Hey, wat een zeikerd idd hihii!! Maar zo te horen heb je er een flinke kluif aan (sorry, zal op houden met flauwe grappen

)
Supergoed dat je hem gewoon naar buiten 'sleurt' terwijl hij plast dat is even niet leuk maar voor hem ongemakkelijk waardoor hij beter kan begrijpen dat je dit niet wil.
Dat hij bij binnenkomst van enthousiasme gaat plassen is best moeilijk af te leren, zeker bij een jonge hond die gewoon zo blij is (in het asiel kwam er natuurlijk niet zo vaak leuke visite langs!

) maar daarin is het het beste echt gewoon strak negeren. Bij binnenkomst niets zeggen hond voorbij lopen, van hem wegdraaien (laat je bezoek ook nog niet gaan zitten want dan komen ze dichterbij (op ooghoogte hond) en dat is ook weer aandacht) en loop anders direct door naar de tuin ofzo.
Mijn honden mochten eerst ook niet in de tuin plassen (ik was bang voor stank/gele planten) maar toen ze het in huis deed had ik liever dat als ze dan een keer een klein plasje moesten het toch in de tuin doen. Dat doen ze nu, maar het komt niet vaak voor (met dit warme weer wel ietsjes vaker maarja dan drinken ze ook meer) (gevolg is trouwens wel dat je andere hond het ook gaat doen..). Het zal wel allemaal verkeerd zijn, maar ik blijf erbij, liever in de tuin dan op m'n tapijt of vloer! En het ik ruik niks en ook geen gele planten btw!
wij hebben helaas geen tuin/balkonmaar hopelijk duurt dat niet te lang meer wat we willen graag groter wonen en een flinkre tuin maar onze huidige woning staat al een jaar te koop zonder succes; dus we moeten nog ff geduld hebbenMaar goed, jullie staan dus in de tuin. En pas als de hond niet meer schuddekont (doet die van jullie dat ook? ik vinddat zo grappig bij boxers) dan kan het bezoek/jij tegen hem gaan praten. Dit moet je echt concequent volhouden want het is voor jezelf ook gewenning en je andere hond zal het misschien ook wel gek vinden (die kun je wel een aai geven maar beter is het om geen 'haaai' of wat dan ook te zeggen). Ik roep ook altijd heel enthousiast als ik thuis kom (dat is ook zo leuk aan een hond dat als je alleen thuis komt er altijd iemand vrolijk op je af komt) maar bij een enthousiaste-plasser kun je dat beter laten. Dus pas als hij rustig is dan zachtjes aaien. gaat hij weer door het dolle blijf dan rustig en negeer het anders weer. Het zal best een tijdje kunnen duren voordat hij dit afleert (zeker als je viste krijgt die het niet weten en enthousiast binnenkomen met allerhande verhalen) maar het is voor zover ik weet de enige manier die werkt.
we(ik, mijn vriend en mijn schoonouders; we komen allemaal op een andere tijd ons huis binnen
) negeren bij binnenkomst de hond en dat gaat harstikke goed; we begroeten de hond pas na enkele minuten als ze rustig zijn 
hij heeft in het asiel van enthousiasme 1 x geplast meteen en gisterochtend 1 x toen hij mee mocht gaan wandelen met mijn schoonouders; verder niet dus dat gaat harstikke goed 
Probeer anders in het begin ook best wat rust in te lassen. Als je veel visite krijgt, andere honden op bezoek (iedereen wil hem zien natuurlijk) is dat ook allemaal hardstikke spannend voor hem. Dat werkt het plassen weer in de hand denk ik. Hij moet nog aan zijn omgeving, jullie, de andere hond en alle andere dingen wennen. Voorheen was z'n wereldje maar klein natuurlijk. Niet om nu je agenda om te gooien hoor maar als het toch gaat regenen is een TV-avondje niet wat??
we hebben nog helemaal geen visite gehad; veel mensen willen wel komen maar heb gezegd dat de hond eerst goed moet wennen dus zondag komt eerste bezoek pas;;) of eigenlijk gaan wij daar heen (mijn werk= ik werk op een manege
)
dus dat is ook wel fijn dat het niet in zijn eigen omgeving dan druk is
de rest van het bezoek mag pas om de beurt komen om de paar dagen
ff alles rustig aan 
Ik vind de truc met het water ook best moeilijk. Maar het heeft bij ons wel gewerkt. Ik wist dat onze andere hond maar een paar keer per dag wat grotere hoeveelheden water in 1x dronk dus daarom durfde ik de bak best weg te zetten. Ze bleef namelijk maar langs die bak lopen en elke keer weer een slok nemen. Kan ook gewoon spanning zijn omdat alles nieuw is maar hij moet er natuurlijk geen gewoonte van maken (want na een tijdje ben je dat dweilen goed beu!)
Het lijkt er wel op dat hij jullie een beetje aan het uittesten is. Iets van tafel pakken enzo is natuurlijk uit den boze! Zorg dat je in het begin heel consequent blijft tegen je hond dan heb je er later alleen maar plezier van. Mijn andere hond probeerde ook vanalles uit (tot echt vals naar je bijten..) die kende het commando zit niet eens (geen enkel commando trouwens) en nu weet ze wat 'op je plaats' 'zit' en 'blijf' is, ook kent ze te termen 'koekje?' en 'eten' natuurlijk!!!

Het commando 'ga je mee uit' kun je ivm met het plassen beter even laten (of hem in de tuin aan de riem doen

)
hij pakte dat van tafel af omdat dat een knauwbot rawhide van mijn andere hond was die ik even van de gron had gehaald en op de tafel had gelegd
niettemin heb ik wel direct gecorrigeerd
andere spullen die op tafel liggen komt hij niet aanSucces met je nachtrust vanavond. En ik zou hem morgenochtend gelijk een wandeling van een uur geven en dan buiten ook lekker met hem spelen.