Heel angstig poesje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Heel angstig poesje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:40

Oh, ok dat wist ik niet, ik haal ook nooit visafval bij de visboer :D.

Citaat:
Juultje heeft vannacht continu proberen contact te maken (fijn, als je zo moe bent en wilt slapen). Sprong zelfs een paar keer bij me op bed om er weer heel snel af te gaan . Een keer ging ze aan de andere kant van mijn bed (hoge grote boxspring) erop en liep richting mij. Lag dus met mijn rug naar me toe en ze begon dichtbij me te kneden en te kneden en volgens mij hoorde ik haar zelfs spinnen (of was dat mijn fantasie ).
En mauwen en mauwen naar me, zelfs met haar kopje boven mijn hoge bed uit om naar me te kijken...Lief he!
Vanochtend is ze weer even gekomen, weer heel hard naar me mauwen en mijn gezicht willen zien.

Jeeeh!!!! *\o/* Zie je nou wel, het komt hartstikke goed met jullie 2, hoe meer ruimte je haar geeft, hoe meer toenadering zij zal gaan zoeken. Dit zijn de eerste kleine stapjes, en vanaf daar gaat het vanzelf beter, gewoon zo blijven doorgaan als je nu doet!! :):)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:48

Hoe gaat het nu :D?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:56

Ben ik ook wel benieuwd naar :j

DIe van mij gaat morgen voor het eerst kennismaken met sneeuw :+ Ze komt niet zo veel buiten maar morgen zijn mijn vriend en ik allebei thuis dus ze gaat even de sneeuw in :+ Ben benieuwd hoe ze reageert.
Ik pas natuurlijk wel op dat ze niet koud en heel erg nat wordt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 00:35

hoi!! Dacht ik plaats maar geen update want het is al zo'n oud topic...maar jullie zijn nieuwsgierig!!

Sinds vorige week kwam ze al een beetje met haar hoofdje uit de kast als ik haar eten in haar bakje deed.
En zondag sliep mijn nieuwe vriend bij me (is allemaal heel snel gegaan tussen ons, of het echte liefde is weten we hoop ik na dit weekend als ik bij hem ga logeren) en toen ik haar eten had gegeven en ik even naar het toilet was stak ze haar hoofdje uit de kast en zag hem dus. Meteen weer de kast in :D.

Die hele nacht heeft ze zich niet laten zien en is stil geweest, dus ik dacht dat ze maandag nog een beetje voorzichtig zou zijn naar mij toe.
Maar nee hoor! Ik moest 's nachts een plasje doen en zat op het toilet (alweer ;-)) en toen kwam ze al luid miauwend richting toilet lopen. Ik heb haar aangemoedigd en uiteindelijk is ze bij me gekomen. Overal kopjes aangeven en later zelfs aan mij. Heb haar toen heel voorzichtig kunnen aaien.

Af en toe vond ze mijn hand nog eng en viel ze ineens aan (uithalen of bijten).
Dinsdagnacht en woensdagnacht is ze niet geweest (had mijn kamerdeur dicht omdat ik heel erg moe was).

Maar gisternacht kwam ze weer en heb ik haar weer kunnen aaien! Ze vertoont nog heel veel 'oversprong' gedrag (dus extreem veel kneden, kopjes geven en mauwen) maar ze begint steeds meer te ontspannen.
Al vind ik het zelf ook een beetje eng omdat ze dus ineens uit kan halen (ze schrikt er zelf ook van hoor als ze dat doet uit reflex)

Zelfs vanochtend kwam ze de badkamer in toen ik me aan het aankleden was en kon ik haar even aaien!
Ze vind het nog heel eng allemaal en als ik beweeg dan schiet ze weg, maar ze vind het heel erg fijn om weer 'tussen de mensen' te zijn!

Vorig baasje is ook helemaal blij dat ze eindelijk wat gaat ontspannen.

Nu nog hopen dat ze in de toekomst ook uit haar kast durft te komen als ik in de woonkamer zit en dan lekker bij me durft te gaan liggen/zitten.
Want vooralsnog vind ze mij in de woonkamer nog heel erg eng en ben ik minder eng als ik in de badkamer/slaapkamer ben!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:11

Jeeh! *\o/* gaat al hartstikke goed dus, ze zoekt je al echt op, heel goed :j!

Citaat:
Af en toe vond ze mijn hand nog eng en viel ze ineens aan (uithalen of bijten).

Hieruit blijkt wel dat ze toch een flinke tik heeft meegekregen, dit is echt zo'n typisch zwervers-trekje, dat heeft echt nog een heleboel tijd nodig. Gelukkig is dit voornamelijk defensief gedrag, dus als zij wat meer vertrouwen in je krijgt, dan zal dit zeker minder worden. De truc is om haar dan wel blijven aaien, maar net op tijd te stoppen. Goed op haar lichaamstaal te letten, je ziet het namelijk altijd wanneer ze gaan uithalen, als je dan ziet dat ze wil gaan uithalen, dan stop je net met aaien. Op die manier leert zij dat jij haar grenzen respecteert, omdat je stopt voordat het voor haar teveel wordt.

Ennehhh, ook al is het een 'oud' topic, gewoon blijven updaten hoor!!! Ik blijf ook elke keer braaf gluren :j. Dus bij iedere doorbraak (of niet ;) ) gewoon updaten!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:57

Hartstikke goed meis. Het komt goed!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:12

Gaaf hoor dat de nieuwsgierigheid het gaat winnen en zo toch best om gaat. Gewoon lekker op deze weg doorgaan en ze zit dadelijk lekker op schoot te spinnnen. Ben t met Hyppolyte eens, gewoon blijven updaten. Na 5 jaar heb ik ook nog steeds (grappige) doorbraken bij mijn ooit heeeel angstige manneke.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:13

Ik had trouwens van de week een heel knuffelmoment met onze stalkat (das ook een zwerver uit het asiel vandaan). Nou was die kat volgens mij wel al mensen gewend, dus die liet zich al vrij snel aaien, maar hij kwam van de week echt bij me op schoot zitten en kroop helemaal tegen me aan, was wel heel schattig :j.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 12:47

Wat lief hyppo!

Gisteravond ben ik in de buurt van haar voerbak gaan zitten en heb haar uitgedaagd om te gaan eten terwijl ik erbij was.
Dat heeft ze uiteindelijk gedaan (na eerst een kwartier op een afstandje mij bekeken te hebben).

Daarna is ze weer richting woonkamer gegaan, heb haar nog wel geroepen en ze mauwde wel maar kwam niet.

Ben toen gaan slapen en toen heeft ze weer de hele boel bij elkaar geschreeuwd.

Weet iemand waarom ze 's nachts toch zo keihard loopt te mauwen en te roepen? En wat kan ik daar aan doen?
Ik heb af en toe wel slaap nodig ;-).

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:48

Waarschijnlijk omdat het dan stil is in huis en ze toch wel contact met je wil, maar toch eigenlijk niet durft. (denk ik)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:56

Is ze geholpen? Misschien is ze wel krols!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 13:08

Dan is ze al 3 maanden krols!

Ik heb het idee dat ze haar angst aan het overschreeuwen is. Ze komt echt altijd luid mauwend richting mij of mijn slaapkamer.
En als ze dan bij me is gaat ze minder hard mauwen.

Vind het wel een beetje vervelend, omdat ik geen nachtrust heb op deze manier.

Hoop dat het op den duur op zal houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:55

pff wat een werk doet me denken aan rambo.
na een jaar en een nestje kittens is ze eindelijk zichzelf vreemden heeft ze niks mee.

heel veel succes verder :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:37

Dat krolse zou kunnen, dan mauwen ze wel veel, maar ik neem aan dat ze wel gesterilliseerd is toch? Zo niet, zou ik dat toch wel laten doen :j. Misschien voelt ze zich een beetje eenzaam, maar ik zou toch nog niet beginnen aan een kitten, dan moet ze zich toch eerst op haar gemak voelen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:19

Hoe gaat het nu met de poes :)?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:36

Met Juultje gaat het heel goed!

Vorige week zelfs bij me op de bank komen zitten...!
Ben vorige week echter 4 dagen weggeweest, vriendin gaf Juul te eten en toen heeft ze haar niet gezien.
Zaterdag kwam ik thuis met mijn (nieuwe) vriend en toen heeft ze zich ook nog niet laten zien.

Maar zondagavond kwam ze te voorschijn en heeft heerlijk lopen spelen met mijn vriend. Hij had voor haar een heel leuk speeltje meegenomen (nog van zijn oude kat geweest) en dat vond ze geweldig...Zo geweldig dat ze 's nachts hem wakker kwam maken om weer te spelen! Hij heeft dan ook de halve nacht met haar lopen kroelen en spelen. Hij kon haar zelfs oppakken en op bed zetten (waarbij ze dan wel gelijk het bed afsprong, maar ze rende niet keihard en angstig weg, ze kwam gewoon bij hem terug).

Gister is vriendje weer naar huis gegaan en toen ik gister thuis kwam uit het werk hield Juul zich erg schuil. Ze kwam uiteindelijk wel de woonkamer binnen maar is vervolgens de hele avond onder de bank gaan zitten...

Vanochtend kwam ze gelukkig weer om aandacht bij me vragen :D.
Vind het wel apart dat ze mij 3 maanden lang zo eng vond en dat ze mijn vriend binnen no time vertrouwde?

Ik zal vanavond even foto's plaatsen. Ze is zo enorm lief...

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:46

SUPER!! Ben echt blij voor jou. Vele hadden de moed al opgegeven. Petje af voor je geduld en doorzettingsvermogen.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:00

Wat fijn dat het zo goed gaat!
En dat ze je vriend zomaar ineens vertrouwt... het kan natuurlijk zijn dat ze vrouwen iets minder mag dan mannen ;)

Foto's!! :D

Mijn kitten miauwt na het eten, en ook 's nachts. Vet irritant. Hij moet nog gecastreerd worden dus ik hoop dat dat helpt.

Zou het helpen om een oude trui of deken met jouw luchtje eraan, bij haar schuilplaats te leggen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:53

foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:01

Wat een mooie poes is ze zeg! Leuk om te horen dat ze al wat ontdooit, ook naar je vriend :j.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:02

Wat fijn dat het al beter gaat :D!
Leuke foto's. Erg mooie kat.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:05

is het geen idee om er een vriendje bij te zetten?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:07

Leuk en herkenbaar verhaal om te lezen. Mijn Sam kreeg ik ook toen ze al een paar jaar was en och wat was die bang pfff....ha ha. Ze zat onder mijn keukenkastje en kwam er zeker de eerste maand niet onder vandaan als ze mij hoorde. Uiteindelijk was ze een keer in de keuken aan het eten en ben ik er voorzichtig bij gaan zitten en heb ik haar hart gestolen met een kattensnoepje. Ja ja...liefde gaat door de maag. Toen was het ijs gebroken en sindsdien is het ware liefde. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk met veel geduld is ze hier helemaal op haar plek. Succes met je kat!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:11

super leuke kat!! Fijn dat je eindelijk een stapje verder bent! En wel blijven updaten hè!

@ lovemeintje, als je het topic doorleest, zie je waarom dat geen zin heeft.. En dat dat al eerder gevraagd is+ een antwoord daarop.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:44

Je vriend is blijkbaar een kattenmens............ Heb ik ook gehad met Grolsch en Baileys toen ze nog klein waren. Ze vertrouwden alleen mij en ex. Toen kwam er een vriend van me op visite en bij hem bleven ze de hele avond zitten.
:)*Ga jij ook met het speeltje spelen, misschien gaat het dan wat sneller..............