Spoed! Hond is lusteloos, kreunt, bibbert en doet erg vreemd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:10

Wat fijn dat ze helemaal opgeknapt is. Ik ben vroeger ook eens bij een hondenschool geweest met mijn Jack Russel, en die trainer wilde mij ook gelijk een slipketting aansmeren. Ik ben daar ook gelijk niet meer heen gegaan.
Helaas heeft mijn Jack Russel uiteindelijk toch een nekhernia opgelopen door onbekende oorzaak, nu gebruik ik alleen nog maar een tuigje voor hem. Hierdoor heb ik besloten om voor mijn andere hond ook een tuigje te gaan gebruiken. Helaas mag ik op de training geen tuig gebruiken, dus daar loop ik met een gewone halsband. Maar ik vind het wel jammer dat ik geen examen mag doen met tuig, daar loopt ze veel relaxer mee.

SAKKIA

Re: Spoed! Hond is lusteloos, kreunt, bibbert en doet erg vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:43

Wat fijn om te lezen dat het nu weer beter gaat :j

Mijn ouders zijn met de hond ook naar de hondenschool gegaan en hebben daarvoor ook een slipketting gekocht. Ze hebben hem echter nooit echt moeten gebruiken omdat mijn vader toch wel erg tegen was en ons hondje er van ging kokhalzen, dat geeft aan dat het de hond in de weg zit en dat het gewoon niet goed is.
Ze zijn toen verder gegaan met een gewone halsband en/of een tuigje, heeft daar ook examen mee gedaan :j

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:05

Fijn om te lezen dat het weer beter gaat met Diva :(:)
Wel belachelijk dat de trainers meteen met een slipketting kwamen, daar los je niets mee op. En toch hoor je zoveel mensen die op aanraden van hun trainer een slipketting aanschaffen. Gelukkig doen ze het bij onze hondenschool niet zo, daar willen ze geen slipkettingen, maar als een hond veel trekt komen ze met een antitrektuig, of als het heel erg is een halti (deze mag in het begin dan ook alleen maar gebruikt worden bij de cursus, zodat hij goed wordt gebruikt)