Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, de 1 na laatste foto vond ik erg zielig, hoe hij daar staat te roepen om zijn vrouwtje, die niet meer leeft
Heb zelf ook zoiets meegemaakt toen ik naar huis fietste, in de sloot naast het fietspad zat altijd een vrouwtje met 8/9 jonge eendjes, af en toe stak ze met het hele koppel de autoweg over naar de overkant. Toen ik langs de sloot fietste zag ik aan de linkerkant op de autoweg de moedereend en 1 van de kleintjes dood liggen, de andere kleintjes zaten luid piepend in de sloot, roepend om hun moeder. Toen ik dat zag kon ik wel huilen
zo zielig en dat automobilisten dan niet even remmen en wachten tot ze zijn overgestoken, kan ik me zo boos om maken
Heb het op die weg wel vaker gezien dat er eenden overstaken en mensen op het allerlaatste moment nog gaan remmen of doorreden en de eend op het nippertje de overkant haalde. De kleintjes die overbleven hebben het wel gered, ben toen ik thuis was, gelijk nog een keer terug gefietst met een stapel brood, dit nog een aantal avonden herhaald.
wat sneu zeg