en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:19

Hmz, weet wel dat mijn dieren geen fans zijn van kinderen...... weet wel dat er genoeg kinderen zijn, vooral tegenwoordig, die ronduit gemeen zijn tegen dieren. Tuurlijk heeft dat alles te maken met opvoeding, maar dat verandert er niet zo veel aan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:21

Wat een vreselijk rotkind zeg! Als ik dat zou zien dan zou ik zo'n kind een flinke knal verkopen!

En die hond voelt zich waarschijnlijk gewoon al te machteloos om iets te doen.

Wat een rotkind zeg, heb er geen woorden voor.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:29

wat een vies vuil poedersuiker als ik het had gezien zou ik dat kind toch een flinke trap verkopen! ik zou echt niet rustig blijven vind het echt onwijs zielig zie die hond dan

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:41

Gats, wat een filmpje. Ziek kind. :(

Ik weet dat je kwaad niet met kwaad mag bestrijden, maar ik weet niet of ik mijn emotie (boos) de baas zou zijn als ik hier ooggetuige van was. Arm lief hondje.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:49

afmaken dat kind of net zo lang terug doen bij haar wat ze bij die hond doet, alleen dan veeeeeeeel harder, veeeeeeeeeeeeeeeel gemener en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer ook vooral........ :(

nee inderdaad, ik heb dan met zulke figuren geen medelijden! weg der mee!

geen begrip, geen woorden voor. blegh jakkes bbrrr enge mensen weg weg weg!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:51

katiavl schreef:
Als een kind agressie vertoont oals dit, en je gebruikt een fysieke straf leer je net dat agressie normale reactie is wanneer je boos/gefrustreerd bent. Denk dat je dat wel zelf kan inzien en daarvoor moet je nog niet eens psychologisch getraint zijn. En staat absoluut los van stoornissen.
De leeftijd van het kind in de video is juist en kritieke leeftijd waar de reactie het geval erop of eronder voor verdere ontwikkeling kan zijn.

Aan de andere kant zal het kreng voelen dat het flink pijn doet als je geschopt wordt. Mijn hond heeft ook weleens een schop gehad, maar daar was een verdomd goede reden voor. Ik kan me geen reden bedenken dat een hond 13 minuten marteling verdient.
Ik denk niet dat het kind dat meteen linkt aan het idee dat agressie een normale reactie is als je boos bent. Dat kind komt helemaal niet 'boos' over op het filmpje, volgens mij vindt ze het nog leuk ook. Nou, dan gaan we dat idee even uit de wereld helpen. Het is helemaal niet leuk als je 13 minuten lang geschopt wordt. En als ze al een link legt, dan hoop ik dat ze begrijpt dat als ze een dier voor niets pijn doet, dat zij nog veel meer pijn zal moeten verduren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:52

Inderdaad, XoNo :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:56

Ach en reken maar dat het goed voelt om dat kind alle hoeken van de kamer te laten zien :j Ik zou er bijna voor op de boot stappen :D

Nja, gelukkig voor het hondje is dit ontdekt voor er van die doemscenario's plaatsvinden waarin de hond de schuld én een spuitje krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:59

Ik ben helemaal niet gewelddadig, maar 't had mijn hond toch niet moeten zijn, want dan liet ik haar niet alleen alle hoeken van de kamer zien, maar van 't hele dorp denk ik........

Wat moet de eigenaar van de hond zich afschuwelijk voelen zeg..... je geeft je hond in goed vertrouwen mee, en dan gebeurt er dít......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:02

Ik ben gepast geweldadig :D Dat kind afronselen is in mijn optiek zinvol geweld :j

Ja, geef je je hondje in goed vertrouwen mee, omdat je zelf invalide bent en dan krijg je dit. Nja, bevestigd maar weer dat je kinderen van die leeftijd sowieso niet met je hond alleen op pad moet sturen.

In mijn geval zou het nog kunnen, mijn pup zou dit werkelijk niet accepteren en die is groot genoeg om haar bij de strot te grijpen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:05

Ik weet niet of die van mij het zou accepteren, denk van niet, maar ik probeer het niet uit......

Ik stuur sowieso geen kinderen met mijn hond op pad, wordt een groot drama, die van mij heeft totáál geen respect voor kinderen...... en die andere wordt zo mogelijk een nog groter drama :')

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:09

Op de vraag wie zijn eigen hond niet eens geslagen heeft.
Ja ik wel, we hadden een hond die ik betrapte bij iets stout, gaf hem woordelijk op zijn kop en hij vond het nodig om te grommen.
Als reactie heb ik hem toen inderdaad geslagen. (maar dat was geen tig keer achter elkaar)
Ik was toen ook pas een jaar of 12, maar dat was mijn eerste reactie en nog nooit spijt van gehad.
Hond heeft ook nooit meer gegromd naar me. En ook nooit meer een klap gehad.
Vliegjes poostjes trekken en dat soort dingen heb ik nooit kunnen doen.

Hier is het toch heel anders. Gewoon zinoos geweld tegen de hond.
En ik ben ook niet iemand die kinderen zou willen slaan, maar hier krijg ik toch ook de neiging om dat rot kind eens te laten voelen wat ze zelf ook doet.
Ik weet niet of ik zo rustig had kunnen filmen, als is dat zeker de beste oplossing geweest.
Maar ik denk dat ik haar daarna toch echt een knal tegen die kop verkocht had.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:09

Tot op heden zijn praktisch alle kinderen bang voor onze honden, dus die kijken wel uit voor ze een keer aan een oor trekken :D Indy is sowieso niet te vertrouwen met kinderen, ze gromt naar ze :+: (ja, ik heb niet zoveel met kinderen, het mag natuurlijk niet, maar zo hoef ik niet te grommen :P).

Dean is stapelgek op kinderen, maargoed, das een pup, vindt alles leuk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:37

Heel verstandig dat die meneer 13 minuten heeft gefilmd.
Dat voorkomt dat je denkt dat het een momentopname is waarbij het arme dier straf krijgt voor iets wat hij heeft gedaan.
En bovendien, als je als volwassene dat kind in elkaar mept, krijg je ook een boel trammelant.
Kun je beter blijven staan filmen, zo wat zou ik nijdig zijn geweest!

(overigens zelf een keer kids gesnapt met dieren pest flauwekul, verbaal de grond in getrapt, komen die ouders
verhaal halen of ik wel goed bij mijn hoofd was! Zo tegen die kinderen tekeer te gaan. Ouders uitgelegd wat de lieverdjes
deden. Maar dat konden ze volgens hen nooit gedaan hebben, want daar waren ze veeeeelllllsss te lief voor.
En nu waren ze huilend thuis gekomen, was zo zielig! Nou, hopla weer een paar liegende dierenmishandelende bedriegertjes in de dop.)

Die meneer had het al vaker gezien, maar zou iemand hem geloofd hebben als hij het zomaar gezegd had?
Waarschijnlijk niet, want kindje zou zoiets noooiiiitt doen.
Nu toch echt duidelijk bewijs, dat het mishandelen niet maar even is.
Wat als je maar een minuutje zou filmen waarschijnlijk beweerd zou worden.

Heel sneu voor het hondje, ik zo zeggen meisje levenslang verbod op dieren en kinderen geven.
Hele familie vandaag nog in therapie, en dat kind al haar privileges afpakken voor de komende tig jaar.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:37

Ik zet niet gauw wat uit, maar deze heb ik uitgezet. Wat een wagelijk kind!
Die arme hond.. ik kan het niet aanzien.. |( :r

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:41

Kazary, jij hebt je eigen hond 1x om een reden geslagen en dan nooit weer, dus als je op de vraag moet antwoorden, heb jij je hond ook nooit gewoon voor de fun geslagen e ;)
Nu zelfs voor een reden heb ik mijn hond nooit (moeten) (ge)slagen, hij is een typetje a la dit spanieltje....zou dit ook zo toelaten....kids kunnen makkelijk aan zijn staart trekken zonder dat hij iets doet, hij kijkt dan enkel ff beduusd achterom, maar als hij ziet dat het een kind is, no problemo. Als ik dat nu zou doen (op nu 20jarige leeftijd) zou hij snel omspringen en mij terecht boos aankijken, maar verder ook niets doen, tis echt een schatje :+:
Mijn broer heeft ons schatje wel 1x getrapt en buitengestuurd in een woedevlaag, nadat sammielief (30cm groot) op onze keukentafel was gesprongen en al ons eten dat wij voor onze ouders voor kerstmis hadden gemaakt (fondue :Y) ) had opgegeten, toen we even aan de aperitief waren......dat zal hij dus ook nooit meer proberen, maar dat vind ik geen mishandeling, want het wordt niet uit puur plezier gedaan.
Dit meisje is echt gewoon mentaal gestoord, dat ze een hond 13 (!!!!!!!!) min lang pijnigt, en dat leuk vindt.....sorry, maar wil echt niet geloven, dat er nog veel meer kinderen zijn, die zo gestoord zijn hoor...

En wat mij betreft (pacifist tot in de kist), is hier een stevige oorvijg echt wel gepast hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:42

Jammer dat ik het hier niet kan bekijken, maar ga ik vanavond zeker doen, ben vreselijk nieuwsgierig!

Wel heel erg mooi dat zoiets gefilmd is, hoop dat meisje in kwestie dit niet snel meer zal doen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:43

Jeetje, wat een ziek rotkind. Gatverdamme! Arme hond.. :(:) Ik heb het filmpje ook niet uitgekeken trouwens.. Echt sneu gewoon, hond kan zichzelf niet eens beschermen tegen haar.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:48

mijn haren staan recht overeind!!! -:(- -:(- ben erg blij voor de hond dat dit meisje hem geen pijn meer kan doen.
was een vreselijk kind zeg..... :(

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:35

XoNo schreef:
katiavl schreef:
Als een kind agressie vertoont oals dit, en je gebruikt een fysieke straf leer je net dat agressie normale reactie is wanneer je boos/gefrustreerd bent. Denk dat je dat wel zelf kan inzien en daarvoor moet je nog niet eens psychologisch getraint zijn. En staat absoluut los van stoornissen.
De leeftijd van het kind in de video is juist en kritieke leeftijd waar de reactie het geval erop of eronder voor verdere ontwikkeling kan zijn.

Aan de andere kant zal het kreng voelen dat het flink pijn doet als je geschopt wordt. Mijn hond heeft ook weleens een schop gehad, maar daar was een verdomd goede reden voor. Ik kan me geen reden bedenken dat een hond 13 minuten marteling verdient.
Ik denk niet dat het kind dat meteen linkt aan het idee dat agressie een normale reactie is als je boos bent. Dat kind komt helemaal niet 'boos' over op het filmpje, volgens mij vindt ze het nog leuk ook. Nou, dan gaan we dat idee even uit de wereld helpen. Het is helemaal niet leuk als je 13 minuten lang geschopt wordt. En als ze al een link legt, dan hoop ik dat ze begrijpt dat als ze een dier voor niets pijn doet, dat zij nog veel meer pijn zal moeten verduren.

Agressie is puur een persoonlijkheidskenmerk die ik er aan het kind geef, heeft dus niks met boos te maken het boos was over de bokkers die zelf onterechte handelingen zouden doen en goedspraken onder de norm ze heeft het nodig. Inplaats van ik heb het nodig om mijn gevoelens hierover te uiten.

Het gaat over degene die de cirkel volledig maakt door er zelf agressief in jullie geval op te reageren.
Dat het meer kapot maakt dan goed is gewoon zo puur wetenschappelijk bewezen....de goede oude tik zoals je vaak hoort, vroeger dachten we dat de oplossing om obesitas te voorkomen de kaak dicht te naaien (en dan spreken we niet van jaren). Net zoals dat vorderd pedagogie ook. Maar helaas is er zoiets als psychologische luiheid en ontwikkelen we ons selectief en denken de mensen dat een gedragsprobleem er uit te kloppen is.

En wij mensen doen niks zonder reden, hoe vreemd het ook klinkt heeft het kind ook een reden om dat te doen.
Wat die reden ook is kan geen enkele bokker zeggen, ik niet niemand. Het ligt aan de hulp die het kind krijgt om datr bloot te stellen en te wijzigen via een gedragstherapie. En dat heeft wel een hoog succespercentage.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:45

WAt voor reden kun je hebben om een hond minuten lang te schoppen en te slaan? Weloverwogen, dus niet uit woede oid?
Ben benieuwd......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:48

Daar geloof ik niet zo in, Katiavl.
Mensen zijn de enige wezens die gewoon omdat ze het leuk vinden, verkrachten, martelen, moorden...... en sommige mensen zijn gewoon slecht.
Hónden hebben altijd een reden om agressief te reageren, paarden hebben redenen om te doen wat ze doen, mensen doen de meest gruwelijke dingen gewoon omdat het kan. Daar zit geen reden achter. Was het maar zo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:10

Yamcha schreef:
Daar geloof ik niet zo in, Katiavl.
Mensen zijn de enige wezens die gewoon omdat ze het leuk vinden, verkrachten, martelen, moorden...... en sommige mensen zijn gewoon slecht.
Hónden hebben altijd een reden om agressief te reageren, paarden hebben redenen om te doen wat ze doen, mensen doen de meest gruwelijke dingen gewoon omdat het kan. Daar zit geen reden achter. Was het maar zo.

Dat is zo een klein percentage dat het amper voorkomt. En dan is het nog de vraag of de reden er niet is of we ze gewoon niet kunnen zien. Als je case studies neemt uit de forensische psycho/psychiatrie zal je elke keer factoren zien die aan de basis liggen van het gedrag. Is dat moeilijk te begrijpen ja, wij hebben een goeie gewetensontwikkeling dus kunnen we ons er gewoon niet in verplaatsen.

Reden dat kan van alles zijn is zo divers dat het moeilijk te bepalen is, en een reden kan een denkwijze zijn of een externe invloed snap je?

Bijvoorbeeld: Katia is een dominant kind van nature en zit in de peuterpubertijd en moeder kan de opvoeding niet goed aan. Ze geeft telkens tegengestelde signalen en haar acties zijn moeilijk begrijpbaar voor Katia. Waardoor de ontwikkeling van Katia (sociaal, emotioneel, moreel) in problemen komt. Door de neerwaartse spiraal krijgt moeder hoofdpijn, en dat heeft als gevolg dat vader geen sex meer krijgt. Papa gaat drinken uit frustratie en de familiesituatie word slechter. Niet alleen krijgt ze geen aandacht meer waardoor haar negatief gedrag word versterkt, ze leert ook dat neg gedrag aandacht opleverd. Ten tweede voelt ook een kind dat ze geen grip heeft op de wereld en dat is heel frustrerend voor een kind. Een gevolg kan zijn dat Katia geweldadig naar de hond toe gaat zijn. Want over hem heeft ze controle en de ouders gaan hierop zeker reageren.

Ik ben slecht in verhaaltjes maar heb het toch geprobeerd vond het moeilijk vooral omdat ik een gewone gezinssituatie moest voorstellen. Ik snap ook dat mensen kwaad zouden worden, het is een zeer dominante reactie en normale reactie. En het laat wel zien hoe hard jullie van dieren houden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:52

Er zal best een kern van waarheid in zitten katiavl, maar ik ben toch meer van de 'ouderwetse' oplossing. Leuk voorbeeld is dat er tegenwoordig van duizenden kinderen gezegd wordt dat ze ADHD hebben als ze druk zijn. Vroeger werd je gewoon naar buiten gegooid "ga daar maar verder spelen". Er wordt overal veel te veel achter gezocht.

Kan best zijn dat dit kind vanalles heeft meegemaakt en psychisch mankeert, maar mijns inziens vind ik het mishandelen van dieren geen logisch gevolg. Nergens voor eigenlijk.

Therapie lijkt me niet onaardig voor dit mormel, maar een goed pak slaag lijkt me een must. En een aantal maanden op rantsoen }>

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:17

Dit is het eerste moment waarop ik denk "BIJT HAAR BIJT HAAR AUB!!!! "
Wat een achterlijk kind zeg, als ik dat hier zo tegen kwam, schopte ik haar eens zo lang..... :( :( :(