Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
me_myself_i schreef:Want als de roedel (de baasjes) wegvalt zijn de honden een stuk onzekerder en 9 van de 10 keer houden ze snel op met vechten en rennen achter de baas aan.
sonjim schreef:Hier vroeg iemand waarom ik niet oversteek als ik ruim van te voren een hond zie aankomen, nou heel simpel, ik moet een drukke 80 weg oversteken, waar de hele dag aan 2 kanten honden lopen.
KiWiKo schreef:mijn honden zijn aan de riem behoorlijk niet leuk........ los geen probleem maar aan de riem vinden ze zich heer en meester blijkt.
een hond die dan zo dom is om naar hun toe te komen, die nemen ze te grazen.
maar he, ik voorkom ernstige schade omdat ik mijn honden aan de riem heb en mocht de loslopende hond toch schade hebben, dan is dat helaas pindakaas, niet mijn probleem
kimmie261 schreef:KiWiKo schreef:mijn honden zijn aan de riem behoorlijk niet leuk........ los geen probleem maar aan de riem vinden ze zich heer en meester blijkt.
maar he, ik voorkom ernstige schade omdat ik mijn honden aan de riem heb en mocht de loslopende hond toch schade hebben, dan is dat helaas pindakaas, niet mijn probleem
dit is dus helaas niet waar,op het rottweilerforum kwam laatst ook een vraag van iemand,die liep met haar rottweiler en zag een jong kind op rolschaatsen een bouvier uitlaten,nou ja het verhaal laat zich verder wel raden,mevr met rottweiler is nog naar de andere kant van de weg gelopen om die boef te ontwijken,maar die sleurde kind en al over de weg heen,en greep de rottweiler,die zich ook verdedigde en die bouvier bijna dodelijke schade aanbracht..
en ze moest echt alle onkosten vergoeden,die mensen van die bouvier dreigde notabene zelfs nog aangifte te gaan doen ivm met "valse" rottweiler...![]()
het is in de wet zo geregeld dat jou huisdier onder jou verantwoording valt,en dus moet jij voor alle kosten opdraaien als er schade aangericht wordt bij een ander dier...
kimmie261 schreef:KiWiKo schreef:mijn honden zijn aan de riem behoorlijk niet leuk........ los geen probleem maar aan de riem vinden ze zich heer en meester blijkt.
dit is dus helaas niet waar,op het rottweilerforum kwam laatst ook een vraag van iemand,die liep met haar rottweiler en zag een jong kind op rolschaatsen een bouvier uitlaten,nou ja het verhaal laat zich verder wel raden,mevr met rottweiler is nog naar de andere kant van de weg gelopen om die boef te ontwijken,maar die sleurde kind en al over de weg heen,en greep de rottweiler,die zich ook verdedigde en die bouvier bijna dodelijke schade aanbracht..
en ze moest echt alle onkosten vergoeden,die mensen van die bouvier dreigde notabene zelfs nog aangifte te gaan doen ivm met "valse" rottweiler...![]()
het is in de wet zo geregeld dat jou huisdier onder jou verantwoording valt,en dus moet jij voor alle kosten opdraaien als er schade aangericht wordt bij een ander dier...
Chiqa schreef:me_myself_i schreef:Want als de roedel (de baasjes) wegvalt zijn de honden een stuk onzekerder en 9 van de 10 keer houden ze snel op met vechten en rennen achter de baas aan.
ik denk ook wel dat mijn hond naar mij toekomt, wat die teckel doet weet ik niet.
Ik ben alleen bang dat ze agressief gedrag gaat ontwikkelen ze is nu 13 maanden en toch een flinke hond
(Amerikaanse bull) die ook nog eens loeisterk zijn.
Gelukkig is ze rustig opgegroeid en nooit gegrepen in haar jeugd, ik kom soms honden tegen die al erg 'beschadigd' zijn.
Donan kent geen angst, is niet dominant maar laat zich ook weer niet op dr kop zitten.
Ze zal geen ruzie uitlokken maar als ze haar grijpen kan ze wel fel uit de hoek komen.