Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jouw hond doen?

Inbrekers? Die zouden niet binnen komen, mijn hond verscheurt ze levend!
74 (30%)
Mijn hond zou hard blaffen, maar bijt niet.
64 (26%)
Mijn hond? Die slaapt gewoon verder!
8 (3%)
Die van mij zou ze kwispelend tegemoet komen en ze een kop koffie en een koekje aanbieden
72 (29%)
Anders...
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 245

Nietje_

Re: Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:44

Ik heb werkelijk geen idee wat onze hond zou doen (aardige Mechelse Herder reu)..

Aan de ene kant is hij heel erg gek op mensen, hij maakt dan heel veel lawaai. Het scheelt dat we dus wel wakker worden :+

Aan de andere kant is hij ook heel waaks en daarnaast vind hij het niet leuk als je weggaat.. Zal me dus niks verbazen dat ze er wel inkomen, maar niet uit.. Als ze überhaubt erin durven te komen als ze de hond zien en horen.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:50

Onze Berner Sennen Dexter is wel redelijk waaks en zal zeker blaffen als hij iets verdachts hoort maar bijten? Ik denk het niet... Waarschijnlijk schrikken eventuele inbrekers al wel van zo'n grote blaffer en komen we er dus nooit achter wat Dex in zo'n geval echt zal doen :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:57

Aska zou hard blaffen en grommen.
als ze echt iets doen bijt hij.
ze slaapt overdag vaak en snacht is de altijd eel waaks.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:03

Vesta hangt meteen in de broek van die inbreker haha
en dat is een reuze echte Chihauhua (pitbull).
En de rest geen idee wat die doen, denk wegkruipen in een hoekje.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:08

Die van ons hangt in je broek!
Is al een x gebeurt!
Vriend van me vader die bijna 3x per week kwam...
Wij waren boven en Max was beneden man kwam binnen..Max zei woef en toen hap!! en toen was zijn broek stuk :P

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:47

latnahc2 schreef:
mijn hond gaat eerst grommen en als je dan een stap dichterbij zet hangt hij erin en vreet hij je op.
ik heb een keer met een vriend geprobeert wat hij zou doen en ik ging zogenaamt naar bed en hij ging vermomt met een bivak naar binnen.
ik moet zeggen dat die vriend van me niet bang is voor hinden maar hij scheet toch nu wel 7 kleuren:P

Dat heb ik ook altijd uit willen proberen, maar ik krijg niemand zo gek dat hij het doet. ;)

Hier 6 honden, die verschillend zullen reageren. Ik heb de poll dus maar ingevuld met de oudste hond in gedachten, maar ik had dus voor iedere hond een ander antwoord kunnen geven.
De bouviers, zeker de oudste, zijn van het type stille waker. Ze wachten rustig tot de inbreker binnen stapt en vreten 'm dan hoogstwaarschijnlijk met huid en haar op. De herder/doberkruising blaft zich de longen uit zijn lijf, maar zal het betere sloopwerk wel aan het geboefte overlaten. Hetzelfde geldt voor de pointerkruising. De spaniëlkruising zal wel tekeer gaan, maar niet weten wat ze verder nog voor actie moet ondernemen. De pointer gaat waarschijnlijk gewoon door met hetgeen ze altijd doet en dat is slapen of rondjes dribbelen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:01

Die van mij zou heel stoer blaffen en dan vlug onder de trap kruipen...:P

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:04

Loesje88 schreef:
wij hebben zelf geen hond, maar de hond van mijn vriend (die bij zijn vader is gebleven).

Die zou ze vrolijk verwelkomen, vervolgens de kast wijzen waar zijn koekjes staan, na het verkrijgen van een lekker koekje zou hij best willen helpen met inpakken hoor! :j

dat zou die van ons dus ook doen, maarja, ze is ook in huis gehaald voor de gezelligheid ;)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:54

Asjemenauw schreef:
Mijn oude hond zou zich verstoppen in een donker hoekje en je rustig binnen laten komen, maar daarna ... kom je niet meer weg.
Wij zijn dus wel eens thuis gekomen en zagen dus de inbreker met knikkende knietjes op de bank ik de huiskamer. De man had alleen de bank als veilige zone ... de hond werd zwaar agressief als hij poogde van de bank af te komen.
We hebben de man en de hond ook maar lekker zo gelaten tot de politie er was om de boef af te voeren. De hond kreeg na afloop een vreselijk grote kluif als blijk van onze waardering.

Onze huidige hond ... ik denk dat je zwaar getikt moet zijn om te besluiten dat je haar luidkeelse waarschuwingen gaat negeren. Veel succes !! We hebben hier een tegelvloer dus de bende is makkelijk weggedweild. We hebben het gevaar van het zonder toestemming betreden van de woning dan ook duidelijk aangegeven aan de voor-en achterzijde van het huis (is volgens mij wettelijk verplicht). Die waarschuwing hangt er niet voor niets, er is géén ruimte voor eigen intrepatie --> de hond vreet je op !! Niet binnen komen dus !!

cp112 schreef:
Was die 1e een rotweiler toevallig?
Die doen dit volgens mij ook vaak zo, lijkt mij ook ideaal.

Ja klopt !! Onze lieve snuit Dee was een pracht van een Rottweiler teefje. 16 jaar oud is ze geworden de schat.

Quinta (de opvolgster van Dee) is een kruising met een Rottweiler x Herder (en haar overoma -ook Rottweiler- heeft ooit iets gehad met een Berner Sennen). In heel veel dingen lijkt ze op Dee, maar in dit soort gevallen reageren de twee echt belangrijk veel van elkaar.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:56

mijn jack russell blaft alleen als ze gerommel aan de deur hoort.
Als iemand eenmaal binnen is, zou ze koffie aanbieden denk ik ;)

Maar morgen komt onze duitse herder pup, dus over een jaar is het afgelopen! ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:57

Iris82 schreef:
Loop al weken met dit topic in mn hoofd, maar het kwam er maar niet van.
Nu is er een topic op LZP waarbij ingebroken werd, dus kwam het idee voor dit topic weer naar boven.

Wat zou jouw hond doen??
Mijn hond is dus echt geen waakhond. Vind iedereen lief en leuk en gezellig.
Jammer maar helaas. :+

Toch kan je je daarin vergissen. Onze vorige hond was ook zo'n exemplaar, toch zijn er 2 gelegenheden geweest waar ik me onveilig voelde, hij dat blijkbaar goed aanvoelde en mij heel duidelijk beschermde.
Dezelfde hond heeft in de allerlaatste weken van z'n leven nog een inbreker buiten de deur gehouden omdat hij toch aansloeg toen hij gerommel hoorde (de inbrekers zijn niet verder gekomen dan de bijkeuken)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:15

Eerst heel hevig blaffen, dat zeker :j. Daarna weet ik niet :n of hij kwispelt en springt tegen je op.
Of hij bijt je, als hij het niet vertrouwd.

Als mijn vader 's nachts thuiskomt kijkt die op, en slaapt weer verder :')

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:30

de onze doet iets tussen het eerste en het tweede in. ze houdt je echt staande en blaft als gek; maar als je het dan in je hoofd haalt om toch verder te lopen, dan neemt ze je broekspijp (of erger je enkel) vast. doorbijten of 'levend verscheuren' is te overdreven. ze zal net zo hard bijten als nodig is om jouw staande te houden.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:50

Mijn hond is doof, dus grote kans dat hij gewoon doorslaapt als ze mijn huis aan het leeghalen zijn :D.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:54

@marloes: ik zou juist zeggen dat hij juist aanvalt(als soort schrikreactie), maar dan als ze in het gezichtsveld zijn :=

Tenminste dat is mijn ervaring met honden die bijna helemaal doof zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:57

Wij hebben hier 4 herders en een labrador. Knappe inbreker die door durft te lopen. Met 3 herders wordt gewerkt, en die zullen ook echt niets van iemand aannemen. Ook geen omkoopworstje! Dat is wel een heel veilig gevoel hoor! :D

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:58

siskeh schreef:
@marloes: ik zou juist zeggen dat hij juist aanvalt(als soort schrikreactie), maar dan als ze in het gezichtsveld zijn :=

Tenminste dat is mijn ervaring met honden die bijna helemaal doof zijn.

Hmm... Ja... Een behoorlijke schrik reactie heeft hij inderdaad wel. Maar goed, ik heb het nog niet mee gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:59

Pebbels zou gaan blijven en vervolgens aanwijzen waar ze moeten zijn. Zo`n schijtluis die hond van ons..

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:04

Een paar jaar geleden is er bij mijn ouders thuis ingebroken. Ik werd toen wakker van onze hond die toen, liggend op de grond aan het kwispelen was en ik hoorde haar staart tegen de grond slaan. Het was in de zomer, dus toen ik toch wakker was had ik meteen een paar muggen doorgeslagen in mijn kamer. Vermoedelijk hoorde de inbreker mij en is hij toen weggegaan. Ik ben daarna gewoon weer verder gaan slapen en pas de volgende dag merkte we dat de voordeur wagenwijd open stond en er geld en pasjes weg waren. Onze hond is dus ontslagen als waakhond, maar gelukkig is ze wel erg goed in gezelschap houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:48

de drie pekingezen zullen denk ik alleen blaffen en grommen.
Maar onze Berner zou eerst waarschuwen en als ie nog dichterbij komt aanvallen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:25

Onze duitse herder is vreselijk terratorium gevoelig/beschermend. Heb al een paar keer mee gemaakt met echt vreemde mensen, die een van de gezinsleden ook niet kennen dat de haren overeind gaan, tanden blood en echt hèèl fel reageren. Ze is een keer bijna door het keukenraam gegaan omdat er een wildvreemde in de voortuin stond en het schuim stond op mijn raam.
Ik durf voor de volle 100% te beweren dat er bij mij niemand binnenkomt die hier niet hoort. ;)

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:31

Onze hond zou waarschijnlijk eerst blaffen wanneer ze hen aan ziet komen en als ze binnen komen ze heel vrolijk kwispelend tegenmoet komen :)) Ze is ook een held op sokken, dus als de inbrekers geen hond voor hun voeten willen zou ze uiteindelijk met de staart tussen haar poten naar haar mand toe gaan, een echte waakhond dus :')

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:34

Ik heb 2 duitse herders, waarvan eentje politie honden als ouders heeft.. dus die weten wel wat er moet gebeuren.. grrr ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:36

De Bordercollie zou geen kik geven en rustig verder slapen..
Maar de chihuahua zou echt helemaal los gaan! _O-

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:39

Ik vraag me dat nu dus zo vaak af! :D Wij hebben een vrij grote hond, model boxer (kruising duitse staander x boxer) en hij is behoorlijk fel. Als we met hem wandelen (aan de riem, gaat nooit los) gaan mensen graag een blokje om, om hem maar niet tegen te komen. Hij blaft namelijk veel en kan als hij een andere hond ziet ook een flinke kraag opzetten. Hij vertoont dit gedrag omdat hij erg onzeker en bang is, vals is hij zeker niet en ook niet gemeen.

In huis blaft hij wel als hij de deur hoort of iets anders vreemds, maar als er vreemden binnenkomen begroet hij ze helemaal uitgelaten, kwispelen, springend, huppelend en zichzelf in de meest vreemde bochten wringend.
Het bezoek is alleen wel altijd van te voren verteld wat voor hond we hebben en dat ze hem in het begin niet moeten aaien of onverwachtse bewegingen moeten maken. Een inbreker schrikt toch wel als hij zo'n hond opeens ziet en vliegt met zijn handen omhoog. Ik vraag me dan echt af of onze hond ook zal schrikken en wegdeinzen, vrolijk zal zijn, of meteen de inbreker in zijn handen zal bijten.
Jammer dat je zoiets niet even kunt testen he!