Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:59

Ik vind het jammer dat je echt denkt dat ik er onderuit wil komen Slimmerik.

In echte noodgevallen (hondenuitlaat was pas 2 weken op vakantie) dan gaat ze naar mijn tante. Meer familie heb ik niet helaas.
Vriendinnen wonen eigenlijk allemaal verder weg.

Binnenkort moet ik opgenomen worden in het ziekenhuis, dan gaat ze naar mijn tante.
En ik weet zeker dat als ik morgen in het ziekenhuis zou belanden dan komt het met mijn hond wel goed.

Ik heb weinig oppasmensen en op die weinig mensen die er voor mij en Joy zijn ben ik zuinig en van hen wil ik geen misbruik maken door ze te pas en te onpas te bellen voor oppas.

Ik schreef al, ieder zijn keuze, moet oppassen me niet te gaan verdedigen, want heb volgens mij niks verkeerds gedaan ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:22

nou ja.. ik vind een afscheidsfeestje toch wel iets belangrijks, iets officieels.. veel belangrijker dan een gewoon etentje

ik zeg ook wel eens dingen af omdat ik hondjes heb, maar zoiets belangrijks als een afscheidsfeestje maak ik echt wel een uitzondering voor.. hoevaak gebeurt het nou dat je een afscheidsfeestje hebt? dat is 1 keer in de zoveel jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:26

Waar een wil is is een weg voor dat ene afscheidsfeestje zou toch wel een oplossing voor gevonden kunnen worden?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:29

Als ik nou geschreven had dat het een gewoon etentje was geweest, hoe hadden de mensen die het nu onzin vinden om daarvoor voor je hond te kiezen, dan gereageerd? :+

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:37

Als je iets héél graag wil en dat dan laat schieten omdat je voor je hond moet zorgen dan vind ik dat ook wat overdreven. Dan kan je wel een oplossing bedenken of was je desnoods heen en weer gefietst en voor het toetje aangeschoven.

Waar een wil is, is een weg. Maar misschien wilde je het wel niet echt en wilde je liever lekker de avond met je hond doorbrengen. Mag ook hoor. ;)

Apple

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:41

Een afscheidsetentje hangt er net vanaf hoe vaak die er zijn en in hoeverre je een goed contact met die collega hebt. Als je desbetreffende collega niet zo goed kent, danwel dat het verloop dusdanis is dat er heel vaak afscheidsetentjes zijn dan is dat wel iets anders als dat het gaat om een hele goede collega en een afscheidsetentje eens in de 5 jaar.

Valt me weer op dat iedereen erg vanuit zn eigen referentiekader reageert.

(en wat als ze nu niet naar dat etentje was gegaan omdat ze eerst haar paard nog moest doen? ;-) )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:46

^dan had ik me ook afgevraagd of er werkelijk geen oplossing te vinden was.
Bij een gewoon etentje had ik het begrepen dat je afsloeg vanwege de hond. Maar voor een afscheidsetentje vind ik dat persoonlijk anders liggen, er van uit gaand dat jou collega's net zo zelden wisselen als bij mij ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:51

Apple schreef:
Valt me weer op dat iedereen erg vanuit zn eigen referentiekader reageert.

Inderdaad +:)+

En ik ga niet meer reageren om de mensen die denken dat ik niet wilde ;)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:53

Ik kies ook voor mijn 2 Border Collies. We laten ze hoogstens 2 a 3 uurtjes alleen thuis, voor boodschappen of zo.
Wanneer we bij uitzondering wat langer dan 3 uurtjes wegblijven proberen we te regelen dat een buurvrouw ze om het uur even uitlaat. Lukt dat haar niet, dan gaan we gewoonweg niet weg of een van ons blijft thuis.

Mag ik mijn honden niet meenemen op visite ? Dan kom ik niet, jammer dan.

Ik laat (gratis) reizen/vakanties over de hele wereld voor ze schieten omdat ik weiger ze in een pension te stoppen of iemand anders te laten oppassen. Cru gezegd; ik vertrouw gewoon niemand anders !!

Een van mijn honden is inmiddels al hoogbejaard. Wanneer zij er niet meer zal zijn, zullen we hoogstwaarschijnlijk onze andere hond helemaal niet meer alleen thuislaten, nog niet voor een uur. Of mee of we gaan helemaal niet.

Wij hebben voor onze huisdieren gekozen en ze kunnen altijd op ons rekenen, niet alleen wanneer het uitkomt.

Begrijp je helemaal TS !!!! +:)+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:08

nektosha schreef:
Als ik nou geschreven had dat het een gewoon etentje was geweest, hoe hadden de mensen die het nu onzin vinden om daarvoor voor je hond te kiezen, dan gereageerd? :+

Nog steeds onzin.
Geen enkel etentje duurt zolang dat mijn hond op klappen zal staan of zal sterven van de honger.
Dus ook voor een "gewoon" etentje ga ik zonder moeite gewoon de deur uit. Lekker juist!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:14

als het een klein hondje is euhm mee nemen? :Y)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:16

Ik denk dat als je echt, écht graag naar dat etenje had gewild je wel een oplossing had gevonden. Ik ga er niet vanuit dat je 's middags te horen kreeg dat je 's avonds ging uiteten.

Blijkbaar was je wens om te gaan uiteten niet groot genoeg, anders had je wel de ochtend vrij genomen (bijvoorbeeld) zodat je hond veel minder lang alleen zat.

Dus ik kan me je collega's wel een beetje voorstellen, dat die er niet al te blij mee waren. Die hebben het waarschijnlijk als een smoes gezien, en ik vraag me een klein beetje af of ze daar niet gelijk in hadden?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:19

Abeltje77: wat nou smoes? Zeker niet hele topic gelezen?
Ga er ook geen antwoord op geven meer :(

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:19

Het is niet verkeerd om voor je dier te kiezen. Beest kan er niets aan doen dat hij niet voor zichzelf kan zorgen.

Alleen wat doe je als je in een (nood)situatie zit waardoor je na je werk niet binnen 4,5 uur thuis kan zijn? Dan zit het dier ook alleen. Zou toch eens kijken of je in de buurt niet iemand hebt die hooguit 1 of 2x per jaar mocht het zo uitkomen even een ommetje wil lopen en een bakkie voer neer kan zetten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:21

Nou TS, als ik jou was zou ik me niet zo druk maken over wat andere mensen vinden. ;)
Ik zou hierover ook echt geen topic aanmaken (doe ik sowieso al vrijwel nooit :+ ), want ik vind het totaal niet van belang wat de gemiddelde bokker van een beslissing vindt die alleen mijzelf aangaat.

Als jij vindt dat je er echt geen andere oplossing is, dan blijf je lekker bij je hond.
Zo denk ik tegenwoordig in elk geval. Ik ben dol op feestjes en etentjes (mits er gezellige mensen bij zijn), maar ook ik blijf (als het echt niet anders kan) thuis voor mijn huisdieren (als het moet) en al helemaal voor mijn kind (ik zou dus ook geen hele dag gaan werken en vervolgens gaan uit eten :n ). En wat de rest van de wereld daarvan vindt, daar zou ik zelf niet zo van wakker liggen. :D

En dat men het op bokt als een smoes kan opvatten, tja, dat kan, maar je kunt er net zo goed gigantisch naast zitten. Wij kennen TS toch niet persoonlijk? Of wel?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:23

nektosha schreef:
Abeltje77: wat nou smoes? Zeker niet hele topic gelezen?
Ga er ook geen antwoord op geven meer :(

Jazeker wel het hele topic gelezen. Ik zeg ook niet dat IK het een smoes vindt. Ik vind het ondanks alles best bewonderenswaardig dat je zo voor je dier kiest. Dus mij 'aanvallen' hoeft niet... Toevallig heb ik vandaag ook het eea ernstig ingekort en afgeraffeld omdat ik met een zieke/gewonde poes thuis zit en snel thuis wilde zijn. Dus ik snap je wel.

Ik heb het alleen over wat je zelf zegt: je collega's stelden het niet op prijs. Kan me dat best voorstellen.

Blijft mijn vraag: waarom heb je niet een 'plan de campagne' gemaakt met de mogelijkheden die je hebt? Je schrijft dat je niet onnodig op je backup terug wilt vallen, maar was er dan echt geen andere manier? Waar een wil is is een weg enzo?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:35

Jeetjemina, je hoeft je toch niet in alle bochten te wringen voor een etentje met mensen waar je de hele week al mee opgescheept zit?
De TS vraagt in dit topic of het erg is dat ze voor haar hond kiest en wordt nu al 'verdacht' van smoesjes en had maar iets moeten regelen of die hond maar een keertje 9 uur alleen moeten laten zitten. Hallo, het is een etentje van het werk, geen uber-belangrijke gebeurtenis ofzo. Ik vind een noodsituatie zoals eerder aangehaald ook heel iets anders dan een etentje van het werk hoor.
Boeiend wat je collega's ervan vinden. Mijn collega's weten dat ik in mijn vrije tijd dit soort dingen zelden doe. En ik kan nog steeds prima met ze overweg hoor, het is heel gezellig op mijn werk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:41

beaux: juistem!! ik zou ook niet de wereld gaan verzetten voor een etentje met collega's , zo belangrijk zijn ze echt niet voor me :n
ze komen....ze gaan....
en ik heb niet vrijwillig voor ze gekozen, het hoort bij mijn werk dan, en het is leuk als je het goed kan vinden,maar that's it!
werk en prive gescheiden houden is een sterk motto van mij :j

heb het vroeger ook niet gedaan en veel ellende van gekend

ik vind het wel van de zotte dat mensen durven te roepen dat TS het maar als smoes gebruikt
misschien wel eens bedacht dat meningen verschillen en instellingen over bepaalde zaken ook?

ook in dit geval: leven en laten leven hoor ;)

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:08

Mag ik vragen hoeveel uren je werkt op een dag?
Ik werk minimaal 8 uur op een dag en dat betekend dus dat mijn hond dus ook zo'n 8 uur alleen is (vriend is eerder thuis en ik ga later weg). Hoe doen jullie dat dan met werk etc?

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:32

freespirit schreef:
Ik kies ook voor mijn 2 Border Collies. We laten ze hoogstens 2 a 3 uurtjes alleen thuis, voor boodschappen of zo.
Wanneer we bij uitzondering wat langer dan 3 uurtjes wegblijven proberen we te regelen dat een buurvrouw ze om het uur even uitlaat. Lukt dat haar niet, dan gaan we gewoonweg niet weg of een van ons blijft thuis.

Ik laat (gratis) reizen/vakanties over de hele wereld voor ze schieten omdat ik weiger ze in een pension te stoppen of iemand anders te laten oppassen. Cru gezegd; ik vertrouw gewoon niemand anders !!

Een van mijn honden is inmiddels al hoogbejaard. Wanneer zij er niet meer zal zijn, zullen we hoogstwaarschijnlijk onze andere hond helemaal niet meer alleen thuislaten, nog niet voor een uur. Of mee of we gaan helemaal niet.

Wij hebben voor onze huisdieren gekozen en ze kunnen altijd op ons rekenen, niet alleen wanneer het uitkomt.

Dit vind ik echt heel apart.
Ik ben ook mega gek op dieren, ik heb zelf geen hond, mijn ouders wel, maar ook mijn ouders hebben een leven buiten de hond om.
Het word toch te gek als je overal je hond mee naartoe neemt?
Hoe doe je dat met werk? Als je een verjaardag hebt? Een bruiloft? Een begravenis? Dan neem je je hond toch niet mee???
Hij gaat er echt niet dood aan als ie wat uren alleen is hoor.

TS ik vind het wel knap dat je je verantwoordelijkheden nakomt aan je hond, echt, maar vergeet je sociale leven ook niet.
Kijk, ik weet niet hoe jij met je collega's bent, maar ik ben persoonlijk heel hecht met mijn collega's en zou zeker bij een afscheidsfeestje wel gaan, of ik een hond heb of niet.
Dan kom ik desnoods iets later en ga ik langs huis om mijn hond uit te laten. Is het niet dicht bij huis, dan zou ik even mijn gezicht laten zien op het feestje/etentje en dan eerder naar huis gaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:39

freespirit schreef:

sow dan.. dat vind ik wel heel extreem..
jij hebt voor je honden gekozen, je familie en vrienden niet.. vind het wel heel extreem dat je dan niet op visite gaat als je honden niet mee mogen..

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:40

Whoopi1 schreef:
Hoe doe je dat met werk? Als je een verjaardag hebt? Een bruiloft? Een begravenis? Dan neem je je hond toch niet mee???
[/quote]

Wij hebben pas honden genomen toen ik full time thuis (eigen bedrijf) kon werken.....
Ben niet zo'n feestjesmens dus verjaardagen ga ik niet naar toe... :o
Bij een begravenis blijft een van ons beiden thuis.....of ik vraag buuf om op te passen, maar ze blijven niet alleen..

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:42

LimaMambo schreef:
[
sow dan.. dat vind ik wel heel extreem..
jij hebt voor je honden gekozen, je familie en vrienden niet.. vind het wel heel extreem dat je dan niet op visite gaat als je honden niet mee mogen..

onze vrienden begrijpen dit volkomen en in onze familie zijn wij niet de enige die zo denken :D

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:53

nektosha schreef:
Ze is 5 jaar en kan best veel uren alleen blijven.
Die 9 uur had ze voor 1 keer ook wel gered, maar de vraag is of het ik wil.

Ik heb zo'n lief hondenbeest, die er altijd voor me is, ik vind het niet fair om haar vanwege mijn eigen plezier zolang alleen te laten.

Logisch! Wij hebben altijd een 'oppas' vraag gewoon eens rond bij mensen die kinderen hebben of kijk eens op marktplaats. Een vriendin van mij past in gevallen als die van jou op onze hond zodat hij niet lang alleen is. Misschien ook een optie voor jou?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:12

Twiggy2008 schreef:
Ik zou hierover ook echt geen topic aanmaken (doe ik sowieso al vrijwel nooit :+ ), want ik vind het totaal niet van belang wat de gemiddelde bokker van een beslissing vindt die alleen mijzelf aangaat.

Mijn idee, leven en laten leven.

Apple schreef:
(en wat als ze nu niet naar dat etentje was gegaan omdat ze eerst haar paard nog moest doen? ;-) )

Ook voor je paard(en) is vaak wel wat te regelen. Hier gebeurt het ook weleens dat er totaal geen mogelijkheid is om naar stal te gaan. Daar heb ik vrienden/stalgenoten/familie voor.