Aanschaf konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Aanschaf konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:08

Wat geweldig veel ruimte heb je, echt leuk zo'n ren

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:12

hyawatta schreef:
bij beide kan een hoes ;)

Zeker? zijn 2 verschillende afmetingen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:13

Maar bij beide hokken is een passende hoes te verkrijgen als het goed is

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:15

jha weet het zeker, voor beide is een passende hoes te verkrijgen.

Maar wat kost het hok op zooplus die ik heb?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:21

je intentie met je konijn is goed, maar je voorbereiding niet.
je had je vooraf moeten inlezen en verdiepen in het dier, niet nu je hem al hebt.

koop een lekker groot hok en laat je nijn zo spoedig mogelijk castreren. je geeft aan dat je graag met hem wilt knuffelen en kroelen en het is een feit dat ze na castratie vaak een stuk liever worden.
als je nu je konijn castreert, kan hij 6 weken herstellen en wennen aan zijn huis voordat er een ander bij komt.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:29

Helemaal mee eens ;)

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:25

Hoi Romy,

Ik kan me voorstellen dat je je misschien een beetje aangevallen voelt... Dat is denk ik niet iemands bedoeling geweest. De meeste mensen met konijnen hebben ooit wel eens een konijn alleen gehad. En je hebt gelijk als je zegt dat een konijn alleen KAN. Ik denk niet dat je konijn eerder dood gaat en als je hem heel veel aandacht geeft is dat alleen fijn. MAAR ik denk ook dat je konijn heel veel meer gelukkig is als hij een konijnenmaatje heeft. Ik zelf zou nooit meer een konijn alleen houden, gewoon omdat ik het grote verschil merk.
Wat alleen zo ontzettend jammer is met konijnen, is dat er maar weinig mensen verstand van konijnen hebben. Mijn dierenwinkel verkoopt bijv een kooi van 1meter waar ze dan 2 vrouwtjes konijnen bij verkopen en ze zeggen ook nog steeds dat een konijn een knaagblok nodig heeft. Door dat mensen slecht voor gelicht worden blijven er misverstanden bestaan.
Veel konijnen vertonen echt verschrikkelijk gedrag doordat ze zich vervelen, last hebben van hun hormonen, eenzaam zijn, of véél te dik. Om die reden reageren mensen misschien wat aanvallend. Maar we bedoelen het goed en willen alleen dat jij een gelukkig en blij konijn krijgt *D

Ik las ergens dat je een angorakonijn hebt! Wat gaaf! Dat is nog steeds mijn droom! Mijn eerste konijntje was een kruising-angora (of te wel een echt hangora :P ) uit de dierenwinkel. Helaas is hij al heel jong dood gegaan (3 jaar). Het is inderdaad makkelijk om wat verschillende borstels te hebben.
http://www.jumbopet.nl/store/nl/50054.html
http://www.jumbopet.nl/store/nl/50056.html
Kammen en ander borstels heb ik zelf persoonlijk niet zoveel goede ervaring mee. Kijk wel goed uit bij klitten! Die kun je er beter uitknippen dan borstelen! Heb je verder al wat info over angorakonijnen? Dit is een erg handige site: http://www.angorakonijn.nl/
En heb je iemand die samen met jou je konijn de eerste keer wil knippen? Als je het eenmaal onder de knie heb is het een eitje, maar in het begin erg eng. Zeker als ze nogal bewegen... Ik vond in het begin vooral tussen zijn achterpoten en in zijn oksels altijd lastig (moeilijk om te zien of er niet een velletje tussen de schaar zit). Gebruik verder voor het knippen een nieuwe schaar, die je alleen voor je konijn gebruikt. Zo weet je zeker dat je heel lang een schaar hebt die lekker, goed en makkelijk knipt. Een echte kappersschaar is duur, maar een gewone huis/tuin/keukenschaar werkt ook prima, let er alleen op dat het er niet een is met scherpe puntjes.
Heb je trouwens een 'echt' angorakonijn of een dwergangora? Houd bij de keuze van je hok dat de gewone angora wel 3 tot 4 kilo kan worden! Ik zou dus voor de grootste kooi gaan!

Nou veel plezier met je konijn, je inlezen. En laat je niet wegjagen door ons ;) Als je de reacties wat minder aardig vindt, bedenk dan maar dat we het beste met je konijn voor hebben. Dat de meeste door schade en schande wijzer zijn geworden en dat we jou onze wijze lessen willen doorgeven.
Mocht je nog vragen hebben... dan zie ik ze wel hier verschijnen en anders weet je mijn PB-box wel weer te vinden ;)

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:30

Hoi Romy,

Ik kan me voorstellen dat je je misschien een beetje aangevallen voelt... Dat is denk ik niet iemands bedoeling geweest. De meeste mensen met konijnen hebben ooit wel eens een konijn alleen gehad. En je hebt gelijk als je zegt dat een konijn alleen KAN. Ik denk niet dat je konijn eerder dood gaat en als je hem heel veel aandacht geeft is dat alleen fijn. MAAR ik denk ook dat je konijn heel veel meer gelukkig is als hij een konijnenmaatje heeft. Ik zelf zou nooit meer een konijn alleen houden, gewoon omdat ik het grote verschil merk.
Wat alleen zo ontzettend jammer is met konijnen, is dat er maar weinig mensen verstand van konijnen hebben. Mijn dierenwinkel verkoopt bijv een kooi van 1meter waar ze dan 2 vrouwtjes konijnen bij verkopen en ze zeggen ook nog steeds dat een konijn een knaagblok nodig heeft. En als de klant dan zegt: Het is niet echt groot maar die andere kooi is zo duur, zegt de verkoopster: Oh maar dat kan prima hoor |( Ook hadden ze ooit een konijnenkooi in de aanbieding van ongeveer een halve meter... Ze hadden er een bordje bij staan: 'riante konijnenwoning'. Toen ik zei dat dat misschien een riante hamsterwoning was, maar vooral een pitoresque veel te klein konijnenkooitje... Moest ze me gelijk geven en heeft ze het bordje veranderd in 'pitoresque kooitje :P
Door dat mensen slecht voor gelicht worden blijven er misverstanden bestaan.
Veel konijnen vertonen echt verschrikkelijk gedrag doordat ze zich vervelen, last hebben van hun hormonen, eenzaam zijn, of véél te dik. Om die reden reageren mensen misschien wat aanvallend. Maar we bedoelen het goed en willen alleen dat jij een gelukkig en blij konijn krijgt *D

Ik las ergens dat je een angorakonijn hebt! Wat gaaf! Dat is nog steeds mijn droom! Mijn eerste konijntje was een kruising-angora (of te wel een echt hangora :P ) uit de dierenwinkel. Helaas is hij al heel jong dood gegaan (3 jaar). Het is inderdaad makkelijk om wat verschillende borstels te hebben.
http://www.jumbopet.nl/store/nl/50054.html
http://www.jumbopet.nl/store/nl/50056.html
Kammen en ander borstels heb ik zelf persoonlijk niet zoveel goede ervaring mee. Kijk wel goed uit bij klitten! Die kun je er beter uitknippen dan borstelen! Heb je verder al wat info over angorakonijnen? Dit is een erg handige site: http://www.angorakonijn.nl/
En heb je iemand die samen met jou je konijn de eerste keer wil knippen? Als je het eenmaal onder de knie heb is het een eitje, maar in het begin erg eng. Zeker als ze nogal bewegen... Ik vond in het begin vooral tussen zijn achterpoten en in zijn oksels altijd lastig (moeilijk om te zien of er niet een velletje tussen de schaar zit). Gebruik verder voor het knippen een nieuwe schaar, die je alleen voor je konijn gebruikt. Zo weet je zeker dat je heel lang een schaar hebt die lekker, goed en makkelijk knipt. Een echte kappersschaar is duur, maar een gewone huis/tuin/keukenschaar werkt ook prima, let er alleen op dat het er niet een is met scherpe puntjes.
Heb je trouwens een 'echt' angorakonijn of een dwergangora? Houd bij de keuze van je hok dat de gewone angora wel 3 tot 4 kilo kan worden! Ik zou dus voor de grootste kooi gaan!

Nou veel plezier met je konijn, je inlezen. En laat je niet wegjagen door ons ;) Als je de reacties wat minder aardig vindt, bedenk dan maar dat we het beste met je konijn voor hebben. Dat de meeste door schade en schande wijzer zijn geworden en dat we jou onze wijze lessen willen doorgeven.
Mocht je nog vragen hebben... dan zie ik ze wel hier verschijnen en anders weet je mijn PB-box wel weer te vinden ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:18

Kristel valt in herhaling :D . Nou verras ons dan maar eens met foto's wanneer je het hok hebt.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:23

Oeps ik zie het :o

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:29

Invisible schreef:
Ik heb een konijn die denkt dat ze een poes is :+
Ze loopt los als we thuis zijn, ze zit bij je op de bank, komt heerlijk uitzichzelf knuffelen, zit in het raamkozijn om naar buiten te kijken. Trek ik de koelkast open, denkt ze Worteltjes!!! Loopt achter mij aan, als ik ze roep, reageert ze. En ze is zinnelijk, ieder keuteltje/plasje gaat ze terug de kooi in.

Ik haal om de paar dagen de keutels weg, en bij mij ruik je ook niks.
Ze krijgt de groente die ik in huis heb en 2x per dag een handje voer en met zo`n zak doe ik volgens mij anderhalve maand.
En altijd hooi.

Een tuigje heb ik geprobeerd, maar dat vind ze maar niks.

Lijkt ons konijn wel :j Die wacht zelfs bij de deur als ie voelt dat er nog iemand thuis moet komen :D

Die van ons krijgt 2x per dag een klein handje voer, groente en fruit wat ik in huis heb, gooi onderin reukstopper zodat je niets ruikt van urine of keutels, 1x per week maak ik heel de bak schoon, verder fatsoeneer ik elke dag haar kooi (zelf gooit ze het vuile ook om met het schone), en vul ik hooi aan.
Voor het enten gaan wij naar de entendag bij de DA en betaal je dan 15 euro voor.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:32

Je ziet nu ook veel dat mensen strokorrel gebruiken. Een zak van 15 kg kost ongeveer 6 euro en daar doe je heel lang mee. In de dierenwinkels zie je ook. Lijkt me minder stinken dan zaagsel.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:35

Ik doe eerst geurstopper, dan zaagsel en daarop stro. De bak staat gewoon bij ons in de woonkamer met de kap eraf. Konijn loopt los in ons huis en heeft zo haar plekjes maar behoefte doet ze altijd in de bak. En 's avonds, ja ja het is misschien lachen, slaapt ze in haar eigen kamertje. Wij wonen in een bungalow en als onze zoon van 7 naar bed gaat loopt het konijn mee en gaat dan echt languit liggen op het kleed zo van: kun je mijn bak even komen brengen :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:38

Wij willen foto :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:40

Weet je wat ik raar vind.. Bokt springt wel op als een konijn alleen zit en een gelukkig leven heeft, maar als er harstikke veel konijnen dood zijn gegaan bv. bij een brand van een boerderij is het niet erg.. Het is dan toch maar een konijn.. Dit is mijn eigen mening maar ik wilde het even kwijt ;)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:42

Dinopino schreef:
Wij willen foto :D

Waarvan :P

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:45

Een konijn languit bij je zoontje in de slaapkamer :D

Stillangel neem aan dat jij een konijntje alleen hebt en nu de behoefte hebt om je te verdedigen.
Lees wat je kunt gebruiken uit dit topic. Ben je ontevreden. Verander het. Geef je konijn meer ruimte of gezelschap.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:47

Ik denk dat er op heel bokt niet zoveel mensen met konijnen zitten :+ Dus een algemeen nieuws berich wat door veel bookers wordt gelezen... Die denken bijna allemaal... Tja interessant, not!
Dit is een topic waarbij iemand hulp vraag mbt een konijn, dus hier reageren alle konijnenbezitters...
En tja als iemand vraagt hoe hij z'n konijn het meest gelukkig kan maken, dan hebben we wel een mening. :o

*verbranden is trouwens een hele nare dood voor welk dier dan ook*
Ik zou niet graag naast een schuur vol konijnen staan die gillen in doodsnood. Heb het 1x gehoord bij mijn eigen konijn. Niet erg prettig.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:49

Die van ons ligt zovaak languit :D Maar ik bedoelde eigenlijk dat als ons zoontje naar bed gaat, het konijn er achteraan loopt (haar kamertje is naast die van ons zoontje), nog even met ons zoontje gaat spelen en daarna naar haar eigen kamer om te slapen :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:49

Ja mijn konijn staat alleen, maar een ieder die denkt dat hij eenzaam is of een zielig leven heeft, mag gerust komen kijken.. Niet alles over een kam scheren, ik vind dat je mij pas mag beoordelen nadat je mijn konijn hebt gezien. ;)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:51

Ons konijn is toch ook alleen? Nou ik kan je verzekeren dat dat beest het goed heeft en echt niets tekort komt.

ff een fotootje van ons zoontje met zijn konijn

Afbeelding

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:51

Foto van mijn schatje:

Afbeelding

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:52

Weet je wat ik pas zielig vindt: als je een konijn hebt en je besluit er daarna nog eentje bij te nemen en die 2 liggen elkaar niet. Nee dan moet je toch een keuze maken. Wij willen er heus wel een 2e bij hebben maar ons konijn is nu zo gewend, loopt overal in huis. Ik denk dat het 2e konijn helemaal weggedrukt gaat worden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:53

@Javalin: Ziet er erg lief uit! Met mijn nijn kan ik alles doen, zo lief is ze. Gewoon net als een baby'tje op de kop hangen (wel hand onder hoofd en kontje natuurlijk) en heen en weer schommelen vind ze alleen maar prettig en geen probleem. Ook is ze absoluut niet schuw, maar wel lekker lui (languit liggen)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:55

Ja Javelin dat heb ik ook met mijne dus, mijn nichtjes konijn is eens langskomen 2 jaar geleden en toen lieten we ze los op het grasveld achter mijn huis maar mijn konijn vond het alles behalve leuk.. Ze is het gewoon zo gewend ;)