Kleine grote Tama! Tama & Taro, het is echt een geweldig stel.
Nu weer ontopic..sorry..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tosadog schreef:Tja ik kan het alleen maar met je stelling eens zijn; helaas hebben wij nu na jaren wel de ervaring dat heel erg veel mensen van "de natuur" en in het verlengde daarvan "de hond" vervreemd zijn. Wat ik bedoel is dat men vroeger vaak opgroeide met honden en je maar moest omgaan met de honden die toevallig in jouw familie/omgeving voorkwamen, en of ze nou lief of dominant of agressief waren, je vond maar een manier om ermee overweg te kunnen en vaak gaf dat de beste resultaten omdat je gewoon vindingrijk moest zijn. Ook werden honden niet zo betutteld als nu (sorry als ik iemand beledig, is niet de bedoeling).
Tegenwoordig gaat de family eerst achter Internet zitten, dan worden de rassen bekeken en uitgezocht, vervolgens gaat men met de handboeken/opvoeders/trainers/hondenscholen, gedragstherapeuten (bestonden die in vroeger jaren?) e.d. in de hand aan de slag om maar het meest geschikte hondje te krijgen. Methode dit, therapie dat, maar men staat zo ver van de natuur van het dier af dat daarvoor eerst boeken en derden ingeschakeld moeten worden om de opvoeding tot een goed einde te brengen.
Natuurlijk bagatalliseer ik nu maar het verbaast me echt hoe vaak je dit tegen komt.
Dan was het vroeger toch echt simpeler.
Pelryo schreef:ik moet zeggen ik heb hier een oppas sharpei zitten en die vind ik ook niet helemaal 100%.
Ze valt honden incl puppies aan zonder rede. Zelfs al slapen de honden of tonen ze onderdanig gedrag. Ik vind een hond die puppies aanvalt persoon echt gestoord.
Echter denk ik dat dit niet uit angst is (6 maand nog maar) maar puur karakter, geen dominantie oid of onzekerheid. Maar ze wil gewoon geen contact met andere honden.
kirri schreef:er is hier ook een topic over een rottie die dieren heeft afgeslacht, om nog even terug te komen op agressie aangeboren of niet... ik geloof er heilig in als ze eenmaal bloed hebben geproeft dat het vooorbij is, wat vinden jullie daar nu van?