Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:47

Fleurtje100 schreef:
Jeetje toch schandalig he. Wij hebben hier ook een keer 2-3 maanden met een kat gezeten die we rond kerst gevonden hebben. Het sneeuwde en hij bleef maar terugkomen. We hadden aan het asiel doorgegeven dat we hem gevonden hadden (zelfs een foto gemaild), maar vonden het zielig haar naar het asiel te brengen omdat het best een lief beest was mocht ze wel bij ons blijven totdat haar baasje zich melde. Maar toen het baasje zich melde bij het asiel zei het asiel van niks te weten en kon het baasje wel een asielkat meenemen. Uiteindelijk heeft het baasje via via gehoord dat haar kat bij ons zat en zijn ze haar na 2,5 maand komen ophalen. Echt belachelijk dat het asiel niet gewoon onze gegevens heeft doorgegeven aan de eigenaren.
[b][b]Ik snap trouwens ook echt zo'n nieuwe eigenaar niet, je weet toch dat een ander waarschijnlijk ontzettend aan dat dier gehecht is en dan geef je het toch gewoon terug aan de eigenaar. Zo zou je toch zelf ook behandeld willen worden.[/

idd. Als je een beetje fatsoen hebt zou je zo'n beest toch terug geven. Ook al baal je natuurlijk verschrikkelijk dat je nieuwe aanwinst weer moet terug geven, als je weet hoe het is om een beest te moeten missen doe je dat gewoon.

Maar ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij. Het is zo logisch. Sorry meneer/mevrouw, er is een vergissing gemaakt. Eigenaar is 'beroofd' van huisdier en wil het graag terug, dus helaas zal u het weer terug moeten geven. En nu ga ik even heel kort door de bocht: eigenlijk maakt de nieuwe eigenaar zich schuldig aan heling/diefstal omdat hij/zij weet dat de hond onrechtmatig in het bezit is en dat het beest van de eigenlijk eigenaar is 'gestolen'.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:57

Als ik een hond uit het asiel zou halen wat daar was heen gebracht door een mevrouw die al een tijd voor die hond zorgde en daar om welke reden dan ook geen tijd of zin meer in zou hebben zou ik de hond ook zomaar niet teruggeven aan iemand die zegt dat zij daarvoor eigenaar is geweest.

Dat zijn dingen die ze lekker samen moeten oplossen en daar mag een hond nooit de dupe van worden. Wie zegt dat diegene die de hond in eerste instantie al bij de moeder dropten nu wel tijd en ruimte hebben voor de hond? Waarom hebben ze die hond daar niet eerder weg gehaald als ze zo gek waren met de hond?

Persoonlijk vind ik het veel te ver gaan om de huidige eigenaar nu te gaan beschuldigen. Voor hetzelfde geld heeft deze hond nu een prima blijvend tehuis en dan vind ik het nog veel triester dat er weer met deze hond gesleept moet gaan worden.
Dus nee, ik zou een hond niet zomaar teruggeven en zeker niet op basis van het verhaal van Ts, want dat is maar 1 kant van het verhaal wat je hoort.

SecretLIN

Re: Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:04

Persoonlijk vind ik het veel te ver gaan om de huidige eigenaar nu te gaan beschuldigen. Voor hetzelfde geld heeft deze hond nu een prima blijvend tehuis en dan vind ik het nog veel triester dat er weer met deze hond gesleept moet gaan worden.
Dus nee, ik zou een hond niet zomaar teruggeven en zeker niet op basis van het verhaal van Ts, want dat is maar 1 kant van het verhaal wat je hoort.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:18

als ik de nieuwe eigenaar van die hond zou zijn, zou ik altijd in mijn achterhoofd hebben dat de hond van iemand anders is
ik zou nooit voor 100% kunnen genieten van dat dier door schuldgevoel
vind het dan ook best harteloos van die nieuwe eigenaar

ik kan me nog een zelfde soort verhaal herinneren.. over Bram.. ook een hondje dat herplaatst was door het asiel terwijl de eigenaren op zoek waren naar Bram..

als je op dag 1 al hoort dat het hondje van iemand anders is en door een fout van het asiel de hond niet terug krijgt, zou ik de hond persoonlijk zelf komen brengen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:02

LimaMambo schreef:
als ik de nieuwe eigenaar van die hond zou zijn, zou ik altijd in mijn achterhoofd hebben dat de hond van iemand anders is
ik zou nooit voor 100% kunnen genieten van dat dier door schuldgevoel
vind het dan ook best harteloos van die nieuwe eigenaar

ik kan me nog een zelfde soort verhaal herinneren.. over Bram.. ook een hondje dat herplaatst was door het asiel terwijl de eigenaren op zoek waren naar Bram..

als je op dag 1 al hoort dat het hondje van iemand anders is en door een fout van het asiel de hond niet terug krijgt, zou ik de hond persoonlijk zelf komen brengen!

De hond is blijkbaar van iemand die hem al bij een ander gedumpt heeft omdat hij niet in staat was om er zelf voorlopig voor te zorgen.
Bij iemand die volgens het verhaal helemaal niet voor de hond wilde zorgen en er dus gewoon mee opgescheept werd.

Vervolgens komt de ex van diegene om te vertellen dat die er desnoods zelfs een baasje voor wil zoeken terwijl de hond nu gewoon een baas heeft?

Persoonlijk vind ik dat er meer dan genoeg met deze hond gesold is en hoop ik dat hij nu gewoon een liefdevol en blijvend tehuis heeft.
Dit is een ander verhaal dan het verhaal van Bram. Als de hond bij mij zat bleef hij daar op zijn minst tot ik het verhaal had gehoord van de mevrouw die de hond naar het asiel heeft gebracht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:51

ThePast03 schreef:
Persoonlijk vind ik dat er meer dan genoeg met deze hond gesold is en hoop ik dat hij nu gewoon een liefdevol en blijvend tehuis heeft.
Dit is een ander verhaal dan het verhaal van Bram. Als de hond bij mij zat bleef hij daar op zijn minst tot ik het verhaal had gehoord van de mevrouw die de hond naar het asiel heeft gebracht.

Dat kan/zal idd een heel ander verhaal zijn dan dat de TS vertelt ;) En er is inmiddels een hele tijd weer overheen gegaan. Huidige eigenaar zal er zeker niet op zitten springen de hond nu nog af te staan.

Hoop dat TS nog reageert hier met de afloop van het verhaal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:04

ik ben ook nog steeds benieuwd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:13

Ik schrik toch wel van die opmerking van het asiel dat ze een chip niet altijd controleren.
Wij zetten als fokker van onze geliefde kittens altijd onze gegevens als secundair contact op de chip registratie.
Juist zodat een door ons gefokt kitten nooit in een asiel hoeft te blijven :(

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:53

Vraag me ook ernstig af waarom dieren dan nog gechipt worden O:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:57

Mijn hond heeft door dit topic dan ook een ouderwets adreskokertje aan zijn halsband gekregen... en dat, terwijl de dierenarts zei tijdens het chippen: "die kunnen jullie nooit kwijtraken."
Of het verhaal van TS nu wel of niet klopt (wie er nu precies voor de hond zorgde en hoe lang), het niet controleren van de chip is wat mij betreft alarmerend genoeg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:57

Die van mij hebben een penning met naam en telefoonnummer erop. Dit na een akkefietje met de dierenambulance. Die onze hond zomaar van straat heeft gehaald. En niet heeft rondgevraagd van wie die hond was. Hadden ze dit gedaan had ie niet een nacht bij hun zonder eten en drinken gezeten. En dan ook nog geld durven te vragen. Wij hebben hier ook melding van gedaan. Maar daar nooit meer wat van gehoord.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:59

je moet je hond ook niet zomaar over straat laten lopen..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:56

Hij liep vlakbij ons huis los. We waren de paarden aan het binnen zetten En hij was meegelopen naar het land. En op zijn weg terug naar huis. Dus hoe asociaal kun je zijn.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 00:10

wat een verhaal zeg heb je het hondje al terug of is er nieuws

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:04

Eerst hebben we hier in de regio rondgereden en mensen aangesproken. Niemand had haar gezien. Dus toen hebben we maar naar het asiel gebeld. En daar kregen we te horen dat de dierenambulance haar had. En die gaven een verhaal op wat totaal niet klopte over waar ze was gevonden. Dus wij daar heen, konden we eerst 35 euro betalen voor zogenaamd de kosten die ze hadden gemaakt van eten e.d.. Toen we thuiskwamen was ze erg hongerig en had dorst. Heeft wel 2 bakken water achter elkaar opgedronken. Hebben hier dan ook melding van gemaakt. Deze mensen ging het puur om het geld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:11

Het verhaal van TS zal nog wel geen positieve wending hebben gekregen want dan had ze het wel gemeld lijkt me. Raar dat we niets meer horen.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:11

De hond was uit logeren.

Dit is niet van bonzjo ik mocht even inloggen van haar.

Ik ben de Moeder van de Hond Diesel.

Asiel zei: dat we niet moesten zeuren want we hebben nog 2 honden.

Zo en nu U.

Conny

ThePast03 schreef:
Als ik een hond uit het asiel zou halen wat daar was heen gebracht door een mevrouw die al een tijd voor die hond zorgde en daar om welke reden dan ook geen tijd of zin meer in zou hebben zou ik de hond ook zomaar niet teruggeven aan iemand die zegt dat zij daarvoor eigenaar is geweest.

Dat zijn dingen die ze lekker samen moeten oplossen en daar mag een hond nooit de dupe van worden. Wie zegt dat diegene die de hond in eerste instantie al bij de moeder dropten nu wel tijd en ruimte hebben voor de hond? Waarom hebben ze die hond daar niet eerder weg gehaald als ze zo gek waren met de hond?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:20

Als je een bepaalde tijd voor een hond zorgt is het niet meer logeren maar ben je de verzorgende en kan je inderdaad een hond naar het asiel brengen.
Dierenartsrekeningen e.d. staan dan op naam van de verzorgende etc. etc.

Je kunt het de nieuwe eigenaar niet kwalijk nemen, ik zou de hond ook zeker niet terug geven. Vriendin heeft de hond al aan vriendlief overgedaan toen ze uit elkaar gingen en vriendlief dumpt hem bij mama. Die vriendin heeft helemaal geen recht meer op die hond, ze heeft afstand gedaan toendertijd.
Wees blij dat de hond nu misschien wel een heel goed adres heeft waar er niet zo met hem gesold wordt.

Overigens is het niet toegestaan om zomaar telefoonnummers hier neer te zetten en al helemaal niet om op te roepen om iemand plat te bellen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:29

Ook mag je geen gebruik maken van iemand anders account.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:56

Hier een slotje voor overleg.