Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:12

@Paul11: Bij de meeste spinnensoorten zijn de vrouwtjes idd groter en dikker dan de mannetjes, maar bij de huisspin hebben de mannetjes wèl langere poten, alleen zijn de lijfjes van de heren weer dunner.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:10

Zoolgangster schreef:
@Paul11: Bij de meeste spinnensoorten zijn de vrouwtjes idd groter en dikker dan de mannetjes, maar bij de huisspin hebben de mannetjes wèl langere poten, alleen zijn de lijfjes van de heren weer dunner.

Ahh, lange poten en een dun lijf, waarschijnlijk om de damesspinnen te bekoren :D :j _O- _O- _O-

Schuur_

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:50

Kruisspinnen en hooiwagens enzo laat ik gewoon zitten maar laatst lag ik in bed en draaide me even om en ik zag tegen de muur zo een gigantische huisspin zitten. Natuurlijk een dikke gil geslaakt en mijn ex (die lag ook in mijn bed ;)) probeerde hem met al zijn sloomheid dood te slaan waarop die spin meteen wegrent. Hij is nog altijd overtuigd dat het monster via de venster naar buiten is gevlucht en ik ben nog altijd overtuigd dat hij onder mijn losse vensterbank een nest heeft. Dus nu check ik voor ik ga slapen alle muren, hoekjes, de douche, de gootsteen,...
Bah!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:52

A Waarom zijn ze nu eigenlijk rond aan het lopen?

B Waar komen ze vandaan???? (zaten ze al in mijn huis of zijn ze naar binnen gekomen?)

C Waar gaan ze naar toe?

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:54

brr, ik knalde laatst met mij hoofd midden in een grote spinnenweb. Bah! Gelukkig was de spin op dat moment niet thuis :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:19

Volgens mij zitten ze normaal in de donkere hoeken van je huis en komen ze nu tevoorschijn op zoek naar een partner....

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:21

*trekt bij lezen vd posts;snel haar benen onder zich op*

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:25

volgens mij zitten soort 1 en 4 bij mij in huis :=

http://www.gardensafari.net/dutch/huisspinnen.htm

brrr onschrijving van nr 4 : dit zijn ze echt.........

De trechterspinnen maken een web dat er een beetje trechtervormig uitziet. De bewoner houdt de wacht aan het uiteinde van die trechter. Het web wordt door een aantal soorten vaak in de hoek van een gebouw gebouwd en die soorten noemen we wel de "huisspinnen". De mannetjes van de trechterspinnen zijn opvallend groot: vaak net zo groot als de vrouwtjes, zij het wat slanker. Ze maken echter de indruk groter te zijn, omdat ze veel langere poten hebben dan de wijfjes. De grote lelijkerd hieronder is wel de één van de grootste spinnen die je in West-Europa thuis kunt aantreffen, vooral door de grote poten. Het is de gewone huisspin. Er zijn zo'n vier spinnensoorten die meestal als huisspin worden aangeduid en deze komt het meest voor. 's Nachts gaat vooral het mannetje vaak aan de wandel, overdag zit hij meestal bij zijn web.
Laatst bijgewerkt door haan op 26-08-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:26

Paul11 schreef:
laetitia schreef:
toch maar allemaal 2 of 3 hoog gaan wonen dan!

ik heb er nauwelijks last van! af en toe een klein onbenullig spinnetje in de badkamer en een kruisspin bij de galerij-deur maar meer niet...(klopt voor de zekerheid even af)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LXTF7RKV.jpg

Zoiets bedoel je.
Die vindt ik nou echt smerig, zekers 's avonds als je de deur uitgaat en je loopt recht in een web, met zoiets lekkers erin, jakkes :? := :r

Daar kan ik ook niet tegen dat vindt ik al helemaal vies en die zwarte ook eigenlijk allemaal.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:17

In Nl vind ik ze nog mee vallen, woon ook 12 hoog dat scheelt..

Toen ik in Australie was heb ik ernstig hard gegild, brrr wat zijn ze daar gruwelijk groot en eng :n

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:06

Citaat:
De spinnen die heel hard door het huis lopen en ook nog wel eens in bad of gootsteen terechtkomen zijn bijna altijd mannetjes van trechterspinnen.

Kijk, dat verklaard veel...Net zo lomp als die twee ruintjes op stal, zou het iets mannelijks zijn? :P

Heel vroeger, toen ik nog bang was voor spinnen, eens zo'n joekel in de douche/bad gehad. De douchekop erop gezet en weggespoelt. Net toen ik dacht veilig te zijn, kwamen die pootjes weer uit dat putje tevoorschijn. Toen de hete douche eroverheen gedaan ( :o ), gewacht, en verdorie, wéér dat die poten tevoorschijn kwamen. Nog een paar keer geprobeerd weg te spoelen maar dat beest was vasthoudender dan ik. Ik heb me toen maar in de keuken gewassen...

Maarre groot? Goliathvogelspinnen die zijn pas groot, tot 30 centimeter volgens de wikipedia! :oo
Gelukkig komen die hier niet zó snel in je badkuip terecht. ;)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:23

jha hoor, al minstens 3 deze maand :=
& mijn moeder is dan nog te lief om het beestje dood te doen, zetten het gewoon buiten :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:36

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:44

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:51

getver word daar naast wakker. ik vind die van mij al erg genoeg 's morgens vroeg. brrrr

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:16

En toen kriebelde alles :+

We hebben eergisteravond gelachen joh, niet normaal!
Er was een vriendin van mijn zus, en toen liep er zo'n sprint door het huis. Wij (vriendin, moeders, ik) keihard gillen! Mijn zus is er als enige niet bang voor dus die ging op een stoel staan om dat beest te pakken (wij tegen de muur geplakt aan de andere kant van het huis (na eerst die muur spinvrij gecheckt te hebben)). Valt dat beest toch ongeveer in het decollete van mijn zus _O- Wij met z'n allen KEIHARD gillen _O-
Na drie rondjes door het huis heeft ze hem toch kunnen pakken en buiten kunnen zetten. Elke keer als mijn zus langskwam met die spin, wij naar de andere kant van de kamer rennen _O-

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:20

Cayenne schreef:
Hij zit op de foto al weg in het glas hoor :D Was trouwens nog best eng om er een glas overheen te zetten terwijl dat monster alle kanten op stuitert.

Als je het glas er al over durft te zetten is een papiertje eronder schuiven nog maar een kleine stap. Lekker buiten zetten dat beest!

(Hoe vaker hij weer naar binnen komt hoe handiger je er in wordt ;) :D )

Ik had hier eergisteren de eerste weer. Beest wilde buiten niet meer uit het bakje, dus heb hem met bakje en al buiten laten staan, no way dat ik dat dan nog aanraak tot hij er weer uit is :D

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:16

oh god had er een paar dagen geen last van.... kijk net me kamer rond en wat zie ik daar in de hoek.... blech!!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:25

Ik had gisteravond wat water in de afwasbak laten staan en ja hoor vanmorgen dreef er zo'n joekel in. brr
heb hem maar het toilet ingekapt en drie keer doorgespoeld :p
. Van de week dreven er ook twee in een emmer (die waren ook al zo groot). Hun heb ik met een vork in een blikje gedaan en het blik weggegooid.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:26

sammyvriend schreef:
En toen kriebelde alles :+

We hebben eergisteravond gelachen joh, niet normaal!
Er was een vriendin van mijn zus, en toen liep er zo'n sprint door het huis. Wij (vriendin, moeders, ik) keihard gillen! Mijn zus is er als enige niet bang voor dus die ging op een stoel staan om dat beest te pakken (wij tegen de muur geplakt aan de andere kant van het huis (na eerst die muur spinvrij gecheckt te hebben)). Valt dat beest toch ongeveer in het decollete van mijn zus _O- Wij met z'n allen KEIHARD gillen _O-
Na drie rondjes door het huis heeft ze hem toch kunnen pakken en buiten kunnen zetten. Elke keer als mijn zus langskwam met die spin, wij naar de andere kant van de kamer rennen _O-

:D kan me er al helemaal iets bij voortstellen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:29

Ik ga echt niet alle links bekijken, brrrrrrrrr.

Vind mezelf al dapper genoeg dat ik gisteren ramen gezeemd heb (nadat ik eerst heel stoer alle spinnen heb weggehaald met een bezem ;) )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:47

Paul11 schreef:
Eventjes voor degene die denken, dat ze veilig zijn, als ze die spinnetjes buiten zetten, niet dus. :D
Ze hebben een heel goed Tomtommetje aan boord en keren linea recta terug naar huis.
Het heten niet voor niks huisspinnen en van een minuutje buitenlucht in de tuin gaan ze echt niet dood. :D

MOEST je dat nou ECHT zeggen? Bedankt, nu kijk ik ten minste 2x achter de wc als ik moet gaan plassen :+

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:30

Ennn nummer twee is ook gesingaleerd en opgegeten dooor de stofzuiger := Ik had speciaal voor jullie weer een foto gemaakt, maar die heb ik zojuist gewist ipv geupload 8)7

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:40

Ik zie het al helemaal voor me, zo'n spin loopt daar met z'n tomtommetje " Sla bij de volgende graspol links af, en 3 meter doorlopen..." _O-
:')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:43

Paul11 schreef:
Zoolgangster schreef:

Ahh, lange poten en een dun lijf, waarschijnlijk om de damesspinnen te bekoren :D :j _O- _O- _O-

Hmm, misschien, maar in de praktijk konden de heren die langere poten wel eens nodig hebben om hard rennend te ontkomen aan de hongerige kaken van hun eh... "geliefde". :Y)