Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:57

Heb niet het hele topic gelezen, maar herken wel wat je schrijft. Mijn zus heeft ook een pup en het huilen heeft haar ook wel nader gestaan dan het lachen. Terwijl het allemaal eigenlijk heel goed ging, maar het kost gewoon heel veel energie.
Wil dus even zeggen dat ik het niet raar vind, het zal er wel bij horen. Alleen zijn dat niet de vrolijke puppy-verhalen die je altijd hoort ;)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 15:44

Hm, was dit topic een beetje vergeten, maar hier dan toch even een update, alles gaat nu een stuk beter, en ze Groeit enorm :)

ze luistert vrij aardig, en kan tegenwoordig in het bos en op stal lekker loslopen.
Bedankt ook voor de reactie waarin gezegd werd dat ik de enige niet was, dat steunt wel zeker!

Heb trouwens wel nog een vraagje, misschien weten jullie dit?! Ze schrokt haar eten naar binnen (puppybrokjes, en dus klein) en kauwt er niet op, logisch vervolg >> het komt er net zo hard weer uit.. Lijkt me niet goed, maar wat nu te doen?! Mengen met grotere brokken?! Of even de dierenarts bellen?!

kohtje

Re: Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:46

Misschien geef je wat te weinig eten en schrokt ze zo.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:47

als je pup alles te snel opschrokt kun je dit meestal eenvoudig oplossen door iets van een kopje of schaaltje op zijn kop op het voer leggen zodat je pup eromheen moet eten. dan kan hij het niet wegschrokken, want dat is natuurlijk niet goed. Dat zou ik eerst eens proberen voor je ander voer probeert of de da belt, kan namenlijk goed zijn dat het zo is opgelost! :)

Wat super dat het nu zoveel beter gaat +:)+ zo zie je maar de aanhouder wint :)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 15:48

Ze krijgt echt wel genoeg :j Dat is de reden dus echt niet helaas.....

En ze krijgt haar brokjes al in dr kong, waar ze ze dus eerst uit moet halen, maar goed, zal het kopje ook nog eens proberen :) bedankt voor de tip.

En inderdaad, ben zelf ook Erg blij dat het nu zo goed gaat!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:49

Als het overigens niet werkt moet je wel iets anders proberen of de da bellen, want dat schrokken is niet erg goed. De kans op maagtorsie wordt daar geloof ik ook groter door.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 15:51

Ik was zeker ook van plan om de dierenarts dan even te bellen, de bruine boterham die ze zonet gekregen heeft blijft wel binnen, dus overgeven komt denk ik toch echt door het schrokken!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:53

Natasjaa schreef:
Ze krijgt echt wel genoeg :j Dat is de reden dus echt niet helaas.....

En ze krijgt haar brokjes al in dr kong, waar ze ze dus eerst uit moet halen, maar goed, zal het kopje ook nog eens proberen :) bedankt voor de tip.

En inderdaad, ben zelf ook Erg blij dat het nu zo goed gaat!

Mijn pup groeit ook als kool .
Gaat ook zitten op commando en kan op het veldje al loslopen .
Ik heb ook het probleem dat hij te snel zijn voer op eet .
Hierdoor heeft hij vaak de hik of komt het er net zo snel weer uit .
Te weinig krijgt hij inderdaad ook niet .

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:53

Ja dat zou goed kunnen idd. Overigens zou ik niet te vaak brood voeren, dat is niet zo goed, voor een keer kan het vast geen kwaad, maar dacht zal het even erbij zetten voor de zekerheid :)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 15:55

Wist er van, is met alles wat niet hondenvoer is, overdaad schaadt :j Maar bedankt voor de tip.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:02

Sommige puppen hebben idd dat ze te schrokkerig eten en daardoor spugen ze vaak alles weer uit.
En dat komt zoals jullie zelf al zeggen niet door te weinig voer, zit gewoon in het aardje van het beestje ;)

Je zou inderdaad kunnen proberen om iets van een mok of een bal in de etensbak te doen om te voorkomen dat ze te schrokkerig alles opeet. Mocht dat niet werken dan kan je ook gewoon het voer uitstrooien over de vloer. Dan moeten ze brokje voor brokje gaan pakken en zoeken.
Alle puppen die ik heb gehad en die te schrokkerig waren in het begin heb ik de eerste periode het voer verspreidt over de grond gegeven en ze schrokken nu geen van allen meer en krijgen netjes hun voer in een bak.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 16:05

Door dat ik het voer in de kong doe, verspreidt ze het zelf al over de vloer, maar blijkbaar werkt dit toch nog niet afdoende.... Althans, meestal gaat het wel goed, maar er zijn dagen zoals vandaag dat ze alles er weer uitgooit, tot gal spugen aan toe.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:23

Ik zie de laatste tijd wel veel pups die te weinig eten krijgen omdat op de zak staat hoeveel een pup zou moeten eten. Een pup eet in mijn ogen nooit te veel.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 16:26

Dat kan goed, maar Daar hou ik me allereerst al niet aan :) En bovendien groeit ze prima, en zegt de da precies het zelfde, ze ziet er super uit! Dus echt, ze krijgt Niet te weinig!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:32

Ik heb ook een pup in huis, maar heb nergens last van.

Ik heb een bench en een andere (speelse) hond. Dus wellicht is dat het verschil :)

Ik heb een afgezette tuin waar ze vele uren per dag in spelen, en speel zelf ook veel met haar. Maar het is voornamelijk de "oude" hond waarmee ze veel speelt en dus haar energie kwijt raakt!

's avonds als ik op bed ga, dan zit het puppenkind in de bench.... en heb nergens last van. Pup jankt nooit.

Als ik aan het werk ga zitten beide honden danwel in de bench, dan wel in de kennel(bij mooi weer).

Ik ga ook erg veel naar een vriendin van mij, en dan gaan beide honden mee. Zij heeft ook veel honden, en daar speelt het puppenkind mee.

Ik raad dus ook aan om veel met de pup te doen buitenshuis... ga naar een puppyspeelgroep. Naar een park waar veel honden zijn, en laat puppenkind lekker spelen.

Bij thuiskomst lekker in de bench en dan kan hij rusten.

Mijn pup stort zich ook op haar eten.. maar spuugt het niet weer uit... ach ze is in de groei, dus heeft het eten hard nodig :)

Edit: heb niet het hele topic gelezen, alleen 1e pagina!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 16:35

Dat blijk wel smokey17, want anders had je geweten dat het nu heel erg goed gaat inmiddels, en er met de pup op het schrokken na totaal geen problemen meer zijn :)