Kittens op bokt te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ris

Re: Kittens op bokt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:33

En daarnaast moet je blij zijn dat ze controleren.
Zo worden de mensen die hun dier verwaardeloose omdat dochterlief van 6 er niet meer naar omkijkt er tussen uit gepikt.
En inderdaad als je niks te verbergen hebt wat is er dan erg aan.
Ik stuur ook om de zoveel maanden fotos naar de kittenopvang waar mijn katten vandaan komen en ook naar de knaagdieren opvang waar mijn degoed vandaan komen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:52

ris schreef:
Moderatoropmerking:
Quote is verwijderd

Rustig, rustig.
Ik ben misschien wat anders opgegroeid maar houd wel degelijk van alle dieren. Ook de mensen waarvan ik weet dat ze regelmatig een nestje hebben houden van die dieren en genieten van dat jonge spul.
Amivedi bij ons in Friesland redelijk bekend heeft wel degelijk een kennismakingsgesprek en een bezoek na vier mnd. Het kennismakingsgesprek is overigens wel thuis.
Ik heb (verdorie) zelf met die mensen gesproken ivm een kat voor mijn ouders, dus van klinkklare onzin spreken is naar mijn idee not done. Ik schrijf hier niet iets wat niet waar zou zijn!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:56

Dat is 1 kittenopvang die dat heeft maar er bestaan er meer dan 1.
Dus als je geen kennismakingsgesprek bij jou thuis wilt en geen controle dan kies je een andere kittenopvang.
Hier in de buurt zit ook een kittenopvang waarbij je er percee 2 moest nemen dat vonden wij niks dus gingen we naar een andere kittenopvang.

Ik geloof je best over dat het bij die kittenopvang zo gaat maar het is niet overal zo dat bedoel ik met onzin.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:24

al die pretnestjes, ook als is het eenmalig frustreren me enorm. Zolang er jaarlijks zo'n 50.000 katten in het asiel zitten moet het aantal vooral niet aangevuld worden met pretnestjes. Ook al heb je een huisje, dat betekend wel dat er daarom geen plek is voor een asiel kat.

Ik kijk regelmatig animalrescue op animal planet. Daar hebben ze het er regelmatig over dat 1 kat verandwoordelijk kan zijn voor meer dan 10.000 nakomelingen (of was het 100.000 weet het niet meer zeker) haar kittens krijgen weer kittens en die krijgen weer kittens enz enz. Dus bezind eer ge begint.

Om de redenen die in voorgaande posts al genoemd worden zal ik nooit een katje van marktplaats halen.

Ik heb voor mijn x maincoon trouwens ook 150 euro betaald. Hij komt uit een kattenopvang. Voor een raskat vroegen ze een iets hogere bijdrage dan voor een normale kat om te voorkomen dat handelaren ze zouden kopen en winst zouden maken op marktplaats. Ze vroegen trouwens geen 150 euro, maar toen ik de lange lijst met dierenarts bezoeken zag in zijn paspoort leek het me redelijk om een hoger bedrag te geven. Was trouwens wel moeilijk om er maar met 1 weg te gaan, had er het liefst nog meer meegenomen. Ze hadden er een heleboel katten en deden echt heel erg hun best voor de katten, had het er wel moeilijk mee om er maar 1 'te redden'. Maar goed die van mij stond daar al bekend als kattenhater, dus kon moeilijk een 2e meenemen.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:46

bij voorbaad sorry ik heb niet het hele topic gelezen :o
maar waarom is een kitten zo erg?
heb je wel eens gezien hoeveel paardjes er gefokt worden en binnen 3 jaar te koop staan?
die eigenlijk voor eigen gebruik bedoeld waren maar na verloop van tijd toch wel erg veel tijd kosten en dus toch maar weg moeten?
is dat dan niet erg?

ik ben er ook geen voorstander van hoor, fokken moet je gewoon aan fokkers overlaten.
dat geld voor honden katten paarden en konijnen.
voor alle dieren dus gewoon.

ik heb een htk poes uit het asiel en een britse korthaar bij een fokker vandaan en die zijn allebei gelukkig geholpen.
ik heb een merrie die van een echte fokkerij(melkerij) vandaan komt.
en die zal nooit een veulentje krijgen :P (kan je een paard eigenlijk laten stereliseren?)
ik vind het trouwens wel sneu dat ze als maagd door het leven moet gaan hoor :+
maar een 3 jarige kopen is goedkoper dan er zelf eentje fokken en 3 jaar heel zien te houden en te onderhouden.
ik vind het onwijs lief hoor al die kleintjes, maar er zijn echt al teveel dakloze diertjes :j

ik hoop niet dat ik mensen beledig want dat is niet mijn bedoeling.
dit is gewoon mijn mening *D

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:54

Het verschil tussen de overbodige kittens en de overbodige paarden is dat een paard niet op straat wordt gezet en een kat wel. (of kom jij wel een zwerf paardjes tegen bij de supermarkt?)
En jij zegt al dat die eigenlijk voor eigengebruik waaren en de meeste mensen die een nestje fokken houden ze niet en zijn dat ook niet vanplan die vinden het gewoon schattig en zodra ze 6 weken zijn gaan ze op internet (ik heb ze zelfs jonger op internet gezien) en als ze met 8 weken nog niet weg zijn worden ze in de vuilnisbak of de sloot gedumpt. (weer een verschil met een paard een paard past niet in de vuilnisbak)
En dat is er dus tegen het fokken van al die nestjes mensen kunnen ze op een gegeven moment niet kwijt en dan gaan ze hups op straat.
Eigenlijk zou je eerst een vergunning voor het fokken moeten aanvragen en anders verplicht te moeten zijn om je kat te laaten "helpen".
Want een paar HTK katten per jaar zijn leuk voor de mensen die geen dure raskat willen maar het wordt gewoon te veel.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:13

heb je wel eens gezien hoe veel paarden er naar de slacht gaan?
en hoeveel handelaren er overvol staan?
ik schaf eerder een kat dan een paard aan.
dus een kat in het asiel heeft betere kanzen hoor.

ik vind gewoon dat je fokken aan fokkers over moet laten.
en dat geld voor alle dieren ook voor paarden ook voor lkatten.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:22

Daar ben ik het met je eens.
Alleen zijn er veel meer mensen die een nestje katten fokken dan mensen die een paard fokken en heb je met een nestje van je kat veel meer jonje dan bij je paard.
Maar inderdaad fokken moet je aan de fokkers overlaaten vandaar ook dat ik zeg er zouden fok vergunningen moeten komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:38

blij dat onze 8 geholpen zijn we hadden vorig jaar met alle nesten mee(toen ze niet geholpen waren :P) een stuk of 20 katten :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:45

Chiqa schreef:
Brainless schreef:
@Ikdoemaarwat,
Maar 85 E is wel een bedrag waarvan mensen toch snel denken, dan haal ik wel een kitten bij ons op de hoek.
De oudste 2 hadden ook speciaal (=duurder) voer nodig.

Dus jij vind €85 euro veel geld, hoe moet ik mij dan voorstellen hoe jij je kat onderhoudt? IK bedoel met enten, sterriliseren eo. castreren, ontwormen en choppen, kom je volgen smijn berekeing toch wel een stuk hoger dan die €85 euro :D
Hoe moet ik me dat dan voor me zien als jij dit al een hoop geld vindt?

Dat zeg ik toch niet????
Ik benoem de beweegredenen/denkwijze van veel mensen.
Mijn opa heeft gewoon een kater uit het asiel gehaald.
En hij was nog niet gecastreerd (moest zelf betaald worden), de enting was nog niet compleet en ook moest er nog mee betaald worden aan het chippen. Dus ik snap dat mensen (in het algemeen dus, en niet ikzelf) sneller een gratis katje ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:05

Brainless schreef:
Dus ik snap dat mensen (in het algemeen dus, en niet ikzelf) sneller een gratis katje ophalen.

En nu weer mijn vraag;

Chiqa schreef:
Dus jij vind €85 euro veel geld, hoe moet ik mij dan voorstellen hoe jij je kat onderhoudt? IK bedoel met enten, sterriliseren eo. castreren, ontwormen en choppen, kom je volgen smijn berekeing toch wel een stuk hoger dan die €85 euro
Hoe moet ik me dat dan voor me zien als jij dit al een hoop geld vindt?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:24

chiqa,denk niet dat het nut heeft de vraagstelling opnieuw te lanceren,ze geeft aan dat ze de algemene denkwijze van de meeste mensen bedoeld....

zij heeft er wel 85 voor over....de meeste overige (vaak niet-dierenkenners) niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:04

Laat ik dan zo zeggen waarom zou een ander het duur vinden, hoe moet ik me dan de rest van de verzorging dan voorstellen ;)

...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:06

Het feit dat je geen 85 euro wil betalen voor een rasloze kat wil toch niet zeggen dat je dat financieel niet op kan brengen.

Iedereen weet dat er 's zomers duizenden nestjes gratis aangeboren worden en dan is zo'n bedrag vragen voor een rasloos kitten niets meer en niets minder dan broodfok en daar werken de meeste mensen simpelweg liever niet aan mee.
Dit soort prijzen vragen de meeste asiels niet eens voor kittens....

De smoes dat mensen die dit soort fantasiebedragen ook de dieren beter zouden verzorgen komen normaal alleen van mensen die er lekker aan verdienen. ;)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:53

Ik wil je toch even verbeteren ThePast03 jij zegt dat de meeste asiels minder vragen.
Ik heb bij de aanschaf van mijn nieuwe kat naar bijna elk asiel in nederland of belgie gekeken en er zat er meestal maar een enkele tussen die minder voreg over het algemeen is het ongeveer 100 a 120 euro.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:55

ThePast03 bedoeld de particulieren broodfokkers....die vragen namelijk rustig 150 euro voor een kitten omdat ie wel gekruist is van 2 hele speciale rassen (yeah right....)

en ja 150 euro voor een vuilnisbakkie is duur :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:58

Moderatoropmerking:
Mensen, een pittige discussie is prima en het gaat hier verder over het algemeen netjes, toch heb ik er een persoonlijke aanval uit gehaald en vraag jullie om verder netjes en niet aanvallend verder te discusieren.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:19

ikdoemaarwat schreef:
ThePast03 bedoeld de particulieren broodfokkers....die vragen namelijk rustig 150 euro voor een kitten omdat ie wel gekruist is van 2 hele speciale rassen (yeah right....)

en ja 150 euro voor een vuilnisbakkie is duur :j

Oke ik dacht dat ze bedoelde de asiels.
Maar inderdaad 150 euro voor een vuilnisbakie van een particulier is veel ik betaal liever 150 voor een vuilnisbakie uit het asiel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:20

juist idd :j
dan weet je tenminste zeker dat ie netjes alles gehad heeft :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:28

ris schreef:
Ik wil je toch even verbeteren [*olduser*] jij zegt dat de meeste asiels minder vragen.
Ik heb bij de aanschaf van mijn nieuwe kat naar bijna elk asiel in nederland of belgie gekeken en er zat er meestal maar een enkele tussen die minder voreg over het algemeen is het ongeveer 100 a 120 euro.

Kittens zijn over het algemeen een stuk goedkoper, logisch ook anders zou ook het asiel zijn kittens niet meer kwijtraken.
Als ze al wat meer kosten is het vaak inclusief castratie op oudere leeftijd.

Moet er wel bij opmerken dat er een groot verschil zit tussen de echte asiels en die zogenaamde opvangstichtingen, die laatste willen soms ook behoorlijke bedragen vragen....

Voor volwassen katten betaal je hier rond de 85 euro, maar voor dat bedrag is de kat dan wel gecastreerd, volledig geënt ontwormd en heb je korting op alle dierenartskosten in de toekomst.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:37

Wij hebben 12 jaar terug ook een nestje met kittens gehad van onze HTK poes, een aantal zijn naar familie en bekenden gegaan en we hebben er zelf 2 gehouden waarvan er later 1 is verdwenen.. Ik heb moeder en dochter nog steeds. :+:

Ik ben het er mee eens dat pretnestjes niet goed zijn.. Onze kat is hem toen gesmeerd ( echt een bliksemsnel spook is het :') ) en ze kwam na 3 dagen pas terug..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:37

ik geef de TS 100% gelijk, maar helaas is het een hopeloze zaak. Ik heb hier thuis 1 kat lopen, en op mijn weide 2.

Mijn eigen huiskat is komen aanwandelen op mijn vriend z'n werk. Beest zat onder de wondjes, was doodziek, heeft 2 misvormde achtervoeten en een blind oog. Beestje dat dus niemand zou willen opvangen, we wilden haar naar het asiel brengen omdat ik enorm allergisch ben voor katten, maar daar hebben ze me gezegd dat ik haar beter direct kon laten inslapen want niemand zou haar willen. Dit hebben ze mij in 4 asielen gezegd.

Dus heb ik haar meegenomen naar huis! En ja, elke dag slik ik pilletjes en neem ik zalfjes voor de gevolgen van mij allergie, maar de kat zit tenmiste goed!

Omdat ik vaak last heb van muizen in mijn hooi, was ik op zoek naar een kat of 2 om lekker op de wei de muizen te vangen. Ja, ik kon kittens gaan halen uit 1 of anders 'ongewenst' nestje, maar ik heb besloten 2 oudere gesterriliseerde kattinnen te nemen vanuit een opvang. Beide dames zijn ouder dan 4 jaar en leven zich onwijs uit op de wei! Sindsdien heb ik weinig tot geen muizen gezien, en ja, als mijn dierenarts komt voor de paarden komt ze ook voor de katten!

Vorig jaar hadden wij een nestje van 4 katjes van de kattin die op de wei rondliep (niet 1 van mij), en op een dag was de gemeente ze komen ophalen om ze te steriliseren maar ze hebben ze nooit meer teruggebracht... Geen idee waar ze naartoe zijn... Ze hebben het nooit willen zeggen.

Maar van die mensen die 15 katten in huis hebben, niet gesteriliseerd en die maar laten kweken, daar rot ik dus van!!! En het wordt nog erger als ze er echt veel geld voor gaan vragen, als ze er uiteindelijk niet vanaf geraken dumpen ze ze maar en van het ene komt het andere.

Ik zit er niets mee in om geld te betalen voor een kat, maar het moet wel terecht zijn!

Ik denk dat mensen er gewoon niet over nadenken over wat er met een teveel aan katten gebeurd. Niet met katten alleen, ook met honden...

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:10

ThePast03 schreef:
Het feit dat je geen 85 euro wil betalen voor een rasloze kat wil toch niet zeggen dat je dat financieel niet op kan brengen.

En toch is het voor mij altijd de reden om tegen mensen te zeggen dat ze maar ergens anders een kitten moeten zoeken ;) Ik vraag ook 85 euro voor de kittens die ik plaats, de kittens zijn dan: 3x Ontwormd, Ontvlooit, 1x Ingeeint, Gechipt, In het bezit van een Paspoort en Nagekeken door de dierenarts.
Als mensen niet eens bereidt zijn dat bedrag te betalen om een kitten een gezonde start te geven dan vertrouw ik het niet, dan hebben ze er waarschijnlijk niet goed overna gedacht over alle kosten want zelf zouden ze evenveel of mischien meer kwijt zijn. Ik denk ook echt dat dat soort mensen minder snel naar een dierenarts zouden gaan vanwege het geld.
De kittens worden ook altijd met een adoptiecontract geplaatst, waarin staat dat de kitten voor de leeftijd van 5/6 maanden gecastreerd moet worden omdat het niet toegestaan is met de kat/poes te gaan fokken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:13

simone_1986: hoe controleer je dit dan?
en als ze zeggen dat het een ongeluk was ? (poes ontsnapt enz enz)

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:27

Ik heb elk half jaar contact met de nieuwe baasjes. De nieuwe baasjes melden dan ook altijd wanneer hun kitten gecastreerd wordt, ik ga vaak ook nog een keer langs bij de nieuwe baasjes en de kittens en dan kan je vaak zien dat ze inderdaad geholpen zijn. Mocht ik het niet vertrouwen bel ik de dierenarts op waar ze geholpen zouden zijn. En ik heb daarom ook expres in het contract gezet dat ze voor 6 maanden geholpen moeten worden, omdat de meeste poezen pas met 7 maanden echt vruchtbaar zijn. Zodat je het minste kans hebt op oeps nestjes.
En mischien zal het best een keer gebeuren, ik heb ondertussen al zoveel kittens geplaatst.
Maar door het in het contract te zetten probeer ik dat toch te voorkomen, want er zijn al genoeg kittens ;)
En het is gelukkig ook vaak zo dat mensen die hier een kitten adopteren zelf al doorhebben wat voor problematiek er ondertussen al is, nu iedereen zomaar nestjes gaat fokken.
Laatst bijgewerkt door simone_1986 op 23-06-09 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt