Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_janet_ schreef:Chiqa: Ik zie dat je hond midden in de pubertijd zit, en daar voorlopig ook nog wel in blijft. Ben je van plan, als de pubertijd afgelopen is en ze minder tegendraads is en weer beter gaat luisteren (ipv te puberen), om dan weer zonder prikband te trainen? Of zie jij het als een blijfend hulpmiddel?
josewoos schreef:Moniekk, super! Probeer je dat ook even bij mijn hondje van 80 kilo? Knap als je die kan laten vliegen met een ruk!
_janet_ schreef:Wat Frances al zegt, zo van de een op de andere dag gaan trekken? Misschien ben je toch even niet consequent genoeg geweest.
_janet_ schreef:Josewoos ik weet welke soort honden jullie hebben. En heb zef ook ervaring met dit soort honden (de beresterke types). Ik heb zelf een kruising rottweiler.
Een amerikaanse bull staat niet echt bekend als een makkelijke hond, al helemaal geen beginners hond. Bij de opvoeding moet je er altijd bovenop blijven zitten, en geen steekje laten vallen (wat trouwens net zo goed geldt voor andere honden)
Wat Frances al zegt, zo van de een op de andere dag gaan trekken? Misschien ben je toch even niet consequent genoeg geweest.[
Weet het van mijn eigen hond, als ik 1 keer ook maar toegeef dan is het de keren daarna alleen maar erger en erger. En ben ik bijna weer terug bij af.
josewoos schreef:Moniekk, super! Probeer je dat ook even bij mijn hondje van 80 kilo? Knap als je die kan laten vliegen met een ruk!
Paintlinger schreef:Ja daag Chiqa, die vraag heb ik al meerdere keren beantwoord.....
moniekk schreef:je moet gewoon zorgen dat je hem de baas bent. en als je hondje met jou gaat wandelen in plaats van jij met hem dan ben je mooi de sjaak.. beeter een keer goed lomp zijn zodat hij weet waar hij aan toe is
josewoos schreef:Moniek, ik heb echt geen constante trekker aan mijn lijn, maar wel een mega puber! Dus tsja als die weer zo'n bui heeft wilt die wel eens trekken ja. Maar goed, daarom hangt ook die slipketting eraan! Nogmaals, ik heb geen teckeltje die ik kan laten vliegen. Ik heb een hond die zwaarder is dan mij, zonder de slipketting zou ik het hele dorp doorgesleept worden tijdens zijn puber moment
Frances schreef:Dus door de pubertijd moet ze aan de prikketting of wat? Weetje hoeveel zware/sterke hondenrassen er zijn.... Die zouden dan in de pubertijd allemaal aan de prikketting moeten? naah ik vindt het maar onzin hoor...
Hoezo de beste stuurlui staan aan wal, waar is dat op gebasseerd
En chiqa je zegt zelf als een pijngrens bij honden uberhaubt meetbaar is, maar je weet wel dat de prijngrens van jou hond hoger is als die van andere honden.
En je kunt wel blijven zeggen van een slipketting is niet sterk genoeg... maar je moet ook geen slipketting gebruiken
Ik blijf erbij dat de slip / prik / halti of weetikhet wat nog meer gewoon 90% van de gevallen gemakzucht is... maar ach wie ben ikvindt het wel jammer maarja je doet er toch niks aan..