Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:24

Tegenwoordig mag niks meer en is iedereen zo intolerant als de pest.
Een kat een hond een paard van mij part hebben ze evenveel recht om op deze aardkloot rond te wandelen als dat ik heb. De wereld is niet van mij en ook niet van de buren. Ik probeer mijn beesten op te voeden en als de buren er last van hebben mogen ze er gerust een plens water over heen gooien. Wij hebben twee opvangkatten en allebei echte buitenkatten (vaak genoeg gepoogd om ze binnen te houden) iedereen vindt ze leuk in de buurt maar ze zijn ook wel eens lastig. Eentje heeft hoogtevrees en gaat vervolgens hoog in de boom zitten bleren omdat hij er niet meer uit durft :+ Mijn vader heeft wat om de boom heen gemaakt zodat de s*kkel er niet meer in kan. Kleine jonge boomjes idem dito want daar zet de andere graag z'n nageltjes in. Andere buren hebben twee buitenkatten maar die van ons ging gezellig met ze mee naar binnen om te slapen (drie op een rij) maar plaste ook in huis.. wij hebben meebetaald aan speciale bandjes zodat alleen hun katten via het luikje naar binnen kunnen. Er zit een extra kattenluik in de schutting zodat ze niet via de tuin van de buren gaan (en onze spuit 11 klem in het vogelvoederhuisje ligt :+) en anders mogen ze flink laten schrikken met water of eens schop onder de kont (wel binnen de perken natuurlijk) en als we het zien halen we ze zelf op. Het is geven en nemen en niet teveel zeiken. Probeer het zelf op te lossen en geef aan dat je je best zult doen en leg je eigen situatie ook uit. Financieer eventueel een katten wegjaag iets zodat zij er geen last van hebben. Zij blij jij blij... leven en laten leven.

ps) Hond in eigen tuin mag achter kat aan.. maar doodbijten, dat tolereer ik niet. Hond mag een kind ook niet bijten dus andere mensen/dieren ook niet.. grommen enz. moet ie vooral lekker doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:25

Wendy1978 schreef:
Dan ben ik misschien meteen van mijn katten probleem af!

Duidelijk :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:27

het punt is dat die kat nooit de voortuin uitkwam (hooguit naar onze tuin die aangrenzend ligt)
Kat deed geen vlieg kwaad en dan vind ik het heel erg als iemand weet dat zijn hond een hekel aan katten heeft en dusdanig gevaarlijk is gewoon los laat lopen.
en hij liep niet moederziel want de buren zelf waren de heg aan het knippen... het ging allemaal ontzettend snel.

Maar om terug te komen ontopic. TS probeer een oplossing met je buurman te vinden vraag desnoods bij elk huis na of de brief van hun afkomstig is en dat je graag eens rond de tafel wil zitten om het probleem te bespreken ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:30

ik heb zelf twee poezen en die komen alleen in onze eigen tuin buiten, ze zitten aan een tuigje en hebben een looplijn zodat ze wel de tuin rond kunnen maar absoluut niet naar de buren kunnen.
maar dat is alleen als wij er bij zijn, als we er niet zijn dan zitten ze binnen, ook snachts.
het is echt absolute onzin als je zegt dat je je kat niet binnen kunt houden of dat je je tuin niet af kan zetten....!
dat is dan meer een ik wil niet....
het is maar net wat je je kat aanwend.
ik wil absoluut geen overlast voor andere mensen veroorzaken dus kies ik voor deze optie, er is trouwens ook een kat vriendelijke stroomlijn in de handel.
oplossingen zijn er genoeg, als je maar wil!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:30

@Lovely1
Dus als ik een hond heb die katten als een snack ziet, moet ik hem in mijn eigen tuin een muilkorf omdoen, omdat jij je kat in mijn tuin laat lopen??
Ik neem aan dat jouw kind niet over mijn schutting klimt om in mijn tuin te gaan zitten poepen!!
Auto's kunnen ook een kat doodrijden, mag ook niet (maar ja als hij ineens de weg over rent) is het dan ook de schuld van de auto??

En hoeveel vogels/muizen dood jouw kat???
Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-09-09 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:31

een anesthesiste in het ziekenhuis waar ik voorheen werkte,spoot katten dood als ze bij haar in huis kwamen,ze werd er gillend gek van...

katten pisten de boel helemaal onder,en ze had een beo die continu aangevallen werd...

ik snap werkelijk niet waarom menig kattenhouder vind dat hun huisdier dat recht heeft,en dat de medemens dat maar leuk moet vinden??

hou je dieren gewoon bij je,zorg dat ze gen overlast veroorzaken,zo moeilijk is dat toch niet,jullie kiezen voor een HUISdier,niet de buren,of buurt..

daarnaast begrijp ik werkelijk niet dat mensen het risico willen nemen hun zogenaamde geliefde huisdier de gevaren van verkeer,vergiftiging,doodgeschoten worden,of zelfs buizen die in een tuin gegraven worden,waar katten in vast komen te zitten en zo langzaam doodgaan,willen aandoen...

ik kan daar met mijn pet niet bij....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:34

ik vind dat het JOUW katten zijn JOUW verantwoordelijkheid. Zorg er maar voor dat ze in JOUW tuin blijven. Hebben ze tegenwoordig hele mooie systemen voor. Ik heb een tijdje terug ook een topic erover geopend omdat ons baby konijntje uit ed tuis was gegrepen door een kat..Commentaar daarover was: Moet je je konijntje niet los laten lopen, je weet dat er katten zijn 8)7 .

MIJN konijn mag in MIJN tuin rondlopen & dan heb ik liever niet dat hij opgevreten wordt door een kat van iemand anders...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:35

Lovely1 schreef:
ps) Hond in eigen tuin mag achter kat aan.. maar doodbijten, dat tolereer ik niet. Hond mag een kind ook niet bijten dus andere mensen/dieren ook niet.. grommen enz. moet ie vooral lekker doen.

maar jou katten mogen wel vijvers leegvissen ,volierevogels lastig vallen enz??

is toch hetzelfde,o neeee,dat is de natuur... :)* ,dat is waar ook..

maar bij mijn honden is de natuur dat ze katten vangen,en die hebben helaas al menig kat dood gebeten,maar ik ga daar echt niets aan doen,ze mogen ook ratten vangen en konijntjes,en aangezien ik alles behalve blij ben met andermans katten op mijn terrein,wens ik de kat altijd good luck..en hoop ik dat ze sneller zijn als mijn honden...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:35

[quote="Brainless"]@Lovely1
Dus als ik een hond heb katten als een snack ziet, moet ik hem in mijn eigen tuin een muilkorf omdoen, omdat jij je kat in mijn tuin laat lopen??
Ik neem aan dat jouw kind niet over mijn schutting klimt om in mijn tuin te gaan zitten poepen!!
Auto's kunnen ook een kat doodrijden, mag ook niet (maar ja als hij ineens de weg over rent) is het dan ook de schuld van de auto??[/quote]

Dat heet een ongeluk... een hond die een kat doodbijt is geen ongeluk.
Een hond kun je ook dusdanig opvoeden dat hij/zij het wel uit z'n kop laat om iets dergelijks te doen. Mocht het wel gebeuren dan vertrouw ik het dier niet meer als huisdier. Gelukkig heb ik geen kind en wil ik er ook geen. Maar genoeg kinderen die bij ons de tuin in komen om een bal te pakken of om wat aan de buurvrouw te vragen... Als mijn hond dat kind als snack ziet mag hij dat kind dat doodbijten? Dat leer je 'm toch ook duidelijk waarom mag hij dan wel een kat pakken? Begrijp me niet verkeerd.. mijn hond loopt overal los en een schat van een beest maar wel een jachthond die ik heb moeten leren om van katten, eenden, konijnen en kippen af te blijven.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:36

kimmie261 schreef:
Lovely1 schreef:

maar jou katten mogen wel vijvers leegvissen ,volierevogels lastig vallen enz??

is toch hetzelfde,o neeee,dat is de natuur... :)* ,dat is waar ook..

maar bij mijn honden is de natuur dat ze katten vangen,en die hebben helaas al menig kat dood gebeten,maar ik ga daar echt niets aan doen,ze mogen ook ratten vangen en konijntjes,en aangezien ik alles behalve blij ben met andermans katten op mijn terrein,wens ik de kat altijd good luck..en hoop ik dat ze sneller zijn als mijn honden...

Nee hoor.. hoeven ze niet te doen en dat doen ze ook niet dat is vrij duidelijk geworden toen één het wel deed. Bij de andere vermoeden we inteelt en die zit nergens achter aan.

LADPR

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:39

Nou mijn hond weet heel goed het verschil tussen een kat/kip/konijn en tussen een kind. Kom op zeg.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:39

Lovely1: spreek jij nu over een mate van tolerantie??? Dus in feite mag ik bij jou thuis op de pot gaan schijten omdat ik zelf geen stank in huis wil? Er zijn wel grenzen. En als niemand moeite heeft om je heen met katten, prima. Maar zodra er weerstand komt, heb je daar als eigenaar wat voor te regelen. Punt.

En er zijn genoeg honden die niet met katten overweg kunnen. Zijn die dan allemaal vals? Onzin! Ondanks dat ik het vervelend zou vinden, weet ik dat mijn honden er toe in staat zijn. (Overigens lopen ze hierom ook nooit los, maar in de tuin wel)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:42

Lovely1 schreef:
Dat heet een ongeluk... een hond die een kat doodbijt is geen ongeluk.

De kans is groter dat ik een kat dood rijd dan dat mijn hond een kat dood bijt. Beide een ongeluk, of moet ik mijn auto dan ook maar beter opvoeden?

Kimmie, ik snap ook niet dat mensen zulke risico's nemen met dieren waar ze gek op zijn. Kom regelmatig topics tegen van katten die niet meer thuis komen of dood gevonden worden, daar denk ik dan het mijne van.

TinkerTreas

Citaat:
een anesthesiste in het ziekenhuis waar ik voorheen werkte,spoot katten dood als ze bij haar in huis kwamen,ze werd er gillend gek van...

katten pisten de boel helemaal onder,en ze had een beo die continu aangevallen werd...

Dat vind ik wel weer een beetje grof eigenlijk. Maar ik vind ook dat als je katten hebt, dat je er voor moet zorgen dat ze geen overlast veroorzaken.
Bij ons in de buurt loopt een open kater en als hij de kans krijgt sproeit hij het hele portiek onder. En ik kreeg de schuld, omdat ik de enige in het portiek ben met een kat. Terwijl ik ervoor zorg dat hij nooit in het portiek zit. Gelukkig weten ze nu dat het mijn kat niet is, maar vervelend is het wel.
Die eigenaar is er al meerdere malen op aangesproken, maar hij doet er niets mee....

rossebol

Ik denk dat je goed met de buurman moet gaan praten overal langs gaan van wie de brief afkomstig is.
Ik geef hem wel gelijk al denk ik niet dat alles van jou kat alleen zal zijn.

Zelf heb ik 3 katten en die zitten gewoon binnen als ze naar buiten willen mogen ze dat maar aan een tuigje in de tuin.
Ik irriteer me dood als ik mijn tuin aan het doen ben en in de kattendrollen grijp.
Hou ik zelf netjes mijn katten binnen lopen er wel 10 andere katten in mijn tuin.

Waar ik helemaal gek van word van mensen die gewoon thuis geen kattenbak hebben want ach de kat doet het toch wel buiten.

Ben een enorme kattengek maar ik vind wel dat ieder zijn eigen dier bij zich moet houden en niet andere er mee lastig moet vallen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:43

randie schreef:
ik vind dat het JOUW katten zijn JOUW verantwoordelijkheid. Zorg er maar voor dat ze in JOUW tuin blijven. Hebben ze tegenwoordig hele mooie systemen voor. Ik heb een tijdje terug ook een topic erover geopend omdat ons baby konijntje uit ed tuis was gegrepen door een kat..Commentaar daarover was: Moet je je konijntje niet los laten lopen, je weet dat er katten zijn 8)7 .

MIJN konijn mag in MIJN tuin rondlopen & dan heb ik liever niet dat hij opgevreten wordt door een kat van iemand anders...

dat dachten de buren ook HUN kat liep in HUN voortuin en werd gegrepen door een hond ;)

Mijn kat loopt al 12 jaar buiten rond en ga nu echt geen maatregelen enmen hem alleen in de tuin te houden hoor...
1. hij wordt gek alsie niet naar buiten mag
2. tot dusver 1 klacht gehad van iemand en daarmee om de tafel gezeten voor een oplossing en ook een oplossing gevonden ;)

Mijn kat piest bij niemand in huis en het is geen sloper. Hij gaat hooguit op een stoel of een bank liggen maar weet snel dat dat niet gewenst is. Toe hij jong was liep hij vrij veel bij mensen naar binnen, pure nieuwschierigheid. Tegenwoordig doet ie dat niet meer :) bovendien is hij gecastreerd en sproeit dus niet.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:43

Caesar schreef:
Lovely1: spreek jij nu over een mate van tolerantie??? Dus in feite mag ik bij jou thuis op de pot gaat schijten omdat ik zelf geen stank in huis wil? Er zijn wel grenzen. En als niemand moeite heeft om je heen met katten, prima. Maar zodra er weerstand komt, heb je daar als eigenaar wat voor te regelen. Punt.

En er zijn genoeg honden die niet met katten overweg kunnen. Zijn die dan allemaal vals? Onzin! Ondanks dat ik het vervelend zou vinden, weet ik dat mijn honden er toe in staat zijn.

Lezen is een vak.. ik geef het duidelijk aan. Maar mensen worden wel steeds intoleranter. Ik hoef geen andersmans katten in mijn huis en andersom is dat ook zo en daar is inderdaad een oplossing voor gevonden. Maar ik ga mijn kat niet binnenhouden voor elke azijnzeiker. Mijn kat loopt buiten en dat is mijn risico en die risico's begrijp ik ook. Die beesten zijn zo gelukkig en binnen niet. (Overigens heb ik bij mijn vriend gewoon twee binnenkatten i.v.m appartement, die kennen het niet maar die andere twee wel)

Nummer twee is natuurlijk ongein.. mijn hond kan niet met kinderen overweg dus die mag hij doodbijten :+ Dat mag dus ook?! Prima! Gelukkig doet ze dat niet :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:45

@lovely,
Dus als jouw kat in jouw tuin mijn duif doodbijt??
Als jouw kat in mijn tuin mijn konijn/kip doodbijt??

Mijn hond doet kinderen niks, maar katten in zijn tuin..... moet de kat hard kunnen rennen.
Maar omdat je een hond kan/moet opvoeden moet ik hem wel leren dat hij dat niet mag, maar jouw kat dan?
Die leert alleen dat hij geen vis moet vangen op het moment dat ik niet thuis ben. Zodra ik weg ben hangt hij weer in de vijver hoor!
Ook kreeg ik klachten van een paar buren dat mijn hond blafte (dat kwam omdat hun kat in mijn tuin liep!!) maar dat was dan toch echt mijn probleem, want hun hadden last van mijn hond, en hun kat deed niks.??!! (ze zijn gelukkig nu verhuisd, helaas is de kat diverse keren terug komen lopen en is nu dood gereden).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:50

randie schreef:

Roofvogels komen er ook op af daar kreeg ik laatst een hartverzakking van pfff

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:50

Suuskipje schreef:
het punt is dat die kat nooit de voortuin uitkwam (hooguit naar onze tuin die aangrenzend ligt)
Kat deed geen vlieg kwaad en dan vind ik het heel erg als iemand weet dat zijn hond een hekel aan katten heeft en dusdanig gevaarlijk is gewoon los laat lopen.

Kijk, en dat bedoel ik. Jij houdt jóuw kat bij je en ik hou míjn hond bij me, prima geregeld toch? Lijkt me duidelijk dat ik mijn hond niet jouw kat af laat slachten als die in zijn eigen tuin ligt. Nu hou ik sowieso mijn dieren bij me, dat vind ik niet meer dan fatsoenlijk.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:52

die hebben wij hier niet zo veel in de woonwijk :Y) . Een beest wat in zijn eigen tuin
wordt gegrepen door een ander huisdier zou niet moeten kunnen toch...?

Suuskipje

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:53

klopt :) zou ook niet moeten kunnen... baas van de hond was onoplettend en de hond vloog zo op die kat af...
sneue is dat het voor de ogen van mijn eigen kat gebeurde die echt van slag was :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:55

Lovely1 schreef:
Een hond kun je ook dusdanig opvoeden dat hij/zij het wel uit z'n kop laat om iets dergelijks te doen. Mocht het wel gebeuren dan vertrouw ik het dier niet meer als huisdier. Gelukkig heb ik geen kind en wil ik er ook geen. Maar genoeg kinderen die bij ons de tuin in komen om een bal te pakken of om wat aan de buurvrouw te vragen... Als mijn hond dat kind als snack ziet mag hij dat kind dat doodbijten?

Jij maakt wel rare vergelijkingen hoor. Een hond weet héél goed het verschil tussen kinderen en katten. Je kunt ze het jagen op katten (of konijntjes, of wat dan ook) niet altijd afleren, het is instinct en dat kun je niet onderdrukken. Mijn bouvier is nu bijna 11 jaar oud, heeft heel wat keertjes gevochten met andere honden of geprobeerd katten te vermoorden, maar mijn drie kinderen vindt hij helemaal super, heeft nog nooit een vinger (figuurlijk gesproken dan) naar ze uitgestoken. Maarja, ook dát is opvoeden, de hond én het kind....

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:56

Ik ben toch blij dat een aantal van jullie mijn buren niet zijn. Jeetje wat een intolerantie onder elkaar.

Tuurlijk horen anderen geen overlast te hebben van mijn beesten, maar bij sommige mensen is het minste of geringste meteen overlast.

Ik woon in een flat, dus ken het kattenprobleem niet zo. MIjn buurman (geschakelde balkonnen) heeft twee katten. Eentje was laatst zo slim om op de railing te klimmen en over de railing langs de afscheiding naar mijn balkon te lopen en binnen op mijn bank te gaan liggen en op mijn vloer te plassen. Tuurlijk baalde is, maar vond het terlijkertijd wel gappig dat die kat zo inventief was om naar mijn huis te lopen. IK hab harstikke boos kunnen worden, maar dat schiet niets op.

Ik vindt dat we met zíjn allen iets toleranter kunnen zijn en het gesprek aan gaan.

Mijn hond is vier jaar geleden vergiftigd door een van mijn ex-buren. De reden: ze blafte zo irritant in de tuin. Ik heb nooit een briefje gehad dat iemand er last van had, nee ik kreeg meteen een dode hond.

TS: ik zou kijken of je buurman kan opsporen en erover praten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:00

@Sinelia: Ik zou nooit een dier vermoorden, maar dat bedoel ik dus, dat andere wel zo ziek zijn om het te doen als ze er overlast van hebben. In jouw geval dus zonder waarschuwing. Maar stel dat de buurman van de TS nu ook hiertoe in staat is? Dus ik wil dat voorkomen en zou mijn dieren in de tuin houden. Zo bedoelde ik het meer. En dat is bij mij geen kwestie van tolereren, ik wil het gewoon niet hebben dat ze er in komen en mijn huis bevuilen.
Laatst bijgewerkt door Caesar op 30-09-09 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt