Nessah schreef:Maar waarom zou je de natuur nabootsen voor dieren die gedomesticeerd zijn?? Je kan ze dat beetje extra geven, (land,buiten,vriendjes ect) en dat is voldoende.. Een paard wat in een kudde buiten staat heeft het voor een gedomesticeerd dier goed. Een kat die alleen binnen leeft niet. Je neemt het jagen,spelen,territorium bakeren van hem af.
Diablo: Elk kwartier is overdreven, maar ik bedoelde er mee te zeggen zeer regelmatig.
Een paard heeft het goed, als gedomesticeerd dier, omdat....? Hij staat buiten in een kudde, maar kan niet rondtrekken zoals een paard hoort te doen.....en de meeste paarden hebben het 's winters nog slechter....
Waarom heeft mijn kat het niet goed als ik hem binnenhoud? Hij heeft een enorm huis tot zijn beschikking (wij wonen groot gelukkig), kan jagen op dieren (als hij goed zoekt, misschien zelfs wel een muis, dat heb je op een boerderij
), maar dan vooral op dikke spinnen en dat soort eng ongedierte. Hij heeft het niet slecht hoor, met al die ruimte....
Goed, niet ieder kwartier dus.....hij zou het dus ook misschien wel ergens anders kunnen doen, dat zie je niet. Over het algemeen komen katten niet speciaal thuis om hun behoefte te doen, dat heeft niets met opvoeding te maken.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 16-01-10 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt