Kat gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:53

Het scheurtje in haar oor kan er ook op duiden dat ze gesterillliseerd is. Bij de dierenbescherming doen ze dat bij katten die ze in het wild vangen en dan castreren of sterilliseren.
Zo kunnen ze de katten herkennen die ze al gehad hebben. Ze worden dan gewoon weer los gelaten, maar kunnen zich niet meer voortplanten. :D

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:07

Liezel1 schreef:
Ik moet haar nog opnieuw wegen. De keukenweegschaal had gister geen zin om mee te werken.

Als je haar kan oppakken, kan je haar ook wegen op een gewone weegschaal. Er eerst zonder kat op gaan staan (voor mij altijd even een confronterend moment ;) ) En dan met kat, het verschil is dan het gewicht. Bij mij blijven ze niet zitten op een weegschaal en daarnaast gaat mijn leukenweegschaal maar tot een kilo ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:15

had een heel tekst geschreven maar zie al dat je bij de da bent geweest. Mooi diertje zeg

Liezel1

Re: Kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 14:15

Nou, die RC Hair & Skin is volgens poezel een regelrecht succes volgens mij! Ze weet niet hoe snel ze het naar binnen moet werken. Ik had haar vanmorgen een bakje gegeven, ik loop naar boven om te douchen, kom weer beneden, bakje leeg..... en poes nog steeds zeuren. Dat voer komt wel op! haha.
Daarom heb ik meteen maar even 4 kilo RC Fit 32 gehaald. Dan kan ze na deze 3 weken Hair & Skin daarop over....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:07

Ik kijken net in de brievenbus: briefje van TNT!!!!!
Mijn krabpaal was bezorgd bij de buren! Meteen opgehaald en in elkaar gedraait, ik heb nu een kapotte duim van die sisal, maar poezel ligt vanuit haar bovenste plakje prinsheerlijk de boel in de gaten te houden hier...

Dit is hem:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... oop/132459

EN hij is GROOOOOT in de woonkamer.... pff....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:13

Ik adviseer om 'm in een hoek te plaatsen en met een beugeltje of twee aan de muur te bevestigen *spreekt uit ervaring en toen hadden we nog niet eens een Bengaal* :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:15

Vriendlief heeft m nog niet gezien, die ligt nog op 1 oor ivm nachtdienst. Dus we moeten nog even kijken waar we hem definitief neer gaan zetten, maar bedankt voor de tip!!! ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:31

Heey Liezel! Wat leuk zeg!! :D Goed dat je haar gehouden hebt! :D Ze is al aardig opgeknapt zeg! :D

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:53

Dat gaat helemaal goed komen met jullie! goed om te horen dat ze het zo fijn heeft!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:15

Jee, die kat is bij jullie in de hemel beland :D Goede verzorging, goed eten en een mega krabpaal!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 12:25

Hehe, die krabpaal voldoet wel geloof ik. Ze heeft vannacht in het "hangmatje" gelegen en daar ligt ze nu weer.... Gistermiddag heeft de hele tijd vanaf het bovenste plankje liggen koekeloeren.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:11

ze is echt prachtig om te zien en ook al flink wat aangekomen nou heb ik zelf ook een poes lopen die 2,5 kilo weegt en er ook mager uit ziet maar die is klein van stuk en krijg je geen eten er in ze wil alleen maar brokken die er onbeperkt staan.
vind het super dat ze een goed tehuis nu heeft verdient iedere kat.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:51

Leuk allemaal en goed van je.

Als ik de foto's zo zie dan zou ik ook zeggen als een oudere dame die geen makkelijk leven heeft gehad.
Maar je kan je zo vergissen in de leeftijd. Wij hebben ook eens een echt wilde kat opgevangen, zou ca. 2 jaar zijn volgens de DA. Nou inmiddels is dat 7 jaar geleden en ze is zeker nu al wel ergens rond de 15. Ze leeft in huis en is super tereden en dankbaar

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 13:30

Ik heb inmiddels weer nieuwe foto's.
Ze is aangekomen. Van de 2,4 kilo die ze voorheen woog, is ze naar 3 kilo gegaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste 2 foto's kun je de goudglitter een beetje zien...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:47

Ze ziet er wel heel eng stoer uit, met dat oog := En wat een grote kop heeft ze zeg!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 18:34

hahahaha, dat kan ook mijn kwaliteiten (of beter gezegd gebrek aan kwaliteit) van fotograveren liggen....
Dat oog blijft een beetje raar, op de foto weerkaatst het zo, maar dat is in het echt niet.
Ze kijkt standaard wat chagerijnig, op de foto's wilde ze ook heel graag op mijn schouder springen elke keer, maar ik zette haar steeds terug.... In haar gezichtsuitdrukking is te lezen hoe ze daarover dacht ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:48

Toch maar een keer overdag (zonder flits) foto's maken dan :D

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:30

Wat een mooie poes
die zal blij zijn dat ze jou tegen kwam :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 19:59

Vanavond hebben we met gevaar voor eigen leven maar eens de tanden van Stip bekeken.
Ze is hier nu 2 maanden. Ze komt al wat meer aan (wel wat moeizaam, maar toch bijna 0,7 kilo gegroeid) en begint behoorlijk praatjes te krijgen.
Hoewel ze niet uit haar bekkie stinkt en wel gewoon eet, viel het me tijdens haar laatste gaappartij al op dat haar tanden wat apart waren.
Vanavond hebben we die dus eens nader bekeken.
Ik schrok me wild!!! Dat bekkie is bijna leeg... Voortandjes en hoektanden zijn aanwezig, maar premolairen missen allemaal en de molairen zijn ook afwezig/zeer slecht wat ik zo snel heb kunnen zijn.
Wat kan ik hier het beste aan doen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:02

Naar de dierenarts, "plat laten spuiten" en de DA even laten kijken/reviseren ;)
En daarna zul je het voer wel aan moeten passen denk ik.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:47

Wat is ze mooi ;)
En wat heeft ze geluk gehad dat ze bij jullie is terecht gekomen.

Mijn oudste kat is nu 14 jaar oud en heeft helemaal geen tandjes en kiezen meer.
Ik kwam daar pas deze zomer achter :o Toen ze naar de da moest.
Ze eet gewoon nog brokjes, ook van RC.
Maar ze krijgt over de dag verdeeld ook een paar keer natvoer.
Fleurtje weegt amper 1 kilo, dus jouw poes is best zwaar ;)
Is ze ook al wat ouder denk je? Zo ziet ze er wel uit hé ;)

Veel plezier met haar.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:40

Zolang ze goed eet en er geen last van heeft hoef je niks aan de tanden te doen. Als je merkt dat ze moeite heeft met eten kan je het inderdaad laten reviseren door de da. Ze moet daarbij wel volledig onder narcose en het is geen goedkope behandeling. Aangezien ze 0,7 kilo is aangekomen eet ze dus goed en zou ik het nog even aankijken. Je kan in ieder geval even met de dierenarts overleggen. Je hebt van RC ook voer voor een goed gebit (weet alleen niet welke dat is). Als je haar wilt laten aankomen kan je haar het beste sensible 33 geven van RC (beveelt RC zelf aan bij katten met ondergewicht). Maar als ze nu goed reageert op fit 32 en ze komt langzaam aan zou ik het nog even rustig aankijken en niet teveel veranderen.

kainda schreef:
Maar ze krijgt over de dag verdeeld ook een paar keer natvoer.
Fleurtje weegt amper 1 kilo, dus jouw poes is best zwaar

Natvoer is slecht voor de tanden als je het veel geeft, maar als ze geen tanden meer heeft en ze kan geen brokjes meer kauwen, dan moet je wel natvoer geven (wat weer slecht is voor de tanden, etc. etc.) Katten vallen ook af van natvoer.

Klikt het een beetje tussen jullie?? Is ze al veranderd in een schootkatje ;)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:40

wat fijn dat de poes zo goed vooruit gaat!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:03

Ik zal jullie even updaten:

De eigenaren van Stip zijn bekend!!!!
Het betreft Cattery fan Liwardia.
Ik heb inmidels contact met hen gehad en Stippel blijft hier.... Zij kunnen er niet meer voor zorgen.

De echte naam van stippel is Gaylee Cheetara, een bengaal van 15 jaar oud, geïmporteerd uit de UK.
Zij heeft een aantal nestjes gehad. Het oogje dat hangt is nu ook duidelijk: ze is eraan geopereerd.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:20

Hoe heb je die nou gevonden liezel? En hoezo kunnen ze er niet meer voor zorgen?