Roosje1987 schreef:@ Sunny: Leuk dat je hier je verhaal doet, en dat je trots bent op je hond dat is hartstikke goed natuurlijk. Maar ik vind het dan wel weer erg laag om te zeggen dat mensen die wel een husky hebben getroffen waarbij het natuurlijke (of erin gefokte) gedrag simpelweg te sterk aanwezig was, iets verkeerd hebben gedaan in de opvoeding van hun hond. Erg jammer. Ik ga daar ook niet verder op in.
iets verkeerd gedaan in de opvoeding is misschien iets te extreem verwoord. maar ik bedoel daarmee dat ik er echt niet aan zou denken dat mijn hond ooit een schaap ofzow zou opeten. en waneer je dus een husky hebt die je gewoon houd als in de natuur in een roedel, dat het aan jezelf licht wanneer die ontsnapt en hij eet een schaap of wat dan ook op. hij kent dan niks anders, dus dan licht het echt bij jezelf.
en ik vindt het dan niet leuk om te lezen dat husky's worden verwoord als die rotbeesten die alles opeten wat ze tegen komen, want een husky is een hele vriendelijke en zachtaardig als je de goeie aandacht geeft.