Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:02

Jeetje, wat sneu van je nijn! ik hoop dat hij snel terug gevonden word! En het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat jij een ander hok zou moeten aanschaffen omdat andere mensen hun huisdieren niet bijhouden! Tegenwoordig als wij een kat in de tuin hebben, gaat de hond naar buiten }:)

050206051012

randie schreef:
dat is ook mis :), mijn vorige konijn liep altijd los in onze tuin binnen de 4 muren. Die kwam als je zijn naam riep, en wilde wel degelijk aangehaald worden.

vanuit een ander punt gekeken:
Onze konijnen ( ehmm konijn) moet in zijn hokje opgesloten worden fulltime, omdat als hij losloopt de kans is dat hij op
gevreten wordt door een kat die op terrein is waar hij niet
hoort..!

Dan koop je toch een binnenhok? Hartstikke gezellig in de keuken :)

Finstar1991

Zijn mijn katten een uitzondering dan? :D
Heb er 3, 2 dr van poepen en plassen in de bak en blijven over het algemeen alleen in onze tuin, en mijn lieve engeltje gaat naar de spoorsloot, waar ook niemand last van hem heeft, maar hij komt wel eens thuis met veldmuisjes, maar nooit met grotere dieren. en over het algemeen zijn ze vaak nog geen 5 meter bij ons weg, komen niet in iemand anders zen tuin, wat hier een paar katten dus wel doen :( zelfs in huis
Wel een mooi konijntje

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:03

randie schreef:
dat is ook mis :), mijn vorige konijn liep altijd los in onze tuin binnen de 4 muren. Die kwam als je zijn naam riep, en wilde wel degelijk aangehaald worden.

Onze konijnen ( ehmm konijn) moet in zijn hokje opgesloten worden fulltime, omdat als hij losloopt de kans is dat hij op
hoort..!

-O- -O- jij begrijpt het!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 14:03

wat ik wil? Er zijn zat dingen die ervoor kunnen zorgen dat katten alleen in hun eigen tuin blijven. Je hebt tegenwoordig een heel mooi systeem met vlaggetjes geloof me binnen no time weten ze waar ze mogen komen en waar niet ;)

@ Quellian : Sorry maar wat wil jij nou bereiken...? Een konijn hoort niet in huis! En ik vind dat mijn konijn het VOLSTE recht heeft
om los te kunnen lopen en veilig te zijn in onze EIGEN tuin! Helemaal als hij in een hok zit.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 21-08-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:03

randie schreef:

hoort..!

Nou jou verhaal van katten klopt ook nìet! Mijn katten lopen altijd bij mij in de buurt! Komen altijd kroelen en ook als ik dat wil!

Splash_

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:05

Inplaats van hier te zitten bokken, moet je niet je konijn zoeken?

Sorry hoo, maar je standpunt is duidelijk en ik denk niet dat je hier nog iets mee bereikt. Of je moet een geniale manier vinden om de kat duidelijk te maken dat hij niet in je tuin mag komen... gaat toch niet lukken :n Tot die tijd ben jij verantwoordelijk voor een veilige huisvesting van je huisdieren....................

uniekhorse

Ik ben ook iemand die vind dat katten dieren zijn die buiten moeten zijn ipv opgesloten in een huis..
Jacht instinct doe je niks aan, en wie zegt dat deze kat een eigenaar had ? Voor hetzelfde geld was het gewoon een zwervertje die moest eten.. (als hij al gepakt is door de kat).
Gewoon zorgen dat je het hok voor elkaar hebt..

sabje1985

Dit is mij ook over komen.Ik had een nestje en zag een kat in mijn ren en toen ik eraan kwam sprong hij er net uit net een kleine konijn,elke keer kwam hij terug nou hij heeft een stok tegen zijn kop gehad.Mijn mening is ook,ik hoef geen kat en dus wil ik ook geen last van een kat.Wij hebben een hond en wij zorgen er ook voor dat die hond geen overlast bezorgt en die hond zit niet opgesloten.Je kan zoveel doen om te zorgen dan de poes bij je in de tuin blijft,waarom een ander last bezorgen

_Noraly

ik ben wel een kattenmens, heb alleen wel veel controle over de mijne. Is 's nachts binnen (tenzij ze zo'n 4 keer in het jaar het te lekker weer vind) en krijgt genoeg voer.
Het leuke hier in de buurt is alleen dat ze geen kattenbelletje om kan hebben omdat de mensen de kat gaan plagen door het ding om haar buik heen te doen, dubbel om haar hals (zodat ze bijna stikt) etc. Zodat de kat gewoon prooien kan vangen. Dit komt weinig voor omdat ze genoeg voer krijgt. Maar ik als kattenliefhebber heb juist een hekel aan mensen die de grootste mond hebben over katten en dat op een niet diervriendelijke manier gaan oplossen.

Gooi een emmer water over het beestje, strooi peper in je tuin. 100% dat ze niet weer komt. En ga niet pijpen ingraven en er een visje in leggen (zoals hier in de buurt, betekend kat dood) je hond er achter aan sturen (verliezen ze toch btw :+ ) of ze aan het bandje zitten.

Zo zie je maar weer, meningen zijn verschillend ;)

mvdbijl

ja wij hebben om die reden een kat die in huis en onze eigen tuin kan maar niet daarbuiten. Er zijn meer mensne die niet van katten houden en ze vergiftigen. Dat is ook heel rot je kat zo vinden vandaar onze keuze. Helaas lopen er overal ook ratten en dergelijk die zoeits kunnen doen.

Helaas zijn er ook zat konijnen bij osn in de buurt die regelmatig buiten de tuin en hun ren gaan, en die eten in 1 middag al je dure bloemen uit de tuin. Graveren zo door de pas aangeplanten bollen alles naar de vernieling etc.

Wellicht je tuin kat vrij maken, en laat vooral niks van mest/voer slingeren.

Anoniem

_x_Vace_x_ schreef:
randie schreef:

hoort..!

-O- -O- jij begrijpt het!

Wrong.. er zijn meer dan zát stevige konijnenhokken en rennen te koop waar geen kat naar binnen komt, maar als je daar geen geld aan uit wil geven, tsjaa.. bij ons lopen ook katten, en 's nachts af en toe ratten. Die van mij (konijn dus) zit overdag in de ren en 's nachts in een hok wat een stuk boven de grond zit. Denk dat ze dat 10x fijner vind dan opgevroten te worden door een rat 's nachts.

Tinuss

Ik geloof er niks van dat een kat een konijn zou pakken.....waarom dan wel????

En dan is ie er zeker mee in zijn bek over de muur gesprongen :') :') :')
Laatst bijgewerkt door Tinuss op 21-08-09 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:06

En zorgen als je je konijn loslaat in de tuin dat je erbij bent. Dan hoeft hij niet in een hokje en misschien 's nachts lekker binnen zetten.

AliesMeijer

Tenshi schreef:
Als het zo doorgaat met de instelling van sommigen hier zitten alle dieren over een paar eeuwen opgehokt. :) Geen natuur meer over, maar hey, van poep of een roofdier dat een konijntje/vogeltje pakt heeft niemand meer last. Ideaal...toch?

+:)+ .. :roll:

Dewii

Juul schreef:
Maar wat wil je nou? Dat elke kat voortaan binnen wordt gehouden en aan een tuigie uitgelaten? Dán heeft iemand pas weinig voor z'n kat over, dan wordt hem al zijn vrijheid ontnomen. Sorry, ik probeer je te snappen, maar het lukt me echt niet..

Onze komt toch echt niet buiten :n . Ze is ook niet anders gewend, maar we willen niet dat ze ontsnapt, dat anderen er last van hebben of dat ze platgereden wordt (wat ons al eerder is gebeurd bij een kat). Ik vind het nogal hard overkomen dat je zegt dat ik niets voor mijn kat over heb, ik wil gewoon niet dat ze platgereden wordt. Ze heeft het prima naar haar zin zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:07

sabje1985 schreef:
Dit is mij ook over komen.Ik had een nestje en zag een kat in mijn ren en toen ik eraan kwam sprong hij er net uit net een kleine konijn,elke keer kwam hij terug nou hij heeft een stok tegen zijn kop gehad.Mijn mening is ook,ik hoef geen kat en dus wil ik ook geen last van een kat.Wij hebben een hond en wij zorgen er ook voor dat die hond geen overlast bezorgt en die hond zit niet opgesloten.Je kan zoveel doen om te zorgen dan de poes bij je in de tuin blijft,waarom een ander last bezorgen

En kat hoort te zwerven.. die is niet blij tussen 4 hekken in een tuin. En uit je ren sprong? Dan was 'ie vast niet dicht aan de bovenkant..

sabje1985

Morrie05 schreef:
randie schreef:

hoort..!

Hier ben ik het helemaal mee eens,waarom moeten die dieren wel in een hokje zitten,zit je weer met het zelfde hahahahah

RoCKyLoVE

Splash_ schreef:

Sorry hoo, maar je standpunt is duidelijk en ik denk niet dat je hier nog iets mee bereikt. Of je moet een geniale manier vinden om de kat duidelijk te maken dat hij niet in je tuin mag komen... gaat toch niet lukken :n Tot die tijd ben jij verantwoordelijk voor een veilige huisvesting van je huisdieren....................

Dat is niet aan haar om dat duidelijk te maken, een katteneigenaar moet dat duidelijk maken aan zijn kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:08

Dewii schreef:
[naam] schreef:
Maar wat wil je nou? Dat elke kat voortaan binnen wordt gehouden en aan een tuigie uitgelaten? Dán heeft iemand pas weinig voor z'n kat over, dan wordt hem al zijn vrijheid ontnomen. Sorry, ik probeer je te snappen, maar het lukt me echt niet..

Onze komt toch echt niet buiten :n . Ze is ook niet anders gewend, maar we willen niet dat ze ontsnapt, dat anderen er last van hebben of dat ze platgereden wordt (wat ons al eerder is gebeurd bij een kat). Ik vind het nogal hard overkomen dat je zegt dat ik niets voor mijn kat over heb, ik wil gewoon niet dat ze platgereden wordt. Ze heeft het prima naar haar zin zo.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.. maar de doorsnee kat is echt niet blij binnen.

050206051012

randie schreef:
@ Quellian : Sorry maar wat wil jij nou bereiken...?

Dat jij stopt met wijzen :)

Ik vind het gezellig in dit topic :j :D
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 21-08-09 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Tinuss schreef:

Oh ja écht wel.. gezien hoe klein dat hummeltje was?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:09

RoCKyLoVE schreef:
Splash_ schreef:

Dat is niet aan haar om dat duidelijk te maken, een katteneigenaar moet dat duidelijk maken aan zijn kat!

_O-

Juul ik denk dat dat bordje wel een heel groot effect zal hebben :')

uniekhorse

_Noraly schreef:
Gooi een emmer water over het beestje, strooi peper in je tuin. 100% dat ze niet weer komt. En ga niet pijpen ingraven en er een visje in leggen (zoals hier in de buurt, betekend kat dood) je hond er achter aan sturen (verliezen ze toch btw :+ ) of ze aan het bandje zitten.

Hmm ik zou de mensen maar niet op nare ideen brengen ;)

Morrie05

NonaWen schreef:
Tinuss schreef:

Oh ja écht wel.. gezien hoe klein dat hummeltje was?

Ja somminge katten doen dat wel! Hebben wij vroeger ook gehad! Maar geloof me ik gaf echt die kat niet de schuld en ben zelf zo dom geweest om niet op te letten, want ja konijnen blijven prooidieren