Hoe kan ik dit kitten helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

Re: Hoe kan ik dit kitten helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:22

onze stal, is een prive 'fok' stal.
Gewoon een huis kat word t dan! natuurlijk gesteriliseerd.

het is geen manege ;) maar stallen aan huis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:25

ranna schreef:
Je kunt wel een kat op stal of manege willen hebben maar dat houdt ook in dat je verantwoording voor het diertje hebt en er goed voor moet zorgen.

Zeg je dit ook tegen de buurvrouw van TS? Het is niet per definitie dat mensen op een boerderij/manege niet goed voor katten zorgen.

Wellicht dat TS erover kan denken om poezel te laten steriliseren voor haar vertrek?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:25

Oh, gelukkig Vliendertje, dat is echt een pak van m'n hart.
Tnx voor de nadere uitleg ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:27

Quellian schreef:
ranna schreef:
Je kunt wel een kat op stal of manege willen hebben maar dat houdt ook in dat je verantwoording voor het diertje hebt en er goed voor moet zorgen.

Zeg je dit ook tegen de buurvrouw van TS? Het is niet per definitie dat mensen op een boerderij/manege niet goed voor katten zorgen.

Wellicht dat TS erover kan denken om poezel te laten steriliseren voor haar vertrek?

Nu al laten steriliseren kan niet, 't beestje is nog maar ca. 13 weken.

Ik zeg tegen iedereen met dieren, niet alleen katten, dat het hebben van een dier verantwoordelijkheid met zich meebrengt.
Op de rest ga ik maar niet in, de moeite niet waard.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:31

Ranna, ik ben het met je eens hoor, maar ook iemand in bv een rijtjeshuis kan zijn 'verplichtingen' verzaken.

Kittens kunnen gesteriliseerd worden vanaf 13 weken, maar ik denk dat je best op goed vertrouwen een nieuw huisje moet kunnen vinden :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:36

hier in NL. doen ze echt niet sterileiseren op jonge leeftijd.vanaf een maandje of 7 pas...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:49

De meeste dierenartsen doen het niet maar er zijn wel een aantal dierenartsen die aan vroegcastratie doen daar is (naar mijn mening) niks mis mee.
En de meeste doen het trouwens niet omdat ze het te priegelig vinden niet omdat het slecht is o.i.d.
In amerika worden in de asiels al jaren kittens van 13 weken of zelfs jongen geholpen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 14:54

Voordat het een heel andere discussie wordt: het katje wordt zo lang ik er wat over te zeggen heb niet gesteriliseerd voor ze een maand of 8 is. Of ze op een boerderij/stal kan aarden weet ik niet, ze heeft nooit in zo'n omgeving geleefd. Kan best dat ze er zo gewend is hoor, maar het is wel een katje dat heel veel aandacht nodig heeft, en niet zomaar als versiering of muizenvanger rond kan lopen. Ze heeft gewoon brokjes en de gebruikelijke zorg nodig: jaarlijks inenten en regelmatig ontvlooien en ontwormen enzo, en wanneer ze oud genoeg is dus steriliseren. Bij de boerderij waar mijn paard staat wordt heel anders omgegaan met de katten (een stalgenootje is nu bezig om een aangelopen zwervertje te herplaatsen, en we voeren haar bij), wat natuurlijk niet wil zeggen dat alle stalkatten zo'n erbarmelijk leven hebben ;)

Zoë lijkt weer enigszins hersteld, gisteravond en vannacht heeft ze steeds aan mij vastgeplakt gezeten (knuffel mij!) en nu is ze weer bijna zichzelf. Wel heeft ze door ik denk stress wat meer last van haar allergie, maar 't komt wel weer goed :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:00

Ts wat een verhaal, heb alles gelezen en doe dat niet zo vaak eigenlijk.
8 maanden is vroeg genoeg, naar wat die kleine meegemaakt heeft, rustig aan toch?
Vind jou een toppertje en weet nu al dat als het op die kleine aankomt jij zeker weet wat het beste is.
Klasse meid, veel geluk met de kleine!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 15:06

Dank je wel eppie :) Het is heel moeilijk om te weten dat ze nu weer bij de buurvrouw is, maar ik ben op zoek naar een herplaatsadres voor 'r. Naar het asiel brengen lijkt me niks, alhoewel ze natuurlijk gauw "aan de man" zou komen en ik ook een goed asiel in de buurt weet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:08

Ga je die kat daar nog wel weg krijgen? Vaak zijn Borderliners ook wel 'ietsjes' wispelturig, ze kan morgen anders denken dan vandaag.

Hoop dat je snel een fijne plek voor haar hebt! Het is niet makkelijk in deze katten-rijke periode.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 15:18

Daar ben ik ook bang voor Quellian, dat ze nog van gedachten verandert. Als ze niet meewerkt bel ik zo de DB hoor, wij weten wel dat ze niets kunnen maar de buurvrouw is onder de indruk als ik zoiets zeg.

Vanochtend stond ineens de buurtbeheerder voor m'n neus (inzake een schoonmaakrooster voor de gang :+ ) Ik heb de gelegenheid natuurlijk gegrepen om over de buurvrouw te vertellen, en hij zou bij de verhuurder regelen dat er eens gebabbeld gaat worden met de begeleider van de buuf. We wachten af :Y)