Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
laura1987 schreef:Super mooie beesten zeg!
Het is wel veel werk met zoveel slangen of niet?
xxStitchxx schreef:ja we vrienzen de muizen levend in![]()
we doen ze in een bakje en dan de vriezer in, na een paar dagen doen we ze allemaal in zak.
sabina1998 schreef:xxStitchxx schreef:ja we vrienzen de muizen levend in![]()
we doen ze in een bakje en dan de vriezer in, na een paar dagen doen we ze allemaal in zak.
Dat vind ik wel erg zielig..
Kan je ze beter in een klap gelijk doodslaan ofzo..
Maar mijn vraag,
wat vind je dan zo leuk aan slangen?
en wat heb je er eigenlijk aan?
Want een paard kan je op rijden enzo..
Maar wat kan je met een slang?![]()
als je ze doodslaat blijft het bloed en het vlees niet goed vers denk ik
En als je zoon slang dan een muis geeft,
wacht hij dan rustig , of pakt ie m gelijk uit je hand en moet je uitkijken dat hij je niet bijt?
sabina1998 schreef:xxStitchxx schreef:ja we vrienzen de muizen levend in![]()
Dat vind ik wel erg zielig..
Kan je ze beter in een klap gelijk doodslaan ofzo..
Maar mijn vraag,
wat vind je dan zo leuk aan slangen?
en wat heb je er eigenlijk aan?
Want een paard kan je op rijden enzo..
Maar wat kan je met een slang?![]()
En als je zoon slang dan een muis geeft,
wacht hij dan rustig , of pakt ie m gelijk uit je hand en moet je uitkijken dat hij je niet bijt?
AlexandraM schreef:gaaf hoor, een goede vriendin die nu in r'dam woont sins kort heeft er ook eentje, geen idee wat voor eentje, witgelig is de onderkant en verder is hij rood en wat lichter rood/rozig... hij eet muisjes..nja nu nog die baby muisjes...
iig wel gaafen mooi zijn ze
kaill87 schreef:Haa reptielenliefhebbers hier ! Leuk leuk, je hebt mooie dieren liggen hoor..
Wij hebben een Rode Regenboogboa, eind van de week gaat ze uit logeren en hopen we dat ze zwanger raakt..
We hebben alvast besloten dat er 1 kleine mag blijven, de rest gaat weer weg.. anders heb ik er straks net zo veel liggen als jouAl moet ik zeggen dat ik op het moment meer bezig ben met m'n baardagamen, heb er nu 3 in 2 verschillende kleuren en heb een hele mooie witte gezien... verslaving aan het opbouwen ?!
Ell_en schreef:Wat een ontzettend mooie slangen heb jij!
Ik vind zelf slangen ook mooi, maar helaas komen ze er hier in huis niet in..
Zelfs geen baardagaampje.. maar ik denk ook dat je eerst veel kennis enzo moet opdoen, voordat je ze werkelijk gaat houden.
En die kennis heb ik ook (nog) niet..
Wie weet ooit!!
En nogmaals: ik vind ze echt ontzettend mooi!!!
onley schreef:dynamiek schreef:Je hebt een mooie boa collectie!
Ook wij hebben slangen thuis zitten nu nog maar een stuk of 14 stuks, we hebben voornamelijk motleys, squaretailboas
dit is een klein deel van de collectieals je kan lezen in het begin staat dat we er 31 hebben
ik voer deels levend en deels diepvries de jonge dieren krijgen levend voer
de oudere krijgen diepvries de reden hiervan is dat ratten flinke tanden hebben als ze groot zijn
en mijn dieren te duur zijn om beschadigd te worden
onley schreef:al mijn bakken worden door matten of kabels verwarmt,
als ergens een lamp hangt is dat een spaarlamp
ook om verbranding te voorkomen.
Onze kamer is ook op 25 graden ingesteld. de kabels op hotspot 30 graden.
alles gaat op daglicht deze dieren hebben geen lampen nodig zoals baardagamen of zo.
Ilsuuuh schreef:onley schreef:al mijn bakken worden door matten of kabels verwarmt,
als ergens een lamp hangt is dat een spaarlamp
ook om verbranding te voorkomen.
Onze kamer is ook op 25 graden ingesteld. de kabels op hotspot 30 graden.
alles gaat op daglicht deze dieren hebben geen lampen nodig zoals baardagamen of zo.
daar zijn de meningen over verdeeld.
wij hebben de slangen wel in een terrarium met lampen
Olster4ever schreef:omdat het vlees anders niet vers blijft denk ik
Mariska_28 schreef:Zoo boel mooie boa`s!!
Motley ben ik ook fan van, maar vind het wel jammer dat bij deze de tekening niet helemaal doorloopt tot achteraan.
Wow mooi dier dynamiek!!
Levend invriezen van dieren is zeer zeer zeer zeer dierontvriendelijk. Denk dat bijna geen enkele slangenhouder dit doet.. Sla ze eerst netjes dood, levend invriezen is een zeer pijnlijke dood voor zo`n dier.. schaam je diep!!!!!!! (degene die dat doet) Schandalig!!
EDIT: Als je mij niet geloofd, lees dit topic (op een slangenforum) dan even: http://www.slangenforum.com/viewtopic.php?f=10&t=22990&st=0&sk=t&sd=a
Het houden in een racksysteem is ook niet aan mij besteed.. Maar ik heb ook maar 5 slangen en kan dus makkelijk ze in een groot terra doen. Ik heb 2 volwassen ssp boa`s (koppeltje wat vorig jaar opeens onverwacht voor jongen zorgde, erg grappig), een jong van dat nest, een sharp vrouw en een het. sunglow man.
Mijn jongen vorig jaar aten trouwens allemaal direct diepvries..