dus hun verantwoordelijkheid! En anders
claimen dat paarden hun natuurlijke habitat bestaat uit tuinen van buren :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:56

BrittKitt schreef:
Maar [*olduser*]... Moeten wij dan maar de katten kapot maken om de baasjes te treiteren? Dat vind ik nogal grof tegenover de katten, die kunnen daar niks aan doen.

Ik maak geen katten kapot hoor. Als ze geluk hebben dan worden ze niet door een van onze doodgebeten in onze tuin.
Zouden ze hier binnenkomen en de boel ondersproeien (zoals hier in de buurt wel bij mensen zonder honden gebeurd) dan krijgen ze een enkeltje asiel, kost de eigenaar elke keer weer geld. En ja het asiel hier in de buurt werkt daar vrolijk aan mee. :)

Een stukje verderop hier zit iemand met veel vogels, die heeft regelmatig rattengif staan vanwege ratten, behoorlijk gevaarlijk voor katten die daar komen. Moet dat nu zijn probleem zijn?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:58

Ik weet wel dat de buren niks doen, maar ik vind het belachelijk dat de kat daarom dood moet!
Natuurlijk mag je de kat wegjagen, op elke mogelijk manier. Maar het mag geen dodelijke of levensbedreigende schade opleveren! Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij.

Ik word hier thuis net zo goed gestoord van de kat van de buren, ik heb binnenkatten en zij heeft buitenkatten en die ene loopt mijn katten op te naaien tot ze gaan knokken door het raam of het gaas van de buitenren. Maar ik ga toch geen kattenvallen zetten? Ga toch weg zeg...

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:00

ik heb niet alles helemaal goed gelezen, alleen de laatste 2 pagina's
maar vind wel dat de mensen die hier zijn als DierenLiefhebbers, behoorlijk grof overkomen.

Ga gewoon nog een naar de buren, en anders zet je het hekje iets schui? dat je er nog iets bovenopmaakt dat schuin naar buiten loopt, zo kan die kat er niet op komen omdat hij dan ook iets naar achteren moet klimmen, en jou kip kan er wel op, omdat het naar buiten loopt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:01

BrittKitt schreef:
Ik weet wel dat de buren niks doen, maar ik vind het belachelijk dat de kat daarom dood moet!
Natuurlijk mag je de kat wegjagen, op elke mogelijk manier. Maar het mag geen dodelijke of levensbedreigende schade opleveren! Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij.

Ik word hier thuis net zo goed gestoord van de kat van de buren, ik heb binnenkatten en zij heeft buitenkatten en die ene loopt mijn katten op te naaien tot ze gaan knokken door het raam of het gaas van de buitenren. Maar ik ga toch geen kattenvallen zetten? Ga toch weg zeg...

Tja mijn honden mogen hier lekker genieten van de tuin, die ga ik echt niet binnenhouden omdat zeker 1 daarvan een kat dood zal bijten als die bij ons in de tuin komt.

De buurman waar ik het over heb heeft dat rattengif niet staan om katten te doden maar omdat hij last heeft van ratten. Als een kat daarvan zal eten en dood zal gaan zal de eigenaar vast wel weer in het nieuws brengen dat zijn kat vergiftigd is door iemand.
Terwijl het gewoon de schuld van de katteneigenaar zelf is in dit geval.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:02

.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:05

xXLianneXx schreef:
We hebben het al druk genoeg, en daarbij komt nog dat het helemaal niks helpt, de kat gaat terug naar de eigenaar en loopt de volgende dag net zo hard weer door je tuin..

De eigenaar betaald wel elke keer een bedrag als hij zijn kat komt halen. Als hij bereid is om dat elke dag te doen prima, we zien wel wie het het langste volhoudt. :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:08

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:12

@ThePast03: jij trekt het weer door naar het andere uiterste, je hond op eigen terrein binnen houden omdat hij anders de kat van een ander wat aandoet, is natuurlijk een beetje een rare vergelijking... En een kat die rattengif eet, tsja dat zou heel naar zijn, net als wanneer je kat dood word gereden, maar dit zijn allemaal dingen die per ongeluk kunnen gebeuren en waar je als eigenaar van een buitenkat rekening mee moet houden. Dat zijn risico's die erbij horen. Leuk is het niet als zoiets gebeurd en de kans is ook klein, maar katten zijn vaak niet achterlijk hoor.

Maar een kat opzettelijk verwonden of doden is wel heel wat anders! (bijv. vallen neerzetten of je hond opzettelijk op die kat afsturen)