Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vanneke schreef:Dan heb ik spijt voor je, dat je nog nooit echt die band hebt gehad zoals ik met een hond. Misschien kom je ooit nog wel eens die speciale hond tegen in je leven, zoals ik, waar je echt van weet, dat ze onvoorwaardelijk van je houdt. Misschien kunnen ze leven bij andere baasjes, maar ze zullen niet diezelfde band hebben met hen. En er zijn misschien honden, die snel kunnen wennen aan een andere omgeving, maar zo zijn ze niet allemaal, je moet ze niet over dezelfde kam scheren. Mensen zijn ook altijd anders van karakter, zo is dat ook bij honden.
Kaja schreef:Een voorzichtige conclusie (althans voor mij)
* Een hond die niet treurt om zijn 'oude' baasje heeft het gewoon niet zo goed gehad als waar hij/zij het nu heeft...
Want een hond heeft wel degelijk in de gaten waar het thuis hoort, waar hij zich prettig voelt en met wie hij een band heeft.knip
Honden knappen zo op als ze in een groep zijn en hun natuurlijke gedrag kunnen uiten. Dan zal je idd niet zien aan een hond dat hij thuis en zijn baasjes mist, terwijl dat in een kennel wel naar voren komt want daar is het eenzaam, kil, niet gezellig en de aandacht is ook minimaal, ook al zien de verzorgers dat ook vast graag anders.
). Ze komt wel wat losser ondertussen, dat is wel fijn, mag ook wel na 1,5 jaar
Maar die zou ik ook zeker niet op met vakantie ergens anders naartoe brengen! Ze zitten altijd lekker thuis en er kan eigenlijk altijd wat geregeld worden met familie, dit jaar blijven het broertje van mijn vriend en zijn vriendin in ons huis in de tijd dat we weg zijn. Dan komt bange poes ook vanzelf los en komt bij hun op de bank zitten, ze kent hun ook al wel dus dat scheelt allemaal.
KiWiKo schreef:konijnen zijn wel wat andere huisdieren dan honden of katten

, nieuwe baan etc.
dieptriest