Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:42

Huertecilla schreef:
Hier rond en helaas ook ín de boerderij niet zeldzaam is:

http://www.vildaphoto.net/photo/2976
http://www.youtube.com/watch?v=4ye7R-Z3 ... re=related

Ze zijn snél, giftig en de grootsten bijten door leer heen. Onleuk.

hc

Bah, die hadden we in Turkije ook! Echt zo eng vond ik die. :o Een keer lag er ineens eentje in de woonkamer op de grond...
En heb er ook een keer onder de deur van de bovenburen zien kruipen, die dingen gaan overal onderdoor! Brr, krijg er nog de kriebels van. :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:11

Pluizebolpum schreef:
Maar kakkerlakken, nee...Ik heb al besloten niet beneden een nog nader te bepalen breedtegrens te komen, (Brazilie heb ik na een post hier al helemaal geschrapt als vakantieoord :P ) ik moet ze niet tegenkomen en al helemaal niet als ze groot zijn...

Dan moet je maar een keer met me mee naar Apenheul, dan help ik je van die angst af. Die sissende kakkerlakken (die overigens alleen sissen als je ze héél erg pest, maken ze een sis geluid door lucht door hun rugschild te persen, om af te schrikken) zijn écht mooi en écht níet eng.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:24

[LZP] > [BB]

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:37

Een paar jaar geleden woonde ik in Z-Spanje, de slangen vond ik niet zo eng, die lagen meestal stil in de zon. Maar... spinnen...ieuwwwwwwwww Er zat op een dag een flinke grijze spin voor mn wasmachine. Hij had van die vlezige pootjes met rode nopjes aan de uiteinden. Krijg nog de kriebels als ik aan dat beest denk!

Whinnylando

Re: Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:43

Ben trouwens ook bloednieuwschierig naar de beesten op de foto's van huertecilla maar durf ze niet te openen... Bang dat ik mn pc van schoot afgooi...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:56

astridelise schreef:
In de bergen in de Dolomieten een mega groot vliegend hert die recht op mij af kwam. Ik heb nog nooit zo hard op FlipFlops gerend.

Wij hebben ooit een verdronken exemplaar gevonden in een rivier in Frankrijk. Prachtig beest.
Toen we hem in de zon te drogen legden om mee te nemen, begon hij ineens te bewegen.

Daarna hebben we hem de rest van de tijd daar iedere dag weggezet (eerst in de struiken naast de tent, op het laatst aan de rand van de camping) en weer teruggevonden op dezelfde plaats in de voortent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:57

Giga kakkerlakken in mexico, jak!
Ben ook door de jungle gerend daar, vond alle beesten goor hahaha :D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:04

nina88 schreef:
Ik vond net dit plaatje op google.. Daar zijn de beestjes in NL niks bij :oo.. Mijn god, wat een eng beest!

Afbeelding

Das een kameelspin oftewel een camelspider. Staan bekend om mensen die reizen door de woestijn op een kameel aan te vallen en te bijten. Schijnen nogal aardig giftig te wezen :oo
Dit zijn er trouwens 2 aan elkaar.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:06

Holy sh!t wat een griezel!! Daar ga ik ook voor rennen hoor!
En dan moet je volgens mij nog hárd rennen ook want met zo'n grootte en zulke poten kan'ie vast nog hárd ook!

Oeh, even op camelspider gegoogelt.... da's niet mis, wat de beet van zo'n beest met je kan doen. Er zijn nog zeer kleurrijke soorten van ook.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:15

Er staan idd fijne onsmakelijke foto's van een beet van de kameelspin op google ja :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:15

aaaaaarrrrrrrrrghhhhhhhhhhhh :P :9 :P :9 :7 :7

Ik heb overal de kriebels nu, krabbel nu overal want ik voel alles jeuken, bah.

en die Camelspider, jeeeeeeeeeeeeeeeeezuuuuuuuuus wat een engerd, dan val ik zo dood neer hoor van angst, en dan die zweepschorpioen, jakkesssssssssss, dan ren ik heeeel hard weg hoor, ik blijf niet staan kijken.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:20

Ik ben heel lang geleden een keer tijdens een vakantie in Griekenland een schorpioen tegen gekomen, gewoon in een steegje ergens !! Ik vond 'm niet eng, wel stoer eigenlijk. Volgens mij wist ik op die leeftijd nog niet dat die beesten zo gevaarlijk waren, maar hij ging wel echt met die gifstaart omhoog enzo !!! }> Maar niet te dichtbij gekomen dus. Laatst zat er bij mij op stal ook een mega grote horzel, hij was echt zo groot als een hommel of nog groter !!! Dat vond ik wel een griezel, ik wil niet dat dat beest mijn paard steekt, maar als ie mij steekt ben ik aardig de sjaak denk ik, heb nl. een allergie voor insectenbeten (hele grote bulten en erg jeuk). Vroeger was ik als de dood voor wespen, maar die sla ik nu gewoon weg. Gewone, kleine huis-tuin en keuken spinnetjes vind niet zo eng, ik denk altijd maar : hoe eng moet dat kleine spinnetje zo'n groot gillend mens wel niet vinden ? :D Ik pak gewoon een wc-papiertje, beest weg en door de plee spoelen. En als ie net achter een kast kruipt, jammer dan. ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:32

Ragdollcat schreef:
aaaaaarrrrrrrrrghhhhhhhhhhhh :P :9 :P :9 :7 :7

Ik heb overal de kriebels nu, krabbel nu overal want ik voel alles jeuken, bah.

Echt he _O- hier ook GADVER xD
alsof er echt beesten tegen mijn benen aan kruipen :')
OPHOUUUUUUWWWWEN nu :+
dit is echt niet leuk _O-

oja, ik vind luizen vies. Wij hebben kipjes en laatst kwamen we erachter dat de kipjes luizen hadden, dus even goede schoonmaak beurt in het huge kippen hok, jemineeeee mijn moe en ik zaten onder. GETVER :r :r :r :r :r :r

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:40

Ik heb vroeger op een stal gestaan die naast een houtzagerij stond. (weet niet of dat iets er mee te maken had maar....) In de zomer liep het over van de kleine rode gepanserde beestjes. Bij elke stap die je zetten hoorde je ze kraken. Erug gore en enge beestjes. Weet iemand wat dit kon zijn?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:42

*schretch schratch* ophouden nu, nu jeukt het mij ook.

M'n broertje heeft een half jaar in Zuid Afrika gewoond voor stage. Liep er ook een keer een schorpioen door het huis waar hij toen was. Bleek dus dat de sufferd tot dan toe nooit z'n schoenen uitschudde voor'ie er in stapte maar vanaf dat moment dat'ie die schorpioen gezien had wel.
Ik zei al tegen em, dat weet iedereen die die kant op gaat toch, deed ik in Egypte nog! Ze hebben gewoon enge beessies daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:57

Bij ons is ook alles mega, wespen van minstens 5 cm lengte, mega dikke grote spinnen met ook dikke poten, larven van 2 cm dikte, minstens 8 cm lengte (volgens mij zijn dat larven van meikevers?) echt alles is hier megagroot en mega vies! :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 03:57

Francis schreef:
Pluizebolpum schreef:
Maar kakkerlakken, nee...Ik heb al besloten niet beneden een nog nader te bepalen breedtegrens te komen, (Brazilie heb ik na een post hier al helemaal geschrapt als vakantieoord :P ) ik moet ze niet tegenkomen en al helemaal niet als ze groot zijn...

Dan moet je maar een keer met me mee naar Apenheul, dan help ik je van die angst af. Die sissende kakkerlakken (die overigens alleen sissen als je ze héél erg pest, maken ze een sis geluid door lucht door hun rugschild te persen, om af te schrikken) zijn écht mooi en écht níet eng.

Ongetwijfeld, maar heb toch maar net Apenheul ook van mijn lijst geschrapt...

Die kameelspinnen dan! Wow...Die ga ik aan mijn moeder doorsturen als ze weer eens loopt te zeuren over megagrote spinnen...'Kijk mam, dát is groot' }>

Deze kwam ik in een ander topic ooit eens tegen: reuzepissebedden...Schijnen dol op Dorito's te zijn. :')
http://www.pastfoundation.org/DeepWreck ... tSnack.jpg
En grappig genoeg, al ren ik gillend de straat op bij een kleine kakkerlak, letterlijk, deze knullies vind ik dan weer wel schattig...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:22

sharoontje schreef:
Das een kameelspin oftewel een camelspider. Staan bekend om mensen die reizen door de woestijn op een kameel aan te vallen en te bijten. Schijnen nogal aardig giftig te wezen :oo

Een camelspider is ook een solifuga (zoals die haarskeerder) en die zijn niet giftig. Ze bijten zelfs niet makkelijk.
Die lelijke wond die je altijd ziet op google is overigens nep, die foto is van een andere insectenbeet of slangenbeet.

Die pissebedden zijn leuk!! Is eigenlijk een soort kreeftachtige lees ik.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:45

Gadver, hoe kun je die grote pissebedden nou schattig vinden...... BRRRR ik krijg er helemaal de kriebels van!!!
Ok, ze zien er niet gevaarlijk uit, maar wel ranzig. :=

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:55

Dat hier nog niemand een foto van een dikke spin heeft neergezet! :P Ik heb er wel eentje van een echte klassieke harige zwarte griezel, die was gezellig op de tafel gevallen (in Equador). Zal vanavond eens zoeken ;)

In afwachting hier ook eentje van een spin die haar web had geweven in een nationaal park in Queensland, precies boven het looppad naar de uitgang van een gebouwtje. Om te zorgen dat er geen argeloze toerist tegenaan liep hadden de rangers er 'caution - floor slippery when wet' bordjes omheen gezet. Waardoor een hoop mensen, zoals mezelf, er rakelings langs gingen zonder echt te kijken, tot dan ineens in een ooghoek.. Aaaaaah een joekel van een spin!! > 15 cm!!
http://farm1.static.flickr.com/59/15494 ... a2629f.jpg

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:12

oh jeetje ik heb overal kriebels nou, gatver die spin hierboven.
Ik zou ter plekke dood neervallen van schrik, ik ben echt dood panisch voor spinnen. En ik schrik me ook altijd kapot van die papiervisjes die hier op mijn werk overal zitten. Die grote pissebedden zijn echt van die prehistorische beesten volgens mij, wel cool maar toch ook wel eng.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:45

ieuwww ik krijg overal jeuk hahah!

Ik was met de hele familie op vakantie in turkije 5 jaar geleden. Mijn broertje en ik sliepen samen op een kamer. Het was al helemaal donker toen ik een groot beest zag.
60 treden opgerend om mijn ouders wakker te maken, mijn moeder heeft em int donker met een deken naar buiten gesmeten, we wisten niet wat het was..

Paar dagen later zal ze het zooltje van een schoen even rechtdoen, krijgt ze een steek, zit er een schorpioen in! We wisten toen ook meteen wat dat beest in onze kamer was.. yak!!
Ze heeft trouwens 6/7 uren aant infuus gelegen int ziekenhuis.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:49

Jawel, jawel, ik had een linkje van een golden web spider neergezet (volgens mij pag. 3) . Wij hebben in Singapore gewoond en de parken en overgebleven stukken jungle hingen helemaal vol met die engerds.

Verder vind ik eigenlijk niet zoveel eng. Die enrome kakkerlakken vind ik alleen maar grappig. Ik heb me regelmatig verbaasd over hun top snelheid.

In Singapore hadden wij ook gewoon een stel gekko's door het huis heen rennen. Ideaal tegen kruipend gedierte.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:45

Geen linkjes... FOTO'S!!!! *-:) *-:) *-:) Het is toch een creepy topic of niet! :D

En dan zullen we het in dit topic maar even niet meer over vakantiebestemmingen hebben. Als die reuzeduizendpoot van Heurtecilla al in Spanje voorkomt en sissende kakkerlakken al in ons eigen Apenheul... dan komen we nergens meer. :=

Weet ook nog goed dat ik tijdens een nachtexcursie in Costa Rica tegen een grote wurgboom aangeleund stond, gefascineerd te kijken naar een tarantula in zijn hol, dat ik een geknepen stemmetje achter me hoor: 'lief, kom eens hier?'. Dus ik stap weg bij de boom en zie hem wijzen naar de plek waar ik stond.... zit daar echt een MEGA wolfsspin! :x :x :x Echt is wist niet dat die dingen ZO groot konden zijn, hij paste niet eens op mijn hand! Denk dat het lijf zo'n 3 cm was en de poten meer dan 10 cm... per stuk! Stond ik dus bijna mee te knuffelen. :x

Plaatje:
Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:50

Wat wonen we eigenlijk in een veilig land hè..