Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jeannine schreef:Mijn hond eet zijn brokken ook met lange tanden. Hij weet dat wij lekkerder eten. Als ik er wat overheen gooi eet hij het soms wel op, maar vist het lekkere er vaak tussen uit.
Soms laat hij zijn bak met brokken 2 dagen staan, omdat hij wacht op iets lekkerder. Dan wacht ik gewoon totdat hij zijn bak leeg eet.
Ik geef prins, al jaren en hij doet het er prima op en heeft goede ontlasting.
Ik zou gewoon brokken blijven geven. Als hij honger heeft eet hij echt wel. (heb niet het hele topic gelezen, alleen je begin post.)
Laika schreef:Eens Nikka, en dat is ook wat je op al die fora terug vind. De meesten zijn zo enthousiast dat ze dat aan elke brokkenvoerder willen laten weten dat het écht beter is. Dat is helaas niet voor elke hond zo.
Wat de vacht betreft, ik zie nu pas bij mijn Jack verandering van vacht. Ze staat nu een jaar op vlees. Kun je nagaan hoe lang het kan duren voor je ook maar iets ziet. Wel vind ik dat ze veel minder verhaart. Nagenoeg geen last van vlooien dit jaar, en een brandschoon gebit.
Lady1969 en het scheelt ook een hele berg strontWat dus eigenlijk al aangeeft welke rommel je er aan de voorkant in stopt. Het komt er in grote hoeveelheden aan de achterkant weer uit. De hoeveelheid is al snel een derde van de brokkendrol.
Laika schreef:
Laika schreef:Die bietenpulp zorgt ervoor dat het voer langer in de darmen blijft waardoor er meer vocht uit onttrokken kan worden en er minder ontlasting overblijft. Dat is de enige reden dat het gebruikt wordt. Het grot nadeel van bietenpulp is dat het , doordat het lang in het lichaam blijft, veel gifstoffen vasthoudt.
Laika schreef:Lady1969 en het scheelt ook een hele berg strontWat dus eigenlijk al aangeeft welke rommel je er aan de voorkant in stopt. Het komt er in grote hoeveelheden aan de achterkant weer uit. De hoeveelheid is al snel een derde van de brokkendrol.
Lady1969 schreef:Fijn joh mijn brokken zijn meer dan anderhalf jaar houdbaar, geweldig......
Lady1969 schreef:let goed op de houdbaarheid, alles langer houdbaar dan 8 mnd, ga er maar vanuit dat het stijf staat van de rotzooi!
Lady1969 schreef:Vooral als je merken zoals RC of (j)eukanuba voert
plutolover schreef:wat ik me afvraagt over dat vlees voeren. Krijgt zo hond dan wel alles binnen wt ze nodig hebben??
wie weet een goede site hoe en wat??
XoNo schreef:Jeannine schreef:Mijn hond eet zijn brokken ook met lange tanden. Hij weet dat wij lekkerder eten. Als ik er wat overheen gooi eet hij het soms wel op, maar vist het lekkere er vaak tussen uit.
Soms laat hij zijn bak met brokken 2 dagen staan, omdat hij wacht op iets lekkerder. Dan wacht ik gewoon totdat hij zijn bak leeg eet.
Ik geef prins, al jaren en hij doet het er prima op en heeft goede ontlasting.
Ik zou gewoon brokken blijven geven. Als hij honger heeft eet hij echt wel. (heb niet het hele topic gelezen, alleen je begin post.)
Goh, leuk als je hond altijd met zoveel plezier eetMisschien moet je dan toch eens gaan kijken naar wat anders IMO.