rotkat! hulp??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:09

Vind dat je volkomen gelijk heb Rockwitch.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:10

rockwitch schreef:
Ik vind het wel een beetje sneu dat die kat nou de schuld krijgt, terwijl hij echt niet bewust denkt van goh laat ik eens de buurvrouw pesten en de boel onderzeiken.
De echte boosdoener hier is het baasje, die moet aangepakt worden. En dan kan je wel die kat onder stroom zetten, maar dat vind ik echt best wel gemeen.

whahah die kattenfoto's,.geweldig!!!

en inderdaad,.zn baasje is de grootste etter en die moet eerst aangepakt worden.
vind het alleen waardeloos dat haar dochtertje en mijn dochtertje vriendinnetjes zijn(nou ja,.. tuurlijk mogen z evriendinnetjes zijn ,maar bedoel meer dat het dan bete zou zijn als beide ouders met elkaar konden praten zonder gezeur)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:10

Als je nou niet zo ver weg had gewoond had je mijn hond wel even mogen lenen :+

Ik zou de politie bellen voor zoiets, dit is gewoon overlast. Dat hebben vrienden van mij ook al eens gedaan. Zij hadden telkens een herder van een ander in de tuin lopen (wisten ook van wie die was...) die hun tuin bevuilde, kapot maakte en hun eigen hond terroriseerde. De politie heeft meerdere waarschuwingen gegeven en toen de hond op gegeven moment bij mijn vrienden in beslag genomen (wat er mee gebeurd is weet ik niet). Al gaat de politie even langs en zegt dat er geklaagd is en verzoekt de vrouw dan de kat op eigen terein te houden...dat doet vaak al veel.

Oh, en foto's maken he! Dat hebben mijn vrienden toen ook gedaan. Heel erg praktisch, want kort daarop heeft de hond een van de vogels gegrepen die zij hadden....Dat moest de eigenaar betalen....Die kat van de buren kan bij jou ook een dure vaas omsmijten...toch }> ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:12

Ik heb mijn kat toen destijds binnen gehouden omdat hij het rauwe vlees van de buurman vant aanrecht jatte steeds.
of de koikarpers uit de vijver steelde.

Helaas heb ik hem weg moeten doen omdat hij hier niet meer naar buiten kon en die kat echt gek wert binnen ;(

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:13

je hebt ook een kattenluikje die alleen op het chinummer reageert van de kat. dus alleen je eigen katten kunnen naar binnen omdat je die chipnummers hebt geregistreerd.
van petport, succes!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:14

Dierenbescherming bellen, zeggen dat je last heb van een kat die mogelijk een zwerfkat is en dat hij overlast bezorgd. Die hebben hele mooie vangkooien waar ze katten makkelijk en zonder aanraken in kunnen vangen. Zo is de hele kattenbevolking bij ons op de boerderij ook gevangen toen ze geholpen gingen worden.

Verder is het een herkenbaar probleem. Wijhadden er ook een, die piste ook overal. Die zat al een aantal weken in onze tuin, en hebben we de dierenbescherming gebeld. Wij hebben hem gevangen, zij hebben hem opgehaald, en dezelfde dag is hij nog geholpen (had ook geen bandje of chip, dus mogelijk echt een zwerfkat). Al is ons verhaal iets anders afgelopen, want aangezien de kat er bijna in bleef om in een hokje te zitten en we door een wanhopige dierenbescherming werden gebeld of hij aub toch niet weer bij ons uitgezet mocht worden, was hij savonds al weer tergu... Nog niet eens proper uit narcose, maar was daar geen houden aan. Nu 4 jaar later is hij er nog steeds, inmiddels gechipt, op onze naam en echt onze kat geworden. En sproeien? Dat is verminderd, al kan hij nog eens uitschieten. Maar nu is hij de baas van het huis en hoeft hij niet meer te markeren dat hij langs is geweest :D

Ik snap overigens niet dat mensen niet inzien dat hun dier overlast bezorgd en daar niets aan doen!! Echt belachelijk!!! "kat is een kat" is ook zo'n dodelijke reactie! En ongecastreerd buiten laten lopen vind ik ook not done (onee wacht is natuurlijk de verantwoordelijkheid van mensen met vrouwelijke katten als die geen nestjes willen, dom...)

Anyhow, kan je bij de politie niet wat meer info inwinnen over wat je kunt doen? en mogelijki in de buurt rondvragen wie er nog meer de dupe is van deze kater?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:14

rockwitch schreef:
Ik vind het wel een beetje sneu dat die kat nou de schuld krijgt, terwijl hij echt niet bewust denkt van goh laat ik eens de buurvrouw pesten en de boel onderzeiken.
De echte boosdoener hier is het baasje, die moet aangepakt worden. En dan kan je wel die kat onder stroom zetten, maar dat vind ik echt best wel gemeen.

Je hebt uiteraard gelijk. Echter, wanneer een loslopende hond mijn hond aanvalt, krijgt die hond een geweldige rotschop...Een kat die in de tuin loopt en volschijt terwijl de eigenaar al netjes gevraagd is of hij a.u.b. de kat bij zich wil houden...dan krijgt ie alles naar z'n kop geslingerd wat in mijn vingers komt of ik laat de hond erachter aan.

Dat je een probleem niet bij de kern kunt aanpakken omdat de eigenaar van de kat niks wil doen wil niet zeggen dat je het maar moet tolereren...Toch?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:21

Adil18 schreef:
rockwitch schreef:

Je hebt uiteraard gelijk. Echter, wanneer een loslopende hond mijn hond aanvalt, krijgt die hond een geweldige rotschop...Een kat die in de tuin loopt en volschijt terwijl de eigenaar al netjes gevraagd is of hij a.u.b. de kat bij zich wil houden...dan krijgt ie alles naar z'n kop geslingerd wat in mijn vingers komt of ik laat de hond erachter aan.

Dat je een probleem niet bij de kern kunt aanpakken omdat de eigenaar van de kat niks wil doen wil niet zeggen dat je het maar moet tolereren...Toch?

ben het in dit opzicht met je eens adil,.. baasje is het probleem,..maar als zij niet luisteren wilt,dan zal ik helaas actie moeten ondernemen tegen de kat(wel op humane manier natuurlijk)

he maar meiden,.. ik duik nu mn bedje in,.. slecht geslapen afgelopen nacht dus lekker vroeg onder de wol :+ (eerst nog ff met doggie lopen natuurlijk,... brrrr)

sweet dreams en thnx voor alle hulp/tips!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:21

pff herkenbaar probleem

die "kalote"kater heeft in onze zaak op vorig adres
voor heeel veeel schade gezorgd

eigenaar wilde er niks aan doen want dat was niet natuurlijk
en daarbij deed die thuis in huis niks

hier heeft die toen 20 winter dekens te grazen genomen
hij deed het bji meerdere mensen
en een op andere dag was kat paar dagen weg
en kwam gecastereerd terug :+

geen van de buren weet wie het gedaan heeft
eigenaar was iig knap boos

ben eerlijk gezegd nogsteeds benieuwd wie die etter eindelijk te pakken heeft gekregen :o

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:21

Ik heb dit probleem ook gehad, maar dat heeft zich gelukkig vanzelf opgeknapt. Onze katten hadden blijkbaar nog niet zo'n status in de buurt en waren nog erg afwachtend, maar nu hebben ze hun plek helemaal gevonden en jagen ze gelukkig elke kat uit huis en tuin.

Ik had al naar allerlei sprays op internet gekeken en wilde zelfs het kattenluik sluiten. Werd er gek van. Succes ermee.

Denk trouwens niet dat je veel kan met dat hij in je huis zeikt, maar wel dat hij jou heeft aangevallen en de verwonding bij je hond.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:31

Belachelijk hoe je buurvrouw reageert zeg..
Maar misschien is dit van haar een beetje zich groot houden oid. Ik weet niet wat voor persoon het is, maar ik kan me voorstellen dat zij in een gesprek nogal snel in de verdediging schiet. Misschien helpt het om een brief te sturen waarin je duidelijk aangeeft hoe vaak deze kat bij je langs komt en wat hij dan uitvreet. Laat ook duidelijk weten wat je wilt dat zij doet (castreren, binnen een bepaalde termijn oid). Hou zelf een kopie van de brief en stuur er eventueel nog een als zij niets onderneemt. Doet ze helemaal niets zou je daar best wel mee naar de politie kunnen gaan vind ik.
Foto's maken is ook een goede tip. Verder vind ik alle 'schrik-tips' die nog wel redelijk diervriendelijk zijn ook een goed idee.
Hopelijk ben je snel van die ***-kater af!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:35

OOwh, wij hebben ook z'n terrorist hier in huis zitten Afbeelding

Gelukkig is meneer afgelopen jaar gecastereerd!
Dat is echt een monster!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:44

LZP -> BB

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:51

heb maar even fotootje proberen te maken van mijn hand en vinger....
niet echt duidelijk maar goed(niet op mn nagel letten,.. is nieuwe glitternagellak van mijn dochtertje die ze op mij uit wilde proberen haha :+ :D )

hier even een fotootje van mijn duim.... die snee naast mijn nagel is gewoon een heel kapje wat los zit,.. snee loopt dus ook door tot halverwege achter mijn duim.. behoorlijk plek dus,. hing gewoon los en heb m zelf maar weer even dichtgeklapt :+ heeft gewoon op die plek gebeten en ziten scheuren,..etterbak grr :(

rest van mn hand zal ik morgen ff op de kiek zetten.
Afbeelding

maar goed,.nu duik ik écht mn bedje in :+

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:01

Ik heb zelf zo een terror kat :o heeft van de zomer bij de buren de hond naar buiten gejaagd en ging in ze mand liggen. Kwamen m ook aan de deur terug brengen. (hij bijt en krapt gelukkig geen mensen) schaamde me dood. Geeft ook niks om een plantenspuit etc. Op mijn verzoek hebben ze een emmer koud water over m heen gegooid en heeft het gelukkig nooit meer gedaan. Dus ga toch voor een emmer water en dan buiten al gooien op het moment dat die in de buurt van het luik komt. Aanhouder wint!!!

nickyu

Re: rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:05

we hebben wel een geluid apparaat
komt die gagarandeerd niet meer naar binnen
maar ja .. je eigen kat ook niet

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:09

Dhani schreef:
Nakisha schreef:
Praat me niet van andermans katten... Wij hebben hetzelfde probleem, met meerdere katers uit één huishouden.
Ik ga binnenkort ook maar eens babbelen met die mensen, want het word echt verschrikkelijk, het huis stinkt ernaar hoe vaak je ook dweilt... Bah. Maar het laatste gesprek met hen was bepaald schrikken, want ze stikken ook elke keer in de kittens; ze weigeren gewoon hun dieren te laten castreren...

Weetje wat ik vind ( eigenlijk ;) ) ??

dat je eigenlijk geen ongeholpen katten buiten mag laten lopen! er zijn al genoeg katten, asiels puilen uit van de katten.

Ik was altijd heel erg kwaat op mijn broer die deed dat ook, veel te veel katten en dan weer 3 nesten te gelijk, dan zit je zo met 15 kittens met misschien 1 week tussen elk nest ;(
Gelukkig heeft hij alle katten weg gedaan omdat hij het niet meer betalen kon.

Vrezelijk ik zou nooit mijn ongelholpen poes of kater buiten laten lopen. ( trouwens de kater word volgende week geholpen gelukkig :P )

Helemaal eens!! Onze dieren zijn gewoon allemaal geholpen, zoals het hoort. Zolang dat niet gebeurd is, is buiten laten gewoon vragen om nestjes kittens...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:22

Ben niet zo voor geweld tegen dieren maar in dit geval...luchtdrukpistool? Oom van me beschermde daar (succesvol) zijn goudvisvijver mee tegen de lokale katten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:31

hou je wel in de gaten dat zo een kattebeet heel vies is en je dus wel op zeker een infectie krijgt?
zo gauw het wat gaat ontsteken je huisarts bellen en melden dat je flink gebeten bent door een kat,ws krijg je hier antibiotica voor want je kan er heel ziek van worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:41

Je zal eerder een Tetanus prik krijgen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:45

Iemands hond een paar dagen lenen vind ik ook wel een heel goed idee ;-)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:46

en nog steeds zo een last van het beest:P

ik heb wel of een stroomapparaat wat je lenen mag:P
je mag ookg ewoon de kat zelf komen brengen:P wij zoeken nog stal katte haha

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:46

Electrisch luikje alleen zal niet helpen, aangezien dat geweldige beest ook de hond buiten op probeert te peuzelen.

Eerst de buurvrouw ter verantwoording roepen en als ie dan weer komt, het kreng met vangkooi vangen en naar andere kant van Nederland transporteren. Briefje in de brievenbus van buurvrouw met asiel waar ze beessie terug kan halen en een advertentie van petsave erbij en opgelost.... :D

Succes verzekerd kan ik uit eigen ervaring vertellen :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:48

Ik heb echt niet het hele topic gelezen, maar als de kat schade veroorzaakt is de eigenaar aansprakelijk. Dus.. foto's maken van schade veroorzakende kat. Daarmee en met een aansprakelijkheidsbrief naar de eigenaar. Schadeclaim indienen op de WA van de eigenaar. Als iedereen dat in de buurt doet, laat ze het dier vast wel castreren.

Weigert ze te betalen: dan aangifte bij de politie doen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:03

idd gewoon de rekeningen van schade sturen, evt kan je zelfs je rechtsbijstand inschakelen als ze niet betaald.