Hond heeft Spare-ribs gegeten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:50

De reden waarom het niet gegeven wordt en hoe er in dit topic over gepraat wordt is uit angst.
Want als hij misschien ooit eens die ziekte krijgt.
Een ziekte waar de kans bijna nihil is.
Dat je het niet geeft omdat je hond te vet wordt kan ik prima in mee gaan, maar niet de rede voor aujesky.
Dat is angst aanpraten aan elkaar.
En dat vind ik gewoon niet nodig.

Ik geef ze overigens zelf ook geen varkensvlees (op een een botje na dan) want ik het het dure vlees zelf wel op :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:56

bij BARFEN wordt er veel varkensvlees gevoerd,waarom zou je geen varken voeren?

ik kan me nog goed herinneren de BARF foto's op een ander forum,waar de honden aan de spareribs (rauw) lagen te kauwen :D

plus: -Rauwe botten met vlees bevatten vetten die rijk zijn aan essentiële vetzuren, vooral kip en varken.

Nikka

Re: Hond heeft Spare-ribs gegeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:59

Bij BARFEN wordt geen varkensvlees gevoerd. Ze zullen wel een lekker geitenribbetje hebben gehad.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:09

hmm is dat zo??heb even opgezocht en ze raden het af vanwege ziekte van Aujeszky..

nou mijn honden hebben al heel wat karbonaatjes rauw naar binnen gewerkt :9

en ook ander varkensvlees (alles wat restand is,of wat ik anders moet weggooien gaat in de honden ),de kans dat ze die ziekte krijgen is 100 x kleiner als dat ze een trap van een paard krijgen hier..(ik zit overigens helemaal niet in dat barf gedoe ,ik geef mijn honden kvv en daarnaast krijgen ze zo af en toe een kluif met vlees eraan...maar was niet van plan om halve kadavers in mijn achtertuin te gaan gooien :D )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:09

Dus omdat de kans nihil is, moet je het maar gewoon geven :? Ik snap die logica hier van sommige mensen niet.
De kans dat ik de ziekte van Lyme krijg van een teek is ook niet erg groot, moet ik daarom maar allemaal teken op gaan snorren en kijken wanneer het mis gaat?
Ik vind persoonlijk van niet, maar kennelijk zijn de meningen hierover verdeeld :P Er zijn zoveel verschillende soorten vlees die je kunt voeren, waarom zou je dan de proef op de som nemen en het risico lopen dat je net dat ene stukje varkensvlees (uit die 100.000en stukken vlees) treft waar wel sporen van de bacterie in zitten?

Ook al is de kans nihil, hij is er nog altijd wel :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:11

Dan mag je ook geen kip geven, er zijn honden die salmonella opgelopen hebben...De kans is nihil, maar is er wel....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:25

Waren dat honden die geen vlees gewend zijn Billy?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:27

Geen idee, maakt het verschil?
Het gaat er om dat ze er ziek van kunnen worden.
Net als van varkensvlees...
Trouwens, er zijn ook nog steeds honden die stikken in botten....ook ervaren barfhonden. Ook maar geen botten meer voeren dan?
Kom nou, je kunt niet alle risico's uitsluiten in het leven....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:53

Hmm, wat betreft de salmonella ga ik het nog even uitzoeken.
En ja, dat maakt verschil. Wat ik er tot dusver van weet is dat vleeshonden een lagere zuurgraad in de maag hebben en daardoor bacteriën als salmonella geen kans op overleven hebben. Een hond die brok gevoerd krijgt heeft een veel hogere PH waarde, waardoor de bacterie wel kans krijgt om zich te nestelen en de hond ziek kan worden. :)

Ziekte van ausjensky heeft niets met de zuurgraad te maken, die bacterie overleeft de lage zuurgraad namelijk gewoon.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:42

Nikka schreef:
Er schijnt wel salmonella onder honden voor te komen. Er wordt gezegd dat met name de brokkenhonden gevoeliger zijn voor salmonella omdat bij deze honden de pH waarde hoger is.

Tja had ik ook al eerder gemeld. :D

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:47

Dat zal niet erg zijn denk ik. Ik weet alleen dat je kippenbotjes niet mag geven, die splinteren namelijk...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:51

silverbrumby schreef:
Dat zal niet erg zijn denk ik. Ik weet alleen dat je kippenbotjes niet mag geven, die splinteren namelijk...

Even het topic globaal lezen zou wel handig zijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:58

Billy schreef:
Geen idee, maakt het verschil?
Het gaat er om dat ze er ziek van kunnen worden.
Net als van varkensvlees...
Trouwens, er zijn ook nog steeds honden die stikken in botten....ook ervaren barfhonden. Ook maar geen botten meer voeren dan?
Kom nou, je kunt niet alle risico's uitsluiten in het leven....

Mss even je dr in verdiepen best interessant :P In ontlasting van honden zit altijd zo'n 30% aan salmonella, ook bij brokkenhonden.
Een hond is dus prima in staat om een salmonella infectie op te lopen zonder er ziek van te worden, het zijn geen mensen immers.
Als je barft heeft je rauwe kip, geen varkensvlees! Zal je nergens tegenkomen op versforums en informatie sites.

Verders sluit ik me aan bij Xono;

XoNo schreef:
Dus omdat de kans nihil is, moet je het maar gewoon geven Ik snap die logica hier van sommige mensen niet.
De kans dat ik de ziekte van Lyme krijg van een teek is ook niet erg groot, moet ik daarom maar allemaal teken op gaan snorren en kijken wanneer het mis gaat?

Ik vidn het onverantwoord zoals er hier gekscherend wordt gedaan over de risico's van chocolade, vette gekruide en gebakken spareribs, of dit kenners zijn die nog nooit een gigantische vergissing hebben begaan.

Erg onnadenkend om deze dingen dan te gaan promoten! De kans dat het wel misgaat is aanwezig en groot, je zult mensen nog eens op verkeerde ideeen kunnen brengen dat wil je toch niet op je geweten hebben?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:03

Pardon?
IK voerde al jaren rauw toen jij nog dacht dat brokken goed waren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:17

Dat zeg ik Billy...mss je dr tóch eens echt in verdiepen en waar heb ik gezegd dat brokken slecht zijn? >;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:18

Chiqa schreef:
Dat zeg ik Billy...mss je dr tóch eens echt in verdiepen en waar heb ik gezegd dat brokken slecht zijn? >;)

Dat ik een andere mening heb, betekent niet dat ik me er niet in verdiept heb.
Maar goed, ik luister dan ook liever naar iemand die wel verstand van honden heeft :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:22

Gelukkig, het wordt weer gezellig :\

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:23

XoNo schreef:
Dus omdat de kans nihil is, moet je het maar gewoon geven :? Ik snap die logica hier van sommige mensen niet.
Ik vind persoonlijk van niet, maar kennelijk zijn de meningen hierover verdeeld :P Er zijn zoveel verschillende soorten vlees die je kunt voeren, waarom zou je dan de proef op de som nemen en het risico lopen dat je net dat ene stukje varkensvlees (uit die 100.000en stukken vlees) treft waar wel sporen van de bacterie in zitten?

Ook al is de kans nihil, hij is er nog altijd wel :j

nee........ volgens jouw visie, moet je dan maar niet meer in het bos gaan wandelen/rijden :) want er bestaat echt een risico dat je een teek oploot :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:25

@ Chiqa mijn honden stelen :D Het geven doe ik absoluut niet :) maar ze jatten heel wat af zo met zn tweetjes :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:26

Kiwiko: dat is voor mij geen optie met 2 honden. Maar ik heb wel de optie om wel of geen varkensvlees te geven :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:28

Sja, dat is ieder zn eigen keuze....
Mijn honden hebben het ook nog niet gehad, maar ik zeg niet dat ze het nooit zullen krijgen.
Wat ik een groter probleem vind, is dat ik gehoord heb dat honden wel eens "branderig"willen reageren op varkensvlees, en jeuk kunnen krijgen. Dat houdt me op dit moment meer tegen dan het varkensvlees op zich.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:34

KiWiKo schreef:
@ Chiqa mijn honden stelen :D Het geven doe ik absoluut niet :) maar ze jatten heel wat af zo met zn tweetjes :)

Dan ben je nog niet goed opgevoed door je honden 8-) Ik heb 2 Bassethounds hier rondlopen, jatten zit bij dit ras in de genen. Ik ken veel Bassethounds en ze doen het bijna allemaal. Ze hebben mij in de loop der tijd erg goed opgevoed. Niets op tafel laten liggen, alles achterop het aanrecht neerleggen, deur dicht bij de vuilnisbak enz. Gelukkig hoef ik geen kindersloten op mijn kasten zoals sommige anderen. Ik moet zeggen dat ze bijna nooit meer iets kunnen jatten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:39

kimmie261 schreef:
ik zit overigens helemaal niet in dat barf gedoe

Ik neem jou even als mooi voorbeeld :D

Als iedereen die geen verstand ergens van heeft, gewoon geen onwaarheden of halve waarheden zou willen verkondigen? Dan zijn de misverstanden zo de wereld uit! :Y)

Ik voer geen varkensvlees in mijn BARF menu, dit omdat Aujeszky misschien hier niet voorkomt, maar ik geen garanties heb over waar mijn leverancier zijn vlees vandaan heeft..

Billy schreef:
er zijn ook nog steeds honden die stikken in botten......

Die kans is m.i. zelfs nog kleiner dan dat mijn katten of hond andere gezondheidsproblemen krijgen door brokvoeding ;) En hoeveel doden vallen er door de geperste botjes die elke supermarkt en dierenwinkel verkoopt? :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:39

Moderatoropmerking:
Letten jullie erop dat de discussie hier ontopic blijft? Het is niet de bedoeling persoonlijk naar elkaar te gaan reageren

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:40

Nikka schreef:
Dan ben je nog niet goed opgevoed door je honden 8-)

Klopt, net zo goed als dat je je kinderen weghoudt van gevaarlijke stoffen (ook pinda's bijvoorbeeld) moet je er als baas voor zorgen dat je hond niks kan jatten wat gevaar oplevert.