kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:40

Sappos schreef:
Ik hoef maar een keer te zien dat iemand aan MIJN kat zit...

Dat kan een auto-eigenaar ook zeggen: ik hoef maar een keer te zien dat er er een kat aan MIJN auto zit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:06

Diablo schreef:
Dat kan een auto-eigenaar ook zeggen: ik hoef maar een keer te zien dat er er een kat aan MIJN auto zit.....

Presies, geen katten hier op mijn dure auto's, komen ze daar wel heeft de eigenaar twee keuzes, óf ik presenteer hem/haar elke week de rekeningen van mijn schades, (Zal een dure hobbie worden :D )
of ze knippen de nageltjes maar, willen ze niet luisteren doe ik het op mijn eigen manier.
Wedden dat beide partijen tevreden zullen zijn? Buuf kan weer op vakantie en ik houd mijn auto's knap. :)

Wendyashley schreef:
Snap niet zo goed waarom je eerst die kat van je auto afhaalt, of mag je auto ook niet nat worden?

Is dit een serieuze vraag? Even heel simpel lijkt me, een kat die verjaagd wordt en op iets glads zit, juist wat doet tie :)* Nageltjes uit maar dat willen we niet hebben natuurlijk, was ook de vraag van TS hoe verjaag ik een kat zonder dat hij zich schrap zet.

Ronne schreef:
(en de laatste keer): VERZEKERING!

Doen ze één keer, mss een tweede keer over een paar maanden, maar bij een derde keer zal dit geen feest blijven.
En ja ik ben dus erg trots op mijn bolides, en wil ze graag knap houden. De enige die er een krasje op mag maken ben ik zelf.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:23

ts vraagt tips voor een nette oplossing.
denk niet dat ze intresse heeft hoe jij over je auto denk en jij het op zou lossen,haar buurvrouw zegt het netjes dat ze er een probleem mee heeft, en ts respecteert dat en wil er een nette oplossing voor bedenken,zodat iedereen tevreden is.
het is fijn dat je zo trots op je bolide bent,ben ik ook.
je menig voor gerespecteert maar nu weten ts het wel.

Anoniem

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:27

Uiteraard klasse dat TS een passende oplossing probeert te vinden, dat vooropstaan ben ik helemaal met je eens Knooopje kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Dikke mazzel dat de mensen van die auto bereidwillend zijn mee te denken.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:28

ja gelukkig wel,je hebt ook van die lui die zelf wel even de kat wegwerken!moet je toch niet aan denken.
poekie een balletje gehakt/poekie zwemmen.....
ik hoop dat er een goede oplossing komt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:49

Ik ben geen kattenhater, maar als die op mijn zuur verdiende auto zit dan vang ik hem en breng hem naar het asiel. Elke keer weer. Laat die mensen maar betalen. Dan gaat de lol er wel een keer af.

Er is geen nette oplossing als op eigen terein houden.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 02:02

Tja ik vind dit echt zo'n vraag/opmerking waar je niks mee kunt.
Katten zijn gewoon stront eigenwijze dieren die lekker doen waar ze zin in hebben.
Hem laten schrikken terwijl ie op de moterkap ligt lijkt me geen aanrader,schrikken= nagels uitzetten.
Mijn buurvrouw kwam een tijdje geleden met de vraag of ik mijn kat van haar stoep af wilde houden,tja wat moet ik daar nou mee?
Heb der gezegd dat zodra de kat thuis kwam ik een hartig woordje met hem zou spreken ;) :+
dat antwoord geef ik standaard als iemand wat te melden heeft over 1 van mijn katten.

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 03:06

Ik heb echt nog nooit gezien dat een kat krassen op een auto achterliet als hij er overheen loopt. Een kat trekt automatisch zijn nagels in. Misschien dat iemand een foto heeft van zulke krassen?

De tolerantie is bij veel van jullie ver te zoeken en ook van dierenliefde hebben er een paar van jullie niets begrepen. Materealisme kennen jullie wel. Een auto is om mee te pronken. Een paard zeker ook? Dat zou wel veel verklaren overigens.

Dat ik nog zo serieus op deze zeer onzinnige discussie inga, zeg :Z . Get al life.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 03:41

Al die mensen die het hier over een waardeloos stuk blik hebben, hebben er natuurlijk ook geen enkel probleem mee als ik mijn reuen tegen het stuk blik van hun laat zeiken?

Voor de TS zie ik echt maar 1 oplossing en dat is toch echt tuin afzetten.
Een ander heeft last van jouw huisdier en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 03:42

Zicky schreef:
Dat ik nog zo serieus op deze zeer onzinnige discussie inga, zeg :Z . Get al life.

uh daar zijn je vingers zelf bijgeweest en er zit een kruisje rechts bovenin O:)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 08:29

ik snap de buurvrouw helemaal dat ze geen krassen op de auto wil en ik probeer daar ook een oplossing voor te zoeken een DIERVRIENDELIJKE EN EEN AUTOVRIENDELIJKE !! kat de nagels afknippen heeft geen zin dan kan je nog wel krassen krijgen, en ik kan ze moeilijk rond veilen. water heeft ook geen zin mijn kat is helemaal gek op water en gaat zelfs onder de douche. kat binnen houden lukt niet ( en wil ik ook niet ) verhuizen naar een boerderij met de buren op afstand kan niet ( kon het maar :P ). en andere ondiervriendelijke reacties ga ik niet op reageren die voegen ook niets toe, welke katten eigenaar rijd z'n kat nou onder ! mijn kat is mijn BESTE VRIENDINNETJE !!. en tips voor de buuf van breng hem naar het asiel no way... dat mensen zuinig zijn op hun kar snap ik en daar wil ik ook wat aan doen ! maar reacties met als het mijn auto was had ik dit of dat daar heb ik niks aan ! tuurlijk is mijn kat mijn verantwoordelijkheid, maar ik wil gewoon dat mijn kat een leuk leven heeft, de buuf wil dat ook maar zonder kat op haar auto !. ik wil dus gewoon tip zoals die van de deken, het grind en de spray bedankt ook voor zulke reacties zal ff naar zo'n spray gaan zoeken ;).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:42

geef de buurvrouw een spuitbusje "katweg" en vraag of ze die op de auto wil sproeien.

Wel eerst uitproberen! Stel je voor dat het plakt oid... want dat weet ik dus niet.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 08:43

ja daar zat ik dus ook aan te denken maar is dat niet schadelijk voor de kat ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:42

kazary schreef:
Ik ben geen kattenhater, maar als die op mijn zuur verdiende auto zit dan vang ik hem en breng hem naar het asiel. Elke keer weer. Laat die mensen maar betalen. Dan gaat de lol er wel een keer af.

Er is geen nette oplossing als op eigen terein houden.

Over het algemeen staat een auto ook niet op eige terein :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:59

Niet?
Ooit gehoord van een oprit? Als je in een rijtjeshuis woont niet, maar anders heb je gewoon je eigen oprit. Wij wonen 2 onder 1 kap en de auto's passen beide op de oprit. En dan dult ik inderdaad geen krassen op de auto. En dan worden de mensen met de auto voor zeikerds bemerkt en asociaal. Toch is er maar 1 iemand asociaal. (of je kunt beter zeggen hele volkstammen) mensen die de kat overal rond laten lopen en vinden dat het normaal is dat ze anders eigendommen kapot maken of op zijn minst last veroorzaken.

En een parkeerplaats is ook bedoeld voor auto's, heb er nog nooit een bordje bij gezien waar een kat op stond getekend. ;)

Ik blijf het gewoon raar vinden, als het kind van de buren vaker krassen trekt zijn we boos op die asociale buurman die zijn kind zonder toezicht laat.
Schijt de hond van de buren voor je voordeur, zijn we boos op die asociale buurman.
Pist de hond van de buren steeds tegen je auto, dan ben je boos op die asociale buurman want je zuur verdiende auto gaat kapot.
Gebruiken mensen in de buurt jouw tuin als uitlaat strook, nu dat kun je je niet voorstellen dat het zou gebeuren.
Maar dit alles doen katten ook en het is doodnormaal??

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:04

Moderatoropmerking niet gelezen kazary? TS zoekt netjes naar een oplossing, niet naar de discussie die jij nu weer uitlokt. Die is er al meerdere malen geweest.

Katweg oid zou misschien wel het proberen waard zijn. :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:07

Nee, die heb ik gemist. Ik heb pagina 1 gelezen en nu deze en vorige pagina bijgelezen en daar weer op gereageerd. Foutje.

Oplossing lijkt me uit mijn post wel duidelijk. Kat op eigen terein houden. Maak maar je tuin of balkon maar kat vriendelijk, maar vooral dat de kat niet uit kan breken. Jouw dier, jouw verantwoording en dat mag een ander nooit tot last zijn.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:27

ja daar dan moet dat wel mogelijk zijn en dat is het bij ons niet :) anders krijgen we de andere buren weer als we gaas spannen van bah staat niet mooi dat moet weg.... ik wil trouwens geen discussie of het aanstellerij of iets anders is of weet ik veel wat ik wil tips ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:30

stroomdraadje ziet niemand echt zitten.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:33

nee maar ik ga mijn kat geen stroom geven ;) dus zou ik het met gaas doen en dat vinden de buren niet leuk ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:34

Je paard geef je toch dezelfde stroom?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:34

en ik wil trouwens ook dat mijn kat haar leven kan leven zoals ze dat nu doet alleen dan zonder auto ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:34

ja maar een kat is toch heel anders en die zou er ook helemaal van slag van raken ! ik wil een diervriendelijke oplossing !

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:38

Ik denk dat je dan beter naar de Efteling kunt gaan, daar geloven ze ook in sprookjes. :)
Je kat heeft ontdekt dat een motorkap lekker warm is, die leert dat nooit meer af.

Ooit een veulen de eerste keer de draad zien raken? Die zijn vaak ook flink geschrokken.
Niets zieligs aan. En dat wordt heel normaal gevonden. Bij een kat het volgende wat weer niet mag.
Maar het is duidelijk, op alles komt een maar. Dus op alles komt een nee. Ik hoop voor je dat je erg vriendelijke buren hebt en dat ze je kat niet een keer wat aan gaan doen omdat ze hem kots beu zijn. Want een oplossing komt er zo te horen geen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:40

Thats_Me schreef:
Zo'n zeil houd zo'n kat echt niet tegen om op een auto te gaan zitten. Daarbi als hij er op zit en wel eens z'n nagels er in zet komt het er als nog doorheen. Dus naar mijn idee de volgende opties om te zorgen dat je kat geen overlast veroorzaakt.

Optie 1: kat binnen houden. Zodat hij geen overlast veroorzaakt. Dat het niet gaat lukken is gewoon bull want je kunt gewoon een sluis maken zodat je kat echt niet naar buiten kan.

Optie 2: je eigen tuin/balkon katproof maken zodat hij alleen op jou terrein los kan lopen en niet voor vreemden overlast kan verorzaken

Optie 3: nieuw huis voor kat zoeken waar hij naar buiten kan (boerderij ofzo) zonder overlast te veroorzaken en zelf een huiskat nemen.

en vervolgens is deze auto niet meer terrein van deze kat en gaat een andere kat er op zitten
tja dat is echt DE oplssing
iig gaat kat van ts er niet meer op

keer klaar staan met waterslang maar verder .. neem het het beeste eens kwalijk

wat gaan ze doen als er een overvliegende huis mus op scheit ?

als ze garage hebben en de auto is ze zo dierbaar waarom zetten ze m der dan niet in ?