Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:51

Lady1969 schreef:
Je hebt mensen met honden en hondenmensen, ik hoor bij de laatste groep
Mijn hondjes, 4 hebben wij er, mogen op de bank, 1 gaat er mee naar boven, dat is erin geslopen nadat ze aan haar staart geopereert was en ze er steeds aanzat, tja dan maar mee en goed in de gaten houden he....nu staat ze s'avonds na het laatste rondje al in de gang op je te wachten, ach best schattig, hihi
Maar, ze worden altijd als hond behandeld, de regels in onze roedel zijn streng maar altijd eerlijk! Vind ik heel belangrijk.

Ehm, met alle respect, maar zou je misschien dan even uit kunnen leggen wat jou een hondenmens maakt...? Dat is me uit jouw verhaal niet helemaal duidelijk geworden... :o

xAlice

Re: Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:52

Adil18, Chika heeft gezegd dat haar hond gelijk staat aan een apparaat of meubel O:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:54

Adil18 schreef:
Ik snap niet goed dat mensen moeite hebben die visie te accepteren....? Zolang het dier het maar goed heeft...En alle dieren in Chiqa's profiel hebben het ogenschijnlijk prima getroffen :j

Ik kan het wel uitleggen. Chiqa vergelijkt haar hond met een meubelstuk en meubelstukken worden makkelijk weggedaan als mensen ze niet mooi meer vinden of ingeruild voor een ander meubelstuk.
En ik heb hier genoeg herplaatsers gehad om te kunnen beoordelen wat het met sommige honden doet als ze herplaatst worden.

Honden vergelijken met paarden vind ik net zo dom als honden vergelijken met mensen. Paarden hechten zich niet zo aan de mens als sommige honden wel doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:55

AliceTwingo schreef:
Adil18, Chika heeft gezegd dat haar hond gelijk staat aan een apparaat of meubel O:)

Ja, weet ik, volg het topic als sinds pagina 1. Ik wilde alleen even duidelijk stellen dat ik persoonlijk die vergelijking niet zou maken, maar dat ik de commotie rond de uitspraak van Chiqa ook niet helemaal snap, vooral niet als je in haar profiel kijkt. Al haar dieren zien er toppie uit :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:58

ThePast03 schreef:
Ik kan het wel uitleggen. Chiqa vergelijkt haar hond met een meubelstuk en meubelstukken worden makkelijk weggedaan als mensen ze niet mooi meer vinden of ingeruild voor een ander meubelstuk.
En ik heb hier genoeg herplaatsers gehad om te kunnen beoordelen wat het met sommige honden doet als ze herplaatst worden.

ah, dan oordeel je inderdaad vanuit een heel ander standpunt dan ik...

ThePast03 schreef:
Honden vergelijken met paarden vind ik net zo dom als honden vergelijken met mensen. Paarden hechten zich niet zo aan de mens als sommige honden wel doen.

Ehm, ik heb ook niet het emotionele wat paarden en honden hebben kunnen voelen met elkaar vergeleken :D , maar voor andere mensen soms koele handelen van anderen als het om dieren gaat, bijv. in de paardensport als een paard niet goed genoeg blijkt om een doel te behalen. Zolang de dieren het goed hebben zie ik hier niet zo zeer het probleem van in. Het is niet mijn manier, maar ik kan me er ook niet zo over opwinden al jullie zeg maar...

Dus voordat je mijn vergelijking dom noemt eerst even kijken WAT ik überhaupt vergelijk...Streng genomen vergelijk ik niet eens wat, ik noem alleen het handelen van sommige paardenhouders als extra voorbeeld :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:02

Mijn hond betekent voor mij iemand die er altijd is voor me, wat er ook gebeurd is.

Ik probeer haar een heel mooi (honden!)leven te geven, omdat ik van haar hou en verantwoordelijk ben voor haar.

Dat betekent dagelijks los een behoorlijke wandeling, goed voer, een warme thuis, en veel aandacht. Medische consulten wanneer nodig.
Van mij mag ze in principe op bed en bank, maar trappen vermijden we ivm met HD, en mijn ouders hebben de bank liever hondvrij ;) .

Mijn kleine meisje :+:.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 19-12-09 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:02

Adil18 schreef:
Ik snap niet goed dat mensen moeite hebben die visie te accepteren....? Zolang het dier het maar goed heeft...En alle dieren in Chiqa's profiel hebben het ogenschijnlijk prima getroffen :j

Dankjewel, fijn dat jij verder kijkt dan alleen je neus lang is, mijn dieren hebben het idd erg goed krijgen alles wat ze nodig hebben als dit er aan zou schortten dat zou je past recht van spreken hebben vind ik.
Alleen geen getut en gemuts met mijn hond, ze weet haar plek en we zijn daar allebei heel gelukkig mee.

Adil18 schreef:
Voor onze honden is het bijvoorbeeld heel erg nuttig dat ze strak onder appèl staan en dus een hele hoop commando's kennen.

Dat vidn ik dus ook van levensbelang, een hond die niet lusiteren wil naar mij zal ik afscheid van nemen, dat heeft hier geen leven.
Daarom kan ik andermans vervelende honden slecht verdragen als ze mij tot last zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:04

Adil18 schreef:
Dus voordat je mijn vergelijking dom noemt eerst even kijken WAT ik überhaupt vergelijk...Streng genomen vergelijk ik niet eens wat, ik noem alleen het handelen van sommige paardenhouders als extra voorbeeld :j

Dan moet je het wat duidelijker omschrijven.

Feit is gewoon dat de meeste honden die in een asiel terecht komen ook als ding werden gezien door hun vorige eigenaren en ik denk dat de meeste mensen daarom zo reageren.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:09

Mijn hond is mijn allerbeste maatje. Hij wordt best wel verwend, maar weet wel zijn plaats. Hij is mijn alles, maar blijf toch een hond die naar me te luisteren heeft. Af en toe heeft hij daar wat moeite mee maar over het algemeen genomen gaat dat heel goed.

Van mij hoeft hij niet allemaal commando's te kennen, als hij maar luistert. Hij slaapt op mijn slaapkamer, maar wel op zijn eigen kussen, hij mag van mij op de bank en ik neem hem altijd met me mee. Daar heb ik een hond voor, iemand waar ik altijd samen mee ben, die er voor mij is en waar ik ook veel voor doe. Hij wordt nu bijna 10 jaar en ik heb tot nu toe een geweldige tijd met hem gehad.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:11

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:
Voor onze honden is het bijvoorbeeld heel erg nuttig dat ze strak onder appèl staan en dus een hele hoop commando's kennen.

Dat vidn ik dus ook van levensbelang, een hond die niet lusiteren wil naar mij zal ik afscheid van nemen, dat heeft hier geen leven.
Daarom kan ik andermans vervelende honden slecht verdragen als ze mij tot last zijn.

Inderdaad, dat is altijd iets wat lastig blijft..Zelf heb je je hond perfect onder controle...En andere mensen.... :( Onze buren laten hun twee Rottweiler-mixjes altijd vrij rondstruinen...Met z'n tweetjes voelen ze zich the kings of the world...Niet heel erg fijn als je een hond aan de riem hebt die vrij onzeker wordt bij dit soort gedrag omdat hij al eens gegrepen is door o.a. een happerige Mechelaar waarvan de eigenaar vond dat hij hem niet op zij erf vast hoefde te binden...Mechelaar vloog de straat op en greep mijn hond... ;( En heb net zo lang op de kop van die hond staan intrappen tot hij losliet...

Gewoon heel erg jammer, we hadden een hond die super met andere honden overweg kon...Als nu een andere hond maar een greintje dominantie vertoont zit Bruno er bovenop onder het motto: "Ik kan beter hem snel pakken voordat hij mij grijpt...".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:15

Wat verschrikkelijk Adil, vraag je je toch af waarom mensen dan een hond hebben om dr vervolgens niets
mee te doen? Kijk dát vind ik nu triest. Mijn hond is dan wel geen maatje voor mij, ze wordt geestelijk en lichamelijk wel opgevoed en ondehouden.
Ze weet wat goed en fout is, maakt ze een foutje dan zoek ik een oplossing zodat het niet meer gebeurd.
Mijn hond MOET luisteren, commando's opvolgen, niet luisteren betekend een serieus probleem.
Gelukkig kan ze dit erg goed, heb haar daar ook speciaal voor aangeschaft, moeders en vaders liepen IPO
en hadden alle diploma's op zak die je maar kon bedenken.
Ik train 5 dagen in de week met haar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:17

ThePast03 schreef:
Dan moet je het wat duidelijker omschrijven.

Met alle respect, maar wat is hier niet duidelijk aan?:

Citaat:
Maar sommige mensen gaan gewoon anders met dieren om. Er zijn ook mensen die zonder probleem hun paard uitwisselen voor een ander als het blijkt dat ze niet meer in hun mars hebben dan M-niveau en dus niet voor het gewenste doel kunnen dienen.

"Sommige mensen gaan gewoon anders met dieren om..." en dan volgt een voorbeeld. Zoals eerder gezegd trek ik hier streng genomen niet eens een vergelijking maar geef ik een voorbeeld van een doelmatige omgang met dieren die sommige mensen er op na houden.

Ik denk dus niet dat ik duidelijk omschrijven moet, misschien moet je gewoon iets langzamer lezen en de tekst even echt in je opnemen...?

ThePast03 schreef:
Feit is gewoon dat de meeste honden die in een asiel terecht komen ook als ding werden gezien door hun vorige eigenaren en ik denk dat de meeste mensen daarom zo reageren.

Ik dacht altijd dat er meer honden in het asiel komen omdat mensen de verantwoording onderschat hebben, omdat ze gebrek aan tijd hebben, omdat ze het lastig vinden, omdat het te veel geld kost....Of zeg ik daar nu iets heel erg geks..?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:17

Ik heb liever de hond om me heen, dan wie dan ook. Ik ben stapelgek op haar, hoe vaak mensen je bedriegen, etc, valse blikken. Als ik in de ogen van m'n meisje kijk, zie ik 2 zulke trouwe ogen, 2 prachtige oogjes, die bijna spreken. Ze is me meer waard dan wie dan ook.'

Ik vermenselijk haar af en toe ook wel. Maar ben wel consequent. Nee = nee. Ik ben de baas. En ze komt niet op bed of op de bank. Haar plaats is van haar, dat van ons is van ons

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:21

Chiqa schreef:
Wat verschrikkelijk Adil, vraag je je toch af waarom mensen dan een hond hebben om dr vervolgens niets
mee te doen? Kijk dát vind ik nu triest. Mijn hond is dan wel geen maatje voor mij, ze wordt geestelijk en lichamelijk wel opgevoed en ondehouden.
Ze weet wat goed en fout is, maakt ze een foutje dan zoek ik een oplossing zodat het niet meer gebeurd.
Mijn hond MOET luisteren, commando's opvolgen, niet luisteren betekend een serieus probleem.
Gelukkig kan ze dit erg goed, heb haar daar ook speciaal voor aangeschaft, moeders en vaders liepen IPO
en hadden alle diploma's op zak die je maar kon bedenken.
Ik train 5 dagen in de week met haar.

Het is inderdaad heel erg jammer, we moeten hem dus nu een stukje sociale omgang onttrekken die we hem zeer gegund hadden...Maar ja, het is gebeurt, en met zijn Teckel-vriendinnetje is hij zielsgelukkig :)

Chiqa, mij hoef je niet te overtuigen, ik accepteer jouw omgang met honden volledig en ik vind dat de foto's in jouw profiel voor zich spreken. Ik zie liever dit dan de drie honden van de buren die zij als hun kindjes beschouwen, die echter met een zwaar overgewicht langzaam maar zeker hun gewrichten naar de kloten lopen. Dat is in mijn ogen namelijk wel een vorm van dierenmishandeling...!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:23

Adil18 schreef:
Ik dacht altijd dat er meer honden in het asiel komen omdat mensen de verantwoording onderschat hebben, omdat ze gebrek aan tijd hebben, omdat ze het lastig vinden, omdat het te veel geld kost....Of zeg ik daar nu iets heel erg geks..?

Oftewel het ding bevalt niet meer en wordt naar de stort gebracht. Zelfde als met meubels inderdaad.
Overigens vertellen weinig mensen de waarheid als ze de hond naar het asiel brengen of herplaatsen.

Wat ik vooral niet begrijp is dat iemand die haar hond hetzelfde ziet als haar meubelstuk wel altijd een grote mond heeft over broodfokkers, waarom zou je jezelf daarover druk maken als je een hond ziet als een meubelstuk?
Iets klopt er niet in wat Chiqa beweert, daar ben ik van overtuigd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:28

ThePast03 schreef:
Oftewel het ding bevalt niet meer en wordt naar de stort gebracht. Zelfde als met meubels inderdaad.
Overigens vertellen weinig mensen de waarheid als ze de hond naar het asiel brengen of herplaatsen

Ik weet niet of mensen het daarom per se meteen als een ding zien, wel als een last, dat is zeker. Hoe dan ook, ik kan met voorstellen dat als je met je neus op dit soort dingen zit, je wel behoorlijk ziek kunt worden van dit soort ondoordacht gedrag van mensen...Maar of dat nu bij Chiqa het geval is....

ThePast03 schreef:
Wat ik vooral niet begrijp is dat iemand die haar hond hetzelfde ziet als haar meubelstuk wel altijd een grote mond heeft over broodfokkers, waarom zou je jezelf daarover druk maken als je een hond ziet als een meubelstuk?

Hoezo, ik denk dat juist iemand als Chiqa, een doelmatige hondenhouder (als ik het maar even zo mag noemen...), zich serieus boos kan maken om broodfokkers...Want met welk doel behalve geld fokken deze mensen...? En natuurlijk is geld ook voor de ëchte"fokkers een reden tot fokken, maar daarnaast zijn er meer redenen.

Over de laatste zin kan ik niet oordelen. Ik ga niet iemand berichten na lopen speuren. Ik beoordeel de mening van de Chiqa hier en nu en ik vind die mening in orde, dat is voor mij alles wat er toe doet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:34

Adil18 schreef:
Hoezo, ik denk dat juist iemand als Chiqa, een doelmatige hondenhouder (als ik het maar even zo mag noemen...), zich serieus boos kan maken om broodfokkers...Want met welk doel behalve geld fokken deze mensen...? En natuurlijk is geld ook voor de ëchte"fokkers een reden tot fokken, maar daarnaast zijn er meer redenen.

Over de laatste zin kan ik niet oordelen. Ik ga niet iemand berichten na lopen speuren. Ik beoordeel de mening van de Chiqa hier en nu en ik vind die mening in orde, dat is voor mij alles wat er toe doet.

Denk niet dat als je een hond in huis neemt omdat je bang bent je als doelmatige hondenhouder kan worden gezien, dan zijn een hoop mensen ineens doelmatige hondenhouder. ;)

Ik hoef van Chiqa helemaal de berichten niet door te lezen. We komen elkaar regelmatig tegen in topics over honden en zijn het vaker eens dan oneens.
Nergens zeg ik dat ze haar hond niet goed verzorgd of haar hond tekort doet, intgendeel zelfs. Heb alleen gezegd dat ik het jammer vindt voor haarzelf omdat ze op deze manier wel wat mist. Maar als zij het niet mist is het ook goed.

Verder hoef je mij niets uit te leggen over de broodfok. Kun je beter doen in de vele topics die hier geopend worden door mensen die weer een broodfokpup hebben aangeschaft.

Verder vind ik een hond te dik laten worden ook dierenmishandeling (van het ergste soort zelfs) en hou ik er ook niet van als mensen honden als mensen gaan behandelen. Maar om nu te zeggen dat je hond gewoon een meubelstuk is. Dan weet je dat je reacties krijgt natuurlijk.

Overigens zou ik hetzelfde zeggen als mensen dat van een kat, konijn, kip, cavia of zelfs goudvis zouden zeggen. ;) Een levend wezen is geen ding en geen meubelstuk.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-12-09 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:34

Adil18 schreef:
Ik zie liever dit dan de drie honden van de buren die zij als hun kindjes beschouwen, die echter met een zwaar overgewicht langzaam maar zeker hun gewrichten naar de kloten lopen. Dat is in mijn ogen namelijk wel een vorm van dierenmishandeling...!

En hier worden dan ogen voor gesloten....Ze worden zo toch zo goed verzorgd? Een hond die zijn waffel niet kan houden omdat ik passeer met mijn hond vind ik een vorm van mishandeling, ding is gewoon niet goed opgevoed. Zit liever op banken bedden of loopt te bedelen bij de huisgenootjes, zet een giegel op als ze hun zin niet krijgen,
Mijn hond blaft NOOIT, alleen op commando.

ThePast03 schreef:

Klopt juist wel, zal je uitleggen waarom. Als ik iets koop, maakt niet uit wat, waar ik een poos mee wil doen wil ik kwaliteit. Ik kan genieten van mooi spullen, die gaan veel langer mee zonder onderhoud of problemen.
Een broodfokhondje is niet gezond, kans op kwalen ziektes ed kan ik echt niet mee leven, die hodn zou veel te veel aandacht nodig hebben voor dat probleem, en daar ben ik het type mens niet voor.
Mijn hond moet tegen een stootje kunnen, moet dus heel lang mee kunnen.
Daarom wil ik graag een hond uit goede lijnen, ook vind ik het karakter erg belangrijk.
Niet of het schattig of lief is, die gaan meteen retour maar wel een eigen op zich staand karakter.
Eerlijk leergierig en zeker niet onbelangrijk, intelligent.

Als ik een auto koop wil ik ook kwaliteit, anders ga ik wel naar de sloop en bouw zelf wat inelkaar.
Geldt ook voor een bank kast of tafel, dat moet gewoon goed zijn.
Geldt ook voor mijn hond, moet mooi, goed en degelijk zijn en zeker bruikbaar wanneer ik hem nodig heb,
en dat lukt tot nu toe prima:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:35

Chiqa schreef:
Geldt ook voor mijn hond, moet mooi, goed en degelijk zijn en zeker bruikbaar wanneer ik hem nodig heb,

Nogmaals de vraag: zie jij je katten ook als meubelstukken en dingen?

Overigens begrijp ik dan nog steeds niet waarom je jezelf druk maakt als anderen bij broodfokkers kopen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:37

2 van de 3 zijn voor mij mijn vriendjes, de laatste is meer mijn hond...
De laatste is namelijk van mijn vader, en heb hier nooit echt een band mee gevormt... Ze heeft andersom ook niet zoveel met mij.

Terwijl de andere 2 echt mijn bewuste keuze waren, en heb ze ook zelf uit kunnen kiezen.
Met deze 2 heb ik dan ook een leuke band, en andersom weet ik ook dat ze meer met mij hebben.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:39

Chiqa schreef:
Klopt juist wel, zal je uitleggen waarom. Als ik iets koop, maakt niet uit wat, waar ik een poos mee wil doen wil ik kwaliteit. Ik kan genieten van mooi spullen, die gaan veel

En wat als die ondanks de zorgvulige gekozen aftsamming en de goede opvoeding toch wat loos mee blijkt te zijn na x aantal jaar? Doe je hem dan zomaar weg en vervangen door een nieuwe die wel aan de normen voldoet?

BraveSpots

Re: Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:41

@Chiqa: Mijn hond bedelt overigens. Heel veel.
Dat vind ik helemaal geen probleem.

Kan je me even uitleggen wat daar zielig aan is?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:42

Chiqa schreef:
Een hond die zijn waffel niet kan houden omdat ik passeer met mijn hond vind ik een vorm van mishandeling, ding is gewoon niet goed opgevoed. Zit liever op banken bedden of loopt te bedelen bij de huisgenootjes, zet een giegel op als ze hun zin niet krijgen,
Mijn hond blaft NOOIT, alleen op commando.

mijn hond blaft als er bezoek komt, dit betekent toch niet dat hij iets te kort komt ??
dat wij hem niet helemaal perfect naar onze bevelen laten luisteren betekent toch niet dat we hem mishandelen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:43

Mijn katten zie ik niet als meubelstukken, die hoeven niet te luisteren zoals ik dat wil.
Die heb ik voor de gezelligheid, zij geven mij een ander soort liefde dan welk willekeurig huisgenoot dan ook :)

Wbt je tweede vraag; ik houd niet zo van oneerlijkheid, dus zakken vullen omdat mensen te belazerd zijn zich in de lijnen te verdiepen, vind het haast misdadig.
Bedankt voor je aanvulling Adil je heb mij denk ik goed ingeschat.

Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat mensen hun hond wél als maatje zien,
ik heb daar een heel vreemd beeld bij. Niet nader te definiëren.

BraveSpots schreef:
en wat als die ondanks de zorgvulige gekozen aftsamming en de goede opvoeding toch wat loos mee blijkt te zijn na x aantal jaar? Doe je hem dan zomaar weg en vervangen door een nieuwe die wel aan de normen voldoet?

Heb ik al meerdere malen antwoord op gegeven;
Mijn hond krijgt medische zorg, waar het recht op heeft ben ik verzekerd voor.

BraveSpots schreef:
Kan je me even uitleggen wat daar zielig aan is?

Euhm wil jij even quoten waar ik zeg dat ik het zielig vind dat Jou hond bedelt?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:46

Adil18 schreef:
Lady1969 schreef:
Je hebt mensen met honden en hondenmensen, ik hoor bij de laatste groep
Mijn hondjes, 4 hebben wij er, mogen op de bank, 1 gaat er mee naar boven, dat is erin geslopen nadat ze aan haar staart geopereert was en ze er steeds aanzat, tja dan maar mee en goed in de gaten houden he....nu staat ze s'avonds na het laatste rondje al in de gang op je te wachten, ach best schattig, hihi
Maar, ze worden altijd als hond behandeld, de regels in onze roedel zijn streng maar altijd eerlijk! Vind ik heel belangrijk.

Ehm, met alle respect, maar zou je misschien dan even uit kunnen leggen wat jou een hondenmens maakt...? Dat is me uit jouw verhaal niet helemaal duidelijk geworden... :o

ik denk dat ze hiermee bedoelt je kan je hond als (huis)dier beschouwen .. maar ook als een gelijke .. en ik hoor idd ook bij de laatste groep ..

hetzelfde als dat je mensen met paarden hebt .. en paarden mensen :)