is de goudvis echt dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:36

Rosaa schreef:
Zo kende ik mensen met een autistisch zoontje, die ook graag met zijn handjes in het aquarium zat, dus ik zou de vissen overnemen omdat de ouders er een beetje flauw van waren.. Aquarium dichtgespijkerd voor een nachtje tot ik ze kwam halen.. 's morgens komen ze beneden en lag overal schuim.. Zoontje had het open gebroken en een pak vaatwas tabletten erbij in gekieperd.. Eigenlijk sneu, maar moest wel heel hard lachen..

Dat is ook een beetje ironisch natuurlijk. Minder dan 24 uur van veilige haven verwijderd krijg je een 'wasbeurt' :Y)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:37

Leuk topic _O- , vind zelf ook niet dat je een vis met een paard/hond/kat kunt vergelijken.

r_oo_sj_e

Re: is de goudvis echt dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 08:32

Ik weet niet of verdrinken gaat lukken! hij houdt die ander gewoon en zorgt er ook voor...
Vissenkenners: is het verstandig een nieuw vriendje te kopen nu? dat uit een ander aquarium komt of niet??? ivm ziektes ofzo?

ik heb om sommige reactie wel weer dubbel gelegen!
ik vind hoe banketstaaf het ook is een vis ook minderwaardig dan een paard/hond (katten heb ik niet zo veel mee...) maar dat betekent nog niet dat ik/hij er niet voor zorgt!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:12

Die goudvis zou erg blij zijn met een 2e goudvis erbij :j Zoals ik al eerder zei, liefst zitten ze met z'n 5en. Maar ik weet niet hoe groot 't aquarium nu is wat je vriend heeft, maar dan zal hij toch echt minstens een aquarium van 80 cm moeten hebben. Zogauw die goudvissen dan gaan groeien heb je uiteindelijk wel 1.20 m nodig.
Heeft hij verder wel een goed filter, voldoende plantjes, zand op de bodem, 1 keer in de 2 weken 1/3e van het water verversen? Dat hoort namelijk ook bij een goede verzorging.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:35

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een goudvis ook minder vind dat bijv. een kat, hond of paard.. :=

Dat gaat niet om het beestje zelf, het blijft triest als er één komt te overlijden, maar je hebt toch een mindere tot geen band met je goudvis dan met je hond, kat of paard.

Ik zie mezelf niet schaamteloos met mijn goudvis knuffelen en er de kamer mee door dansen.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:37

Denk dan ook niet dat je goudvis dát zo op prijs zou stellen Nanne :P

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:46

Ik las vanmorgen dit topic, en ondertussen zijn Twix en Doedels (???), jou heeel erg dankbaar, dank zij de dood |( van jou vis, hebben zij een schone ehhh bak. Ik keek er eens naar en vond het echt niet meer kunnen.................. bedankt O:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:49

Dat een goudvis je minder raakt als 'ie dood gaat kan ik nog begrijpen. Maar dat je 'm, omdat 't "maar" een goudvis is en omdat "iedereen" z'n goudvis in een kom houdt, ook je goudvis maar in een kom stopt. Dat kan ik gewoon niet begrijpen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:53

Ach he.. Mijn El-vis (zo'n zwarte sluierstaart) is eergister ook al overleden. Nu hebben ze met z'n 2e nog een grote bak.

Sterkte met het verlies van je vissie!

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:04

Tuurlijk, sommige opmerkingen zijn wel hard als het gaat om een dier, maar lig hier werkelijk krom van het lachen :+

Als je het dier hebt, zorg je er goed voor, maar als ie eenmaal dood is laat je er ook weer geen traan bij.. Dus tjah, waarom er dan geen grapje van maken?

TS heeft wel laten zien dat ze wel degelijk om het visje gaf anders had ze dit topic vast niet geopend :)

Ts, sterkte met het verdriet van je dierbare vis..
Hij zal het goed hebben in de eeuwige rioolvelden

[edit] 3e typfout van vandaag :+

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:20

_Tara_ schreef:
Dat een goudvis je minder raakt als 'ie dood gaat kan ik nog begrijpen. Maar dat je 'm, omdat 't "maar" een goudvis is en omdat "iedereen" z'n goudvis in een kom houdt, ook je goudvis maar in een kom stopt. Dat kan ik gewoon niet begrijpen.

Ik vind dat je gelijk hebt, ik heb me laten overhalen door mijn kinderen,en heb 2 goudvissen gekocht en een bak van 60x25 cm, 9 maanden geleden. Maar ik had me beter moeten voorbereiden, ik vroeg me altijd af waarom die vissen zo snel doodgingen, door ruimtegebrek dus (vaak/meestal) erg zielig als je alles leest over misvormingen en groeibelemmeringen. Gewoon niet aan beginnen, en ook in winkels moet een betere voorlichting gegeven worden!!

Onze vissen leven nog, maar zijn erg gegroeid en hebben dus weer een grotere bak nodig.......................

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:00

Fidele, vind het al heel goed dat je iig bent begonnen met een bak van 60x25! Dat is al heel wat beter dan een vissenkom. Dat ze doodgaan kan ook te maken hebben met de waterkwaliteit he. Veel mensen verversen zo'n kom dan in 1 keer. Vissen in een apart bakje. Levert ten eerste een hele hoop stress op en ten tweede moet je nooit heel je water in 1 keer vervangen. Bij het opstarten van een aquarium moet je altijd 2-3 weken wachten voor je er vissen in doet. Zodat heel de bacteriecultuur op gang kan komen. Ververs je dan in 1 keer heel je water, haal je ook heel die bacteriecultuur weer weg...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:05

Omdat dit inmiddels vanaf het begin al off-topic gaat en niet meer serieus geworden is, hier een slotje.