HELP Vangen en verhuizen onhandelbare poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: HELP Vangen en verhuizen onhandelbare poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:12

Mijn bangerik is ook een driekleurtje, ook altijd op haar hoede en gek genoeg toch de brutaalste van de twee!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 00:33

Heee dat is nieuw voor mij, zijn die extra moeilijk qua lapje? Overigens heeft ze zelfs vier kleuren, ze heeft rood & duidelijke beige vlekken aan voeten en pootjes, zwart en wit. En hele mooie heldere lichtgroene ogen

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:16

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:48

xXLianneXx schreef:
fargo schreef:
]

lapjes en schildpadden zijn over het algemeen veel feller

Dat klopt, die zijn altijd erg (ik noem het maar) 'pittig' ! Maar fijn dat het allemaal gelukt is, veel woonplezier met je beestenboel in je nieuwe huisje!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:00

Men zegt dat lapjes, schildpadjes en driekleurtjes een heftiger karakter hebben.
Zijn ze lief? Dan zijn ze extreem lief. Zijn ze fel? Dan zijn ze extreem fel. En zijn ze angstig? Dan zijn ze extreem angstig.
Ik heb twee driekleurtjes. De een is echt een tuthola van hier tot Tokio, als je er al verkeerd naar kijkt kan je een dreun krijgen.
De ander echter, ziet er precies hetzelfde uit , het konden tweelingen zijn...., is juist heel lief. Zeurt continu aan je hoofd om maar geaaid te worden, zou het liefst de hele dag op je arm meeliften.
Ze hebben beide een heel ander karakter maar zijn er wel extreem in.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:06

Ik zeg het meteen maar,heb het topic niet doorgelezen.
Bij de dierenbescherming kan je een vangkooi halen,hierin hebben wij afgelopen zomer de poes van de buren gevangen,mega schuw en ook niet te pakken,buren waren al 4 weken weg en bezig poes nog te lokken.ze was ontsnapt 2 dagen voor de verhuizing. met behulp van de kooi hadden we haar binnen een paar uur[ze had wel honger]

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:09

Mijn ouders hebben ook z'on extreem lieve driekleur, die gaat als een stola om je nek liggen en je moet vooral blijven aaien :+
Maar het zusje van mijn kater is ook een driekleur (ook van mijn ouders) en die is ontzettend angstig, af en toe een heel klein aaitje met veel geluk, terwijl mijn kater (haar broer dus) ook z'on ontzettende kwijlebabbel is die de hele dag zeurt en mekkert om aandacht. Hij is rose/beige overigens.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:14

Wat fijn dat ze het zo goed naar haar zin heeft :)

3-kleurtjes zijn een verhaal apart inderdaad :P. Die van ons is ook ontzettend erg (ze moet binnenkort naar de dierenarts...maar niemand in het gezin wil dr meenemen (als je dr al meekrijgt :P), maar de vorige keer was ze met 3 mensen zelfs niet te houden).
Die van ons kan je ontzettend aanvallen en het andere moment ontzettend kroelen :j. Of ze ligt heerlijk te knorren op je schoot en bij de volgend aai staan er een paar nagels en tanden in je arm... ach, je raakt er wel aan gewend.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:44

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:27

zap schreef:
Wat fijn dat ze het zo goed naar haar zin heeft :)

3-kleurtjes zijn een verhaal apart inderdaad :P. Die van ons is ook ontzettend erg (ze moet binnenkort naar de dierenarts...maar niemand in het gezin wil dr meenemen (als je dr al meekrijgt :P), maar de vorige keer was ze met 3 mensen zelfs niet te houden).
Die van ons kan je ontzettend aanvallen en het andere moment ontzettend kroelen :j. Of ze ligt heerlijk te knorren op je schoot en bij de volgend aai staan er een paar nagels en tanden in je arm... ach, je raakt er wel aan gewend.

Dat doet die tuthola van ons dus ook!

Bij bezoek zeg ik ook altijd : "Blijf er maar vanaf"
Mensen kunnen nogal verontwaardigt zijn als ze een pets krijgen.
Nou ja, eigen schuld, dikke bult denk ik dan.
Ik had gezegd dat je er af moest blijven.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 10:42

Knollentuin nog bedankt voor je suggestie, maar ze is - gelukkig- inderdaad nu al verhuisd.

Ik houd echt van lapjes en van wit -rood, wit- grijs en wit-blauw. Ben eigenlijk allergisch voor katten (echt waar) maar rood en combi-witten zijn over het algemeen kortharig en niet stoffig en dat helpt :Y)
Grappig om te lezen dat de 3 kleuren toch extremer zijn dan "normale" lapjes. Yasou is gelukkig niet zo mepperig als je haar in haar waarde laat, maar ze bijt en slaat wel als ze gepakt moet worden en dan ook niet zo'n klein beetje.

Wij hebben nog een mooi lapjespoesje, heel aanhankelijk maar ook echt een juffertje die weet wat ze wel en niet wil, zeker naar de andere katten is ze af en toe pittig. Ze is zwart, grijs (cyper-achtig) met wit en fel oranje rood.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fargo op 12-03-10 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:46

Hahaha, HBvisser, dat klinkt mij weer heel bekend in de oren. De meeste mensen zijn ook echt bang voor onze poes. Gelukkig hebben we er 2 en kunnen we de 'niet lieve poes' vaak even omruilen voor 'de wel lieve poes'. Het probleem is vaak alleen dat 'de niet lieve poes' altijd op schoot springt van ons bezoek..... en dan is ze superlief, tótdat..... (en dan is het al te laat :P)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:54

Hahah, die twee van mij lijken dus heel veel op elkaar.
Vreemden kunnen ze slecht uit elkaar houden.
Meestal vraag ik of ze weten wie ze nu aan het aaien zijn.

Onze Gup noemt men ook wel de cat from hell!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:58

Hahahaha, lekker handig 2 op elkaar lijkende katten :P. De ene is een lapje van ons en de ander is zwart-wit, dus dat probleem is er niet :P

Cat from hell, zeer treffend. Die van ons heeft ook een bijnaam *terrormo* (kat heet mo).

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:58

xXLianneXx schreef:
knollentuin schreef:
Ik zeg het meteen maar,heb het topic niet doorgelezen.
Bij de dierenbescherming kan je een vangkooi halen,hierin hebben wij afgelopen zomer de poes van de buren gevangen,mega schuw en ook niet te pakken,buren waren al 4 weken weg en bezig poes nog te lokken.ze was ontsnapt 2 dagen voor de verhuizing. met behulp van de kooi hadden we haar binnen een paar uur[ze had wel honger]

volgende keer toch maar doen, de kat is allang gevangen en verhuist.

zie je wel,sla ik s een topic over,sorry... :o