Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xXLianneXx schreef:Bizzybijtje schreef:Diervriendelijkere methode:
Je hebt een apparaat dat een hele hoge pieptoon maakt, wij horen het niet maar dieren welDaardoor 'jaag' je ze eigenlijk wel weg. Maar dan moet je zelf natuurlijk geen katten/honden hebben
ja dat is een betere oplossing, alleen jonge mensen die horen die pieptoon ook![]()
Dus als je zelf ouder bent en je hoort het niet is het geen probleem maar anders werkt het niet
BrittKitt schreef:Gelukkig zijn katte schone dieren en willen ze schone pootjes en likken ze die pootjes dus regelmatig schoon. Zodat de kat met een beetje geluk alsnog overlijd, als je er afgewerkte olie op smeert.
Omdat het glad is en veel herrie maakt én omdat het de zon reflecteert. Maar dan hebben de honden daar ook weer last van natuurlijk 
IKbenEllen schreef:En TS heeft ook nog een hond en wat kippen![]()
Wat een tips worden hier gegeven, ongelooflijk, met aan top die van Lia_, vermoord het beest gewoon.
ThePast03 schreef:Dan neem je een ander soort vet of smeer wat een kat niet makkelijk uit zijn vacht likt maar wat wel lekker afgeeft op de meubels in huis.
Het zijn wel de eigenaren van de katten die ervoor zorgen dat hun kat dit soort risico's lopen he, vergeten we dat even niet?
Wat moeten mensen die rattengif neerzetten omdat ze nu eenmaal last hebben van ratten? Dat maar niet meer doen omdat een kat van een ander het misschien weleens op kon eten?
En je kan niet verlangen dat mensen veel geld uit gaan geven voor apparaten die piepen of schrikdraad voor andermans huisdieren, dat is de wereld op zijn kop.
BrittKitt schreef:Ik vind toch dat de TS hier in niet zelf alle oplossingen hoeft te maken, laat de buren maar wat moeite doen. Zij kunnen ook een stroomdraadje spannen, gaas boven de schutten plaatsen etc.
BrittKitt schreef:Maar [*olduser*]... Moeten wij dan maar de katten kapot maken om de baasjes te treiteren? Dat vind ik nogal grof tegenover de katten, die kunnen daar niks aan doen.

BrittKitt schreef:Ik weet wel dat de buren niks doen, maar ik vind het belachelijk dat de kat daarom dood moet!
Natuurlijk mag je de kat wegjagen, op elke mogelijk manier. Maar het mag geen dodelijke of levensbedreigende schade opleveren! Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij.
Ik word hier thuis net zo goed gestoord van de kat van de buren, ik heb binnenkatten en zij heeft buitenkatten en die ene loopt mijn katten op te naaien tot ze gaan knokken door het raam of het gaas van de buitenren. Maar ik ga toch geen kattenvallen zetten? Ga toch weg zeg...
xXLianneXx schreef:We hebben het al druk genoeg, en daarbij komt nog dat het helemaal niks helpt, de kat gaat terug naar de eigenaar en loopt de volgende dag net zo hard weer door je tuin..