Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
katiavl schreef:Als een kind agressie vertoont oals dit, en je gebruikt een fysieke straf leer je net dat agressie normale reactie is wanneer je boos/gefrustreerd bent. Denk dat je dat wel zelf kan inzien en daarvoor moet je nog niet eens psychologisch getraint zijn. En staat absoluut los van stoornissen.
De leeftijd van het kind in de video is juist en kritieke leeftijd waar de reactie het geval erop of eronder voor verdere ontwikkeling kan zijn.
XoNo schreef:katiavl schreef:Als een kind agressie vertoont oals dit, en je gebruikt een fysieke straf leer je net dat agressie normale reactie is wanneer je boos/gefrustreerd bent. Denk dat je dat wel zelf kan inzien en daarvoor moet je nog niet eens psychologisch getraint zijn. En staat absoluut los van stoornissen.
De leeftijd van het kind in de video is juist en kritieke leeftijd waar de reactie het geval erop of eronder voor verdere ontwikkeling kan zijn.
Aan de andere kant zal het kreng voelen dat het flink pijn doet als je geschopt wordt. Mijn hond heeft ook weleens een schop gehad, maar daar was een verdomd goede reden voor. Ik kan me geen reden bedenken dat een hond 13 minuten marteling verdient.
Ik denk niet dat het kind dat meteen linkt aan het idee dat agressie een normale reactie is als je boos bent. Dat kind komt helemaal niet 'boos' over op het filmpje, volgens mij vindt ze het nog leuk ook. Nou, dan gaan we dat idee even uit de wereld helpen. Het is helemaal niet leuk als je 13 minuten lang geschopt wordt. En als ze al een link legt, dan hoop ik dat ze begrijpt dat als ze een dier voor niets pijn doet, dat zij nog veel meer pijn zal moeten verduren.
Yamcha schreef:Daar geloof ik niet zo in, Katiavl.
Mensen zijn de enige wezens die gewoon omdat ze het leuk vinden, verkrachten, martelen, moorden...... en sommige mensen zijn gewoon slecht.
Hónden hebben altijd een reden om agressief te reageren, paarden hebben redenen om te doen wat ze doen, mensen doen de meest gruwelijke dingen gewoon omdat het kan. Daar zit geen reden achter. Was het maar zo.