bnb schreef:Het valt mij op dat de mensen met een rashond en die afwijzend tegenover het adopteren van een buitenlandse hond staan hier het hoogste woord hebben en tegen deze miscommunicatie aanschoppen.
En wat de fokkerij betreft, de asiels zitten vol met rashonden die een goede stamboom hebben, een fokverbod van een aantal jaar zou ik daarom ten zeerste toejuichen, eerst de honden die al zijn maar eens 'opmaken' en dan maar weer eens verder kijken. Voor de duidelijkheid, ik heb rashonden, rasloze honden, buitenlandse-en binnenlandse honden en voor mij zijn ze allemaal hetzelfde en ik hou van allemaal evenveel.
En Berdien nogmaals alvast heel veel plezier!!
Fijn zulke vooroordelen. 2 van de honden die ik hier heb zijn kruisingen en zijn opvangers. 2 hebben een stamboom. 
Verder heb ik meerdere honden uit het asiel gehaald in het verleden.
Wat je zegt over de rashonden met goede stambomen in het asiel in een fabel, de zogenaamde rashonden die er zitten zijn merendeels de "rashonden zonder stamboom" die door pretfokkers en broodfokkers zijn gefokt of uit het Oostblok zijn gehaald.
Ook wel bekend staand als: marktplaatshondjes.
Het gebeurd heel weinig dat een hond met goede stamboom in het asiel terecht komt en een goede fokker zal die daar gelijk uithalen zodra die daar lucht van krijgt.
Jammer dat je met fabels probeert mensen over te halen om maar voor opvangers te gaan.
De fokkers die met stamboom fokken hebben al een behoorlijke fokbeperking, die zorgen zeker niet voor het overschot.
Trap dan tegen de pretfokkers, broodfokkers, handelaren aan en de mensen die bij dat soort adressen pups kopen.
Eigenlijk sowieso jammer dat je dit topic verpest met allerlei onzin over hondenfokkerij puur omdat mensen hier ook negatieve ervaringen over dit soort stichtingen vertellen uit eerste hand.
Het enige wat je hiermee bereikt bij mij is waarschijnlijk het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.
Fijn dat er bij jullie zo weinig fouten worden gemaakt, mijn ervaringen zijn helaas anders en het zijn wel fouten die behoorlijk impact op mensen hebben. Je zult maar een avond van te voren te horen krijgen dat de pup die je de volgende dag zou krijgen al dagenlang ziek is. En dat is dan maar 1 ervaring die ik hier neerzet, die ik helaas van zeer nabij meegemaakt heb.
Dit soort fouten maak je alleen als je niet begrijpt wat voor een impact dit op mensen heeft. Even een paar dagen eerder een telefoontje kost niet zoveel tijd. Hopenlijk hoeven er niet dagelijks 20 van dit soort telefoontjes plaats te vinden.