Fleurtje100 schreef:Jeetje toch schandalig he. Wij hebben hier ook een keer 2-3 maanden met een kat gezeten die we rond kerst gevonden hebben. Het sneeuwde en hij bleef maar terugkomen. We hadden aan het asiel doorgegeven dat we hem gevonden hadden (zelfs een foto gemaild), maar vonden het zielig haar naar het asiel te brengen omdat het best een lief beest was mocht ze wel bij ons blijven totdat haar baasje zich melde. Maar toen het baasje zich melde bij het asiel zei het asiel van niks te weten en kon het baasje wel een asielkat meenemen. Uiteindelijk heeft het baasje via via gehoord dat haar kat bij ons zat en zijn ze haar na 2,5 maand komen ophalen. Echt belachelijk dat het asiel niet gewoon onze gegevens heeft doorgegeven aan de eigenaren.
[b][b]Ik snap trouwens ook echt zo'n nieuwe eigenaar niet, je weet toch dat een ander waarschijnlijk ontzettend aan dat dier gehecht is en dan geef je het toch gewoon terug aan de eigenaar. Zo zou je toch zelf ook behandeld willen worden.[/
idd. Als je een beetje fatsoen hebt zou je zo'n beest toch terug geven. Ook al baal je natuurlijk verschrikkelijk dat je nieuwe aanwinst weer moet terug geven, als je weet hoe het is om een beest te moeten missen doe je dat gewoon.
Maar ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij. Het is zo logisch. Sorry meneer/mevrouw, er is een vergissing gemaakt. Eigenaar is 'beroofd' van huisdier en wil het graag terug, dus helaas zal u het weer terug moeten geven. En nu ga ik even heel kort door de bocht: eigenlijk maakt de nieuwe eigenaar zich schuldig aan heling/diefstal omdat hij/zij weet dat de hond onrechtmatig in het bezit is en dat het beest van de eigenlijk eigenaar is 'gestolen'.