Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:22

ik doe eigenlijk helemaal niks, me kat loopt gewoon waar die lopen wil, en de konijnen heb ik alleen een paar kratten voor het hok gezet zodat het hok niet telkens verlicht wordt ;)

HighFly_

Re: Wat doe jij met je huisdieren met nieuwjaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:26

mijn kat ligt s'avonds op mijn bed te slapene en nu ook ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:28

Hier lopen de katten vrij relaxed door huis, terwijl er toch al flink geknald wordt.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:31

Mijn konijn is tegen alle verbazing in, echt rustig :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 00:30

Ik heb net ook even bij mijn konijntjes gekeken, die zitten in buitenhok in de achtertuin, maar die zijn ook super rustig zeg! alsof er niets aan de hand is :)
Kreeg van eentje een hele wasbeurt van mn hand zoals altijd, die zat ook gewoon in de vaste ren :) , en de ander kwam meteen het nachthok in toen ik em open deed, en weer lekker koppig als altijd strootjes plukken en hand wegduwen enzo.
Toch weer een beetje geruststellend dalijk :) Hoewel het dalijk nog veel harder knalt natuurlijk, maar dan kruipen ze het nachthok maar in in de dikke laag stro (vorig jaar zaten ze gewoon in de ren een beetje vuurwerk te kijken) .

Mijn kat hebben we even in het souterrain 'opgesloten', zodat ie daar lekker kan liggen, en als ie wil door het raam nog wat vuurwerk kijken, maar niet naar buiten gaat door de telkens opengaande voordeur/klapdeur xD
Kattenluikje hebben we dichtgedaan, dat hij niet de straat op gaat. Nu ligt ie lekker op een stapel stoelen te slapen.
Als het vuurwerk iets minder is dan laat ik em wel naar mn kamer gaan.
Hij vindt vuurwerk niet leuk, maar het is ook niet dat ie bij iedere knal onder de bank springt xD

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 00:39

Ons hondje mocht de heledag gewoon lekker buiten spelen, hij kan nergens onze tuin uit, hij vind vuurwerk wel eng maar als je hem binnenhoud word ie alleen maar drukker. S'avonds laten we hem wel binnen. Dan mag hij niet naar buiten toe

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:25

Onze konijnemans zit buiten not-impressed te wezen, maar hij vond het wel gezellig dat ik 'm even kwam aaien. 8)7

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:28

2 van onze honden zitten binnen gewoon alles in de gaten te houden.
Onze derde (amerikaanse bullog) gaat altijd mee naar b uiten die vind vuurwerk geweldig zit hij op zijn gat alles netjes te volgen :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:29

Hahaha maffe beesten ook. Onze vorige konijntjes zaten ook altijd te kijken met een oohhh en aaah blik in hun ogies maar deze probeert nu doodleuk een dutje te doen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:32

mijn kat doet een dutje in de mand.. wel een sjaaltje opgelegd.. tegen het licht. Na een uitgebreidde aai-over-de-bol tijd..was het goed.

Fret de Fred geeft er geen zak om, vind het zelfs leuk en doet na een flinke knal zelfs een dans-der-wezelen!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:33

Bij ons zijn de katten enz gewoon naar buiten geweest vanmorgen/vandaag, vanaf vanavond niet meer want dat wouden ze niet meer :+ vindt ik zelf ook niet zo'n prettig idee :Y)
Dus alle 3 de katten binnen, en 2 hondjes.... hondjes vinden het maar eng.
1 kat is weg gekropen, de ander ook eventjes maar is inmiddels boven water en zit wat naar buiten te kijken, en onze kleine uk (de jongste van bijna een jaar) heeft zowat de hele tijd voor het raam gezeten te kijken naar alle lichtjes.. :wow: :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:39

Haha vind het altijd wel grappig als je ziet hoe ze er naar kijken, omdat ze het niet kunnen verklaren of snappen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:40

idd, die vuurpijlen vonden ze toch wel wat intressant, maar die knallen daar werden ze niet echt vrolijk van :=
maargoed daar snap ik zelf de lol ook niet van dus :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:41

Ze zaten hier heel gezellig op de keukentafel of op de bank, naar alles te kijken :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:41

Mijn hond zit helemaal trillend en hijgend onder een bureau hahahaha daar denkt ze dat ze dan veilig is := wel zielig want ze is echt bang :+

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:43

Hier is de hond in de badkamer. Daar hoort ze bijna niks en is ze betrekkelijk rustig. Heb dr wel mee genomen naar mn schoonmoeder, omdat we nu hier vieren. De kat is gewoon thuis en zal vermoedelijk voor het raam zitten te kijken naar alle kleurtjes :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:43

Nou onze 16 weken oude Duitse Dog pup heeft gefacineerd zitten kijken vanuit dr bed, en is vrijwel meteen weer gaan liggen, ze was dan ook wel dood moe :+
Katten zitten in de schuur, alles geblindeerd en gat in de muur dichtgemaakt, over een uurtje ofzo mogen ze eruit.

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:44

Mij hond zit nu lekker voor het raam naar het vuurwerk te kijken andars word hij hellemaal gek .wil gewoon kijken

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:45

Blijven lekker binnen, zijn heel rustig. En na twaalven even knuffelen :+:

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:51

Mijn katten zitten nog binnen (die vinden dat dus echt niet leuk, zijn echt buitenkatten) maar vind het geen prettig idee dat ze hier los rond lopen, je heb hier ook mensen die het 'grappig' vinden om een rotje naar beesten te gooien.

Hond ligt naast de bank, en vliegt elke keer 10cm de lucht in met een knal (samen met mij ik ben ook doodsbang := )
Vanavond zijn wij niet thuis en gaan de lichten aan met de radio op standje hard.

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:53

Oja, mijn konijn zit voor het raam te kijken, die vind het leuk! :) Honden liggen te snurken.. :=

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 02:02

Mijn konijn staat sowieso altijd buiten in het buitenhok ( uiteraard in een hok met overdekking ) en die is er niet van onder de indruk.
De vogels ook niet. Honden en katten gewoon in de kamer met radio aan en lichten aan + gordijnen dicht.

Paard die staat op een stal waar ze licht aan doen en radio aan.
Ben erg benieuwd hoe die het dit jaar bij mij beleeft.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 02:02

heb net onze bouvier aan een lijntje meegenomen. Eerste paar keer sprong hij naar achteren, daarna beloont en toen gintie liggen en zand eten. Top dus, helaas vond mijn pony het nodig om te gaan rennen enzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:39

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:51

Nou volgend jaar gaan we weer het huis uit met oud en nieuw het was heerlijk rustig waar we zaten en de hond lag zelfs te pitten een deel van de avond, thuis had hij de hele avond trillend op de bank of onder de tafel gelegen. Hij heeft nog nooit zo'n relaxte oud en nieuw viering gehad. En toen we om 3.00 thuis waren was het hier in de buurt ook weer redelijk rustig.