Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:22

Mijn kippen eten ook volgroeide muizen,vinden ze heerlijk!
Ik heb laatst ook een nestje kale babymuisjes gevonden,ik heb ze 1 voor 1 geplet met een baksteen.
Klinkt heel cru maar ze zijn dan in 1 keer dood en de kans dat de moeder ze weer vind en accepteerd is heel klein(ik had het hele nest al kapot gemaakt).
Verder vind ik dat ik ze beter gelijk snel dood kan maken dat dat ze later vergiftigd worden want ik heb ook gif liggen.
Eerst was ik er ook tegen maar als je een keer een ratteplaag gehad hebt en meer voer kwijt bent aan de ratten dan aan mijn konijnen en kippen dan moet je toch wat.
Daar komt dan ook nog bij dat ratten en muizen ziektes over kunnen brengen,het is toch echt ongedierte.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:28

Jak, ik had gister ook een nest in mijn kast. Drie baby's en de mamma. Dat ik keek zag ik mamma de baby's nog een poging doen om ze te redden. Maar ik heb hier mijn vriend voor, de muizenmoordenaar. Heel erg zielig, maar kleine muisjes worden groot. En ik vind ze ook zo ontzettend smerig om tegen te komen. Helaas zijn deze muisjes in een emmer met water terrecht gekomen, ik heb nog een poging gedaan om ze te redden. Maar iedereen verklaarde me voor gek. Ja, hebben ze ook gelijk in, als ik ze in het land vrij laat, zitten ze zo weer in de stal. Ook gelijk maar weer gif neergezet, want de rat heb ik ook al in mijn boks gehad. Nou dat is helemaal smerig.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:40

Dabo schreef:
rockwitch schreef:
Ik zet ze in ieder geval achter in de strostal uit en dan hoop ik dat ze het goed gaan doen. In de stal zitten geen natuurlijke vijanden, ze moeten alleen wat voorzichtiger zijn als ze naar buiten gaan.

Nobel streven, maar wat gebeurt er vervolgens? Na een paar maanden zit je met een muizenplaag op stal... Want ze hebben geen natuurlijke vijanden, eten zich te pletter, en fokken er rustig op los. Ik hoef je vast niet te vertellen hoe snel dat gaat bij muizen.. :D

Nou ja ik denk dat deze 2 bij ons niet meer zo'n verschil maakt, we hebben al zat muizen, dus dat zullen we echt niet merken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:01

ik help het je hopen..

mijn kippen hebben vandaag een jonge rat om zeep geholpen.
Ik had gevoerd en meteen kwam ie aanlopen, was wel al verwakt van het een of ander en die kippen begonnen toch op hem in te hakken.. was wel sneu hoor maar wat al eerder gezegd is, ze slopen alles en de ratten grijpen ook mijn kuikens, dat gaat me toch wel een beetje ver...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:05

Ik vond gister ook nog een uitgedroogde muis in mijn lege voerton, daar wilde ik wat indoen, maar deed hem toch even ondersteboven en toen rolde dat beestje eruit. Die was er schijnbaar in gevallen ofzo, en die ton is gewoon van glad plastic en hoog, dus dat beest kon er niet meer uit, heb er niks van gemerkt anders had ik hem natuurlijk gelijk eruit gehaald. Toch wel sneu, beestje is verhongerd of uitgedroogd. Maar ja die ton gebruik ik 's zomers niet, alleen in de winter voor de penen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:11

Polly schreef:
ik help het je hopen..

mijn kippen hebben vandaag een jonge rat om zeep geholpen.
Ik had gevoerd en meteen kwam ie aanlopen, was wel al verwakt van het een of ander en die kippen begonnen toch op hem in te hakken.. was wel sneu hoor maar wat al eerder gezegd is, ze slopen alles en de ratten grijpen ook mijn kuikens, dat gaat me toch wel een beetje ver...

daarom gebruik ik dus geen gif. de muizen/ratten worden slomer en dus makkelijker vangbaar. maar straks heb ik een zieke poes/kip of hond. en wat denk je van de roofdieren die de muizen weer eten?!?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:17

vond toevallig ook een tijdje terug een feutus of egt net geboren muisje op mijn kamer, dag ervoor de papa, allebij dood. Mijn kat was de dader... Maar jah, de muis mogt blij zijn dat die al dood was gezien hij tussen mijn voeten lach, en dat is niet bepaald de hemel ahahaha :P

Nee ik weet niet wat ik in jouw situatie zou doen. Egt 1 dag enzo, weggooien denk ik, of gewoon doodmaken of mijn killerpoes halen. Maar als ze al haartjes enzo hadden dan zou ik naar de dierenambulance gaan in de buurt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:31

maar ja wat zou een dierenambulance doen? Vraag me wel eens af of die ze niet gewoon op de hoek van de straat weer los laten. Maar goed ben gebeld, de muisjes doen het goed, zijn actief, eten goed en wassen zichzelf ook gewoon. Ze zitten zelfs af en toe in de tunnel (is een hok met een tunnel naar boven) halverwege, dus ze proberen ook al omhoog te komen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:33

dat is inderdaad het risico maar dat is dan maar zo, eens een rattenplaag gehad en 1x is meer dan genoeg!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:37

verzuipen die beesten. Brengen alleen maar plagen over.
Als je ze had laten liggen, dan waren ze groot geworden. Binnen paar maanden fokken ze al. En die jongen ook binnen paar maand. En voor je het weet heb je een plaag.

Ik vind muizen ook hardstikke schattig. Maar je moet realistisch blijven.

Naar de opvang brengen kun je doen. Slaan zij ze wel dood en voeren ze aan de vogels :)

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:39

Muisjes zijn leuk joh! Alleen ratten niet. :+
Ik zelf zou ze nooit doodslaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:39

Nou ja mensen brengen ook ziektes over, gaan we die dan ook verzuipen.

Oh ja ik weet het mensen mag je niet met muizen vergelijken, maar ik doe het toch. Ook muizen hebben gevoel, ze hebben hersens, een zenuwbaan en zenuwtjes door hun hele lijfje, dus ze voelen pijn, ze stikken ook als je ze verzuipt.
Mensen zijn ook met teveel voor de aarde, maar ja ik zie hier nog niemand verzopen worden omdat we een plaag zijn.
Maar goed ik denk niet dat deze discussie verder hier gevoerd moet worden, dus ik zal me verder inhouden.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:44

rockwitch schreef:
Nou ja mensen brengen ook ziektes over, gaan we die dan ook verzuipen.

Oh ja ik weet het mensen mag je niet met muizen vergelijken, maar ik doe het toch. Ook muizen hebben gevoel, ze hebben hersens, een zenuwbaan en zenuwtjes door hun hele lijfje, dus ze voelen pijn, ze stikken ook als je ze verzuipt.
Mensen zijn ook met teveel voor de aarde, maar ja ik zie hier nog niemand verzopen worden omdat we een plaag zijn.
Maar goed ik denk niet dat deze discussie verder hier gevoerd moet worden, dus ik zal me verder inhouden.

Uiteraard brengen mensen ook ziektes over. Maar die schijten niet tussen jouw eten danwel tussen het eten van je paard of andere dieren hun vreten. Mensen brengen geen ziektes over op andere dieren. Muizen wel.
Muizen vreten alles kapot. Vernielen wat er te vernielen valt. Mensen over het algemeen niet.
En daarbij planten ze heel wat sneller voort dan mensen. Met alle gevolgen van dien. Binnen no time heb je een enorme plaag. Alles stuk. En een zeer groot risico op ziektes.

Ik ben groot dierenfanaat. Eet geen vlees.
Maar met deze dingen ben ik realistisch.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:49

Is ook zo, maar in mijn ogen heeft elk wezen een recht op een leven, dus ik zal nooit een dier wat niet ziek is of lijdt dood kunnen maken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:51

ik ook niet :n Vergeet dat kleine onderkoelde muisje van me nooit weer :n Hij leek dood, maar zn bekkie ging steeds open en dicht. was 2 cm groot :(:) Maar hij heeft heel gelukkig geleefd bij mn andere muizen :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:52

rockwitch schreef:
Is ook zo, maar in mijn ogen heeft elk wezen een recht op een leven, dus ik zal nooit een dier wat niet ziek is of lijdt dood kunnen maken.

daar ge je nog wel eens anders over denken maar dat merk je vanzelf wel...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:53

waarom denk je dat? Ik heb echt al genoeg meegemaakt in de dierenwereld en aan dierenleed, geloof me ik heb dingen gezien die niemand wil zien, maar ik denk er nog steeds hetzelfde over.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:56

zij schreef:
hihi, ik las eerst musjes... denk al: geen logische plek voor een vogel...

nou.....
ik kwam laatst op stal en zat er een nestje van een zwaluw of iets dergelijks in mijn halster waar de neuszegmaar door heen moet
echt raar
hebben ze in een dag gebouwt wel knap
ik stond er echt van tekijken ik heb het nestje verplaatst daar liggen nu eieren in

opzig best leuk

oik wens de TS veel plezier met d'r muisjes ik zou het niet weten wat ik er mee moest doen haha