Een kat een hond een paard van mij part hebben ze evenveel recht om op deze aardkloot rond te wandelen als dat ik heb. De wereld is niet van mij en ook niet van de buren. Ik probeer mijn beesten op te voeden en als de buren er last van hebben mogen ze er gerust een plens water over heen gooien. Wij hebben twee opvangkatten en allebei echte buitenkatten (vaak genoeg gepoogd om ze binnen te houden) iedereen vindt ze leuk in de buurt maar ze zijn ook wel eens lastig. Eentje heeft hoogtevrees en gaat vervolgens hoog in de boom zitten bleren omdat hij er niet meer uit durft
Mijn vader heeft wat om de boom heen gemaakt zodat de s*kkel er niet meer in kan. Kleine jonge boomjes idem dito want daar zet de andere graag z'n nageltjes in. Andere buren hebben twee buitenkatten maar die van ons ging gezellig met ze mee naar binnen om te slapen (drie op een rij) maar plaste ook in huis.. wij hebben meebetaald aan speciale bandjes zodat alleen hun katten via het luikje naar binnen kunnen. Er zit een extra kattenluik in de schutting zodat ze niet via de tuin van de buren gaan (en onze spuit 11 klem in het vogelvoederhuisje ligt
) en anders mogen ze flink laten schrikken met water of eens schop onder de kont (wel binnen de perken natuurlijk) en als we het zien halen we ze zelf op. Het is geven en nemen en niet teveel zeiken. Probeer het zelf op te lossen en geef aan dat je je best zult doen en leg je eigen situatie ook uit. Financieer eventueel een katten wegjaag iets zodat zij er geen last van hebben. Zij blij jij blij... leven en laten leven.ps) Hond in eigen tuin mag achter kat aan.. maar doodbijten, dat tolereer ik niet. Hond mag een kind ook niet bijten dus andere mensen/dieren ook niet.. grommen enz. moet ie vooral lekker doen.
.
,dat is waar ook..
bovendien is hij gecastreerd en sproeit dus niet.
. Een beest wat in zijn eigen tuin