Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:@Paul11: Bij de meeste spinnensoorten zijn de vrouwtjes idd groter en dikker dan de mannetjes, maar bij de huisspin hebben de mannetjes wèl langere poten, alleen zijn de lijfjes van de heren weer dunner.
Paul11 schreef:laetitia schreef:toch maar allemaal 2 of 3 hoog gaan wonen dan!
ik heb er nauwelijks last van! af en toe een klein onbenullig spinnetje in de badkamer en een kruisspin bij de galerij-deur maar meer niet...(klopt voor de zekerheid even af)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LXTF7RKV.jpg
Zoiets bedoel je.
Die vindt ik nou echt smerig, zekers 's avonds als je de deur uitgaat en je loopt recht in een web, met zoiets lekkers erin, jakkes![]()
![]()
Citaat:De spinnen die heel hard door het huis lopen en ook nog wel eens in bad of gootsteen terechtkomen zijn bijna altijd mannetjes van trechterspinnen.
Cayenne schreef:Hij zit op de foto al weg in het glas hoorWas trouwens nog best eng om er een glas overheen te zetten terwijl dat monster alle kanten op stuitert.
sammyvriend schreef:En toen kriebelde alles
We hebben eergisteravond gelachen joh, niet normaal!
Er was een vriendin van mijn zus, en toen liep er zo'n sprint door het huis. Wij (vriendin, moeders, ik) keihard gillen! Mijn zus is er als enige niet bang voor dus die ging op een stoel staan om dat beest te pakken (wij tegen de muur geplakt aan de andere kant van het huis (na eerst die muur spinvrij gecheckt te hebben)). Valt dat beest toch ongeveer in het decollete van mijn zusWij met z'n allen KEIHARD gillen
Na drie rondjes door het huis heeft ze hem toch kunnen pakken en buiten kunnen zetten. Elke keer als mijn zus langskwam met die spin, wij naar de andere kant van de kamer rennen
Paul11 schreef:Eventjes voor degene die denken, dat ze veilig zijn, als ze die spinnetjes buiten zetten, niet dus.![]()
Ze hebben een heel goed Tomtommetje aan boord en keren linea recta terug naar huis.
Het heten niet voor niks huisspinnen en van een minuutje buitenlucht in de tuin gaan ze echt niet dood.
Paul11 schreef:Zoolgangster schreef:@Paul11: Bij de meeste spinnensoorten zijn de vrouwtjes idd groter en dikker dan de mannetjes, maar bij de huisspin hebben de mannetjes wèl langere poten, alleen zijn de lijfjes van de heren weer dunner.
Ahh, lange poten en een dun lijf, waarschijnlijk om de damesspinnen te bekoren![]()
![]()
![]()
![]()