Quellian, ik wil hier best op reageren, op voorwaarde dat het geen moddergooi wedstrijd wordt, want daar heb ik geen zin in.
Quellian schreef:Scheelt; dieren die direct kunnen worden opgehaald laten ze ook zitten, klein detail

Lees stukje over 12 ritten enz.
Quellian schreef:Hoezo? In je vorige alinea staat dat je beter je tijd gebruikt om naar een dier te gaan die je zó op kunt halen. Waarom zou die hond dan uberhaupt nog aan een boom geknoopt moeten worden?
Ik zeg het wel eens tegen mensen als ik het idee heb dat we de hond wel op kunnen halen binnen een redelijk tijdsbestek (10 tot 30 minuten) maar de mensen niet kunnen of willen wachten.
Quellian schreef:Sja, kwestie van meer busjes en meer mensen regelen.
Weet je hoe moeilijk dat is?? Het zijn vrijwilligers! En als het op vrijwilligerswerk aan komt heeft niemand tijd.
Quellian schreef:Dan moet je niet dierenAMBULANCE heten, ik weet niet of jij weet waar een ambulance bekend om staat? Met name door het snelle optreden van de bestuurders.
Je moet en kunt een ambulance voor mensen niet vergelijken met een voor dieren.
Op een mensenambu werken:
- betaald personeel
- gekwalificeerd personeel
- veel meer ambu's per region
De dierenambu heeft dat allemaal niet. Wij kunnen nooit never zo snel worden als de gewone ambu. Als we een ritje in het ene dorp hebben en er komt een spoedrit in de andere kant van het rayon, dus we moeten die ene rit afbreken, kan het zo zijn dat we meer dan een half uur nodig hebben om bij de 'spoedrit' te komen. Omdat het rayon zo groot is.
Quellian schreef:Denk dat er genoeg mensen vrijwilliger zouden willen worden, denk alleen dat er wel het een en ander aangepast mag worden in de eisen. Kan me ook heel goed voorstellen dat mensen niet 3 avonden per week beschikbaar zijn, je kunt makkelijker 3 mensen vinden die 1 avond per week beschikbaar zijn.
Al met al; de dierenambulance (de hele dierenbescherming hier in NL) is voor mij niets waard, vind het met recht een schande dat NL z'n dieren-issue op zo'n slecht georganiseerde manier laat verlopen.
Ik ken er ook waarbij 1 avond genoeg is. Nog loopt het niet over met vrijwilligers. Waarom niet? Ik weet het niet. We kregen gruwelijk veel aanmeldingen, maar 90% was niet geschikt (bv, kwam niet opdagen, was allergisch voor honden, was zeer slechtziend, durfde geen dode dieren aan te raken) Daarnaast waren er veel mensen die wel bij de ambu wilde horen, maar nooit tijd hadden voor een vaste avond in de week. Gevolg: die hadden NOOIT tijd. Heel irritant. Het valt echt heel erg tegen om alleen met vrijwilligers een organisatie draaiende te houden. Het is wat anders dan een popfestival waarbij je ze maar 1malig nodig hebt. Vooral het draaiende houden is lastig.
Scheer asjeblieft niet alle ambu's over 1 kam. Er zijn er waar het regelrecht *** geregeld is, maar ik wil de andere kant van het verhaal ook laten zien. Er zijn ook ambu's waarbij alles wel loopt, waarbij iedereen keihard werkt en dan nog wordt je door sommige mensen standaard in de vloeistof gezet. Daar word ik een beetje verdrietig van.