ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:07

bnb schreef:
Jammer dat er dan gelijk weer zoveel mensen in de hoogste boom klimmen en zo'n stichting meteen met de grond gelijk willen maken, maar ja, de beste stuurlui staan aan wal he!! ;)

Jammer dat er gelijk weer dit soort reacties komen als mensen ervaringen vertellen uit eerste hand en zo aantonen dat dit soort "misverstanden" dus geen uitzondering zijn. Als jij dat de stichting met de grond gelijk maken noemt en het normaal vindt dat mensen die een hond willen adopteren zo behandeld worden zegt dat veel meer over jou dan over de mensen die jij "de beste stuurlui" noemt.

TS: Fijn dat het voor jullie het de pup toch nog een goede afloop gaat krijgen. Alvast heel veel plezier met de pup gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:09

Berdien schreef:
Nou, omdat we dus maar niks hoorden moet alles nog aangeschaft worden. Je wilt ook geen bench op een Podenco kopen als je straks toch met een Papillon eindigt :))
Dus nou kan mams éindelijk gaan shoppen :))

:):) :D

Da's een erg leuk deel van de aanschaf, kan ik je uit ervaring vertellen :):)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:28

Het valt mij op dat de mensen met een rashond en die afwijzend tegenover het adopteren van een buitenlandse hond staan hier het hoogste woord hebben en tegen deze miscommunicatie aanschoppen.
Niemand heeft mij horen zeggen dat dit normaal is en moet kunnen, nogmaals is het een grove fout van desbetreffende stichting en zoals Berdien al aangaf zijn de excuses niet van de lucht geweest.
Ik heb alleen maar aan willen geven wat er allemaal bij komt kijken en wat er dan zo allemaal wel mis kan gaan omdat wij al drie jaar dit soort werk doen, ook wordt er uit het oog verloren hoeveel honden er gered worden en waar een fijn huis voor is gevonden, hoeveel mensen en dieren er gelukkig worden gemaakt maar dat valt in het niet bij de fouten die nou eenmaal gebeuren en die niet goed zijn maar die wel altijd worden uitgelicht.
Als ik kijk hoeveel honden wij hebben geplaatst en hoeveel fouten er gemaakt zijn, dat is nog geen 2 % maar daar wordt een stichting wel altijd op afgerekend.
Van de meer dan 500 honden die wij een huis hebben bezorgd ( wees niet bang niet allemaal in Nederland maar veel in Duitsland en op Gran Canaria zelf) zijn er welgeteld 3 weggelopen, NADAT zij notabene zijn geadopteerd, maar daar worden wij keer op keer op gewezen.
En wat de fokkerij betreft, de asiels zitten vol met rashonden die een goede stamboom hebben, een fokverbod van een aantal jaar zou ik daarom ten zeerste toejuichen, eerst de honden die al zijn maar eens 'opmaken' en dan maar weer eens verder kijken. Voor de duidelijkheid, ik heb rashonden, rasloze honden, buitenlandse-en binnenlandse honden en voor mij zijn ze allemaal hetzelfde en ik hou van allemaal evenveel.
En Berdien nogmaals alvast heel veel plezier!!

Anoniem

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:45

De honden van het soort fokkers waar ik het over heb, komen niet in het asiel, die worden teruggehaald door de fokkers als het niet meer gaat. Ik heb toen een lot uit de loterij gehad met een hond als Tibeau, maar ik heb voor de grap eens gekeken op de site....... niet te vinden. Echt niet. Dus dat verhaal dat ze vol met rashonden met een goede stamboom zitten klopt gewoon niet. Mensen die zo een dure hond kopen, brengen ze niet zo makkelijk naar het asiel........ het zal sporadisch voorkomen, maar dat de asiels er vol mee zitten is gewoon niet waar.

De asiels zitten vooral heel erg vol met kruisingen, en met slipnestjes, en resultaten van "mijn teef en de reu van de buren". Maar dat heeft niks met de fokkerij te maken.
De asiels zitten ook vol met gedumpte kittens, en de resultaten van laksheid van mensen die het niet nodig vonden hun teef of poes te castreren, maar wel ongecontroleerd laten rondlopen..... daar moet je wat aan doen.

Maar de serieuze fokkerij is dit gewoon niet te verwijten. Zij fokken niet voor het geld, niet voor kwantiteit, maar voor kwaliteit. Ze steken daar een heleboel geld, tijd en liefde in, en het is ook nog eens allemaal vrijwilligerswerk, want ze verdienen er geen rooie cent mee, met geluk spelen ze quitte. Stop alsjeblieft met het gekat op de fokkerij, want dat is gewoon níet terecht.
Maar wat ik gewoon niet begrijp, is dat de mensen die klagen dat de asiels zo vol zitten, wel honden uit het buitenland halen....... echt, dat snap ik niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:50

bnb schreef:
Het valt mij op dat de mensen met een rashond en die afwijzend tegenover het adopteren van een buitenlandse hond staan hier het hoogste woord hebben en tegen deze miscommunicatie aanschoppen.

En wat de fokkerij betreft, de asiels zitten vol met rashonden die een goede stamboom hebben, een fokverbod van een aantal jaar zou ik daarom ten zeerste toejuichen, eerst de honden die al zijn maar eens 'opmaken' en dan maar weer eens verder kijken. Voor de duidelijkheid, ik heb rashonden, rasloze honden, buitenlandse-en binnenlandse honden en voor mij zijn ze allemaal hetzelfde en ik hou van allemaal evenveel.
En Berdien nogmaals alvast heel veel plezier!!

Fijn zulke vooroordelen. 2 van de honden die ik hier heb zijn kruisingen en zijn opvangers. 2 hebben een stamboom. :)
Verder heb ik meerdere honden uit het asiel gehaald in het verleden.

Wat je zegt over de rashonden met goede stambomen in het asiel in een fabel, de zogenaamde rashonden die er zitten zijn merendeels de "rashonden zonder stamboom" die door pretfokkers en broodfokkers zijn gefokt of uit het Oostblok zijn gehaald.
Ook wel bekend staand als: marktplaatshondjes.

Het gebeurd heel weinig dat een hond met goede stamboom in het asiel terecht komt en een goede fokker zal die daar gelijk uithalen zodra die daar lucht van krijgt.
Jammer dat je met fabels probeert mensen over te halen om maar voor opvangers te gaan.

De fokkers die met stamboom fokken hebben al een behoorlijke fokbeperking, die zorgen zeker niet voor het overschot.
Trap dan tegen de pretfokkers, broodfokkers, handelaren aan en de mensen die bij dat soort adressen pups kopen.

Eigenlijk sowieso jammer dat je dit topic verpest met allerlei onzin over hondenfokkerij puur omdat mensen hier ook negatieve ervaringen over dit soort stichtingen vertellen uit eerste hand.
Het enige wat je hiermee bereikt bij mij is waarschijnlijk het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

Fijn dat er bij jullie zo weinig fouten worden gemaakt, mijn ervaringen zijn helaas anders en het zijn wel fouten die behoorlijk impact op mensen hebben. Je zult maar een avond van te voren te horen krijgen dat de pup die je de volgende dag zou krijgen al dagenlang ziek is. En dat is dan maar 1 ervaring die ik hier neerzet, die ik helaas van zeer nabij meegemaakt heb.
Dit soort fouten maak je alleen als je niet begrijpt wat voor een impact dit op mensen heeft. Even een paar dagen eerder een telefoontje kost niet zoveel tijd. Hopenlijk hoeven er niet dagelijks 20 van dit soort telefoontjes plaats te vinden.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:58

IK klaag niet dat de asiels zo vol zitten hoor. De mensen die mij veroordelen dat ik honden uit het buitenland haal, DIE klagen dat de asiels zo vol zitten en dan zeg op mijn beurt haal er dan daar een en verwijt mij niks.
En dan nog de mensen die een hondje uit het buitenland adopteren is maar zo een klein percentage, die halen het niet bij de mensen die een hond bij een 'fokker' kopen.
Ik ben nog niet zo heel lang geleden in het asiel in R.dam geweest om een hond op te halen en daar zaten wel drie prachtige Duitse Herders en ik weet niet hoeveel Mechelaars en Rottweilers, volgens de medewerker allemaal met stamboom, dus als ik lieg, lieg ik in commissie!! ;)
Maar nog steeds in mijn ogen is een hond een hond, of er niu een papier van hier tot Tokyo bij zit of niet, de perfecte herder, bouvier, podenco, chihuahua, bestaat niet want ze zijn allemaal door mensenhanden gemaakt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:07

bnb schreef:
Maar nog steeds in mijn ogen is een hond een hond, of er niu een papier van hier tot Tokyo bij zit of niet, de perfecte herder, bouvier, podenco, chihuahua, bestaat niet want ze zijn allemaal door mensenhanden gemaakt!

En wat heeft dat met dit alles te maken?
Als ik een hond uit het asiel haal dan doe ik dat hier in Nederland en dat is mijn goed recht.

Het verschil tussen pretnestjes en serieuze fokkerij lijkt me hier volledig offtopic. Ik zou die medewerker weleens willen spreken en vooral die stambomen willen zien. Geloof er helemaal geen reet van sorry. Als hij dat al gezegd heeft dan heeft hij makkelijk praten, bij een goed asiel zul je nooit de stamboom meekrijgen of zelfs te zien krijgen. :)

Maar nog altijd zie ik het verband niet en maak je op deze manier absoluut geen reclame voor je organisatie. Integendeel.
Als je zieltjes moet gaan winnen door tegen de rashondenfokkerij te schoppen ben je wel erg zielig bezig imho.

Mijn voorkeur gaat meer uit naar de stichtingen die de honden daar ter plaatse helpen en zoveel mogelijk van die honden castreren.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:21

@ ThePast03
Ook dat doen wij op Gran Canaria, je kunt wel je oordeel over mij klaar hebben maar je weet niet waar je over praat, we hebben een grootscheeps programma waarbij we de lokale bevolking voorlichting geven en waar we de honden gratis en voor niets castreren en/of opereren waar nodig, en het geld hiervoor komt van de hondjes die geadopteerd zijn in Duitsland, Gran Canaria en Nederland!

Ik vind ook nog steeds dat er een zeer grove fout gemaakt is, als je goed en zonder vooroordelen mijn berichten lees vindt je dat ook terug, maar ik vind niet dat men dan meteen in de hoogste boom moeten kliommen om ach en wee te roepen met een ondertoon van: zie je nou wel!
Ik wilde alleen maar aangeven dat er heel veel mis kan gaan en hoeveel er bij komt kijken. Maar jij hebt je oordeel al klaar over mij en mijn werk.
Jullie mogen allemaal wel van alles roepen maar als ik zeg dat er ook een andere kant van het verhaal is (niet dit verhaal btw) mag dat niet en verziek ik dit topic.
Met fokkers bedoel ik alle fokkers, er zijn miljoenen dieren in de wereld die een k*tleven hebben, laten we met z'n allen eerst daar voor zorgen en dan weer eens verder kijken, dat is wat ik bedoel.
Ik heb ook altijd honden met stamboom gehad en dat schreef ik al eerder ergens, een ervan was de helft van zijn leven zwak, ziek en misselijk, dus zaligmakend zijn rashonden nou ook niet bepaald, en natuurlijk niet, wij hebben allerhande rassen ontwikkeld en soms nou ook niet echt met de beste resultaten. Ik heb ooit eens een husky bij een zeer goed aangeschreven fokker gekocht, het pupje heeft 4 maanden geleefd, dat kan gebeuren toch, je werkt met levende wezens, ook hij heeft fouten gemaakt en was ik er ziek en verdrietig van, dus ook hier gaan dingen mis, dat was mijn punt!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:31

[quote="bnbIk vind ook nog steeds dat er een zeer grove fout gemaakt is, als je goed en zonder vooroordelen mijn berichten lees vindt je dat ook terug, maar ik vind niet dat men dan meteen in de hoogste boom moeten kliommen om ach en wee te roepen met een ondertoon van: zie je nou wel![/quote]

Die ondertoon zoek je dan toch echt zelf als het mijn berichten betreft. Ik geef alleen mijn ervaringen uit eerste hand dat dit soort fouten geen uitzonderingen zijn bij dit soort stichtingen. Dat is mijn ervaring en ik weet wat voor impact dat heeft op de mensen die zo'n hond willen adopteren.
Natuurlijk gaat het ook heel vaak goed en meestal zie je alleen dat soort berichten.

De discussie over rashondenfokkerij is hier niet op zijn plaats. Je blijft die de grond intrappen op basis van wat eigen ervaringen.
Je zult versteld staan als je ziet hoeveel zogenaamde rashonden zonder stamboom niet ouder worden dan een jaar of met pijn door het leven gaan vanwege erfeljike gebreken. Maar dat wordt niet geregistreerd zoals bij rashonden dus dan is het makkelijk beweren dat het allemaal niets uitmaakt. Het is natuurlijk hartstikke logisch dat als je niet weet wat voor een erfelijke gebreken er in de lijnen zitten en je gewoon maar wat aanfokt de pups gezonder worden....
En hiermee stop ik deze discussie over fokken want dit is pure topicvervuiling en je maakt met mij geen vrienden door de rashondenfokkerij aan te vallen in een poging om baasjes te vinden voor honden uit het buitenland.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:44

Er is geen letter hier in dit topic van mij die hier reclame wil maken voor 'mijn' stichting en over het halen van hondjes uit het buitenland!!!
Waar lees jij dat in g*dsnaam????????????????
Jij mag wel over jouw ervaringen uit eerste hand verhalen en stampt een stichting de grond in en ik mag dat niet want ik heb maar 'wat eigen ervaringen'????????????????
Dit is ook het laatste wat ik hier schrijf want jij vindt het erg nodig mij heel erg persoonlijk aan te vallen!! Mijn ervaringen tellen niet, alleen die van jou schijnbaar, en jij mag wel je ongezouten mening geven en ik niet!! Meten met twee maten heet dat!
Alleen nog even dit: alletwee de honden waar ik het over had, hadden een ellenlange stamboom!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:51

bnb schreef:
Er is geen letter hier in dit topic van mij die hier reclame wil maken voor 'mijn' stichting en over het halen van hondjes uit het buitenland!!!
Waar lees jij dat in g*dsnaam????????????????
Jij mag wel over jouw ervaringen uit eerste hand verhalen en stampt een stichting de grond in en ik mag dat niet want ik heb maar 'wat eigen ervaringen'????????????????
Dit is ook het laatste wat ik hier schrijf want jij vindt het erg nodig mij heel erg persoonlijk aan te vallen!! Mijn ervaringen tellen niet, alleen die van jou schijnbaar, en jij mag wel je ongezouten mening geven en ik niet!! Meten met twee maten heet dat!
Alleen nog even dit: alletwee de honden waar ik het over had, hadden een ellenlange stamboom!!!

Alsof alleen een stamboom iets zegt over een goede/serieuze fokker. Voor jouw informatie: Sommige zogenaamde goed aangeschreven fokkers zijn niets meer en niets minder dan broodfokkers.
Als jij denkt dat erfelijke problemen op een magische manier verdwijnen bij de zogenaamde rashonden zonder stamboom is dat jouw goed recht. Hetzelfde geldt voor het feit dat je denkt dat selecteren op erfelijke gebreken alleen maar meer honden met erfelijke problemen geeft. Iedere fokker kan het overkomen dat een door hem of haar gefokte hond niet oud wordt, voordeel is wel dat als dat je overkomt bij een goede fokker je in ieder geval hele goede steun en opvang krijgt.

Ik schrijf mijn ervaringen over de dingen waar dit topic over gaat. Jij begint wel degelijk over de zogenaamde slechte rashondenfokkerij in samenhang met het halen van opvanghonden uit het buitenland. Iedereen moet maar stoppen met fokken en dan vooral de rashondenfokkers. Iedereen moet volgens jou eerst de asielen maar leeg maken.

Prima als jij je ervaringen over rashondenfokkerij wilt opschrijven, alleen gaat dit topic daar niet over. Daar zijn in het verleden topics genoeg over geweest.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:07

Ik haal dan ook wel honden en katten uit het buitenland, maar ik moedig iedereen ondertussen toch vooral aan om honden hier in NL uit het asiel te halen.
Al die honden verdienen het en als mensen dan toch kiezen voor een hond uit het buitenland, super, weer eentje die niet vergiftigd, afgeschoten en uitgemergeld terug wordt gevonden.
Wij hebben ook wel eens honden terug gekregen, dat hoeven we niet te doen, maar we willen niet dat ze hier in een asiel komen.
Vaak was het dan dat we een hond als jonge hond naar een (naar wij dachten) leuke baas hadden gedaan, dat ze als volwassen hond terug kwamen omdat ze ineens niet meer leuk waren. Meestal hadden wij totaal geen problemen met deze honden en konden we ze ook gewoon weer herplaatsen bij mensen die ze wel echt verdienden.
Dat soort dingen heb je nou eenmaal wel eens, en wij zijn dan nog zo dat ze terug mogen komen, of we helpen herplaatsen, maar wij willen niet dat honden van ons hier in een asiel terecht komen. Daar halen we ze niet voor naar NL.

Maar goed ik moedig dus vooral aan om honden uit het asiel te halen, die zitten idd vol, wij zullen ook niet massaal honden laten komen uit het buitenland, maar vooral als er al honden zijn uitgekozen komen er soms 1 of 2 opvangertjes mee waar we dan een leuk baasje voor zoeken.
En als mensen een raspup willen, ook vooral doen, maar dan wel bij iemand die hart voor dieren heeft en niet fokt om zijn boterham te spekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:34

Rockwitch, jij schopt niet tegen de rashondenfokkerij aan om je hondjes maar te verkopen, vind ik heel wat anders wat, en ik wéét hoeveel van die honden jullie zélf opvangen. Ik heb er een van mogen ontmoeten, en dat was een heerlijke sociale vriendelijke teef......

Verder ben ik het volledig eens met ThePast03.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:25

@bnb; serieus, ik krijg echt géén positiefe gedachten bij jouw opvang als ik je zo zie reageren.
Misschien moet je daar een beetje op letten, aangezien je zo echt niet aanspoort om Buitenlandse honden te 'promoten'.
Sterker nog, ik krijg er een vieze smaak van in m'n mond.

@ ThePast03, totaal met je eens.

@rw; Net als wat Yamcha zegt, jij bent duidelijk een voorbeeld die het wél goed doet!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:39

thnx meiden vind het fijn om te horen, uiteindelijk moeten we op wat voor manier dan ook ons steentje bijdragen om het dierenleed waar ook ter wereld te laten verdwijnen of in ieder geval verminderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:42

Dan zorg ik wel dat rashonden niet in het asiel komen 8-)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:43

precies, dat is ook al heel wat gezien de hoeveelheid rashonden er in het asiel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:45

Zijn honden van malafide fokkers vaak, maar idd het hoort niet zo....... sneu is 't :(:)

Voor elke hond vind ik hoor, wat het ook voor hond is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:49

zeker weten, geen enkele hond verdient het om de rest van zijn leven in een hok te slijten zonder aandacht.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:05

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:08

Ja, weet ik maar ik ben niet zo van de rasloze kruisingen, daar houden anderen dan weer van :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:45

Je komt zelde tot nooit rashonden in een asiel tegen mét stamboom, omdat de goede fokkers hun hond bijna altijd terug zullen halen als 't mis gaat.
R'dam is sowieso nogal goed in foute informatie door spelen, dus daar hecht ik totaal geen waarden aan.

@Rw; jij doet het kleinschalig, waardoor je ook voldoende overzicht kan houden op je hondjes.
Die stichtingen, waarbij alles door elkaar heen loopt, ladingen honden worden gebracht, comminuceren een ramp is, knokpartijen dagelijks van de partij zijn, stukken waarbij het een orgie is, dáár heb ik niks mee.
Net als met mensen die er alles aan doen om maar te zorgen dat mensen een buitenlandse hond nemen, terwijl er zat hondjes dan in het NL asiel zitten die aan hun eisen voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:55

Nikki_ vind dat je dit echt super omschrijft, herken me er dan ook volledig in :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:57

....en een Nederlandse hond heeft meer recht op hulp dan een buitenlandse? Sorry als ik het fout heb, maar dat is wat ik een beetje lees en dat stoort me. Wat maakt het uit waar een dier vandaan komt als je hem kunt/wilt helpen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:20

Ja, ik vind dat een Nederlandse hond meer recht heeft op een baasje in Nl. Net zo dat ik vind dat een buitenlandse hond meer recht heeft op een baasje in het buiteland.
Eerst maar eens de problemen hier op lossen, en daarna verder kijken.
Dit wil niet zeggen dat ik niet vind dat er wat aan gedaan moet worden.
Alleen vind ik dat je de landen moet gaan informeren, daar meer gaan vertellen over honden/katten, zorgen dat dáár meer ruimte in asiels komt, betere verzorging, enz.
De problemen dáár oplossen en niet alle problemen hierheen halen...

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het werk van RW bijvoorbeeld niet goed vind. Zij doe het kleinschalig, haalt ook de oudere hond hier heen, want wat me wel erg opvalt, is dat de pups bijna allemaal naar NL worden gehaald en de oudjes niet.. vreemd als je 't mij vraagt.

Stichtingen die onwijs veel geld vragen, vallen bij mij al af. Stichtingen die meer dan 150 honden hebben.
Stichtingen waarbij 't slecht geregeld word, waarbij 't vaag klinkt.

Ik stel hoge eisen aan m'n diertjes.

En vergeet niet, al die kruisingen van podenco's e.d. staan volgens mij tot de lange afstand honden waardoor ze officieel niet eens los
mogen...

@yamcha, bedankt :o 't blijft altijd een lastig onderwerp