Prachtige Tibeau is 15 juli ingeslapen.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Prachtige Tibeau wordt woensdag ingeslapen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:31

meid,

je bent zo geweldig sterk.
Tibeau kon zich geen betere bazin wenzen.
Wat mooi dat jullie alle leuke dingen konden doen waar Beau van hield.

Heel veel succes de komende tijd.
We staan altijd voor je klaar!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:33

Ach Yamcha...ik heb er eigenlijk geen woorden voor.
Wees trots op Tibeau, maar vooral ook op jezelf!

Inderdaad, je leven niet 'on hold', gewoon doorgaan, het verdriet en gemis blijft toch!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:42

Yamcha, sterkte de komende tijd. Je moet het verlies van je beste vriend verwerken.

Wat fijn dat het zo goed en ontspannen verlopen is. Wat kan sterven op het goede moment mooi zijn.
Ik heb zelf met terminale mensen gewerkt en de dood kan een zegen zijn.

Je zal de komende tijd nog wel veel aan Beau herinnerd worden. De pijn is nu nog scherp, maar hij wordt te dragen. En ooit zullen de mooie momenten met jouw Beau de pijn vervangen.

Sterkte

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:42

moedige beslissing.
sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:47

Dit was mijn ultieme geschenk aan hem.

Waar ik de kracht vandaan haal weet ik niet, maar ik zal het een volgende keer weer precies zo doen.......

Beau, ik hou van je. Denk aan me, waar je nu ook bent........

Until we meet again!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:48

Heel goed besluit, nu heeft hij een hondwaardig leven gehad en heb jij optijd besloten dat het genoeg is geweest voor hem en je hebt hem een lijdensweg bespaard. Daar mag je trots op zijn als baas! Toch blijft het moeilijk, heel veel sterkte! :(:)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:51

Yamcha schreef:
Dit was mijn ultieme geschenk aan hem.

Waar ik de kracht vandaan haal weet ik niet, maar ik zal het een volgende keer weer precies zo doen.......

Beau, ik hou van je. Denk aan me, waar je nu ook bent........

Until we meet again!

Fijn dat het zo goed is gegaan!
Nogmaals veel sterkte!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:52

heel veel sterkte met het verlies!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:57

Wat een moedig besluit. :(:) !!

Heel veel sterkte met het verlies.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:59

De hele dag leuke dingen doen, wat een prachtig cadeau voor Tibeau :j Yamcha, toen ik je verslagje las was ik onder de indruk van de kracht die jij gehad moest hebben om op zo'n mooie manier afscheid te nemen van je vriend. Je weet nu van jezelf dat je die ergens vandaan kunt halen, dat zal je hopelijk ook weer kunnen in je rouwproces :) Ik vind het echt heel knap en ontroerend hoe je het allemaal gedaan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:04

Dank je wel lieverd, wat een mooi compliment :+:

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:17

fijn dat het rustig en fijn ging, wat een moeilijke beslissing! heel veel sterkte!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:21

Yamcha schreef:
Dank je wel lieverd, wat een mooi compliment :+:

Is niks nieuws aan... heb je al eerder voor hem gedaan. Je hebt de kracht gehad om 'm in huis te halen, wat niet makkelijk was en waar hij je dankbaar voor is geweest. Nu ben je opnieuw sterk geweest en ondanks dat ik Beau nooit ontmoet heb en hem dus niet kende denk ik dat hij je nu opnieuw dankbaar is. Bij jou kon en mocht Tibeau zijn zoals hij was en zoals hij, binnen, éíndelijk, grenzen, wilde zijn. En zo is hij ook gestorven. Je hebt de eer aan de hond gehouden :j
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-07-09 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:42

Een stoere levendige vrolijke hond zoals Tibeau moet je laten gaan, als hij zijn levenslust niet meer kan uitoefenen.
Soms wil het kopje nog wel, maar kan het lijf het niet meer... Top van je, dat je dit kan.
Het mooiste moment in het leven, kan soms hetzelfde zijn als het moeilijkste.
Een beter geschenk dan dit had je hem inderdaad niet kunnen geven.

Dappere beslissing en heel veel sterkte.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:16

:(:) Liefhebben is loslaten.

Veel sterkte!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:54

Pff.. Wat ben jij sterk zeg! :(:)
Echt onwijs knap dat je voor hém gekozen hebt.
Onwijs veel sterkte, het zal nog even zwaar zijn, maar jullie komen er wel doorheen.. :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:33

Zit hier met tranen je tekst te lezen. Ik weet hoe zwaar het is, na 3 Duitsers te hebben moeten laten gaan maar je kan echt trots op jezelf zijn je hond een zo mooi en waardig einde te geven. :(:)
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 16-07-09 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:54

Yamcha,.. Ik heb gewoon tranen over me wangen lopen..

Beau is gegaan zoals hij was. Dapper...

Sterkte meis!
En voor je wederhelft ook!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:02

Yachma, ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je maatje. Ook hier wordt het niet drooggehouden. Wat fijn dat het einde van tibeau zo zacht is verlopen in de warme armen van zijn geliefde baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:10

Dank jullie wel.
Ik heb niet zoveel woorden nou, maar gewoon bedankt..........

Beau verdiende het gewoon zo :j hij vond het altijd heerlijk om in mijn armen te liggen. Hij was me zo lief............
Hij had geen keus, ik wel.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:43

Meid, wat zal het nu moeilijk zijn voor je :(:) !
Ook al ken ik jullie beide niet, was ik er helemaal ontroerd van. Je heb de juiste keuze gemaakt ookal voelt dat nu mischien niet zo.

Heel veel sterkte de komende tijd!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:48

Wat ontzettend moeilijk, maar een dapper en onwijs eerlijk besluit.. Wat een topbaas moet hij gehad hebben, en nog steeds heeft ie die!! Want jullie zullen hem nooit vergeten..

Hij was lief, jullie vonden hem lief en hij was jullie lief... Veel sterkte de komende tijd. Het is gek, héél gek om je liefste maatje nu voor altijd te moeten missen, voor definitief..
Knuffel!! :(:)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:04

oh Yamcha, wat heb je weer ontzettend mooi en ontroerend geschreven over het afscheid.
ik zit hier zowaar weer te janken ;(
nogmaals, heel veel respect voor het leven dat je deze fantastische hond gegeven hebt, en de kracht die het je gekost moet hebben om hem nu te laten gaan.
Tibeau had zich geen beter baasje kunnen wensen.
heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet :(:)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:32

Ik heb echt bewondering voor je kracht waardoor Tibeau een waardig afscheid heeft kunnen krijgen. Geen hysterie, maar juist een kalme laatste zucht. Het lijkt me echt wreed om 's ochtends beneden te komen en daar een lege kamer aan te treffen, ondanks dat je weet dat je het juiste hebt gekozen. Hoe is je partner eronder?

Ik vind het knap van je dat je toch al wat plannen hebt gemaakt om even weg te gaan. Ook dat lijkt me best belangrijk om alles te verwerken. Geniet ervan en verwen jezelf, dat heb je verdiend. Het lijkt me niet dat je ooit nog een Tibeau krijgt, maar wil je ooit weer een hond?

De kaars brandde fel, wel zo gepast. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:06

Wat fijn dat de kaars zo fel brandde, echt Tibeau zijn kaars! Steek hem nog maar aan 's avonds als je wilt........

Ja, er komt weer een hond. En weer een Duitse Herder. En weer een reu. En nee, zijn ballen gaan er niet af...... mijn hond is een macho.
Het zal een flinke zoektocht worden, want hij moet een waardige vaandeldrager zijn. Geen Tibeau, want er zal nooit meer een Tibeau zijn, maar een goede opvolger.
Hij zal zijn eigen mooie spullen krijgen, die ik weer met zorg zal uitzoeken, net als ik voor Tibeau gedaan heb........ ook hij krijgt spullen die hij écht mooi zal vinden.
Tibeau's halsband heb ik bewaard........ en als mijn volgende hond een waardige opvolger is krijgt hij die. Met een ceremonie, die ik dan zal bedenken. Maar eerst krijgt hij een andere band.

Na de vakantie ga ik op zoek. En ik zal een heel mooie hond vinden, bereid je daar maar op voor. Het zal weer iets bijzonders zijn, ik heb nu eenmaal een abonnement op bijzondere dieren.
En weer zal ik er zielsveel van houden, hem meenemen waar ik heenga, en hem een goed leven geven. En als het tijd is, zal ik ook hém een waardig einde gunnen.

Mijn liefste heeft het zwaar, ik geloof niet dat ik hem vaak zó heb zien huilen. Ik vind het heel verdrietig om te zien. Maar ook hij is er van overtuigd dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Pasgeleden vroeg iemand me of ik er wel aan toe was........ bedacht me toen dat dat nooit een vraag is geweest, het ging immers niet om ons. Het ging om Beau. Hij was er aan toe. En dan moet je doen wat je moet doen, tenminste dat vinden wij.

Weet je waar ik het op het moment het moeilijkst mee heb? Dat het zo schóón is....... ik mis de hondenharen, ik mis al het stof........
Het is moeilijk om beneden te komen, als er geen hond op je staat te wachten. Moeilijk om thuis te komen, want er is geen Beau die me enthousiast begroet....... ik mis hem.