Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dabo schreef:rockwitch schreef:Ik zet ze in ieder geval achter in de strostal uit en dan hoop ik dat ze het goed gaan doen. In de stal zitten geen natuurlijke vijanden, ze moeten alleen wat voorzichtiger zijn als ze naar buiten gaan.
Nobel streven, maar wat gebeurt er vervolgens? Na een paar maanden zit je met een muizenplaag op stal... Want ze hebben geen natuurlijke vijanden, eten zich te pletter, en fokken er rustig op los. Ik hoef je vast niet te vertellen hoe snel dat gaat bij muizen..
Polly schreef:ik help het je hopen..
mijn kippen hebben vandaag een jonge rat om zeep geholpen.
Ik had gevoerd en meteen kwam ie aanlopen, was wel al verwakt van het een of ander en die kippen begonnen toch op hem in te hakken.. was wel sneu hoor maar wat al eerder gezegd is, ze slopen alles en de ratten grijpen ook mijn kuikens, dat gaat me toch wel een beetje ver...
rockwitch schreef:Nou ja mensen brengen ook ziektes over, gaan we die dan ook verzuipen.
Oh ja ik weet het mensen mag je niet met muizen vergelijken, maar ik doe het toch. Ook muizen hebben gevoel, ze hebben hersens, een zenuwbaan en zenuwtjes door hun hele lijfje, dus ze voelen pijn, ze stikken ook als je ze verzuipt.
Mensen zijn ook met teveel voor de aarde, maar ja ik zie hier nog niemand verzopen worden omdat we een plaag zijn.
Maar goed ik denk niet dat deze discussie verder hier gevoerd moet worden, dus ik zal me verder inhouden.
zij schreef:hihi, ik las eerst musjes... denk al: geen logische plek voor een vogel...