Kat beschoten door luchtbugs...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:12

mathes schreef:
Nee, het zijn de katten uit de omgeving. Geen wilde dieren.
Ik betrap de katten steeds.

Ik zal al mijn beesten opsluiten in hokjes en ze komen nooit meer los.
Hallo dierenmishandeling en bedankt katten van andere mensen die dit veroorzaken.

Dat de kans groter is dat het een kat is betekend niet dat je niet hoeft te beschermen tegen wilde dieren :Y) . Je zou trouwens ook niet de eerste zijn die in het donker het verschil tussen een marter en een kat niet ziet }:0 . Je moet zoiezo voorzorgsmaatregelen nemen als je je dieren buiten wilt houden.

Veel katten zijn trouwens ook al lang niemands huisdier meer hoor. Ik denk trouwens ook dast wanneer katten ineens niet meer buiten zouden mogen lopen we plagen krijgen van hun prooidieren (vooral muizen etc we hebben hun wilde natuurlijke vijanden namelijk al veel te ver uitgeroeid) of hun rol vanzelf door marters en dergelijke word overgenomen. Dat is gewoon hoe de natuur werkt waar mensen wonen is eten, water en beschutting daar komt ongedierte op af(muizen, ratten, duiven, spreeuwen), als je geluk(of pech soms krijg je ook cobra's oid) hebt komt hun natuurlijke vijand erachter aan.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:20

Chiqa schreef:
NonaWen schreef:
Bij dit antwoord sluit ik mij volledig aan, wij hebben hier twee hele leuke poezebeesten voor op straat lopen.. :) ze zijn écht leuk..

Nog een grote dierenvriend dus +:)+

:P Is dat sarcastisch, want.. ik vind ze namelijk écht heel leuk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:20

liedje89 schreef:
Dat de kans groter is dat het een kat is betekend niet dat je niet hoeft te beschermen tegen wilde dieren

Nou precies, behoorlijk star om het op een kat te gooien :Y) Ondertussen zijn er nodeloos dus dieren gesneuveld, je beschermd je hond toch ook tegen het verkeer, of mag hij gewoon de weg oprennen?
Ach is dit topic toch nog ergens goed voor, alleen blijf ik het wel onbegrijpelijk vinden dat er eerst doden moeten vallen.

Raveltje schreef:
Nee er is geen enkele discussie mogelijk om dit soort dingen te vergoeilijken..

Nou idd....Dat er uberhaupt met de gedachte gespeeld wordt dat het voorgesteld kan worden, en je dan nog een dierenvriend durven te noemen. %)

Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe het nu met de kat van TS gaat!

Lailaa

Re: Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:27

Ts; hoe gaat het nu met je kat?

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:46

Ik heb even al de reacties gelezen.. en ben blij dat er toch weer wat fijne reacties zijn :'( Ik kan sommige bokkers hier echt niet begrijpen... ik ga er ook niet meer op reageren want ik vind het zó vreselijk, ik kan het gewoon niet verwoorden!

Jip wordt onderhand helemaal gek in zijn kooi. Lichamelijk gaat wel goed, de pin begint al wel flink uit te steken! Hij mag er over 4,5 week pas uit, in die weken zal hij steeds meer omhoog komen zodat de DA hem er straks makkelijker uit kan halen.
Hij is vandaag voor de 3e keer aan een riempje mee de tuin in geweest. Vandaag ging het al wat beter, de eerste dag was hij zó boos! De hele tijd grommen toen hij merkte dat hij niet verder kon dan het riempje lang was. We liepen natuurlijk wel mee, maar hij mocht niet de tuin uit en in de richting van de bomen. Boos dat ie was! Vandaag was ze dus al wat rustiger, ze heeft wat bij de plantjes mogen snuffelen een half uurtje en dat vond ze wel fijn. Maar na zo'n kwartiertje kan ze toch bijna niet meer lopen, dan krijgt ze er weer last van. Dus het kan niet te vaak. Ik zit er langs, en ze is heel het kleed in de kooi overhoop aan het halen en zit de hele tijd met haar pootjes door de spijlen te graaien. ook springt ze telkens omhoog, ze wil er echt uit. En ze moet gewoon nog 4,5 week!
Ik weet echt niet hoe we dat voor elkaar gaan krijgen :( Gelukkig slaapt ze redelijk veel, maar ze is dan ook zo'n 2 a 3 uur per dag helemaal gek! De gekke 3 uur ofzo... En geregeld mauwen, dat deed ze eerst nooit.

Kweetnietje1

Re: Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:52

Bah, wie doet nu zo iets? Arm dier. Ik heb er echt geen begrip voor.