Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Marr schreef:Aparte hokken is niet samen.
Kan ook best frusterend zijn om 1 soortgenoot te zien maar daar niet aan te kunnen snuffelen of mee te kunnen spelen, slapen, wassen ed.
Vind het verbazingwekkend hoeveel mensen konijnenwelzijn blijkbaar niet belangrijk vinden.. had er meer van verwacht op een paardenforum, neem toch aan dat als je iets met paarden het je ook wel iets hebt met de andere dieren die je neemt.
x_Marr schreef:xNursiex schreef:
En een mooi hok?
Konijnen in een hok, dat vind ik pas zielig!
Mensen roepen erg snel dat geen maatje zielig is, blijkt nu ook maar weer. Maar twee
konijnen in een hok vind ik pas sneu.
Stel je voor dat je nu een slaapkamer zit en als je vergroot krijg je er de ruimte van je badkamer bij. Wat een luxe![]()
Geef dat dier een stukje tuin/balkon/een kamer gedeelte. Kunnen ze rennen.
Wat ook konijnen zijn vluchtdieren.
Jij ziet zeker alleen maar die dierenwinkelhokken voor je? Er bestaan ook nog andere hokken hoor![]()
Als ik het balkon vergelijk van mijn oma met mijn hok(+ ren eraan) is dat even groot.
En moet het dan of een maatje zijn of een groter hok? Sinds wanneer kan beide niet meer?
Waarom ga je iemand aanvallen die dezelfde ideeen waarschijnlijk heeft als jou?
Magda: Dat je konijnen blijven leven zegt niet dat ze o zo gelukkig zijn.
Tuurlijk jij zou ook overleven als je alleen op de wereld bent. Maar ben je dan ook echt gelukkig?
Dit heet niet vermenselijken, dat is iets heel anders, dit is een vergelijking met mensen, want blijkbaar is dat nodig voor de mensen die niet kunnen snappen dat konijnen samen gelukkiger zijn.
Mjay: Dat klopt dus niet, zijn genoeg voedsters die dan stoppen met grommen en aanvallen.
Ken ook genoeg voedsters die dat niet doen(het grommen)... heel veel zelfs.. in de opvang waar ik stage loop.
Hannah_Menno schreef:x_Marr schreef:Aparte hokken is niet samen.
Kan ook best frusterend zijn om 1 soortgenoot te zien maar daar niet aan te kunnen snuffelen of mee te kunnen spelen, slapen, wassen ed.
Vind het verbazingwekkend hoeveel mensen konijnenwelzijn blijkbaar niet belangrijk vinden.. had er meer van verwacht op een paardenforum, neem toch aan dat als je iets met paarden het je ook wel iets hebt met de andere dieren die je neemt.
Haha mijn konijnen aan bod?
Tsja, wat wil je met twee Franse Hangoren?Ik heb ze weleens samen in een hok gehad maar dat was niet te doen, veel te klein. Een groot hok kunnen wij niet kwijt. Overigens spelen ze vaak zat met elkaar. Nee hoor, mijn konijnen hebben 't absoluut niet slecht!
x_Marr schreef:xNursiex: Beter lezen zou ook wel goed zijn, leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd hebt.
Het is niet of of, het is en en.
EN een ruim genoeg hok EN een soortgenoot (en daarnaast natuurlijk correcte verzorging) maken een konijn gewoon het gelukkigst.
Er zijn heel soms uitzonderingen van konijnen die gewoon geen sociale vaardigheden opgedaan hebben en dus helaas niet meer samen kunnen, maar dat komt niet super vaak voor.
De reden dat konijnen vaak alleen zitten is puur gemak of egoisme. Of het konijn kan niet samen met andere soortgenoten omdat ze het ooit met 1 konijn hebben geprobeerd en dat niet wou. Tja vind jij iedereen leuk dan?
Als mensen zich eerst eens goed zouden inlezen voordat ze konijnen aanschaffen zou het al heel erg schelen.
x_Marr schreef:Ik zou zelf meer moeite doen om die laatste paar jaar er toch voor Ko nog een konijn bij te hebben.
Je ouders vinden het ook niet goed als er een konijn rond dezelfde leeftijd van Ko bij komt? Want er zitten soms ook nog oude konijnen in een opvang... die vaak helaas geen plekje meer krijgen omdat mensen ze te oud vinden of een jong konijn hebben waar een leeftijdsgenootje bij gekoppeld moet worden.
Ik heb ook nergens gezegd dat je het buiten je ouders om moet doen.
En een konijn en paard verschillen nogal kwa formaat en kostenpot
mimeslosydy schreef:mag ik vragen hoelang je je konijn al hebt?
er nu nog een bijzetten gaat echt niet goed dat wordt geheid vechten![]()
jou konijn zit nu in zijn eentje in een hok en dat is nu dus in haar ogen háár hok.
als je er nu een ander konijntje bijdoet zal ze dat niet accepteren en kan je dat arme ding binnen de kortste keren naar de dierenarts brengen om te laten oplappen ben ik bang![]()
dat grommen herken ik trouwens wel maar mijn konijn staat samen met een ander konijntje.
ze zijn precies tegelijk in hun nieuwe hok gekomen.
eerst was het echt bitchfight maar na een paar daagjes waren het al beste vriendinnetjes en wasten ze elkaar.
en ach de grommer (zo noem ik hem nu maar even) is vanzichzelf al een beetje sjaggie gewoon maar negeren.
ik ben trouwens een keer gebeten door haar maar dit accepteer ik absoluut niet!
ik gaf haar gelijk een tik op d'r neus en sindsdien nooit meer gebeurd, ze weet nu in welke rangorde ze staat. en die ander is een en al knuffel
x_Marr schreef:Goed dat je je aangesproken voelt, maar nee dat eerste was niet tegen jou, er was namelijk iemand boven mijn post waar ik op reageerde met dat eerste.
Waarom koop je franse hangoren als je al weet dat je dat je ze niet samen in 1 hok kunt houden omdat je daar de ruimte niet voor hebt? Beetje raar trouwens, want meestal nemen 2 hokken meer ruimte in dan 1 grote..