Asjemenauw schreef:Mijn oude hond zou zich verstoppen in een donker hoekje en je rustig binnen laten komen, maar daarna ... kom je niet meer weg.
Wij zijn dus wel eens thuis gekomen en zagen dus de inbreker met knikkende knietjes op de bank ik de huiskamer. De man had alleen de bank als veilige zone ... de hond werd zwaar agressief als hij poogde van de bank af te komen.
We hebben de man en de hond ook maar lekker zo gelaten tot de politie er was om de boef af te voeren. De hond kreeg na afloop een vreselijk grote kluif als blijk van onze waardering.
Onze huidige hond ... ik denk dat je zwaar getikt moet zijn om te besluiten dat je haar luidkeelse waarschuwingen gaat negeren. Veel succes !! We hebben hier een tegelvloer dus de bende is makkelijk weggedweild. We hebben het gevaar van het zonder toestemming betreden van de woning dan ook duidelijk aangegeven aan de voor-en achterzijde van het huis (is volgens mij wettelijk verplicht). Die waarschuwing hangt er niet voor niets, er is géén ruimte voor eigen intrepatie --> de hond vreet je op !! Niet binnen komen dus !!
cp112 schreef:Was die 1e een rotweiler toevallig?
Die doen dit volgens mij ook vaak zo, lijkt mij ook ideaal.
Ja klopt !! Onze lieve snuit Dee was een pracht van een Rottweiler teefje. 16 jaar oud is ze geworden de schat.
Quinta (de opvolgster van Dee) is een kruising met een Rottweiler x Herder (en haar overoma -ook Rottweiler- heeft ooit iets gehad met een Berner Sennen). In heel veel dingen lijkt ze op Dee, maar in dit soort gevallen reageren de twee echt belangrijk veel van elkaar.