Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:24

Diablo schreef:
Marijee schreef:
Hij staat wel in zijn recht, maar zijn reacite is wel heftig. Wel kan ik begrijpen, als er tig honden op een dag daar gaan lopen plassen dat je daarook flink zat van word...

Inderdaad, misschien was het hond nummer zoveel die tegen zíjn heg aan stond te wateren. Het is wel zíjn eigendom waar een ander gewoon tegenaan staat te plassen.

Dan is zijn reactie nog niet normaal. Geeft een goede indruk hoor, tegen TS gelijk lopen schelden terwijl het de 1e keer is dat hij haar hond tegen de heg aan ziet pissen. Maar het word wel een hele felle discussie zeg, en dat terwijl de TS de beste bedoelingen met dit topic heeft.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:54

Vind jij het normaal dan om je hond tegen andermans spullen aan te laten plassen? Ik vind dat echt raar....

sunny_l0ve

Re: Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:55

Dat zeg ik toch ook niet?

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:59

Nou, bij 1 van mijn honden kan ik ''nee'' zeggen en dan gaat hij niet plassen dus als ik zie dat hij het tegen een heg wilt doen zeg ik dat en doet hij het niet. Bij buxxesen (geen idee hoe je het schrijft) zeg ik dat dus zodat die planten niet dood gaan en geel worden. Voorderest hebben we nog 1 reu die wel gewoon tegen de heggen plast, en de rest zijn teven dus die doen dat niet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:06

Diablo schreef:
Vind jij het normaal dan om je hond tegen andermans spullen aan te laten plassen? Ik vind dat echt raar....

En ik vind het persoonlijk ook erg onopgevoed om meteen maar een grote scheur open te trekken als je iets niet bevalt.
En ja ik probeer zelf overlast zo veel mogelijk te vergelijken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:47

Ach.. mensen laten hun mensen zelfs poepen op het muurtje van onze voortuin zonder het op te ruimen.
En gooien er troep in..

Stel ik zou me er druk om gaan maken, dan heb ik meer mezelf er mee dan wie dan ook...

Laat die mensen dus maar, en zorg dat je het zelf netjes achter laat ;)
Dan maar die heg overslaan, ja toch? ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:00

Nikka schreef:
En ik vind het persoonlijk ook erg onopgevoed om meteen maar een grote scheur open te trekken als je iets niet bevalt.

Ik vind het byzonder aso om je hond tegen andermans heg te laten plassen...
Als die het fatsoen niet heeft om te bedenken dat dat niet correct is, of dat die persoon er 'lak' aan heeft -> dan vind ik de reactie van die man echt niet raar

Vind het echt byzar dat de ts zich niet kan inleven in de eigenaar van de tuin...
Laat je hond lekker plassen in je eigen tuin, of nog beter, tegen (de buitenkant) van je huis, zal je merken waarom het niet zo onschuldig is... :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:31

Nikka schreef:

Ik vind het erg onopgevoed om je hond tegen andermans spullen aan te laten plassen. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n man daar erg boos om wordt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:18

Als jullie goed lezen staat er het woordje "ook". Dat impliceert dat ik het met het plassen ook niet eens ben. Maar het is tegenwoordig heel normaal dat als je je irriteert of ergens boos om wordt om meteen maar te gaan schelden of schreeuwen. Het is een kwestie van beschaving om dat niet te doen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:34

Precies, de manier waarop er wat van gezecht word is belachelijk!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:28

Klijntjuh schreef:
Precies, de manier waarop er wat van gezecht word is belachelijk!

gezegd is nog altijd met gd :P

Nikka: ik vind dat de man een hele goede reden heeft.
Tis niet zo dat hij zich irriteerd en niet in zijn recht staat.
Zou jij niet vloeken of iets als men bezig is om je fiets of paard/pony te stelen of daarop aan het rijden is...

Vind in beide gevallen dat de 'dader' moet weten dat dat niet hoort.
Doe je dat toch, kun je wat terug verwachten als je betrapt wordt.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:38

Het is toch vies om te plassen tegen iemands planten, struiken of heg. Zo'n heg moet worden bijgehouden, kinderen spelen ermee, als mens moet je toch gewoon met je handen aan je eigen heg kunnen komen zonder in de pis te grijpen.
Ik laat mijn hond nooit bij een huis in de buurt zelfs maar iets doen. Dat gaat toch ook stinken.
Nog los van het feit dat zo'n heg geel gaat worden.
Zoiets komt heel respectloos over.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:41

Ik vind het niet kunnen dat een hond tegen een heg aan plast.
Als ze willen markeren, doen ze dat maar op een plek waarvoor die bestemt is.

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn heg allerlei gele plekken krijgt door de pis van honden.
Wij hebben ook een buxus die een kale plek heeft doordat er een hond tegen aan heeft gepast.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:07

superwoman schreef:
Zou jij niet vloeken of iets als men bezig is om je fiets of paard/pony te stelen of daarop aan het rijden is...

Als men een dier ernstig aan het mishandelen is zou ik problemen hebben me in te houden of als ik heel erg geschrokken zou zijn om een of andere reden. Voor de rest zou ik mensen niet schreeuwend en scheldend benaderen. Wel op hun gedrag aanspreken.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:06

die man had het misschien wat anders kunnen brengen maar ik kan het wel begrijpen. je hond is waarschijnlijk niet de eerste die dat doet tegen zijn heg en kan me heel goed indenken dat je op den duur dan echt uit je dak gaat.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:55

conclusie: De hond had niet tegen de heg aan mogen plassen en de man had iets minder geërgerd kunnen reageren.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:02

Nikka schreef:

En misschien was dit niet `meteen´.
Misschien was dit wel de zo veelste keer dat hij er wat van gezegt hebt en helaas is bij de TS de bom gebarsten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:04

Heb niet alle reacties gelezen maar ook ik vind dat een hond niet tegen een hek/struik/muurtje van een ander aan mag plassen. Ik zorg er zelf ook voor dat mijn hond alleen tegen openbaar groen aan plast. Ik vind het respectloos en a sociaal overkomen als een hond over iemand's eigendommen heen plast. Misschien dat de reactie van de mensen die het is overkomen iets buiten proportie is maar misschien is het idd wel de zoveelste keer dat er een hond tegen hun heg aan plast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:05

wij hebben hier een (gecastreerde) reu die zijn poot ook optild, die houd ik dus kort bij me, en loop stevig door, zodat hij de kans niet krijgt om te plassen, ik vind het niet kunnen, en zou ook niet willen dat andere honden tegen onze schutting pissen.. zijn we op de uitrenplek dan heeft hij genoeg tijd om zijn behoefte te doen..
het maakt me niet uit of die man in zijn recht stond of niet, ik vind het ronduit asociaal om je hond in/tegen iemand anders tuin te laten plassen of poepen..