Is dit nog wel hondswaardig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:31

ten eerste: een mensenleven is anders dan een hondenleven. Dat lijkt me duidelijk. Toch willen wij ( we zijn dierenvrienden toch.? ) dat dieren een goed en eerlijk leven hebben.
Wat heeft een dier nodig om gelukkig te zijn? We hebben het hier niet over een klein probleempje. Het is een hond die 2 benen mist. Als het zo is dat deze hond beperkt word door het hond-zijn, en daardoor ook nog last krijgt van spieren, botten etc.. en daardoor een pijnlijk leven lijdt.. vind ik het niet eerlijk. Bij mensen ligt dit natuurlijk heel anders, denk niet dat ik dat uit hoef te leggen.
Een hond verdient een hond-waardig bestaan.. en word niet voor niets door de moeder verstoten. Als dit nou om een kleine beperking ging oke.. maar dit?.. Zie ook weer dat het natuurlijk allemaal weer op internet en op het nieuws moet, geld ermee verdienen.. zegt ook wel weer wat

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:32

Frank schreef:
Die hond met twee poten heeft een goed leven.
Jammer dat die dan weer een mens treft die er alleen geld aan wil verdienen }:0

Die mensen hebben Faith opgenomen omdat ze de hond een kans wilde geven. Op dat moment kon Faith nog niet lopen en hebben ze haar overal naartoe gedragen. De hond begon te lopen toen een andere hond eten of een speeltje van Faith wegpakte...Toen was die drang er en vanaf dat moment liep ze.

Ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen er geld aan willen verdienen. Ze namen Faith op voordat ze uberhaupt kon lopen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:33

magictwist schreef:
mijn excuses!! :o .. heb dat stukje niet mee gekregen.. in dat geval...
blijf ik bij mijn stand punt.. dat zijn baasjes alsnog verschrikkelijk veel van hem houden... want hij ziet er prima uit en op en top gelukkig !! ;)

wat apart eigenlijk he.. dat dat zich zo vanzelf aan kan passen.... knap.. zo mechanisme ;)

Eens :j

Die mensen moeten inderdaad veel van het beestje houden. Zonder hen had de hond geen kans gekregen :j

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:36

Adil18 schreef:
Ik vind niet dat je kunt stellen dat die mensen er geld aan willen verdienen. Ze namen Faith op voordat ze uberhaupt kon lopen.

De huidige eigenaar (de onderwijzeres) heeft haar huidige baan opgezegd omdat ze met de hond de wereld over wil trekken om in shows en bij lezingen aanwezig te zijn.
Klinkt als geld?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:37

pinuts schreef:
ten eerste: een mensenleven is anders dan een hondenleven. Dat lijkt me duidelijk. Toch willen wij ( we zijn dierenvrienden toch.? ) dat dieren een goed en eerlijk leven hebben.
Wat heeft een dier nodig om gelukkig te zijn? We hebben het hier niet over een klein probleempje. Het is een hond die 2 benen mist. Als het zo is dat deze hond beperkt word door het hond-zijn, en daardoor ook nog last krijgt van spieren, botten etc.. en daardoor een pijnlijk leven lijdt.. vind ik het niet eerlijk. Bij mensen ligt dit natuurlijk heel anders, denk niet dat ik dat uit hoef te leggen.

En dat is dus tot nu toe niet het geval. De hond is happy en leidt een pijnvrij bestaan. Jaagt zelfs achter katten en andere honden aan :j

pinuts schreef:
Een hond verdient een hond-waardig bestaan.. en word niet voor niets door de moeder verstoten. Als dit nou om een kleine beperking ging oke.. maar dit?.. Zie ook weer dat het natuurlijk allemaal weer op internet en op het nieuws moet, geld ermee verdienen.. zegt ook wel weer wat

Euh, waar haal je vandaan dat deze hond daar de moeder is verstoten?

Over geld verdienen gesproken....Kijk a.u.b. naar het Bokt-paardje. Daar hebben mensen zelfs geld voor neergelegd om mee te betalen aan een op! Dat heeft niemand in het geval van de hond gedaan!

Extreem veel bokkers en andere inwoners van nederland vonden dat dat paardje een kans verdiende...Waarom deze hond niet? Waarom heeft deze hond geen hond-waardig bestaan?

Een hondwaardig bestaan is in mijn ogen een hond voorzien van basisbehoefte en de nodige aandacht en liefde....En inderdaad het los laten wanneer een hond niet meer kan. Maar deze hond kan en wel en is er gelukkig bij...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:40

Frank schreef:
Adil18 schreef:

De huidige eigenaar (de onderwijzeres) heeft haar huidige baan opgezegd omdat ze met de hond de wereld over wil trekken om in shows en bij lezingen aanwezig te zijn.
Klinkt als geld?

Sorry hoor, maar nou en? Faith is een hond die veel mensen en diereneigenaren hoop en inspiratie geeft...

Dat ze er aan verdienen zegt niks over dat ze niet van de hond houden? Faith is een bijzonder geval en die krijgen gewoon aandacht...

Bij dat soort opmerking ruik ik gewoon jaloezie, sorry dat ik het zeg hoor...Had ik een dergelijke hond en mensen wilden de hond voor shows boeken en ik kreeg er dik geld voor? Ja, had ik zeker gedaan...!

Frank

Re: Is dit nog wel hondswaardig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:43

Oh nee hoor. Ik ben gelukkig met m'n leven.
Hoef er echt niet jaloers op te zijn! Maar het klinkt zo als een reisende freakshow!

Daar had je er vroeger veel van! De dwerg en de reus, de vrouw van 200 kg en nu dan de hond op twee benen!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:43

....euhhh... Poten :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:44

vind het wel knap dat jij weet dat die hond een vrolijk en pijnloos bestaan heeft;) Ik weet het niet.. Ik vraag me sterk af of het dier een pijnloos bestaan heeft en of het eerlijk is..Had het dan nog liever in een karretje gezien in plaats dat het dier loopt zoals het niet hoort te lopen..Daarnaast kan ik verder niet beslissen, ik ken het dier niet.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:56

Citaat:
...Had ik een dergelijke hond en mensen wilden de hond voor shows boeken en ik kreeg er dik geld voor? Ja, had ik zeker gedaan...!

haha inderdaad... is ook best bijzonder zo'n hond... en je kan zeggen wat je wilt.. maar bij mij krijg je er echt niet in me kop.. dat deze mensen voor dit diertje hebben gekozen voor het geld... daarbij kijkend.. dat ze de hond vonden.. in een toestand waarin hij niet eens kon lopen.. dat het zo "goed" is uitgepakt is fijn voor allemaal...

waarom zouden ze er geen profijt van maken...??

paarden in de hoge sport... worden echt niet alleen maar uitgebracht voor de lol hoor... laat dat geld maar rollen ;) ..
deze hond heeft dan misschien een handicap.. maar die hond heeft geen idee hoor!! ... die heeft zich allang aan gepast ;) ...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:02

pinuts schreef:
vind het wel knap dat jij weet dat die hond een vrolijk en pijnloos bestaan heeft;) Ik weet het niet.. Ik vraag me sterk af of het dier een pijnloos bestaan heeft en of het eerlijk is..Had het dan nog liever in een karretje gezien in plaats dat het dier loopt zoals het niet hoort te lopen..Daarnaast kan ik verder niet beslissen, ik ken het dier niet.

Zie filmpje op de vorige pagina....

Lijkt me sterk dat een dier hardnekkig door blijft lopen wanneer het niet meer kan van de pijn...

Ik ken het dier niet persoonlijk, maar heb er al heeeel veel van gezien en gelezen. Dit is namelijk een vrij oud "geval"

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:03

magictwist schreef:
Citaat:
...Had ik een dergelijke hond en mensen wilden de hond voor shows boeken en ik kreeg er dik geld voor? Ja, had ik zeker gedaan...!

haha inderdaad... is ook best bijzonder zo'n hond... en je kan zeggen wat je wilt.. maar bij mij krijg je er echt niet in me kop.. dat deze mensen voor dit diertje hebben gekozen voor het geld... daarbij kijkend.. dat ze de hond vonden.. in een toestand waarin hij niet eens kon lopen.. dat het zo "goed" is uitgepakt is fijn voor allemaal...

waarom zouden ze er geen profijt van maken...??

paarden in de hoge sport... worden echt niet alleen maar uitgebracht voor de lol hoor... laat dat geld maar rollen ;) ..
deze hond heeft dan misschien een handicap.. maar die hond heeft geen idee hoor!! ... die heeft zich allang aan gepast ;) ...

helemaal mee eens...

Voor een paard die net iets beter kan lopen, niet iets sneller is of niet iets hoger springt dan de rest wordt ook grof geld betaald...Dus waarom voor deze hond niet...?

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:06

Ik blijf het bovenal een eng gezicht vinden.. Een hond met wieltjes omdat ie zijn achterpootjes mist of niet kan gebruiken, daar kan ik me nog enigszins in vinden, maar dit is gewoon creepy. En het lijkt me, hoe blij de hond ook lijkt, niet een echt prettig bestaan. Houden van betekend ook kunnen loslaten. In dit geval zou ik echt voor de hond kiezen en hem in laten slapen. Kan ie op de eeuwige jachtvelden tenminste met 4 pootjes verder rennen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:06

Frank schreef:
Oh nee hoor. Ik ben gelukkig met m'n leven.
Hoef er echt niet jaloers op te zijn! Maar het klinkt zo als een reisende freakshow!

Daar had je er vroeger veel van! De dwerg en de reus, de vrouw van 200 kg en nu dan de hond op twee benen!

Ooit aan gedacht dat een dergelijke hond veel voor mensen kan betekenen? Het kan ook een enorm inspiratie zijn voor mensen die een handicap hebben. Dat zelfs een hond zo blijft knokken en alle geeft wat hij kan...

Ik kan me echter wel voorstellen dat je er een beetje een "freakshow-idee" erbij krijgt :j het is toch een ebetje apart!

Er zijn trouwens heel veel van dit soort verhalen gemeld bij "Weird, true and Freaky" op Discovery...Een kat met twee gezichten bijvoorbeeld....!
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-02-10 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:08

Ik heb ook wel eens bij Animal Planet een programma over die dierenartsen gezien, in Alameada East ofzo.
Daar hadden ze een husky geopereerd waarvan de 2 achterpoten voor de helft ofzo geamputeerd waren, die kreeg dus protheses. Heel vaag gezicht.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:13

klopt... kat met 2 gezichten!! :P.. ook gezien!! ;) ...
en zo ook die Husky met protheses.. die er in werden geboord enz.. heel raar gezicht ;)

weer on topic: 8-)

maar ben het er mee eens.. het is een inspiratie... en ik vraag mij af.. in hoeverre deze hond.. beseft dat deze een handicap heeft... "honden kunnen niet denken" beweren veel mensen.. daar ben ik het echter niet mee eens... maar of ze genoeg besef en hersenfunctie hebben om te realiseren dat hun lichaam niet zo functioneerd als anders... ik denk het niet... maar dat is ieder voor zich ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:15

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:51

Yamcha schreef:
Caesar schreef:
Mensen moeten eens ophouden met dat betuttelende gedoe met dieren. Alles moet maar koste wat kost gered worden omdat baasje niet zonder kan. Een hond is van nature een viervoeter. Zal net als een kat prima vooruit kunnen met 3 poten, maar 2 poten vind ik dieronterend.

Mee eens.

Als er bij mij een pup werd geboren met 2 poten, liet ik hem inslapen. Wat is dat nou voor leven, zo'n hond kan niet normaal hond zijn.....

Niet zo trutten, niet alles willen redden. Laat je hond hond zijn, en als dat niet meer kan, inslapen.....

Dat is niet koud. Dat is liefde voor honden hebben. Alles maar in leven willen houden is alleen maar ego, je doet er maar één een plezier mee, en dat is niet de hond.

Helemaal mee eens!

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:34

ze lijken er opzich geen probleem mee te hebben, maar wat ik me afvraag
is als ze liggen he, hoe staan ze dan op?
vooral als ze maar 2 achterpoten hebben.
vind het er toch wel zielig uitzien.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:46

Yvettee_4 schreef:
ze lijken er opzich geen probleem mee te hebben, maar wat ik me afvraag
is als ze liggen he, hoe staan ze dan op?
vooral als ze maar 2 achterpoten hebben.
vind het er toch wel zielig uitzien.

is denk ik een beetje te vergelijken met hoe wij opstaan ;) ...

gewoon op 2 benen/poten..en evenwicht.. deze hond heeft zich prima aan gepast.. waardoor hij bij het opstaan gewoon zijn voorpoten neerzet en zijn evenwicht volledige verplaatst waardoor hij dus zo rechtop op zijn poten kan gaan staan..

komt dus neer op de manier die wij ook gebruiken, voeten neerzetten, evenwicht verplaatsen, en op je benen staan.. en dat gaat bij ons volledig onbewust... maar bij die hond ook :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:38

Als ik zie hoe gelukkig deze hond nog oogt, met dat karretje, dan gun ik dat dier dat toch wel weer. Normaal gesproken zou ik zeggen dat het niet hondwaardig is. Het hangt denk ik ook wel af van het dier zelf...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:43

Ik denk zo'n 20 a 25 jaar geleden is er bij mijn neef en nicht op de boerderij een kalf geboren met een staart uit zijn neus... Krantenknipsel heeft mijn moeder nog steeds. Was ook echt heel vaag!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:26

Ik vind het erg sneu ogen, op de achterpoten lopen is funest voor z'n rug. Ik heb een hond die op 3 poten loopt (1 poot 'doet het niet meer') en het gaat bij haar ook ten koste van haar rug.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:28

brrrrr wordt eng als ik naar dat filmpje kijk :roll:
vind dit echt niet kunnen gewoon :n