Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ilse86 schreef:ah okik dacht ook al. ik zal eens vragen of ze ook diepvriesvlees hebben. Is misschien wel net zo goed voor m. Toch? En dan 's ochtends gewoon denkadog brokjes? kan dat? Pff weet het echt niet meer.
ilse86 schreef:Rodi.. Zijn dat gewoon die rode of goudkleurige rollen? Die heb ik gebruikt op de guppycursus. Deed ie een moord voor.
Kun je m wel 's ochtends op brok en 's avonds op vlees zetten? Dan zit er 8 uur tussen. Dat zou niet slecht zijn, volgens de pet's place mevrouw
cmatthijssen schreef:in het vlees van mijn hond zit bot verwerkt waardoor dit hetzelfde resultaat heeft als brokken, het is alleen vele malen gezonder dan brokken.
cmatthijssen schreef:een hond in de natuur eet vlees en organen en oke daar zit weleens een beetje granen in de darmen enz. maar dat is niet erg. ik heb nog nooit een hond granen zien eten in de natuur haha het zijn tenslotte geen koeien!
kimmie261 schreef:ilse86,denk dat jou hondje 100 gram per dag zou eten??
dat zou 1 hamburger per dag zijn,zou zeggen smorgens de helft en savonds de helft??
en thorn,even 1 ding,waarom is een hond verwend als ie geen brokken meer wil eten??
een hond ís een vleeseter,dus zal vlees ws lekkerder vinden als brokken,en het is nog 100x gezonder ook...waarom is in hemelsnaam een hond verwend als ie wil eten wat goed voor hem is??
maw geef een paard maar 1x per week hooi en voor de rest stro,anders wordt ie te verwend omdat ie hooi wil eten???
snap dit echt nooit....eten moet een hond graag doen,en als je nu goed kan voeren,dat wat een hond nodig heeft en hij eet dit graag,waarom is het dan niet goed om een hond elke dag goede voeding te geven??
en neeeee,geen smoesjes dan lusten ze het vlees niet meer,voer nu 28 jaar vlees en gaat er nog steeds zonder probleem in bij de honden....geen probleem met dat ze ineens vlees niet meer willen eten....
Chubby schreef:[HK] Carnivoren eten vers!
Er is een centraal topic voor mensen die graag meer info willen over vers voeren![]()
Het kan geen kwaad KVV en brokken te geven op één dag. Voor het verteren van heel bot is een zuur maagzuur nodig, voor brokjes minder zuur. Maar brokjes verteren ook best in zuurder maagzuur. Je moet alleen opletten dat je een onervaren hond (met dus een minder zuur maagzuur) niet zomaar overzet van brokken naar vlees met heel bot. KVV bevat gemalen bot, dat verteert veel makkelijker en anders geeft het nóg geen verstoppingen.
Thorn2006 schreef:Nee mijn paarden krijgen soep!! Ik ben maar een Pets Place mevrouwtje en heb er geen verstand van!!![]()
Laten we het daar maar op houden.
Mijn honden zullen nooit helemaal op vlees komen, eten ook liever paardenshitdan brokken en vlees!!
Maar ik houd ze toch op de brokken, kauwen ze teminste maar kauwen zal ook wel niet goed zijn!!
kimmie261 schreef:even voor alle duidelijkheid,honden krijgen tandsteen van brokken,die onzin dat honden juist daardoor geen tandsteen krijgen,forget it...
in brokken zit ongelooflijk veel zetmeel wat aanslag geeft op de tanden,mijn honden krijgen al jaren, en echt al jaren (28 jaar is best al een tijdje) kvv en níet elke dag te knagen en hebben geen tandsteen...
vers vlees geeft geen tandsteen bij honden...ook alleen kvv voeren geeft geen tandsteen,en het is niet onhandig ,tenzij je een pakje vlees ontdooien onhandig vind,tja,dan wel....![]()
dus er zijn GEEN brokken nodig om tandsteen tegen te gaan,ze krijgen er juist wél tandsteen van...
en dat hondje met slechte tandjes,zal vooral komen door suiker uit een suikerpot en niet door het vlees...maar denk dat je dat zelf ook wel al begrepen had...