Zal ik durven, of zal ik niet.........Update Pag-5!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Zal ik durven, of zal ik niet.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:59

Hoi Yamcha!

Wat fijn dat het toch nog redelijk goed gegaan is. Misschien kan je je mijn verhaal van Sam nog herinneren? Die beet ook zodra hij enig vorm van dreiging onderging, of enige vorm van pijn. Helaas had Sam meerdere gedragsproblemen, waardoor het er bij hem slecht uit te krijgen was. Wel merkte we dat hij na verloop van tijd veel minder snel beet en hij vertrouwen in je kreeg.

En ik zou ook kiezen voor het in een keer te doen. Bij taffy hebben we het in meerdere stappen gedaan, alleen heeft het haar niet goed gedaan.
Elke keer als ze weer terug ging naar haar oude huis, vertoonde ze onwijs veel tekennen van stress. Niet meer weten wat haar plaats is, in het huis rondjes gaan draaien, continu aanslaan enz. Hier vertoonde ze daarna weer exact hetzeflde gedrag. Toen de knoop doorgehakt. Na 2 dagen was het over.

Ik wens je heel veel succes en nogmaals, ik denk niet dat Igor zich een betere baas kan wensen dan jij/jullie!

Wilawander

Re: Zal ik durven, of zal ik niet.........Update Pag-5!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:09

Ja ik zou het zeker in 1 keer doen. Anders krijg je steeds opnieuw die confontatie over wie de baas is. Want die komt een keer. nu is het in één keer duidelijk

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:58

Wat een knapperd zeg! Tja, luister naar je gevoel. Ik hoop dat je vriend/man net zo gek op Igor is als jij op Igor!
Ik vind het trouwens ook erg mooi hoe je vertelt, ik kreeg er helemaal kippevel van, zo mooi...
Ik vind het spannend wat jullie gaan besluiten en ben heel erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:34

@ Nikki: ja, dat herinner ik me zeker, ik weet ook idd dat het na verloop van tijd veel beter met hem ging :j

@ Wilawander: ik denk het ook. Ook omdat je 2 reuen hebt, als het klaar is, is het ook echt klaar, maar 't moet wel uitgedokterd worden, en dat kunnen ze beter in 1 keer doen.

Mijn lief vindt Igor zeker ook heel leuk, maar we moeten gewoon goed bedenken wat het beste is, voor ons allemaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:58

he...wat een leuk nieuws! :D
Die hond heeft geluk!
Mooi dat hij geen probleem heeft met andere honden!
Dat vindt ik altijd het grootste probleem....de rest brei jij wel recht hoor! :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:47

Zijn jullie er al uit Yamcha ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:50

Denk het ook wel.

Ik heb trouwens nog vreselijk gelachen om ze: iedere keer als ze stout waren (soms jaloersig naar elkaar, of, nou van alles, eigenlijk) doen we de honden naar de gang, ff een time-out. Dat werkt denderend.
Op een gegeven moment was Dimo ondeugend, die probeerde kroepoek te gappen, dus Dimo naar de gang. Maar volgens mij vond Igor dat maar niks, dus Igor tegen Johan blaffen, Igor ook naar de gang...... kwamen we ze halen (ze krijgen een time-out voor een minuut ofzo) honden helemaal blij, weer bij ons zitten.

Op een gegeven moment zaten ze weer te klieren, en ik stond op, liepen ze maar zelf al naar de gang en gingen braaf op de mat zitten :') ik dacht dat ik niet meer bij kwam......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:51

Nope, nog niet, jokari :)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:55

Wat super om te lezen dat het redelijk goed is gegaan !!
Igor klinkt als een geweldige hond , als je eenmaal zijn vertrouwen weer hebt.
Goed dat jullie er zo goed over na denken , jullie maken vast de juiste keuze... ;)

Edit: wat is Igor een knappe man zeg !!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:01

Yamcha schreef:
Op een gegeven moment zaten ze weer te klieren, en ik stond op, liepen ze maar zelf al naar de gang en gingen braaf op de mat zitten :') ik dacht dat ik niet meer bij kwam......

hoe kan je dat nu nog weerstaan. :D

Nee serieus, groot gelijk dat jullie dit goed overdenken of het haalbaar is, het laatste wat Igor nodig heeft, is om weer teleurgesteld te worden en terug naar het asiel te moeten gaan. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie hem een nieuwe thuis kunnen geven, maar ik weet ook, dat als jullie zouden besluiten dat niet te doen, dat dat een zeer weloverwogen beslissing zal zijn die voor jullie ook niet makkelijk zal zijn.
Wat het besluit ook mag zijn, ik ben er van overtuigd dat het een eerlijke keuze zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:03

Exact, jokari, jij begrijpt het precies :j
Daarom nemen we er ook zoveel tijd voor, Igor moet er echt beter van worden, hij kan gewoon niets meer hebben nu. Als we ervoor gaan, dan gaan wij onze vakantie opgeven. Weekendjes weg zitten er dan even niet meer in, en ons sociale leven gaat wss een beetje on hold.
Maar wij willen vooral dat wat wij doen het allerbest voor Igor is, hij moet er gelukkig van worden. Ik ben dol op hem, en hij raakt iets heel diep in mij. En juist daarom ben ik zo voorzichtig, want stel nu, ik zou iemand tegenkomen, waarvan ik denk dat hij daar perfect zou passen, dan zou het erg egoïstisch zijn om hem voor mezelf te houden. Dat is maar een voorbeeld, natuurlijk :)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:43

Zo Yamcha...dat wordt een moeilijke beslissing. Maar super dat jullie het wel een kans willen geven.

Het moeilijkste wordt denk ik nog, het vertrouwen van Igor herstellen in de buurt van vreemde mensen. Jullie zal hij al relatief snel vertrouwen, aangezien jullie allebei de hondentaal goed snappen en daardoor ook er op de juiste manier op zullen reageren.

Als je voor Igor die brug kan gaan slaan, dat dit ook voor de meeste andere mensen geldt...Dan heb je echt een superhond eraan. Dat straalt hij gewoon helemaal uit.

Mijn hartje doet gewoon pijn als ik die lieve ogen zie en het verhaal erbij heb van het beschaamde vertrouwen....

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:45

Oh en Yamcha...ik ben vaak met mijn honden in de weekenden in Leusden. Wil je een keer iemand in de buurt hebben om wat verdere stapjes met Igor te doen..(betasten etc.). Of gewoon zin om een rondje te lopen met een leuk gestoord stel. Geef maar een gil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:51

Oh, dat zal ik onthouden, als ik ervoor ga, zal ik hulp zeker heel goed kunnen gebruiken :j

En dank je voor je lieve bericht :)