Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joycie schreef:Sok schreef:Natuurlijk gedrag?!Mensen uit het niets aanvallen zonder reden? Nou nee, lijkt me sterk he. Die beesten zijn dood gewoon beter af (en hun omgeving al helemaal
)
neinie schreef:Afmaken te ver??? Sorry hoor, maar als een hond net een vrouw aan reepjes heeft gescheurd, dan is dat beest vals en moet afgemaakt worden! Een hond kan in een roedel heel anders reageren dan normaal, maar dat mag nooit een excuus zijn om iemand aan te vallen.. Dat de honden zo gemaakt zijn en er zelf niets aan kunnen doen is waar, maar dit gedrag krijg je er nooit meer 100% uit, dus is afmaken echt de beste oplossing.
mltex schreef:Vraagje aan reageerders.....als een hond bijt moet ie per direct afgemaakt worden, maar voor valse/onbetrouwbare paarden staan bokkers in de rij DAT VIND IK KROM.... hond die bijt> spuitje, onbetrouwbaar paard >rookworst
Shanna schreef:neinie schreef:Afmaken te ver??? Sorry hoor, maar als een hond net een vrouw aan reepjes heeft gescheurd, dan is dat beest vals en moet afgemaakt worden! Een hond kan in een roedel heel anders reageren dan normaal, maar dat mag nooit een excuus zijn om iemand aan te vallen.. Dat de honden zo gemaakt zijn en er zelf niets aan kunnen doen is waar, maar dit gedrag krijg je er nooit meer 100% uit, dus is afmaken echt de beste oplossing.
100% hoeft ook niet, maar met een jusite training toch wel misntens 80% en dan is de overige maximaal 20% gewoon een percentage in de gevarenzone. en als je als baas/ trainer die zone weet kan je er presies mee omgaan dat de hond niet weer zo zal reageren gewoon door hem bijtijds te corrigeren.
mltex schreef:Dat bedoel ik niet breezy, ik bedoelde de vergelijking... hoef dat toch niet uit te leggen...? toch? Laat duidelijk zijn dat als dit mijn honden waren die dit deden dat ze er niet meer waren
mltex schreef:Vraagje aan reageerders.....als een hond bijt moet ie per direct afgemaakt worden, maar voor valse/onbetrouwbare paarden staan bokkers in de rij DAT VIND IK KROM.... hond die bijt> spuitje, onbetrouwbaar paard >rookworst
CCindy schreef:Ik vind het toch banketstaaf als ze afgemaakt worden. Wat breezy302 idd zegt, ze zijn zo gemaakt door je stiefvader.
neinie schreef:Shanna schreef:[quote="neinie"
Afmaken te ver??? Sorry hoor, maar als een hond net een vrouw aan reepjes heeft gescheurd, dan is dat beest vals en moet afgemaakt worden! Een hond kan in een roedel heel anders reageren dan normaal, maar dat mag nooit een excuus zijn om iemand aan te vallen.. Dat de honden zo gemaakt zijn en er zelf niets aan kunnen doen is waar, maar dit gedrag krijg je er nooit meer 100% uit, dus is afmaken echt de beste oplossing.
[/quote
100% hoeft ook niet, maar met een jusite training toch wel misntens 80% en dan is de overige maximaal 20% gewoon een percentage in de gevarenzone. en als je als baas/ trainer die zone weet kan je er presies mee omgaan dat de hond niet weer zo zal reageren gewoon door hem bijtijds te corrigeren.
Ook een perfecte trainer/baas die de 'gevarenzone' weet, blijft een mens en kan dus fouten maken. 1 sec niet opgelet en het kan fout gaan. Dit mag echt nooit meer gebeuren! Het enige alternatief is opsluiten, maar dat lijkt me voor de hond ook niet het beste.