kuikens voeren (geen foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Re: kuikens voeren (geen foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:34

Jildau, geef je hond eens een kippenpoot en een kluif zodat hij kan kiezen....... ik durf er geld op te zetten dat hij de kluif ná de kippenpoot pakt ;)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:42

hiphopje schreef:
Jildau schreef:
Ik vind het niet zo zeer heel zielig dat ze opgevoerd worden want ze zijn dan meestal toch al dood maar ik snap niet dat jullie het kunnen. Dat jullie gewoon kuikentjes kopen en dan aanzien hoe jullie huisdier ze verscheurt. Dan geef ik mijn hond toch echt liever een kluif.

nou, hier is mijn gedachtengang precies andersom.
Mijn huisdieren eten tenminste vers, ik snap dus niet dat mensen dag in dag uit hun huisdier brokken kunnen geven :D

precies mijn idee, ik vind het super om te zien hoe mijn katten 'bezig' zijn met hun eten
maar ik vind het ook mooi om te zien hoe een leeuw een zebra vangt, dat is nou eenmaal de natuur
om dat zielig te vinden ben ik iets te nuchter voor :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:33

Nogmaals Vajente, ik vind het NIET zielig daar ben ik ook te nuchter voor. Vind het gewoon smerig om kuikentjes te kopen en te voeren terwijl er ook andere manieren zijn om je hond een extraatje te geven.

Onze hond is overigens niet een jager dat is echt een mietje, al doodsbenauwd voor een chihuahua dus ik denk dat hij eerder de kluif pakt dan een kuikentje. Denk dat hij niet weet wat hij ermee aan moet..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:51

Veel honden en katten moet het het "leren" eten hoor. Ik heb 2 katten en 2 hondjes. Het kleinste hondje, York, snapte het meteen, de ene kat ook. De JR heeft het eerst een half jaar aangekeken en de andere kat zelfs wel een jaar :D Nu smikkelen ze er allemaal van.
Daarom gaf ik ook een kippenpoot als voorbeeld, dat snappen alle honden en katten wel :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:01

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:02

hahahah die laatste foto!
kuiken is haast groter dan de kitten :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:05

Hij mocht ze eigenlijk ook nog niet, maar als hij er eenmaal 1 te pakken had(gejat van mama).... probeer het dan maar weer eens af te pakken :+

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:17

Haha! Maar nu zit ik nog steeds met mijn vraag van een aantal pagina's terug. Hoe knijp je zon beest dan uit? Waar komt dat eigeel dan uit en vandaan?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:20

Schitterende foto's! Hij denkt ook echt: Dit is van mij, en daar blijft iedereen mooi af. :D

Juangi, vroeger had ik ook een kat die het at, en mij was toen verteld dat het eigeel eruit moest. In de buik van het kuiken zit nog een gedeelte dooier. Ik knipte destijds het buikje open en spoelde het onder de kraan uit. Niet knijpen maar gewoon heel simpel. Nu geef ik ze ook gewoon in zijn geheel.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:22

Oke, maar is dat eigeel schadelijk voor een kat?

Hebben er hier 7 zitten die het denk ik wel zouden lusten. Geven jullie het gewoon in huis?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:30

Juangi schreef:
Haha! Maar nu zit ik nog steeds met mijn vraag van een aantal pagina's terug. Hoe knijp je zon beest dan uit? Waar komt dat eigeel dan uit en vandaan?

Dit is allemaal al beantwoord ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:00

Ik heb nergens kunnen vinden dat het eigeel schadelijk is voor de kat. Ik geef het gewoon in huis, in de keuken dan wel want het kan er nog wel eens knap wild aan toe gaan. Soms denken ze dat het eerst nog dood moet :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:25

Haha leuke foto's!
Wij gebruiken ook heel veel eendagskuikens in onze opvang (vogelopvang) ook onze honden en katten krijgen er af en toe een.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:32

Ach jee, die laatste foto :D Voor de kat is die wel enorm schattig. Maar toch, het idee dat die kat nu iets doods in zijn armen heeft, ik vind het er voor het kuikentje nog steeds wel enrom zielig uitzien hoor.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:56

Oe gemengde gevoelens ja :P
Ene kant wel zooo schattig met zijn prooi, andere kant, arm klein pluis kuiken...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:57

Ik snap wel dat mensen het een beetje zielig vinden voor het kuiken, het zijn dan ook van die schattige zachte donzige kleintjes.. Maar ze zijn al dood, omdat het haantjes zijn en dus niet nuttig voor waar ze voor gefokt zijn (eieren). Dan voer ik zo'n dood kuiken liever vers aan mijn katten (mijn hond lust ze niet) dan dat ze verwerkt worden tot kattenbrokje..

Overigens hoef je ze niet uit te knijpen hoor, katten vinden dat eigeel lekker meestal! Voor beginnende katten zou ik juist adviseren het buikje van het kuiken open te snijden zodát het eigeel er verlokkelijk uitkomt :Y)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:05

Jolliegirl schreef:
Maartje1990 schreef:
je hebt ook zoiets als biologisch en scharrelkippen ;)

Scharrelhanen bestaan niet :)
Dan krijg je gevechten :)

eet jij wel eens een kippenbout??

''Een kip is geen kip (maar een kuiken)...
Wist u dat? Een kippenpoot op de barbecue is in de meeste gevallen niet van een kip maar een kuiken. In zes weken wordt een kuikentje zo vetgemest dat het net zo veel vlees heeft als een volwassen kip. En dat op een lichaam van een kuiken. Je zou het kunnen vergelijken met het lichaam van een bodybuilder op dat van een baby van zes maanden . . ''

Ik vind het als ik het zo lees, best wel sneu allemaal. Begrijp het overigens wel..
Die kleine haantjes kunnen ze niks mee. Een stierkalf vind ik erger, die leven eerst, worden dan opgehaald, en gaan op transport naar buitenland voor de slager, of nederlandse slager.
Transporten naar het buitenland vind ik dan dus erger. En de handelingen erna..

Maar, als ik er zelf mee te maken krijg, zoals 3 jaar geleden..Heb toen 10 kuikens meegenomen vanaf school, open dag. Anders zouden ze terug gaan naar Broederij Pronk...Het bleken 9 kippen, en 1 haan..
Ze hebben 2 jaar gescharreld bij ons op stal. Uiteindelijk allemaal natuurlijke dood gestorven.

Verder vang ik ook hanen op die mensen niet meer willen hebben/ of gedumpt hebben.
We hebben nu 9 hanen op ons terrein, en 1 hen die alle mannen voor zich alleen heeft.
Gaat goed, eigenlijk nooit gevechten. Ze mogen haar allemaal af en toe eens bespringen, en de eieren halen we op tijd weg.. Wat een leven. :D

Denk wel dat mijn katten het erg lekker zullen vinden! Weet alleen niet of ik het zou kunnen.. :o
Ik vind het dus persoonlijk niks, maar lijkt me wel een gezonde voeding.

Dat ze levend gegooid worden, of in de malen gaan ben ik het dus niet mee eens..
Maar vergassen merken ze niks van.