Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:24

Ik vind het toch banketstaaf als ze afgemaakt worden. Wat breezy302 idd zegt, ze zijn zo gemaakt door je stiefvader.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:25

Sok schreef:
Natuurlijk gedrag?! :? Mensen uit het niets aanvallen zonder reden? Nou nee, lijkt me sterk he. Die beesten zijn dood gewoon beter af (en hun omgeving al helemaal ;) )

Dat is niet wat er staat, lees mn post nog maar een keer ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:26

Allereerst beterschap aan die arme mevrouw die de schrik van haar leven heeft gehad, denk ik zo.
En vermoedelijk flink gewond is en in iedergeval levenslang littekens zal houden.
Hoe is het met haar retriever?

TS ik begrijp dat het jouw honden niet zijn, vond het eerst nog sneu dat er af en toe ietwat hard
werd gereageerd, maar ondertussen worden de 2 herders schoongepraat.
Jij kan er uiteraard niets aan doen dat er wordt uitgelaten met 4 losse honden.

En sorry, ik geloof niet in het schoonpraten van de herders.
Ze hebben net zo hard meegedaan, zo niet harder.
Aangezien het kruising pitje de retriever te grazen nam en de 2 herders de mevrouw.
Bij herhaling, na los maken daarna nog een keer.

Tevens zijn er al meerdere incidenten geweest met de honden, geit, die incidenten met andere dieren, ja is vervelend,
maar dat vind ik van heel andere orde dan het aanvallen van een persoon.
Echter er is ook al een keer stuk bil uit een persoon gehaptwel op jullie erf, maar helemaal kloppen doet dat ook niet.
Stel dat er door jullie hekje een keer een kindje wandelt om wat voor reden dan ook.
(ook al wonen jullie blijkbaar in the middle of nowhere)

Ik heb voor de hond die ik nu had hond gehad, die met andere honden niet te vertrouwen was.
Zijn probleem, hij mocht dus NOOIT los. (behalve op de hondeclub, of op plaatsen waar helemaal
niemand was, bovendien kwam deze hond ook nog als je hem riep ook al zag hij ondertussen een andere hond)

Op het moment dat je 1 hond niet onder controle hebt, moet je hem niet loslaten.
En al helemaal niet met een clubje van 4 los! op stap gaan.
1 hond onder controle houden is voor de meeste mensen al onmogelijk, zeker als ze los lopen, laat staan 4!
Dat het hele zooitje uiteindelijk over de rooie gaat is niet zo vreemd, ze zijn per slot van rekening een roedel.
De Stiefvader in het verhaal had de roedelleider moeten zijn, maar was dat overduidelijk niet.

Denk niet dat er een dierenarts problemen heeft met het inslapen van deze dieren.
Waarom denk ik van niet? Stel dat hij weigert en morgen grijpt 1 van die dieren een kindje en dat is dood
of voor het leven verminkt? Dan voel je je denk als dierenarts ook medeverantwoordelijk.
Zit ook nog een beetje verschil in soort beet wat hond doet, dit valt onder echt aanvallen, is niet zomaar
een verdedings hap of wat dan ook omdat iemand op zijn staart is gaan staan.
Als een hond mij zou bijten kan ik dat best hebben afh. van de omstandigheden, geloof wel dat als deze
honden mij en mijn hond te grazen hadden genomen dat er dan wel degelijk aangifte e.d. gedaan ging worden.

Ken vele erfhonden, echter bij de meeste kan ik ook gewoon zonder te grazen genomen te worden het erf op.
Diegenen bij wie dat niet kan zitten vast of hebben een muilkorf om.
Aangezien de eigenaar het anders ook te risico vol vindt en terecht.

Ik snap dat het voor TS erg lastig is, want ook al zijn het voor ons "gewoon" 3 gevaarlijke honden, voor
TS zijn ze waarschijnlijk een stuk meer, gewoon leuke huisgenoten.
Ook al heeft TS vermoedelijk in iedergeval geen liefdevolle relatie met de xpit van haar stiefzus, geloof
dat de herders wel een plekje in haar hart hebben. Lijkt me dan best moeilijk om hier mee om te gaan.

Vind het zo jammer dat mensen gewoon honden kunnen kopen en houden, zonder dat ze zich realiseren wat voor moordwapens het kunnen zijn. Zelfs een russel moet je opvoeden, want ook die heeft een bek met tanden. En hoe groter die bek, hoe meer schade die kan aanrichten.
Bovendien is er blijkbaar met training ergens iets misgegaan! Ik kom van origine helemaal niet uit de paarden of zo, ik kom uit de hondensport. En daar is het niet acceptabel je hond te leren bijten zonder hem te leren lossen. Dat is misschien nog wel het belangrijkste!
(overigens is bovenstaande mijn mening en gedachten gang, hoeft nog TS nog iemand anders het mee eens te zijn)

Anoniem

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:28

Sjolvir, je hebt helemaal gelijk! Ik heb wel een beetje verstand van hoe honden en gedrag allemaal in elkaar zitten en je hebt helemaal gelijk

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:30

nu weet ik ook weer waarom ik altijd, voor iedere hond, een beetje "hufterig" ben....... ik ben al zo vaak gebeten door een hond "die nooit iets doet". pfffffffffff sneu voor jou ts, maar ik hoop dat je stiefvader een verstandige beslissing neemt, voordat die beslissing voor hem genomen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:31

joycie schreef:
Sok schreef:
Natuurlijk gedrag?! :? Mensen uit het niets aanvallen zonder reden? Nou nee, lijkt me sterk he. Die beesten zijn dood gewoon beter af (en hun omgeving al helemaal ;) )

Wij hebben ook een fel hondje die inderdaad ''uit het niets'' aanvalt zonder aanleiding. Ze heeft het bijvoorbeeld niet op mn broer voorzien, als hij alleen al naar haar kijkt/ langsloopt dan is dat al reden genoeg voor haar. Ook de poesen en andere hond moeten het soms ontgelden zonder reden. Het ene moment kan ze je beste vriend zijn volgende moment is ze ''vals'' en grijpt ze. Niet naar iedereen hoor, bij mij bijvoorbeeld zou ze het nooit doen en ook als ik in de buurt ben gedraagt ze zich voorbeeldig. Ik wete van dit gedrag en als er dus ''vreemde'' mensen of kinderen zijn dan houd ik haar ook extra in de gaten.

Er hoeft echt niet altijd een specifieke reden voor aanvallen te zijn, er hoeft maar iets te zijn wat de hond niet zint en het kan al reden genoeg zijn.. Bijvoorbeeld ogen/ stem/ houding/ manier van lopen/ kleding/ angst of wat dan ook..

Als je dit weet en als je hier rekening meehoud en goed corrigeert hoeft zo'n hond echt niet dood hoor! :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:31

Ts is ook veertien, rationeel denken is nog volop in ontwikkeling.
Dus dat ze de situatie niet inschat naar het werkelijk gevaar is niet meer dan raar. Net zoals de zondebok hond.
Maar haar stiefvader is inderdaad een ander verhaal.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:32

Afmaken te ver??? Sorry hoor, maar als een hond net een vrouw aan reepjes heeft gescheurd, dan is dat beest vals en moet afgemaakt worden! Een hond kan in een roedel heel anders reageren dan normaal, maar dat mag nooit een excuus zijn om iemand aan te vallen.. Dat de honden zo gemaakt zijn en er zelf niets aan kunnen doen is waar, maar dit gedrag krijg je er nooit meer 100% uit, dus is afmaken echt de beste oplossing.

sillyhorse

Ik kan begrijpen dat je van streek bent, het is niet niks om dit mee te maken.
Ik vermoed dat je verwacht had hier gerustgesteld te worden omdat je zo geschrokken bent.
Ik kan me voorstellen dat je je dat wilt maar mensen die dit lezen verplaatsen zich eerder (en terecht) in het slachtoffer.

Jij bent ook zeker niet fout geweest, maar je stiefvader heeft zich zeer onverantwoordelijk gedragen. Helaas zijn (behalve de slachtoffers) de honden daar de dupe van. Honden, waakhonden of niet,mogen dit nooit doen.
De pitbull de schuld geven (omdat hij begon) is niet terecht. Het zijn de herders die de vrouw gegrepen hebben. Ongetwijfeld zal de vrouw aangifte doen en ik denk toch ook dat de honden dan afgemaakt moeten worden.
Ik zou, als ik het slachtoffer was, zeker aangifte doen. Nu is het een volwassene geweest maar als het een kind had geweest had die wellicht ergere verwondingen gehad. Niet dat het voor een volwassene minder erg is, maar een kind denkt er niet aan om kwetsbare delen te beschermen.
Stel dat het slachtoffer geen aangifte zou doen en de honden zouden volgende keer weer iemand grijpen? Ze hebben het eerder gedaan, dus waarom niet weer? De gevolgen kunnen nog wel veel erger zijn.
Dat je geschokt bent is zeer begrijpelijk, maar probeer je eens in het slachtoffer te verplaatsen. Jij loopt ergens rustig te wandelen, een pitbull grijpt je hond en voor je weet wat er gebeurt word je aan flarden gebeten door twee andere honden. Als je in het ziekenhuis ligt met flinke verwondingen denk je dan ook: wat een vervelende pitbull, maar die arme herders konden er niets aan doen. Ik laat het maar zo?

KiWiKo

als die ze wil houden.............. kennel bouwen, honden erin en ze er nooit meer uit halen.

afmaken is humaner

mltex

Vraagje aan reageerders.....als een hond bijt moet ie per direct afgemaakt worden, maar voor valse/onbetrouwbare paarden staan bokkers in de rij DAT VIND IK KROM.... hond die bijt> spuitje, onbetrouwbaar paard >rookworst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:34

neinie schreef:
Afmaken te ver??? Sorry hoor, maar als een hond net een vrouw aan reepjes heeft gescheurd, dan is dat beest vals en moet afgemaakt worden! Een hond kan in een roedel heel anders reageren dan normaal, maar dat mag nooit een excuus zijn om iemand aan te vallen.. Dat de honden zo gemaakt zijn en er zelf niets aan kunnen doen is waar, maar dit gedrag krijg je er nooit meer 100% uit, dus is afmaken echt de beste oplossing.

100% hoeft ook niet, maar met een jusite training toch wel misntens 80% en dan is de overige maximaal 20% gewoon een percentage in de gevarenzone. en als je als baas/ trainer die zone weet kan je er presies mee omgaan dat de hond niet weer zo zal reageren gewoon door hem bijtijds te corrigeren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:36

mltex schreef:
Vraagje aan reageerders.....als een hond bijt moet ie per direct afgemaakt worden, maar voor valse/onbetrouwbare paarden staan bokkers in de rij DAT VIND IK KROM.... hond die bijt> spuitje, onbetrouwbaar paard >rookworst

deze honden bijten niet gewoon maar vallen echt gericht aan, dus ja afmaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:36

mltex: ik denk dat paarden niet zomaar in hun eentje losrennen op de openbare weg ( ok er kan er 1 uitbreken maar je snapt me vast wel..) Honden daarin tegen kom je veel vaker tegen en daarom is de kans om een hond gegrepen te worden groter dan een paard

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:39

Dat bedoel ik niet breezy, ik bedoelde de vergelijking... hoef dat toch niet uit te leggen...? toch? Laat duidelijk zijn dat als dit mijn honden waren die dit deden dat ze er niet meer waren ;)

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:40

Shanna schreef:
neinie schreef:

100% hoeft ook niet, maar met een jusite training toch wel misntens 80% en dan is de overige maximaal 20% gewoon een percentage in de gevarenzone. en als je als baas/ trainer die zone weet kan je er presies mee omgaan dat de hond niet weer zo zal reageren gewoon door hem bijtijds te corrigeren.

Ook een perfecte trainer/baas die de 'gevarenzone' weet, blijft een mens en kan dus fouten maken. 1 sec niet opgelet en het kan fout gaan. Dit mag echt nooit meer gebeuren! Het enige alternatief is opsluiten, maar dat lijkt me voor de hond ook niet het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:40

mltex schreef:
Dat bedoel ik niet breezy, ik bedoelde de vergelijking... hoef dat toch niet uit te leggen...? toch? Laat duidelijk zijn dat als dit mijn honden waren die dit deden dat ze er niet meer waren ;)

Als het jou honden waren dan had je ze bijtijds gecorrigeert en had je het dus nooit zover laten komen. Dus was er geen reden voor afmaken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:41

mltex schreef:

Ja, honden die vanuit het niets aanvallen en bijten zijn onbetrouwbaar en moeten per direct afgemaakt worden. Paarden die zo onbetrouwbaar zijn dat ze vanuit het niets kunnen aanvallen en zo verwondingen veroorzaken zouden mijn inziens ook een enkeltje slacht krijgen.

Daarbij ben ik van mening dat het in 99 van de 100 gevallen gewoon voorkomen had kunnen worden door een goede en consequente opvoeding. En natuurlijk ook consequent blijven.

Ik vind het dan ook altijd zeer triest als dergelijke dieren een spuit krijgen omdat het zowel voor het slachtoffer als voor het dier voorkomen had kunnen worden.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:43

CCindy schreef:
Ik vind het toch banketstaaf als ze afgemaakt worden. Wat breezy302 idd zegt, ze zijn zo gemaakt door je stiefvader.

Tuurlijk is het vervelend als ze afgemaakt moeten worden, maar ga je dan elke keer dat ze weer iemand pakken zeggen dat het niet aan de honden ligt maar door de stiefvader komt. Erg simpel.

Dit soort honden moeten gewoon afgemaakt worden. Want ze zijn gewoon een gevaar voor de mede honden en mensen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:43

Mltex het is al vaker gebeurd met deze honden, zowel met dieren als met mensen, dan vind ik dat die honden niet nog een kans mogen krijgen.

Ik zou hetzelfde doen met een vals paard wanneer hij/zij echt meerdere keren gemeen aanvalt dan verdwijnt hij bij mij ook in de rookworst. Klinkt hard, maar aan valse dieren heb je niets. en ja je kunt ervoor kiezen zo'n paard te verkopen, maar wie is dan uiteindelijk het slachtoffer????

Kortom dieren mogen niet aanvallen dat is mijn standpunt en daar blijf ik bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:44

mltex ik snap het ff niet en heb je gepbt. nu weer ontopic

neinie: ik heb dus zo'n hond die agressief is, laat ik duidelijk zijn dat het bij hem om hond agressie gaat en niet om mens agressie. Kyl is altijd aangelijnt en gekorft. naar mijn idee kan hij nu dus niets doen. Dat is wel eens anders geweest als er bijv: losse honden op hem afkwamen maar nu hij gekorft is maak ik me daar niet meer echt druk om. waar ik me wel heel erg druk om maak is dat mensen die weten dat ze een agressieve hond hebben dat ze die gewoon los laten lopen, ik snap dat niet dat is gewoon vragen om ongelukken! En opsluiten lijkt me ook geen alternatief, ik denk dat de dood het beste is voor deze dieren. want er gaan meer incidenten voorkomen als ze bij deze man blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:45

neinie schreef:
Shanna schreef:
[quote="neinie"
[/quote

Ook een perfecte trainer/baas die de 'gevarenzone' weet, blijft een mens en kan dus fouten maken. 1 sec niet opgelet en het kan fout gaan. Dit mag echt nooit meer gebeuren! Het enige alternatief is opsluiten, maar dat lijkt me voor de hond ook niet het beste.

Als er een situatie zich voordoet waarbij je de gevarenzone nadert weet je als trainer/ baas al dat je op je hoede moet zijn, hond kort aan het lijntje en al extra goed laten luisteren/ naar de plek sturen.
Dan is die 1 seconde inderdaad iets wat kan gebeuren maar dan ben je er bijtijds bij en kan je dus een rampenscenario voorkomen. Dit zal niet na 1 keer zijn dat je het gedrag al zoveel onder de duim hebt dus je zal inderdaad enorm op je hoede moeten blijven. Daarom is het ook het verstandigst de honden uit elkaar te halen en 1 baas/ trainer te geven tot ze weer wat meer ''huiselijk'' zijn. Dan kun je er prachtige honden aan overhouden hoor! En ik spreek uit ervaring!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:47

Heb niet alles gelezen, maar hier heb ik echt geen woorden voor :n
Mocht ik gebeten zijn door die beesten en mank lopen, dan had je stiefvader nu echt een schadeclaim van een paar ton aan zijn broek hangen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:48

TS heb je inmiddels al wat gehoord van die vrouw en haar retriever?
Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:50

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar: ik neem aan dat de stiefvader zeker wel even langsgaat of even belt