Hond met kronkel in der kop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:06

Damariis schreef:
ik ben het helemaal met annelisdj eens, onze bull terrier heeft obgeveer 4 maanden geleden een kat dood gebeten en die is direct afgemaakt !

He? Mijn god, het is een beest met driften en jachtinstinct! Voor zo'n incidentje ga je toch geen hond afmaken?????

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 23:23

Ik heb het gelezen yamcha :)
Vind de reactie van zou x laten uitvechten niet zo super..
Vind het doodzonde voor de honde zelf die houden littekens eraan over. En het wakkerd een agressie gehalte erg aan. Ik had ook een tijdje het zusje van mn hond in huis de meiden waren toen 6maandjes en de fokker had haar terug gehad in een verwaarloosde toestand. Ze had gezien hoe goed het met jessy ging en dat wij zoiezo altijd alles op alles zetten om het de hondjes zo fijn mogelijk te maken. Altijd 1ste klas voer ,veel naar het park,zorgen dat er zachte lig plekken zijn ivm doorlig plekken. Dus vroeg aan ons of wij dat leuk zouden vinden als zij dan ook bij ons kwam wonen. De meiden waren 8 maanden toen de bom ineens barsten net als bij jou eerst een hele tijd met elkaar gespeeld alles goed en ei maar ineens... Bloedspatten zaten op de muren en de kasten. Heb nog nooit zoon pijnlijk besluit genomen. Helaas het zusje weggedaan . Achteraf is het een goede beslissing geweest ze heeft bij de volgende eigenaar iemand in zn hand gebeten en keer op keer andere honden geprobeert aan te vallen. Is naar martin gaus ermee geweest en die heeft geconstateerd dat zij een gedragsstoornis heeft. Ik denk soms wellis zou het hiermee aangewakkerd zijn? Erg zeker kan ik daar natuurlijk niet van zijn. Weet diep in mn hart dat dit gewoon de zoveelste slechte pup uit het nest is... Ik bel vd week even mijn da voor advies en zijn visie op jessy want hij is op de hoogte van haar vreemde dingetjes.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 00:10

Citaat:
e? Mijn god, het is een beest met driften en jachtinstinct! Voor zo'n incidentje ga je toch geen hond afmaken?????

Ik heb ook werkende terriers en katten zijn in hun ogen een prooi. Gelukkig nog geen dode katten gevallen maar pffff het geeft wel onrust. Ik laat ze er in ieder geval niet voor afmaken, ze zijn nu 9.

Muilkorven vind ik alleen verantwoord als je geen agressieve honden tegenkomt. De gemuilkorfde hond kan zich niet meer verweren of je moet hem aan de lijn hebben en een stok in de hand om de aanvaller af te weren.

Honden en kinderen nooit alleen laten is het devies. De hond van TS is een dominante hond en moet helaas uit de kamer als er kinderen op bezoek zijn. Het moet geen straf zijn maar gewoon weghouden om problemen te voorkomen.

De asiels zitten vol met dit soort honden en dat zal vast een reden hebben. Mensen willen graag een imponerende hond maar beseffen niet dat er een bepaald gedrag ingefokt is. Wie wil er nou nog een Amstaff van 4 jaar uit het asiel? Einde beestje dus. Ik vind het allemaal maar diep triest.

shilady

Re: Hond met kronkel in der kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 00:26

Ja tis idd heel zielig maarja die amstaffs raakten dus weer uit de mode en dan mogen ze weer weg .. Zou der echt nooit naar het asiel kunnen doen. Heb altijd een hond gehad van kleins af aan.
Al mijn hondjes blijven tot de dood of ze nou in zijn of niet dat maakt me niet uit een hond is je vriendje niet de mode item!

Flicka als wij haar bv even apart zetten komt ze op een plekje waar ze de ruimte heeft :) We hebben een erg grote woonkamer dus ze kan ons gewoon horen en zien, En gaat daar dan ook gewoon met der speeltjes spelen of lekker slapen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 00:36

ik zou idd verder onderzoek doen en iig al een halti kopen... dit omdat ze toch onbetrouwbaar schijnt te zijn.
En dit dus ook op ongelukken te verkomen tot er een oplossing gekomen is.

eerst denk ik (begin van t verhaal) dat t een hond is die gewoonweg niet samen kan met kinderen (dit hebben wel meer honden) kinderen zijn vaak druk, bewegen anders en lichaamstaal is totaal anders.... hond kan iets vervelend,irritant vinden en het haar taak vinden het kind te leren wat wel en niet kan in haar buurt...dit is voor mensen natuurlijk niet fijn! tot gevaarlijk.

maar toen ik hoorde dat ALLE pups van dit nest het hebben denk ik toch echt dat het aan iets anders ligt!
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 29-09-09 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 00:43

Hoi,

Wij hebben precies het zelfde mee gemaakt, alleen met een Mechelse herder.
Hele lieve pup, super niets mee aan de hand.
Tot dat ze een aantal maanden oud was. Begon op eens te grommen, te dreigen.
Beet naar ons ( waren zelf een jaar of 13). Uiteindelijk stond ze boven aan de trap naar mijn moeder te grommen en te bijten.
Wij hebben toen raad gezocht bij de dierenarts en die zei: Niets aan de hand met dit hondje..
Is naar een man gegaan, die ervaring had met dit soort honden, maar ze werd steeds valser.
UIteindelijk is er na uitgebreid onderzoek uitgekomen, dat haar lever niet fatsoendelijk werkte, waardoor ze zich zelf aan het vergiftigen was en daardoor agressief werd.
Dit hondje is helaas niet ouder geworden dan 1 jaar..

Heel veel sterkte en succes ermee..

Kijk maar goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 06:59

AlexandraM schreef:
k zou idd verder onderzoek doen en iig al een halti kopen.

Een halti tegen het bijten? Ik dacht dat dit aan anti trektuig was?

shilady

Re: Hond met kronkel in der kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 12:39

Alexandra M je moet iets beter lezen
niet alle pups hebben het een paar doen het . Ben nu nog steeds op zoek naar een paar andere honden wiens baasje ik nog niet gesproken heb zijn 2 waarvan ik het weet en de 3e is de mijne waarvan ik weet dat ze niet helemaal te vertrouwen is.

Dankjewel voor je verhaaltje Waventy ook weer stof om over na te denken. Gelukkig is die van ons niet vals naar ons toe. Mocht dat wel het geval worden word ze ingeslapen. Ze kan niet naar andere mensen toe omdat ze die niet vertrouwt dus dat is geen optie voor haar. We kijken idd goed uit met haar , merk heel erg aan haar wanneer ze zich afwijkend gedraagt . Ik denk ook dat die van een soort epileptie of toeval heeft soms. Want ze valt soms ook flauw enz

Een halti heb ik niet echt nodig ze trekt niet aan de riem :)
chiqa met een haltie kunnen honden nog wel bijten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:48

shilady schreef:
Ik heb het gelezen yamcha :)
Vind de reactie van zou x laten uitvechten niet zo super..
Vind het doodzonde voor de honde zelf die houden littekens eraan over. En het wakkerd een agressie gehalte erg aan. Ik had ook een tijdje het zusje van mn hond in huis de meiden waren toen 6maandjes en de fokker had haar terug gehad in een verwaarloosde toestand. Ze had gezien hoe goed het met jessy ging en dat wij zoiezo altijd alles op alles zetten om het de hondjes zo fijn mogelijk te maken. Altijd 1ste klas voer ,veel naar het park,zorgen dat er zachte lig plekken zijn ivm doorlig plekken. Dus vroeg aan ons of wij dat leuk zouden vinden als zij dan ook bij ons kwam wonen. De meiden waren 8 maanden toen de bom ineens barsten net als bij jou eerst een hele tijd met elkaar gespeeld alles goed en ei maar ineens... Bloedspatten zaten op de muren en de kasten. Heb nog nooit zoon pijnlijk besluit genomen. Helaas het zusje weggedaan . Achteraf is het een goede beslissing geweest ze heeft bij de volgende eigenaar iemand in zn hand gebeten en keer op keer andere honden geprobeert aan te vallen. Is naar martin gaus ermee geweest en die heeft geconstateerd dat zij een gedragsstoornis heeft. Ik denk soms wellis zou het hiermee aangewakkerd zijn? Erg zeker kan ik daar natuurlijk niet van zijn. Weet diep in mn hart dat dit gewoon de zoveelste slechte pup uit het nest is... Ik bel vd week even mijn da voor advies en zijn visie op jessy want hij is op de hoogte van haar vreemde dingetjes.

Dat is dus wat wij ook hebben meegemaakt...... achteraf bleek Heero al naar veel verschillende gedragstherapeuten te zijn geweest, helaas zonder resultaat.
Ik denk idd dat je dat best aan kunt wakkeren, maar...... wat er niet inzit komt er ook niet uit. Ik heb dat gestoorde gedrag bij Tibeau nooit gezien, en bij Dimo ook niet. De furie die ik toen gezien heb is onbeschrijflijk..... echt een van de gruwelijkste dingen die ik met een hond heb meegemaakt. En het kwam écht uit het niets, dat was zo eng.

Ik heb haar toen weggedaan omdat ik niet wist, als er wat zou gebeuren met iemands kind, hond, kat, hoe ik dat zou moeten uitleggen....... ik zou dan immers willens en wetens dat risico genomen hebben. Ik wilde dat niet, en kon het ook niet, ik kon dat niet verantwoorden.
Mijn eigen hond en mijn veiligheid en die van mijn man gingen voor.
ThePast03 schreef:
Inmiddels zijn al een paar van zijn nestgenoten helaas afgemaakt vanwege een kronkel in de kop. Die van ons is nu 11 jaar oud en bezoekers kunnen hier inmiddels zonder enig gevaar binnenlopen, het grootste gevaar wat ze lopen is dat hij op schoot kruipt om gekriebelt te worden (hij krijg nog altijd wel even de muilkorf om bij binnenkomst, veiligheid voor alles).
Dit heeft jarenlang intensieve training gekost onder begeleiding van een gedragstherapeute, maar het is uiteindelijk wel een hond geworden die zich heel goed kan handhaven in onze drukke maatschappij.

Bij een oudere hond die niet gelijk gerichte gedragstraining heeft gehad en die al gewoontegedrag heeft ontwikkeld zal het een stuk moeilijker worden, zoniet onmogelijk.

Voor ons was het idd onmogelijk.
Wij hebben weleens gezegd, dat als Heero van meet af aan deskundige begeleiding en opvoeding zou hebben gehad, het wellicht goed met haar zou komen. Wij kregen haar echter als 6-jarige hond, en we konden helaas niets meer voor haar doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:52

flicka schreef:
Muilkorven vind ik alleen verantwoord als je geen agressieve honden tegenkomt. De gemuilkorfde hond kan zich niet meer verweren of je moet hem aan de lijn hebben en een stok in de hand om de aanvaller af te weren.

Dus jij vind het belangrijker dat je hond terug kan vechten dan dat de buurtkinders veilig zijn? Lekkere prioriteiten worden hier gesteld...