Twee weesjes, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Twee weesjes, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:45

Als ik 2 dagen later bij mijn DA aan zou komen zetten om kittenmelk te halen kreeg ik er zelfs nog een flinke uitbrander bij waarom ik niet eerder gekomen was ook := DA is altijd bereikbaar, maar ik gok dat moeders bang is voor extra kosten ivm een feestdag...

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:51

Nickeltje, bedankt!

Ik zal het topic laten sluiten. het heeft namelijk geen zin zo. er zijn écht mensen die hier meeleven, maar het meeste commentaar heb ik persoonlijk niets aan.

helaas dat het zo af moet lopen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:56

nou, je vraagt om hulp
die geven we je ook, en dan word er niks mee gedaan, en gewoon andere melk gegeven
je zegt dat jullie het beste voor hebben met de kittens, en slepen ze zelf mee naar huis, maar is het belangrijkste bij zulke kleintjes niet om ze de juiste voeding te geven???

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:57

Dat is zo Lynn_Nikita, maar als de TS er niks meer doet dan houd het toch gewoon op.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:59

Ik ben het met TS eens, TS word finaal de grond in geboord terwijl toch al tig keer gezegd is, ook middels modopmerkingen dat het niet meer terzake doet, en dat TS er niets aan kan doen, dat haar moeder het voor het zeggen heeft.

Vind het aan de ene kant nobel hoe mensen begaan zijn met de diertjes, maar aan de andere kant vind ik het misselijkmakend hoe jullie hier een jong meisje de grond in aan het boren zijn.
Echt misselijkmakend. Bokt op zijn best :r

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:00

Ja, maar ik vraag hier voornamelijk om hulp als; het over het buikje wrijven, evnt. eigen ervaring met zo'n soortgelijke situatie e.d.
dat ze melk ometen hebben begrijp ik maar ik ga het niet nog 100x herhalen..

mijn moeder heeft ze mee genomen omdat ze anders nu wss al dood waren geweest. beter iets dan niets!

mensen, op alle opmerkingen omtrend de voeding reageer ik niet meer... heb het nu vaak genoeg herhaald lijkt mij. ben je het er niet mee eens (wat ik vast zal begrijpen) reageer dan maar alsjeblieft niet meer. ik heb niets aan al die reacties die naar mn hoofd worden geslingerd..

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:01

Waarom wil je moeder ze dan niet afstaan aan iemand die er ervaring mee heeft en alles al klaar heeft staan ? mischien is het zelfs mogenlijk om een zogende poes te vinden die de 2 kleintjes kan adopteren.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:01

Crossmonster, DANKJE!!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:01

Nja je moeder had ze beter kunnen laten liggen := nu gaan ze langzamer en pijnlijker dood als je niet heel gouw naar de DA gaat.

Maar je kan er niks aan doen, weet ik nu ook wel :) vind het alleen erg jammer!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:02

Heb je trouwens de mogelijkheid om aan een euh reiskist oid te komen? of hoe dat ding ook heet :+ dat is wellicht ook een betere plek dan een hamsterkooi. En heb je misschien ook waterkruiken ipv een pittenzak? dat je die gebruikt met een handdoek erover? en zou je evt aan een warmtelamp kunnen komen? Als je die dingen allemaal zelf niet hebt even bij de buren of vrienden etc vragen?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:07

reiskist kunnen we eventueel nog wel aankomen denk ik, maar wat ff de vraag, wat is het verschil met een hamsterkooi? is een ruime hamsterkooi(met zo'n plastic kap met tralies alleen bovenop), liggen nu schone lappen in lekker warm allemaal en aan 1 kant hebben we er een handdoek overheen gedaan voor zowel een donkere als een lichte hoek. we hebben ook warmwaterkruiken, is dat beter(wij dachten nageltjes, en warmwaterkruiken?:P)? stop ik die er zometeen in;)
warmtelamp, kan ff kijken, denk dat dat lastiger wordt..maar ik ga er iig ff achteraan...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:08

Bokker zijn wel de meest dramatische mensen die ik ken :+ jeetjemina.

Wat ik wel nog steeds een goed aanbod vind, is dat er een aantal mensen al in de startblokken staan om melk te gaan brengen.
Dat mag toch wel van je moeder?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:11

ehm, tja, zal vast mogen, maar die mensen wonen allemaal niet erg in de buurt.. wat ik zo heb gezien, brabant, zuid-holland enz. en dn is twente wel wat ver....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:15

Misschien is er via via wel iemand te vinden?

Welke hoek van Twente woon je?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:18

Kaatje77 woonde toch in de buurt dacht ik?

kaatje77 schreef:
Fijn dat ze nog leven.

Misschien heb je hier iets aan: [BB] Het verhaal van Bikkel.........

Ik woon ook in Twente en ik kan mijn DA dag en nacht bellen en die zet dan een pak kittenoplosmelk klaar, kost +/- 15,= en je bespaard een hoop ellende. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:40

Nikki__ schreef:
Floran schreef:
.

@ crossmonster: dankje, je begrijpt het idd! topic heb ik laten lezen, maar beslissing blijft. ze heeft écht het allerbeste voor met deze beestjes, maar ze zijn niet van ons, zullen dit ook niet worden en om er dan nu al meteen zoveel geld voor uit te geven, gaat gewoon niet, tenzij het écht moet (ja, melk moet ook, i know, maar leg je er aub bij neer)

Deze opmerking, ts, schiet bij mij écht het verkeerde keelgat in.
We doen een hoop om je informatie te geven en hier zet je , in feiten, even rustig neer dat het niet zo veel uit maakt als ze dood gaan? Omdat je het géld er niet aan uit wil geven?
Arrgh..!

En dan nog iets...de prijs vande kattenmelk zal \vandaag dezelfde prijs hebben als morgen dus begrijp niet echt waarom ze niet even heen en weer rijden.
Voor het geld maakt dat dus niets uit/

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:57

Floran schreef:
reiskist kunnen we eventueel nog wel aankomen denk ik, maar wat ff de vraag, wat is het verschil met een hamsterkooi? is een ruime hamsterkooi(met zo'n plastic kap met tralies alleen bovenop), liggen nu schone lappen in lekker warm allemaal en aan 1 kant hebben we er een handdoek overheen gedaan voor zowel een donkere als een lichte hoek. we hebben ook warmwaterkruiken, is dat beter(wij dachten nageltjes, en warmwaterkruiken?:P)? stop ik die er zometeen in;)
warmtelamp, kan ff kijken, denk dat dat lastiger wordt..maar ik ga er iig ff achteraan...

tja ik weet niet een hamsterkooi is een hamsterkooi en een reiskist is voor katten :+ en ik volg het verhaal van bikkel en kaatje77 die doet puik werk met een reiskist en kruiken! zeker de moeite waard om eens in dat topic te kijken kun je nuttige dingen uithalen en is tevens erg leuk om te volgen!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:06

ja, ben al een heel eind met lezen in dat topic idd;)
hamsterkooi is idd hamsterkooi, maar opzich gewoon goede ventilatie, toch mooi tochtvrij en lekker warm;) maar ik kan ook wel achter een reiskist aangaan hoor;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:19

crossmonster schreef:
Ik ben het met TS eens, TS word finaal de grond in geboord terwijl toch al tig keer gezegd is, ook middels modopmerkingen dat het niet meer terzake doet, en dat TS er niets aan kan doen, dat haar moeder het voor het zeggen heeft.

Vind het aan de ene kant nobel hoe mensen begaan zijn met de diertjes, maar aan de andere kant vind ik het misselijkmakend hoe jullie hier een jong meisje de grond in aan het boren zijn.
Echt misselijkmakend. Bokt op zijn best :r

haar leeftijd staat hier nergens vermeld, en of ik nu thuis woonde of niet, als mijn moeder geen melk wilde halen, regelde ik het zelf wel!!
En wreef haar meteen onder de neus dat als ze die kittens meeneemt om te helpen, dat ze dan ook moeite voor moest doen, bv dus goede melk halen

er zijn verschillende aanbiedingen geweest, en mensen die gevraagd hebben waar ze woont
Ook is gezegd om eens een asiel te bellen, of bv een kattenopvang, dan kunnen ze in elk geval voor een dagje vooruit en dan morgen naar de dierenarts om de melk te halen

Waarom wil ze morgen eigenlijk gaan, ivm pinsteren en de extra kosten??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:22

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij niet van waarde voor het topic om reacties van anderen van vóór mijn vorige opmerking te gaan quoten en opnieuw van commentaar te voorzien.
Graag relevant en on-topic reacties.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:25

wat ik ook heb gedaan, advies van een belgische da. is kittenbrokjes malen tot het kruimeltjes zijn, dat in het flesje doen met kittenmelk en uitgekookt water(zeer belangrijk) en dat geven aan de kitten, dat gaf ik mijn kitten toen ze bijna 4 weken oud was

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:30

patserke schreef:
wat ik ook heb gedaan, advies van een belgische da. is kittenbrokjes malen tot het kruimeltjes zijn, dat in het flesje doen met kittenmelk en uitgekookt water(zeer belangrijk) en dat geven aan de kitten, dat gaf ik mijn kitten toen ze bijna 4 weken oud was

Topic even doorlezen, kittens zijn 9 dagen oud :)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:37

ja, achteraf gezien, (na nog ff keer goed navragen) waarschijnlijk morgen 14 dagen.. scheelt dus weer een paar daagjes.

kattenmelk wilde ik eigenlijk niet meer op reageren, maarja, ivm pinksteren wordt het toch al weer een stuk duurder!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:39

Als afstand het beroerdste is, wil ik de kleintjes nog wel komen halen bij je...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:41

@crossmonster,
dat weet ik maar, toch als ze het overleven tot dan!

er zit denk ik niks anders op dan wachten op morgen toch voor de melk!
ik denk niet dat er meer tips gegeven kunnen worden